Lieutenet Lind Posted January 10, 2003 Report Share Posted January 10, 2003 (edited) Okej vad jag kan se i FAQ så finns det inget ämne om Travis.. Så ja jag tänkte starta ett var vi kan diskutera han.. Jag för min del tycker han är helt okej har inte varit i dom avsnitten jag sett nå mycket om han. Men man får hoppas det kommer komma mer om han i dom kommande säsongerna.. Finns det direkt några Travis avsnitt??? Är han som en del tror bara med i serien så USA kan typ vissa upp att dom har en färgad i serien? :osäker: Hur blev just han vald ut till den positionen på Enterprise? Edited January 13, 2003 by Lieutenet Lind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted January 10, 2003 Report Share Posted January 10, 2003 Tja..... Jag håller med dig. Travis är inte tråkig det är snarare så att vi behöver se lite mer av honom. Om du läser i Satr Trek monthly i intervjun med Brannon Braga (om jag nu minns namnet rätt - utvecklar Enterprise) så kommer vi får göra det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted January 11, 2003 Report Share Posted January 11, 2003 (edited) Ja, det finns ETT Travis-avsnitt, "Fortunate Son" i första säsongen. Självklart är det så att vissa i besättningen till viss del valdes ut pga ras (ett ord jag inte riktigt tycker om i det här sammanhanget, men, men). Så har det varit sedan TOS och det för att Gene Roddenberry ville visa att människan i framtiden lyckats övervinna alla meningsskiljaktigheter som kommer av kulturella eller biologiska skillnader. Men att Travis används för lite tror jag knappast har att göra med att han är färgad. Vissa karaktärer hamnar alltid i skymundan, och i den här serien så var det Travis som hade oturen att få den lotten. Varför vet jag inte, han har trots allt en hel del potential med sin speciella bakgrund som Space-boomer. Jag måste ju dock erkänna att jag personligen tycker Travis är hiskligt tråkig. Men jag misstänker att detta har att göra med att vi vet så lite om honom. Mer Mayweather åt folket! säger jag. Ge honom en chans att bli omtyckt! Jag hade inte haft något emot att se ett (dubbel)avsnitt där Enterprise stöter på Travis föräldrars lastskepp Horizon (hette det så?). Edited January 11, 2003 by Sotunk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted January 11, 2003 Report Share Posted January 11, 2003 Vem är Travis Mayweather?? <_< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted January 11, 2003 Report Share Posted January 11, 2003 Vem är Travis Mayweather?? <_< Den här killen. I Enterpriseserien, tror att d är han som styr skeppet. (pilot alltså) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted January 11, 2003 Report Share Posted January 11, 2003 Aha! har itne sett så mkt Enterprise så.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*voyboy* Posted January 11, 2003 Report Share Posted January 11, 2003 han är ju en sån däringa luffare som har rest runt i rymden med sina föräldrar. Ja gillar spänningarna ombord på Enterprise, speciellt mellan T´pol och Archer: Hon säger en sak och Archer gör en annan sak även om detta nästan blir deras död. Phlox eller vad doktorn heter är härlig: Theye are preparing to mate, do you think theye let me watch? om ja inte misstar mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted January 12, 2003 Report Share Posted January 12, 2003 Maywaether är ju en av de bästa karaktärerna (visserligen har jag bara sett broken bow, men det är han och kaptenens hund som är mina favoriter) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted January 12, 2003 Author Report Share Posted January 12, 2003 Vad man fattar verkar det som att många av dom kände kapten sen tidigare kände Travis han sen tidigare?? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted January 12, 2003 Report Share Posted January 12, 2003 (edited) Vad man fattar verkar det som att många av dom kände kapten sen tidigare kände Travis han sen tidigare?? :blink: Nej, än så länge finns det inget som tyder på att Archer och Mayweather känner varandra sedan tidigare. Vad jag vet så är det bara Trip som kände Archer innan Enterprise begav sig iväg på sina resa. Eventuellt så kände Archer och Hoshi varandra lite också. Edited January 12, 2003 by Sotunk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted January 17, 2003 Author Report Share Posted January 17, 2003 Vad man fattar verkar det som att många av dom kände kapten sen tidigare kände Travis han sen tidigare?? :blink: Nej, än så länge finns det inget som tyder på att Archer och Mayweather känner varandra sedan tidigare. Vad jag vet så är det bara Trip som kände Archer innan Enterprise begav sig iväg på sina resa. Eventuellt så kände Archer och Hoshi varandra lite också. mm undra hur det då kom sig att just Travis fick platsen på skeppet?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted January 17, 2003 Report Share Posted January 17, 2003 Vad man fattar verkar det som att många av dom kände kapten sen tidigare kände Travis han sen tidigare?? :blink: Nej, än så länge finns det inget som tyder på att Archer och Mayweather känner varandra sedan tidigare. Vad jag vet så är det bara Trip som kände Archer innan Enterprise begav sig iväg på sina resa. Eventuellt så kände Archer och Hoshi varandra lite också. mm undra hur det då kom sig att just Travis fick platsen på skeppet?? Tja, förmodligen för att han är en väldigt bra pilot. Man behöver knappast vara personlig vän med kaptenen för att få tjänstgöra under honom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted January 17, 2003 Author Report Share Posted January 17, 2003 Vad man fattar verkar det som att många av dom kände kapten sen tidigare kände Travis han sen tidigare?? :blink: Nej, än så länge finns det inget som tyder på att Archer och Mayweather känner varandra sedan tidigare. Vad jag vet så är det bara Trip som kände Archer innan Enterprise begav sig iväg på sina resa. Eventuellt så kände Archer och Hoshi varandra lite också. mm undra hur det då kom sig att just Travis fick platsen på skeppet?? Tja, förmodligen för att han är en väldigt bra pilot. Man behöver knappast vara personlig vän med kaptenen för att få tjänstgöra under honom. det var inte det jag menade.. :lol: men men han var rätt ung för att få en sån där bra plats måste ochså ha att göra med att han har växt upp och allt i rymmden då har han ju haft större chans än dom andra att bli en bra pilot som han är.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted January 17, 2003 Report Share Posted January 17, 2003 (edited) Vad man fattar verkar det som att många av dom kände kapten sen tidigare kände Travis han sen tidigare?? :blink: Nej, än så länge finns det inget som tyder på att Archer och Mayweather känner varandra sedan tidigare. Vad jag vet så är det bara Trip som kände Archer innan Enterprise begav sig iväg på sina resa. Eventuellt så kände Archer och Hoshi varandra lite också. mm undra hur det då kom sig att just Travis fick platsen på skeppet?? Tja, förmodligen för att han är en väldigt bra pilot. Man behöver knappast vara personlig vän med kaptenen för att få tjänstgöra under honom. det var inte det jag menade.. :lol: men men han var rätt ung för att få en sån där bra plats måste ochså ha att göra med att han har växt upp och allt i rymmden då har han ju haft större chans än dom andra att bli en bra pilot som han är.. Jag har ingen aning vad som krävs för att bli en senior officer, men uppenbarligen så baseras det inte enbart på erfarenhet inom flottan. Harry t.ex. var ju ännu yngre än Mayweather när Voyager började, runt 22 år gammal. Mayweather är, om jag inte minns fel, 25 år vid Enterprise's start. Edited January 17, 2003 by Sotunk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted January 17, 2003 Author Report Share Posted January 17, 2003 mmm var ändå rätt ung i alla fall får man veta något om ahns familj i något avsnitt?? skulle ju vara roligt att veta något om hans familj men eftersom det typ inte har varit något avsnitt om han så lär man ju inte få veta något om hans familj.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted January 17, 2003 Report Share Posted January 17, 2003 mmm var ändå rätt ung i alla fall får man veta något om ahns familj i något avsnitt?? skulle ju vara roligt att veta något om hans familj men eftersom det typ inte har varit något avsnitt om han så lär man ju inte få veta något om hans familj.. Det enda som vi vet om Travis familj (som jag kan komma ihåg just nu) är att hans föräldrar styr lastskeppet Horizon, att dessa inte var helt och hållet nöjda med Travis beslut att gå med i Starfleet och att han har en syster som är gift. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted January 17, 2003 Author Report Share Posted January 17, 2003 mmm var ändå rätt ung i alla fall får man veta något om ahns familj i något avsnitt?? skulle ju vara roligt att veta något om hans familj men eftersom det typ inte har varit något avsnitt om han så lär man ju inte få veta något om hans familj.. Det enda som vi vet om Travis familj (som jag kan komma ihåg just nu) är att hans föräldrar styr lastskeppet Horizon, att dessa inte var helt och hållet nöjda med Travis beslut att gå med i Starfleet och att han har en syster som är gift. Varför var dom inte nöjda med att Travis gick med i starfleet?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted January 18, 2003 Report Share Posted January 18, 2003 Travis familj (som jag kan komma ihåg just nu) är att hans föräldrar styr lastskeppet Horizon, att dessa inte var helt och hållet nöjda med Travis beslut att gå med i Starfleet och att han har en syster som är gift. Varför var dom inte nöjda med att Travis gick med i starfleet?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted January 18, 2003 Author Report Share Posted January 18, 2003 Travis familj (som jag kan komma ihåg just nu) är att hans föräldrar styr lastskeppet Horizon, att dessa inte var helt och hållet nöjda med Travis beslut att gå med i Starfleet och att han har en syster som är gift. Varför var dom inte nöjda med att Travis gick med i starfleet?? De ville att han skulle överta "familjeföretaget" sas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted January 18, 2003 Report Share Posted January 18, 2003 Och vad är familjeföretaget då? Lastskeppet, givetvis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted June 4, 2004 Report Share Posted June 4, 2004 Jag blir så irriterad på att killen får sån lite roll. Skådespelaren verkar ju begåvad och det finns grejor att bygga på i karaktären. Synd var ordet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted June 10, 2004 Report Share Posted June 10, 2004 Känns som Travis har drabbats av Kims öde. Inga manus författare vill ha honom i en roll eftersom de inte finns något att bygga på, och komma på någon ny ide är star trek författare väldigt dåliga på (kanske lite överdrivet ;) ) Men ibland verkar de som manusförfattarna avsiktlig inte låter honom få en replik för att spara pengar? killen sitter på bryggan och de andra karaktärerna har en livlig diskution men Travis bara sitter och stirrar in i kontroll panelen. Käns som han bara är med bara för titta vi är inte rasiste vi har med en svart person. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted December 16, 2004 Author Report Share Posted December 16, 2004 Tycker det känns ändå som om Travis fåt mer att säga nu under säsong 4, eller är det bara jag som känner så? Jag hoppas att vi ska få se och specielt höra mer från han nu med säsongens gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted December 16, 2004 Report Share Posted December 16, 2004 När har han varit med mer? (OBS! Spoilervarna när vi skriver om vad som verkligen hänt under säsong 4!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted December 16, 2004 Author Report Share Posted December 16, 2004 Första avsnittet bla fick vi några repliker från han, och så tycker jag han bara syns allmänt mer än förut. :blink: Kanske jag som är blind eller tycka alltid missa hans repliker.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts