Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

  • Svar 467
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad (redigerade)

Igår var jag på WCT:s årsmöte. Det var ganska intressant faktiskt. Av cirka 900 medlemmar var 13 närvarande. :rolleyes: Jag tycker att fler borde engagera sig i föreningen och komma på dessa möten. <_<

Och jag kommer också på lördag, till "Romulans 2". :)

Redigerad av Essray
Postad
Igår var jag på WCT:s årsmöte. Det var ganska intressant faktiskt. Av cirka 900 medlemmar var 13 närvarande. :rolleyes:  Jag tycker att fler borde engagera sig i föreningen och komma på dessa möten. <_<

Och jag kommer också på lördag, till "Romulans 2". :)

Det var just det jag sa.

13 av 900 det är under 2% det blir inte direkt rättvist. men de som inte går på mötet har sen inte rätt att klaga om vad som sas på mötet.

Postad
Igår var jag på WCT:s årsmöte. Det var ganska intressant faktiskt. Av cirka 900 medlemmar var 13 närvarande. :rolleyes:  Jag tycker att fler borde engagera sig i föreningen och komma på dessa möten. <_<

Att åka 30 mil för ett årsmöte känns lite väl onödigt. Det var bättre förra året när det var på en videodag.

Och samma 30 mil hindrar mig tyvärr från att komma på både Romulans 2 och Nemesis, vilket är riktigt synd eftersom jag inte kan ett dugg om romulaner... :rodna: Ha så kul alla ni som ska dit!

Postad
Igår var jag på WCT:s årsmöte. Det var ganska intressant faktiskt. Av cirka 900 medlemmar var 13 närvarande. :rolleyes:  Jag tycker att fler borde engagera sig i föreningen och komma på dessa möten. <_<

Och jag kommer också på lördag, till "Romulans 2". :)

Idiotförklara mig inte nu, men jag glömmde årsmötet, tro det eller ej... :knäpp:

Nåja, jag ska ialla fall komma på Romulans 2 och Nemesis.

Postad

Yay@Seven och P'tack! Men :(@Ella, synd att du inte kan komma! Jag träffade dig lite kort på Borg-treffen och den var ju ett tag sen... men men nästa är ju 24 maj så vem vet :)

Jag tycker det är alarmerande att det bara var 13 pers närvarande på WCT's "year briefing in the briefing room". Essray, såg sammanträdesrummet ut som det på Voyager eller, lika bekväma stolar? :lol: :D

Very well, jag ska vara treffmedhjälpare. Men jag hoppas verkligen att jag får umgås med folk som vanligt... <_<

Postad

Surt att man inte kan komma på lördagen. Dock har jag ju redan sett all TNG, och TAS kan man vara utan känns det som....hehe..

Nemesis däremot blir ju hur grymt som helst på söndagen, sund bara att palladium har panorerat stereo ljud, men men, det är sådant man får ta...

Postad (redigerade)

Nu är pragramet till den 8/3 klart och det är nya enterprise som står på schemat

PROGRAM

10:15 TNG: The Enemy (3)

11:00 ÅRSMÖTE m. FIKA

13:00 TAS: The Time Trap

13:30 nyENT: Dawn (2)

14:15 LUNCH

15:15 nyENT: Stigma (2)

16:00 nyENT: Cease Fire (2)

16:45 PAUS

17:05 TOS: A Private Little War (2)

17:55 VOY: One Small Step (6)

18:40 nyENT: Future Tense (2)

19:25 PAUS

19:45 Utlottning och Prisutdelning

20:05 nyENT: Canamar (2)

20:50 VOY: The Chute (3)

21:35 SLUT

Sen så är det även årsmöte samma dag så det är bara att passa på att säga vad just DU tycker vi ska göra i framtiden

Redigerad av Morn
Postad

Star Treff XXVI var mycket bra. RunAn dög perfekt som trefflokal, var t o m på vissa punkter bättre än Draken. :) Att ha romulans som tema var en jättebra idé. Jag satt och njöt av varenda avsnitt, (TAS var undantag naturligtvis :sjuk: ).

Postad
Att ha romulans som tema var en jättebra idé. Jag satt och njöt av varenda avsnitt, (TAS var undantag naturligtvis  :sjuk:  ).

Dissa inte tas tas rockar ju

Postad (redigerade)

Jag hittade en sida med lite bilder från WCT dagen

dagen

tänkte att det kunde vara lite kul att se.

bild på "Nina Janeway" bland annat

Redigerad av Morn
Postad (redigerade)

Ja, Romulans 2 var skitskoj! Jag hade redan sett alla TNG-avsnitten innan, och båda VOY-avsnitten, men det var självklart roligt ändå. Kårhuset är jättesnyggt, med mycket utrymme och så. Torde rymma mer folk än Draken. Det kanske beror på att jag är såpass intresserad av inredning *g* Det var också kul att jag fick sålt lite saker i medlemsshopen, det var mycket skoj saker där. Speciellt från SF-bokhandeln, de är ju typ Sveriges största gruva med Star Trek-saker (inga tshirtar eller planscher dock, syyyyynd! *härmar konferenciern Stefan* :lol:). Och Morn, sätt inte mitt nickname inom citationstecken, mitt riktiga namn är faktist Nina. ;) :P Förresten så blev jag rätt cool på den bilden.

Men jag måste nog säga att gårdagen var roligare, med världens bästa film Nemesis. Efteråt hade jag, Lollo, Erik, Alex, Göran (han med glasögon som tog bilder), Raymond, Marika och Viktor jättekul *lol* De bilderna blir kul att se :D

Dsc02860_s.jpg

Redigerad av Nina Janeway
Postad (redigerade)
Och Morn, sätt inte mitt nickname inom citationstecken, mitt riktiga namn är faktist Nina. ;) :P

Det var inget illa menat bara så att man inte skulle tänka fel. Då du står brevid en Janeway :P :P

Redigerad av Morn
Postad
Haha. Visst är hennes uniform och peruk skitsnygg?! Admiral Janeway rocks!!

Sant att det är en bra gjord uniform. som är lik orginalet

dock så antar jag att jag inte behöver säga vad jag tycker om Janeway då ni alla troligen redan vet min åsikt. ;) ;)

Postad

hej

jag tar det en gång till så alla som vill vet

Hej!

Nu på lördag är det videodag med nya avsnitt av Enterprise. På

videodagen hålls också årsmöte.

10:00 TNG: The Enemy (3)

11:00 ÅRSMÖTE m. FIKA

13:00 TAS: The Time Trap

13:30 nyENT: Dawn (2)

14:15 LUNCH

15:15 nyENT: Stigma (2)

16:00 nyENT: Cease Fire (2)

16:45 PAUS

17:05 TOS: A Private Little War (2)

17:55 VOY: One Small Step (6)

18:40 nyENT: Future Tense (2)

19:25 PAUS

19:45 Utlottning och Prisutdelning

20:05 nyENT: Canamar (2)

20:50 VOY: The Chute (3)

Vi håller till på Bio Focus, Hagsätra torg 34, som vanligt.

Postad (redigerade)

Ja de bilderna var roliga att se, det kan jag lova. För att inte tala om de små videosnuttarna... Ska försöka få upp dem nånstans snarast. Mitt första inlägg som ny på forumet. Får se om jag inte kan få med kameran på nästa Treff också.

Det är alltså jag som är fotografen (Göran).

Jag svarar på frågan om applåderna för stenen i VOY även om någon redan svarat innan Jag tror jag vet vad som orsakar applåderna för stenen i Voyager. Det var några som för några Treffar sedan bröjade applådera för stenen i Voyager som en kul grej. Sedan efter ett tag så hängde fler på och det var förmodligen ddå som stampen i golvet kom igång. Efter ett tag så började en del försöka föra över detta även till isklumpen i DS9 och sedan har även det börjat rulla på. Det är nog det hela tror jag.

Redigerad av Thalaxian
Postad

Hallå Göran och välkommen till vårt forum! :)

Jag längtar efter att se bilderna, men videosnuttarna kan du behålla för dig själv för jag är generad redan nu. :rodna: :P *lol*

och tack för ditt svar på frågan om varför man applåderar för stenen... *L* fast själv applåderar jag ju för allt som har med Janeway att göra. *g*

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...