Gå till innehåll

De flesta började se på Star Trek som barn


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Är Star Trek en vuxenserie? Nej, det är den inte enligt hur trekkers har röstat på Startrek.com i en stor omröstning angående i vilken ålder man började se på serierna. Resultatet tyder snarare på att Star Trek är en barnserie.

 

Majoriteten, eller 54 procent, var mellan 0-10 år gamla, medan 39 procent började se på serierna när de var mellan 11-20. Bara sex procent såg Star Trek för första gången mellan 21-30, och endast en procent var mellan 31-40 år gamla. Ingen började se på serien efter 41 år visar omröstningen.

 

Hur gammal var du?

 

Källa

 

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var tolv. Samtidigt undrar jag om resultatet verkligen stämmer om man skulle titta på åldersgrupperna när serierna sändes. Jag gissar ändå att väldigt många var tonåringar och mellan 21-30. Samt att åtminstone förr var många trekkers äldre när de började att se på serien, men att dessa inte röstar i sådana här omröstningar eller har avlidit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte riktigt ihåg hur gammal jag var när jag kom i kontakt med Star Trek första gången men det var i alla fall TOS och jag skulle tro att det var någon gång på 70-talet, möjligen när serien sändes första gången i svensk tv.

1977 visades 20 avsnitt av TOS. Dessförinnan visades Månbas Alfa. Om jag inte missminner mig visades något avsnitt av TOS tidigare i en serie man kallade fönster mot TV världen eller liknande och då visades serier och filmer från olika länder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte riktigt ihåg hur gammal jag var när jag kom i kontakt med Star Trek första gången men det var i alla fall TOS och jag skulle tro att det var någon gång på 70-talet, möjligen när serien sändes första gången i svensk tv.

1977 visades 20 avsnitt av TOS. Dessförinnan visades Månbas Alfa. Om jag inte missminner mig visades något avsnitt av TOS tidigare i en serie man kallade fönster mot TV världen eller liknande och då visades serier och filmer från olika länder.

I så fall måste det ha varit 1977 och innan det Månbas Alpha. Kommer inte ihåg specifikt fönster mot TV världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...