Suskiv Postad 23 Mars, 2003 Rapport Postad 23 Mars, 2003 Bara sex stycken? Ser man aldrig mer än sex stycken aliens i en o samma scen? Får ta och sätta mig ned o räkna. Kul jobb förresten, att spela alien. Såg filmen nyss och det stämmer, man ser bara högst 6 aliens på samma gång. Fast det ger ju intryck av att vara fler. Citera
Nina Janeway Postad 24 Mars, 2003 Rapport Postad 24 Mars, 2003 Bara sex stycken? Ser man aldrig mer än sex stycken aliens i en o samma scen? Får ta och sätta mig ned o räkna. Kul jobb förresten, att spela alien. Såg filmen nyss och det stämmer, man ser bara högst 6 aliens på samma gång. Fast det ger ju intryck av att vara fler. Förlåt, vilken av filmerna pratar ni om? Alien Resurrection? För Aliens - Återkomsten är den film som man ser flest aliens i, minns ni den otroligt spännande och smått klaustrofobiska scenen när Ripley och gänget kommer på att alienvarelserna inte alls är i rummet där de är, utan på våningen ovanför! Pipet från deras "tricorders" är så kusligt. (beep-beep, beep-beep) Det kallar jag genuin skräck... *ryser* och alla de aliens som väller fram däruppe, det måste ju vara minst 20 stycken eller nåt. Jag glömmer aldrig när jag såg den scenen för första gången, gud vad rädd jag var. Jag älskar de här filmerna!! Citera
Nina Janeway Postad 18 September, 2003 Rapport Postad 18 September, 2003 (redigerade) Hoho? Tänkte bringa liv i den här tråden igen genom att säga att jag faktist läste att det kanske ska bli en femte Alien-film. Kolla in nedanstående länk och avgör själva! Yahoo! Movies: Alien 6 Jag vill hemskt gärna ha en till Alien-film. Skulle säkert bli grymt spännande! Redigerad 18 September, 2003 av Nina Janeway Citera
Excelsior Postad 30 September, 2003 Rapport Postad 30 September, 2003 Hoho? Tänkte bringa liv i den här tråden igen genom att säga att jag faktist läste att det kanske ska bli en femte Alien-film. Kolla in nedanstående länk och avgör själva! Yahoo! Movies: Alien 6 Jag vill hemskt gärna ha en till Alien-film. Skulle säkert bli grymt spännande! Nä, är det sant? Härliga tider! Hoppas att Sigorney Weaver verkligen är med, som det stod i artikeln. Citera
thestargaze Postad 1 Oktober, 2003 Rapport Postad 1 Oktober, 2003 Hur många alien finns det? Vilka är bra? Vad handlar de olika filmerna om? Citera
Quiet Postad 3 Oktober, 2003 Rapport Postad 3 Oktober, 2003 Hur många alien finns det? Vilka är bra? Vad handlar de olika filmerna om? Mitt tips, Captain Mariah, läs hela ämnet innan du frågar dylika frågor. Citera
Talar Postad 14 Oktober, 2003 Rapport Postad 14 Oktober, 2003 Aliens, helt underbara filmer och 2:an är ju mest underbar Är själv ett stort fan av Aliens och annan liknande SF och har en rollspelskampanj på just det temat (länken nedanför). Det har ju gått rykten ett tag nu om en Alien vs Predator-film och jag hoppas verkligen att det blir nåt av med det. Citera
Thalaxian Postad 14 Oktober, 2003 Rapport Postad 14 Oktober, 2003 Hur många filmer finns det egentligen? Det är väl fyra? Eller? Citera
Talar Postad 14 Oktober, 2003 Rapport Postad 14 Oktober, 2003 Det finns: Alien - Den första filmen där ett civilt fraktskepp undersöker en nödsignal och får ombord en alien på skeppet Aliens - 2:an där företaget som äger fraktskeppet nu har byggt en koloni på planeten där man ett antal år tidigare hittade en alien. Ripley följer med en grupp marinkårssoldater dit för att undersöka varför man plötsligt har förlorat kontakten med kolonin... Alien 3 - Nånting går fel ombord på skepppet Ripley kom undan i från förra filmen och hon skjuts ut i en nödkapsel och landar på en fängelseplanet för livstidsdömda, gissa vad som fanns ombord på hennes skepp och orsakade problemet... Alien Resurrection - Fjärde filmen som utspelar sig ännu längre in i framtiden. Här har man klonat den nu döda Ripley för att kunna utvinna Alien-DNA ur henne och kläcka nya aliens med. Citera
Thalaxian Postad 14 Oktober, 2003 Rapport Postad 14 Oktober, 2003 Tackar! Har sett de tre första. Har inte blivit av att jag sett den fjärde. Men det blir väl någon gång antar jag. Citera
speck Postad 16 Oktober, 2003 Rapport Postad 16 Oktober, 2003 Den första är helt klart bäst, för där vet man inte vad som skulle hända nästa sekund, men i dom andra Alien filmerna kunde jag nästan förstå vad som skulle hända! :vulcan: Citera
Mr Borg Postad 20 Oktober, 2003 Rapport Postad 20 Oktober, 2003 För eder som ej vet detta så kommer Alien director´s cut på bio inom en snar framtid!! Se den!! Äntligen kommer vi få se lite mer slem o eventuellt blod och sådant som måste innehas i en bra skräck!! Citera
Talar Postad 20 Oktober, 2003 Rapport Postad 20 Oktober, 2003 Själv så går jag ju och hoppas på att det blir något av med Alien vs Predator på film snart. Citera
Mr Borg Postad 23 Oktober, 2003 Rapport Postad 23 Oktober, 2003 Ja, det är frågan om det kommer någon sådan Alien VS predator, kanske skulle vara cool´t? Här är dock lite om den nya Director´s cut Alien: Den mest skrämmande filmen någonsin har nu blivit ännu mer skrämmande. 1979 hade Ridley Scotts banbrytande ALIEN premiär. Nu har du återigen chansen att uppleva skräcken på en stor duk i en digitallt omarbetad version med tidigare ej visade scener. Den har premiär i november! Citera
Karl Postad 23 Oktober, 2003 Rapport Postad 23 Oktober, 2003 Ja, det är frågan om det kommer någon sådan Alien VS predator, kanske skulle vara cool´t? Här är dock lite om den nya Director´s cut Alien: Den mest skrämmande filmen någonsin har nu blivit ännu mer skrämmande. 1979 hade Ridley Scotts banbrytande ALIEN premiär. Nu har du återigen chansen att uppleva skräcken på en stor duk i en digitallt omarbetad version med tidigare ej visade scener. Den har premiär i november! Wow! Måste man se . Vet du hur mycket längre denna blir? Citera
Mr Borg Postad 23 Oktober, 2003 Rapport Postad 23 Oktober, 2003 Jag har för mig att de sa runt 20 minuter ungefär. Men bara känslan att se den igen på bio!! ojoj!! Citera
Tr3kk Postad 26 Oktober, 2003 Rapport Postad 26 Oktober, 2003 Jag har för mig att de sa runt 20 minuter ungefär. Men bara känslan att se den igen på bio!! ojoj!! Det här börjar likna George Lucas-fasoner... dvs girigheten att mjölka så mycket pengar som möjligt ur en film(serie). Saxat från discshops releaselista för december: Alien Quadrilogy Box Beskrivning: Alla filmerna i boxen är äntigen Director's Cut eller förlängda versioner. Enligt uppgift från filmbolaget ska första och sista filmen i boxen ha DTS-ljud. Nu är det väl bara en tidsfråga innan någon genial regisör släpper originalversionen av sin film igen... "Fansen vill nog ändå ha tillbaka filmen som den var från början..." Ge oss nya klassiker istället för bövelen! Citera
Bromma_Herman Postad 26 Oktober, 2003 Rapport Postad 26 Oktober, 2003 (redigerade) kanske något dunkelt uttryckt, men de däringa maskingevären som reagerar på rörelse och skjuter allt som kommer i dess väg. som de använder för att barikardera sig i labbet. Du syftar på Sentry Guns tror jag. Dom har ju Smart Guns också som fungerar ungefär likadant, bara det att en soldat bär den... Och Ja, Dom finns i Aliens dvs Alien - Återkomsten Redigerad 26 Oktober, 2003 av Bromma_Herman Citera
Mr Borg Postad 27 Oktober, 2003 Rapport Postad 27 Oktober, 2003 Det här börjar likna George Lucas-fasoner... dvs girigheten att mjölka så mycket pengar som möjligt ur en film(serie). Nu råkar det ju vara så att man BEHÖVER ju faktiskt inte se direcor´s cut eller köpa dom. Dock tycker jag personligen det är mer intressant att få mer material som Härskarringen, vars extenden versioner är sannerligen mycket bättre än de vanliga. George Lucas kramar heller inte ur pengar, han gör det för han tycker det är kul. Episoderna var redan skrivna, bara att med fansens påtryck så gjorde han 1-3 också! Jag vill verkligen ha mer extenden, och nu har turen kommit till Alien! Att få chansen att se den på bio med är ju inte tråkigt, eftersom vanlig TV suger i jämförelse! Citera
Dahlberg Postad 27 Oktober, 2003 Rapport Postad 27 Oktober, 2003 Det här börjar likna George Lucas-fasoner... dvs girigheten att mjölka så mycket pengar som möjligt ur en film(serie). Nu råkar det ju vara så att man BEHÖVER ju faktiskt inte se direcor´s cut eller köpa dom. Dock tycker jag personligen det är mer intressant att få mer material som Härskarringen, vars extenden versioner är sannerligen mycket bättre än de vanliga. Extramaterial är kul, tex "Director commentary" är det bästa som hänt sedan keso på burk... Funderar allvarligt på boxen, aliens var ju fruktansvärt bättre i Directors cut... Citera
Karl Postad 27 Oktober, 2003 Rapport Postad 27 Oktober, 2003 Visst är det kul att se på Directors Cut å sånt...fast ni får ju erkänna att det är lite för att krama ut de sista stålarna på en film. Citera
Tr3kk Postad 27 Oktober, 2003 Rapport Postad 27 Oktober, 2003 Det här börjar likna George Lucas-fasoner... dvs girigheten att mjölka så mycket pengar som möjligt ur en film(serie). Nu råkar det ju vara så att man BEHÖVER ju faktiskt inte se direcor´s cut eller köpa dom. Dock tycker jag personligen det är mer intressant att få mer material som Härskarringen, vars extenden versioner är sannerligen mycket bättre än de vanliga. George Lucas kramar heller inte ur pengar, han gör det för han tycker det är kul. Episoderna var redan skrivna, bara att med fansens påtryck så gjorde han 1-3 också! Jag vill verkligen ha mer extenden, och nu har turen kommit till Alien! Att få chansen att se den på bio med är ju inte tråkigt, eftersom vanlig TV suger i jämförelse! Vad jag menade med George Lucas-fasonerna är att han "piffar" upp sina filmer i nya versioner, släpper dem först på bio/video/laserdisc/what ever.../DVD allt som i en del i en gigantisk affärsidé där leksaker, spel, kalsonger och annat trams förväntas säljas tillsammans med själva filmen. Kanske vem som helst kan bli så girig, men jag tror ju inte att han gör något i ren välvilja för alla Star wars-fans världen över. Varför skulle han annars inte ha släppt episod 4-6 på DVD redan, som så många efterfrågat? Nää han håller på dem ända tills 2006 för att skapa ännu mer efterfrågan. Undrar när extended versions av episod 1-3 kommer? 2012? Och kul har nog George Lucas... han skrattar garanterat hela vägen till banken! Många sk. extended versions känns föresten väldigt meningslösa; man kan verkligen förstå att scenerna klipptes bort från de officiella versionerna. Ett bra exempel är Dune, som finns i ett flertal "förlängda" versioner, som enbart gör filmen sämre och än mer förvirrad. Det är ganska lustigt att bortklippta scener verkligen kan locka folk att köpa DVD-filmer, vill man verkligen se sånt som är regisörerna ratat? Fakta är att filmbolagen medvetet skapat ett helt meningslöst behov hos konsumenterna. Personligen tycker jag att det är högst förvånande att de tar upp Alien på bio igen, visst var den nyskapande på sin tid, men sedan dess har de kräsna yngre biobesökarna matats med betydligt spektakulärare alster; och då tror jag inte några restauerade dammiga bortklippta scener kan ge storyn något ytterligare klös. Alien lär inte bli någon större succé den här gången tyvärr... I slutändan handlar allt om att lura så mycket pengar av konsumenterna som möjligt... sitter du med 3-4 versioner av samma film, kan du känna dig träffad! Citera
Mr Borg Postad 28 Oktober, 2003 Rapport Postad 28 Oktober, 2003 Vad jag menade med George Lucas-fasonerna är att han "piffar" upp sina filmer i nya versioner, släpper dem först på bio/video/laserdisc/what ever.../DVD allt som i en del i en gigantisk affärsidé där leksaker, spel, kalsonger och annat trams förväntas säljas tillsammans med själva filmen. Kanske vem som helst kan bli så girig, men jag tror ju inte att han gör något i ren välvilja för alla Star wars-fans världen över. Varför skulle han annars inte ha släppt episod 4-6 på DVD redan, som så många efterfrågat? Nää han håller på dem ända tills 2006 för att skapa ännu mer efterfrågan. Undrar när extended versions av episod 1-3 kommer? 2012? Och kul har nog George Lucas... han skrattar garanterat hela vägen till banken! Det får stå för dig att tro att han är enbart ute efter pengarna. Han har så det räcker och blir över. Du verkar heller inte vara så insatt i själva DVD släppet. Skälet varför de kommer 2006 är att han vill vänta och göra en samling med alla episoder, eftersom Star Wars är EN! film i 6 delar och inte 6 fristående som många inskränkta människor envisas med att tro.. 2005 kommer nämligen episode 3, och året efter släpper han hela filmen på DVD box. Finns därför ingen mening med att släppa halva filmen nu... Att Ep 1-3 kom nu, var faktiskt fansens förtjänst, tro det eller ej. Dock kan jag hålla med om att Dune är seg i sina förlängda versioner, men det är också EN film av många. Härskarringen däremot gör sig bra en 30 min. längre, eftersom man får mer bokkänsla av det och mer förklaringar då. Alien är en kultfilm, och jag tror definitivt att många kommer se den på bio nu. Och att yngre skulle matats med bättre alster det håller jag inte med om. Tycker det mest ha gjorts skräp inom skräck genren sedan Alien och The Shining. Det handlar inte om bra effekter, det handlar om ett bra manus med bra skådespelare. Köper nån 3-4 versioner av samma film så är det ju den att göra det. Och lurad, varför skulle man vara det? Är man filmgalning så vill man ju ha allt. Dock väntar jag alltid till den utgåvan jag vill ha kommer. Som extended version på Härskarringen t.ex. Jag köper inte den vanliga mes utgåvan först. Citera
Lars Muul Postad 28 Oktober, 2003 Rapport Postad 28 Oktober, 2003 (redigerade) Typ vad Mr Borg sa Det ryktas dock att SW EpIV-VI kommer släppas på DVD nästa höst, men det är ett mycket svagt rykte. Efter boxen -06/07 blir det inget mer. Alien - Director´s Cut ska man se. Så är det bara. En legend som Ridley Scott borde ha gjort detta för längesen! Redigerad 28 Oktober, 2003 av Lars Muul Citera
Tr3kk Postad 28 Oktober, 2003 Rapport Postad 28 Oktober, 2003 Det verkar ju uppenbart att vissa svalt hela konceptet, och inte kan inse det ens när fakta lagts fram... Mr. Borg tycks dessutom tro att jag inte är insatt i ämnet, jag kan då informera att jag var med och såg Stjärnornas krig redan när det begav sig på sjuttiotalet och har varit en hängiven fan av de gamla filmerna sedan dess. De sk. prequels som tvingats fram de senaste åren ger jag inte mycket för; datoreffekterna för fram handlingen och inte tvärt om. Från början planerade för övrigt herr Lucas en svit av nio filmer, men har tydligen haft svårigheter att få vissa skådespelare att ställa upp igen (Läs: Harrison Ford). Så Star Wars skulle alltså vara en enda film? Det var något nytt; stackars alla fans som går omkring och känner sig helt ofullständiga i väntan på den sista sjättedelen... Personligen har jag inte gett episod tre-releasen en tanke det senaste året, och skulle knappats genomlida mig tolv timmar Star Wars i följd (möjligtvis de sex sista timmarna). Om nu Lucas varit så mån om sina fans skulle han väl ha gjort som Peter Jackson; spelat in alla prequels samtidigt, det påstås ju att hela storyn varit färdigskriven redan innan första filmen spelades in 1977. Jag skulle uppskatta om de som citerar mig håller sig till vad jag tidigare skrivit. Jag skrev inte att den yngre generationen matats med bättre filmer, utan spektakulärare (däribland effektorgierna SW episod 1 och 2). Alien må vara en kultfilm, men det finns ingen anledning att visa den på bio igen. Gamla fans kanske vill försöka återuppleva känslan de fick första gången de såg den (funkar dessvärre väldigt dåligt när man kan filmen utantill), men några nya fantaster lär den inte få; då de yngre biobesökarna tyvärr allt som oftast fallit offer för filmer som är nedlusade med datoreffekter. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.