Excelsior Postad 5 Februari, 2003 Rapport Postad 5 Februari, 2003 Aliens är helt klart etta. Alien kommer som klar tvåa. Denna placering kan bero på att jag inte har sett 3:an eller Resurrection. :lol: Citera
Suskiv Postad 11 Februari, 2003 Rapport Postad 11 Februari, 2003 Jahapp nu är det sluttittat på aliens ett tag. Riskerar att göra skumma assosiasioner. Man kan ju inte få en massa mardrömmar om att en liten sparkande bebis är en alien egentligen. :osäker: Citera
Emher Postad 12 Februari, 2003 Rapport Postad 12 Februari, 2003 Jahapp nu är det sluttittat på aliens ett tag. Riskerar att göra skumma assosiasioner. Man kan ju inte få en massa mardrömmar om att en liten sparkande bebis är en alien egentligen. :osäker: Appråpå skumma drömmar s?? hade jag en en gång när Ripley och gäng (som av någon anelding inkluderade Keanu Reeves ) blev jagade av Aliens, och jag typ hoppade mellan att vara de olika personerna. Fast det mest myskoa var att det var i och om rking den lokala Ica-affären! :lol: . När det gäller rangoridningen på filmer så gäller följande: 1. Aliens. Gillar den klart bäst, eftersom den har en jämn nivå på action och skrcäck, samt en lagom nivå äckel och blod. 2. Alien. Krypande sci-fi skräck. Härlig film med över 20 år på nacken! 3. Alien 3. Egentligen känner jag att Alien-serien slutade efter Aliens och att resten egentligen är något slags filmatiserad fanfic. Men Alien 3 är rätt trevlig ändå, med en annorlunda approach till Alien-varelserna. Plus att David Fincher är en favorit bland regisörrer 4. Alien: Resurrection. Här sjönk det som en sten. Alldeles för blodig och splattrig, hatar den j***a mix-alien-ungen! Det enda som är positivt är skådisarna, som faktiskt försökte, och Ron Perlman är alltid cool. Fotot är snyggt ockcå, men där tar det positiva stop. Hur f-n kunde regisörren Jeanny-Pierr Jeunet göra något så dåligt? Men Amelie från Montmartre är en av mina favorit filmer från de senaste åren, så han har väl ordnat sig lite... Citera
Quiet Postad 16 Februari, 2003 Rapport Postad 16 Februari, 2003 Hmm .. en diskussion jag helt missat att delta i själv. Yikes! Tror jag sett alla Alien-filmerna, men i fel ordning. Det började med Alien återkomsten som jag såg på bio men tyckte var askass, till och med så dålig att jag gick mitt i filmen. Verkligen urusel, trots Winona Ryder som anderoid. Däremot blev man ju glatt överaskad av Alien och Aliens när man såg dem efteråt. Aliens, som imm är den bästa av de fyra har jag inte sett alla scener av ens .. jag gömmer mig under filten i soffan varje gång jag försöker se den. (Ja, jag har svårt för skräckfilmer ;)) Citera
Lieutenet Lind Postad 16 Februari, 2003 Rapport Postad 16 Februari, 2003 Hmmm vet inte i vilken ordning dom kommer men men var ett tag sen man såg dom funderat på att se dom... Citera
Mr Borg Postad 16 Februari, 2003 Rapport Postad 16 Februari, 2003 1. Alien 2. Aliens 3. Alien 3 4. Alien ressurection Det är den ordningen de kommer i, och det är den ordningen jag gillar dem. ressurection känns som ett extra kassaindrag, väldigt inte så utarbetat film annars, bra specialeffekter, men inte så mycket mer..och en härlig scen med whisky glas.. Alien känns fortfarande mest genuin skräck för mig. Hela tiden det krypande, mer psykologiska sådär, efter det känns filmerna mest pang på action/skräck. Citera
Crayle Postad 19 Februari, 2003 Rapport Postad 19 Februari, 2003 Den 2e mars går Aliens på bio på Filmögat ALIENS Citera
Nina Janeway Postad 19 Februari, 2003 Rapport Postad 19 Februari, 2003 Aliens - Återkomsten är helt klart den bästa av dom alla. Men Alien kommer inte långt efter, faktum är att de två nästan delar förstaplatsen. Självklart gillar jag ju de andra också, alla filmerna är bra var och en på sitt sätt! Men Alien 3 var kanske lite sådär för det var bara en enda alienvarelse de jagade, som för övrigt brutalt tog död på den stackars söta rottweilerhunden, och man tycker väl att det inte ska vara så svårt att få död på en enda varelse, jämfört med Aliens där de kämpade mot en hel drös! Jag bara älskar den filmen... Det var också kul att se Resurrection för det märks att den är mer modern och mera effekter. Det var också ett par coola skådespelare i den, förutom Sigourney Weaver så också Ron Perlman och Lon Suder. Det var sorgligt när Newborn dog!! Jag vill så hemskt gärna se en Alien 5. Sigourney lär ha sagt att hon gärna gör en sån film om manuset är bra. Låt oss hoppas på det!! Men det får bli den sista filmen i serien, sen får det räcka. Citera
Nina Janeway Postad 19 Februari, 2003 Rapport Postad 19 Februari, 2003 Hoppsan, Lon Suder ska vara Brad Dourif! Lon Suder var ju den karaktär han spelade i Voyager... mördaren som gjorde en mind-meld med Tuvok. Citera
Mr Borg Postad 19 Februari, 2003 Rapport Postad 19 Februari, 2003 Då måste man ju ta sig till Stockholm för att se den, känns inte så värt det. Dock kanske de sänder Alien filmerna här nere i GBG med nångång. Jag tycker ändå att den är för mycket actionifierad (Ett citat från ett Simpsons avsnitt). Alltså Aliens. En del kanske inte gillar Alien för de tycker de är för seg eller nått, men det är den enda filmen av dem som känns mest genuin skräck rakt igenom. Aliens är dock en väldigt bra film! I motsats till 4:an... Citera
Nina Janeway Postad 19 Februari, 2003 Rapport Postad 19 Februari, 2003 I couldn't agree more, Mr Borg. ;) Citera
Crayle Postad 1 Mars, 2003 Rapport Postad 1 Mars, 2003 Aliens går på bio (filmögat) imorgon i stockholm på sture Filmögat Citera
Bromma_Herman Postad 2 Mars, 2003 Rapport Postad 2 Mars, 2003 (redigerade) Tycker personligen att serien kunde ha slutat med den tredje filmen. Right on! Jag tycker Alien III e riktigt dålig Min lista: Aliens Alien Resurection Alien Alien III Förresten, Ni som är nya till Skräckis borde pröva Det Okända. Den e riktigt läbbig... Iaf för folk som jag som inte e vana vid skräckis... Kalla den en nybörjarguide till Skräckfilmer Redigerad 2 Mars, 2003 av Bromma_Herman Citera
Crayle Postad 3 Mars, 2003 Rapport Postad 3 Mars, 2003 Det Okända? Miffona i skogen som springer runt o tramsar? Ysch säger jag bara. Se hellre Hellraiser eller Candyman så får du lite trekanknytning till det hela! :lol: Citera
everybodyknows Postad 3 Mars, 2003 Författare Rapport Postad 3 Mars, 2003 okej, kanske lite ot, men det okända har ju lånat så grymt mycket av alien och blandat upp det med blair witch project. usch, usch. nej, om man vill se någon riktigt bra skräck kan jag rekomendera ringu, det japanska originalet på the ring. slut ot. Citera
Crayle Postad 4 Mars, 2003 Rapport Postad 4 Mars, 2003 Är det Alien(s) i Det Okända? Nu yrar du väl lite, de springer omkring o fjantar i en skog, någon alien som jagar de är det väl inte, inte ens en gnutta av samma skräckkänsla som i Aliens. Pingu den modiga pingvinen :P :lol: nej jag menar Ringu, den är bra. Nakatas nya film Dark Water är oxå bra.... Citera
everybodyknows Postad 4 Mars, 2003 Författare Rapport Postad 4 Mars, 2003 nja, jag menade likheterna mellan chestbusters i alien och de där skalbaggarna [eller vad de nu är] i det okända. Citera
Excelsior Postad 4 Mars, 2003 Rapport Postad 4 Mars, 2003 Ville bara säga att jag äntligen sett Alien 3. Hyrde den igår. Den var inte så bra, påminde för mycket om 1:an, var för lite blod och för lite aliens. Nåja, den var ju sevärd ialla fall. :blink: Citera
Bromma_Herman Postad 7 Mars, 2003 Rapport Postad 7 Mars, 2003 Den var inte så bra, påminde för mycket om 1:an, var för lite blod och för lite aliens. För lite blod och för lite Aliens? Snälla, Är det inte skräck-känslan vi snackar om här? Ettan och trean (som e dålig) är filmer som är baserade på spänning medans tvåan och fyran mera handlar om överaskningsmomentet och action! Go Alien: Återkomsten! Citera
Excelsior Postad 7 Mars, 2003 Rapport Postad 7 Mars, 2003 medans tvåan och fyran mera handlar om överaskningsmomentet och action! Det är ju just det som gör Aliens Återkomsten så bra. Håller med dig, den är helt klart bäst. Andra saker som gör den bra är fler aliens, mer blod, macho-marinsoldater och Lance Henricsen!! Citera
Bromma_Herman Postad 9 Mars, 2003 Rapport Postad 9 Mars, 2003 Ja, Alien Återkomsten var faktiskt den första jag såg. Då va den en-i-mängden. Nu har jag sett alla. Vet ni att de diskuterar en Alien 5? Vadåå tjäna pengar? Men att bli riktigt rädd av en film (har sett The Ring, Den va ganska läbbig men inte mycket) det e det härligaste som finns. Själv föredrar jag "Det Okända" och "Blair Witch Project". Dock så har ju Alien en liknande paroll. Okänd gjej anfaller... Helst ska man först i slutet få reda på vad det e men inte alls går också bra... Min kompis skämde förresten ut sig. Han sa att Blair Witch Project var verklighet................. Tvåan e inte bra. Den e ju påkostad. Förresten, Kan man klassa Thriller och Skräck som delvis Sci-Fi eller gör vi bara referenser här? Antar det... Citera
everybodyknows Postad 9 Mars, 2003 Författare Rapport Postad 9 Mars, 2003 antar att man kan klassa viss skräck som sci-fi. tänker främst på de gamla härliga 50 - talsrullarna där de alltid ska ha med x antal forskare och ett stort hemligt vapen. ;) slashers och dylikt kan väl däremot knappast räknas som sci-fi. kanske jason x och hellraiser IV. de utspelar ju sig i rymden. har för mig att en leprechaunfilm också gör det. fyran om jag inte minns fel. sen har vi klassikern the thing som nog också går in i sci-fi facket. så mitt svar blir nog: ja, om filmen är satt i en futuristisk miljö/uppvisar futuristisk vetenskap eller prylar, då kan man klassa den som sci-fi även om betoningen i exemplen ovan ligger på skräck. Citera
everybodyknows Postad 10 Mars, 2003 Författare Rapport Postad 10 Mars, 2003 hupp. alien resurrection går på tv4 nu på söndag. passar perfekt in med voyager också. slutar en kvart innan voyager börjar... Citera
Excelsior Postad 10 Mars, 2003 Rapport Postad 10 Mars, 2003 hupp. alien resurrection går på tv4 nu på söndag. passar perfekt in med voyager också. slutar en kvart innan voyager börjar... Va? :o Det såg inte jag att det var. Tog du inte fel på kanal eller dag nu? ;) Citera
everybodyknows Postad 10 Mars, 2003 Författare Rapport Postad 10 Mars, 2003 nej. filmen går söndagen den 16/3 mellan klockan 21.00 - 23.15 [paus för nyheterna klockan 22.00 - 22.15] så det stämmer... Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.