Shran Postad 17 September, 2012 Rapport Postad 17 September, 2012 (redigerade) Bra att tråd för film två är på gång. Redigerad 12 Oktober, 2012 av Shran
Aike Postad 17 September, 2012 Författare Rapport Postad 17 September, 2012 Lord Di Legio: Du kan väl starta tråden om den tredje filmen så snart du kan. Kanske redan innan helgen med tanke på vårt tidsschema. Vi är redan inne i andra delen av september. Samt att filmerna ändå hänger ihop så mycket.
Aike Postad 17 September, 2012 Författare Rapport Postad 17 September, 2012 Tråd för Khans vrede finns här nu:
Aike Postad 18 September, 2012 Författare Rapport Postad 18 September, 2012 Följande har anmält sig till att se om filmerna, men hittills har responsen varit ganska liten: Mr Trek Jocke Nettan FMI Pjotr´k Almost Human Lord Di Lego Levir Commander Michels Orville Soval Jenny Captain Mariah Fleetadmiral (om han köper filmerna på blu-ray) Aike Holy Three Nu tycker jag ändå diskussionen kring den första filmen är bra, men det är inte många som har sett om filmen. Och det kan knappast skyllas på att det längre är semester eller fint väder ute. Jag hoppas fler hänger på nu när vi börjar med nästa film.
Shran Postad 18 September, 2012 Rapport Postad 18 September, 2012 (redigerade) Jag får se om jag är med och ser någon av filmerna. Redigerad 13 November, 2012 av Shran
Lord Di Lego Postad 22 September, 2012 Rapport Postad 22 September, 2012 Lord Di Legio: Du kan väl starta tråden om den tredje filmen så snart du kan. Kanske redan innan helgen med tanke på vårt tidsschema. Vi är redan inne i andra delen av september. Samt att filmerna ändå hänger ihop så mycket. Jag planerar att försöka se filmen och sätta igång tråden i slutet på denna helg eller eventuellt början på nästa vecka. Är det förresten någon som kan tänka sig ta ansvaret att recensera och öppna tråden för ST IV om några veckor? Som Aike har sagt tidigare, det vore kul om så många som möjligt av trådstarterna skulle kunna göras av olika medlemmar, så att det inte blir samma folk hela tiden. Så var inte blyga om ni kan tänka er att ta på er det, det är bara att anmäla sitt intresse i den här tråden.
Aike Postad 22 September, 2012 Författare Rapport Postad 22 September, 2012 Det vore också trevligt om någon mer jag såg om Star Trek II
Aike Postad 27 September, 2012 Författare Rapport Postad 27 September, 2012 Diskutera Star Trek III Som sagt vem vill starta Star Trek IV-tråden förslagsvis några veckor in i oktober, så vi får tid att diskutera trean och andra hinner komma ikapp med ettan och tvåan också?
Aike Postad 6 Oktober, 2012 Författare Rapport Postad 6 Oktober, 2012 (redigerade) Ja, responsen är ganska kass på alla tre filmerna så här långt. Nu på trean är det rent ut sagt under vad jag tycker är ok. Jag tror huvudorsaken är att trots så många har sagt att de vill vara med är att folk glömmer bort att den en gång har sagt det. Plus att jobb, familj, utbildning osv tar tid från det. Så jag tror att det behöver mer exponering. Det sägs att man behöver sju exponeringar för att köpa något från att man har hört talas om något första gången. Så inför nästa film tycker jag, precis som jag föreslog i mitt första inlägg, att de som har sagt sig vilja vara med ska få en pm-påminnelse. Vad jag ser går det att skicka ut till elva stycken åt gången. Så det handlar enbart om två pm-utskick. Fyran kan vara en bra film att börja detta med, eftersom det är en av de mest populära filmerna. Redigerad 6 Oktober, 2012 av Aike
Commander Michels Postad 7 Oktober, 2012 Rapport Postad 7 Oktober, 2012 Nu har jag låtit bli att titta i just de trådarna eftersom jag fortfarande väntar på att få hem filmerna (suck ) men en möjlig förklaring skulle kunna vara att vi inte är så många TOS:are här? Dvs. vi är inte så många som sett/är intresserade av de äldre filmerna. Jag kan tänka mig att aktiviteten kommer bli större när vi kommer till TNG-filmerna.
Aike Postad 7 Oktober, 2012 Författare Rapport Postad 7 Oktober, 2012 (redigerade) Jo, det är säkert sant att TOS plus att ju äldre filmerna blir, desto färre vill se om dem. Samtidigt tror jag nog ändå att många som har sagt sig vara villiga att se om filmerna även har TOS-filmerna hemma. Om man har något inom Star Trek hemma så är det väl just filmerna. Jag tror att många helt enkelt har glömt bort det eller inte tagit sig tid till det. Sedan spelar väl också väder in. Vi började i augusti när det fortfarande var sommar, så i vinter lär intresset öka. Jag tror även att ingen trådstart har varit optimal ännu. Min och Lord De Legos var för långa, då folk ogärna läser långa texter. Och även om Nettans kom igång fort så har hon inte ännu sett filmen vad jag ser, vilket är mindre bra. Redigerad 7 Oktober, 2012 av Aike
orville Postad 7 Oktober, 2012 Rapport Postad 7 Oktober, 2012 Ska försöka titta på star trek 3 här i veckan. Får väl gå i klinch med Aike som vanligt ;-)
Aike Postad 8 Oktober, 2012 Författare Rapport Postad 8 Oktober, 2012 Du kanske vill starta Star Trek 4-tråden senare i oktober Orville?
orville Postad 8 Oktober, 2012 Rapport Postad 8 Oktober, 2012 Hmmm vet inte om jag kan leverera de fina bakgrunder som ni gör när ni startar trådarna. Jag ska sondera terrängen och återkomma
Aike Postad 9 Oktober, 2012 Författare Rapport Postad 9 Oktober, 2012 Ja, antigen tar du det Orville eftersom jag frågade dig först. Eller så låter vi Picard göra det:) Vem har mest makt Kirk eller Picard ;) ?
orville Postad 11 Oktober, 2012 Rapport Postad 11 Oktober, 2012 Ok, jag känner mig manad. Jag tar star trek 4. Ska återkomma med recension av star trek 3 under morgondagen
Aike Postad 11 Oktober, 2012 Författare Rapport Postad 11 Oktober, 2012 Då kanske Admiral Picard vill ta Star Trek V?
Aike Postad 19 Oktober, 2012 Författare Rapport Postad 19 Oktober, 2012 (redigerade) Hur går det Orville? Det vore bra om film fyra-tråden startade inom kort med tanke på att mer än halva oktober har gått. Redigerad 19 Oktober, 2012 av Aike
orville Postad 20 Oktober, 2012 Rapport Postad 20 Oktober, 2012 Ok. Jag har nog tagit åt mig detta vid fel tidpunkt. Trodde jag skulle kunnat göra detta i veckan men ej haft möjlighet. Så admiral picard. Jag har gått bet på detta. Kan du ta och köra star trek 4 intro?
Aike Postad 20 Oktober, 2012 Författare Rapport Postad 20 Oktober, 2012 Jag skickar ett pm till Admiral Picard.
Aike Postad 23 Oktober, 2012 Författare Rapport Postad 23 Oktober, 2012 Admiral Picard har lovat att starta tråden.
Aike Postad 24 Oktober, 2012 Författare Rapport Postad 24 Oktober, 2012 Ursäkta lite frågor för en som är ny här. Men hur fungerar detta. Ser ni filmerna tillsammans eller sitter ni var och en och ser filmerna när ni kan och sen lägger in synpunkter och kritik här på forumet? *nyfiken* /Hugh Vi ser dem alla var för sig såvitt jag vet. Titta gärna om på den fjärde filmen vars tråd jag hoppas startar vilken dag som helst.
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu