Jump to content

ENT: Travis Mayweather

Lieutenet Lind

Recommended Posts

Okej vad jag kan se i FAQ så finns det inget ämne om Travis.. :) Så ja jag tänkte starta ett var vi kan diskutera han..

Jag för min del tycker han är helt okej har inte varit i dom avsnitten jag sett nå mycket om han. Men man får hoppas det kommer komma mer om han i dom kommande säsongerna.. :w00t:

Finns det direkt några Travis avsnitt???

Är han som en del tror bara med i serien så USA kan typ vissa upp att dom har en färgad i serien? :osäker:

Hur blev just han vald ut till den positionen på Enterprise?

Edited by Lieutenet Lind

Ja, det finns ETT Travis-avsnitt, "Fortunate Son" i första säsongen.

Självklart är det så att vissa i besättningen till viss del valdes ut pga ras (ett ord jag inte riktigt tycker om i det här sammanhanget, men, men). Så har det varit sedan TOS och det för att Gene Roddenberry ville visa att människan i framtiden lyckats övervinna alla meningsskiljaktigheter som kommer av kulturella eller biologiska skillnader.

Men att Travis används för lite tror jag knappast har att göra med att han är färgad. Vissa karaktärer hamnar alltid i skymundan, och i den här serien så var det Travis som hade oturen att få den lotten. Varför vet jag inte, han har trots allt en hel del potential med sin speciella bakgrund som Space-boomer.

Jag måste ju dock erkänna att jag personligen tycker Travis är hiskligt tråkig. Men jag misstänker att detta har att göra med att vi vet så lite om honom. Mer Mayweather åt folket! säger jag. Ge honom en chans att bli omtyckt! Jag hade inte haft något emot att se ett (dubbel)avsnitt där Enterprise stöter på Travis föräldrars lastskepp Horizon (hette det så?).

Edited by Sotunk

han är ju en sån däringa luffare som har rest runt i rymden med sina föräldrar. :huh:

Ja gillar spänningarna ombord på Enterprise, speciellt mellan T´pol och Archer:

Hon säger en sak och Archer gör en annan sak även om detta nästan blir deras död.

Phlox eller vad doktorn heter är härlig:

Theye are preparing to mate, do you think theye let me watch?

om ja inte misstar mig.

Vad man fattar verkar det som att många av dom kände kapten sen tidigare kände Travis han sen tidigare?? :blink:

Nej, än så länge finns det inget som tyder på att Archer och Mayweather känner varandra sedan tidigare.

Vad jag vet så är det bara Trip som kände Archer innan Enterprise begav sig iväg på sina resa. Eventuellt så kände Archer och Hoshi varandra lite också. :)

Edited by Sotunk

Vad man fattar verkar det som att många av dom kände kapten sen tidigare kände Travis han sen tidigare?? :blink:

Nej, än så länge finns det inget som tyder på att Archer och Mayweather känner varandra sedan tidigare.

Vad jag vet så är det bara Trip som kände Archer innan Enterprise begav sig iväg på sina resa. Eventuellt så kände Archer och Hoshi varandra lite också. :)

mm undra hur det då kom sig att just Travis fick platsen på skeppet??

Tja, förmodligen för att han är en väldigt bra pilot. Man behöver knappast vara personlig vän med kaptenen för att få tjänstgöra under honom.

Tja, förmodligen för att han är en väldigt bra pilot. Man behöver knappast vara personlig vän med kaptenen för att få tjänstgöra under honom.

det var inte det jag menade.. :lol: men men han var rätt ung för att få en sån där bra plats måste ochså ha att göra med att han har växt upp och allt i rymmden då har han ju haft större chans än dom andra att bli en bra pilot som han är.. :)

det var inte det jag menade.. :lol: men men han var rätt ung för att få en sån där bra plats måste ochså ha att göra med att han har växt upp och allt i rymmden då har han ju haft större chans än dom andra att bli en bra pilot som han är.. :)

Jag har ingen aning vad som krävs för att bli en senior officer, men uppenbarligen så baseras det inte enbart på erfarenhet inom flottan. Harry t.ex. var ju ännu yngre än Mayweather när Voyager började, runt 22 år gammal. Mayweather är, om jag inte minns fel, 25 år vid Enterprise's start.

Edited by Sotunk

mmm var ändå rätt ung i alla fall får man veta något om ahns familj i något avsnitt?? skulle ju vara roligt att veta något om hans familj men eftersom det typ inte har varit något avsnitt om han så lär man ju inte få veta något om hans familj.. :(

Det enda som vi vet om Travis familj (som jag kan komma ihåg just nu) är att hans föräldrar styr lastskeppet Horizon, att dessa inte var helt och hållet nöjda med Travis beslut att gå med i Starfleet och att han har en syster som är gift.

mmm var ändå rätt ung i alla fall får man veta något om ahns familj i något avsnitt?? skulle ju vara roligt att veta något om hans familj men eftersom det typ inte har varit något avsnitt om han så lär man ju inte få veta något om hans familj.. :(

Det enda som vi vet om Travis familj (som jag kan komma ihåg just nu) är att hans föräldrar styr lastskeppet Horizon, att dessa inte var helt och hållet nöjda med Travis beslut att gå med i Starfleet och att han har en syster som är gift.

Varför var dom inte nöjda med att Travis gick med i starfleet??

Travis familj (som jag kan komma ihåg just nu) är att hans föräldrar styr lastskeppet Horizon, att dessa inte var helt och hållet nöjda med Travis beslut att gå med i Starfleet och att han har en syster som är gift.

Travis familj (som jag kan komma ihåg just nu) är att hans föräldrar styr lastskeppet Horizon, att dessa inte var helt och hållet nöjda med Travis beslut att gå med i Starfleet och att han har en syster som är gift.

De ville att han skulle överta "familjeföretaget" sas :)

• 1 year later...

Känns som Travis har drabbats av Kims öde. Inga manus författare vill ha honom i en roll eftersom de inte finns något att bygga på, och komma på någon ny ide är star trek författare väldigt dåliga på (kanske lite överdrivet ;) )

Men ibland verkar de som manusförfattarna avsiktlig inte låter honom få en replik för att spara pengar? killen sitter på bryggan och de andra karaktärerna har en livlig diskution men Travis bara sitter och stirrar in i kontroll panelen. Käns som han bara är med bara för titta vi är inte rasiste vi har med en svart person.

• 6 months later...