Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)

Jag går på de träffar jag har tillfälle till och råd med, eller rättare sagt, de som jag har tillfälle till att åka på tar jag mig oftast råd till. Ferengitreffen var för övrigt min första treff. Blir nostalgisk när jag tänker tillbaka på Draken.

Redigerad av Thalaxian
  • Svar 467
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Jag har varit på alla treffar sen Borg 2 förra året! Det är grymt kul, och jag tänker fortsätta gå på treffar så länge jag kan. Om ingen annan fantastisk händelse skulle komma i vägen. ;)

Kolla gärna min hemsida för att se bilder från den senaste treffen :)

Postad

Programmet för nästa WCT treff, Q2 finns upplagt på WCT's hemsida.

länk

TAS 1:19 The Practical Joker

Kort paus - Inledning och första utlottningen

TOS 1:18 The Squire of Gothos 

TNG 1:01 Encounter at Farpoint, Part I 

TNG 1:02 Encounter at Farpoint, Part II

TNG 1:10 Hide and Q 

Paus 30 minuter 13:40 - 14:10

TNG 2:16 Q Who? 

TNG 3:13 Deja Q 

TNG 3:19 Captain's Holiday

TNG 4:20 QPid

Paus en timme 17:30 - 18:30

TNG 6:06 True Q

TNG 6:15 Tapestry

TNG 7:25 All Good Things... Part I

TNG 7:26 All Good Things... Part II

Paus 30 minuter 21:55 - 22:25

DS9 1:07 Q-Less

VOY 2:18 Death Wish 

VOY 3:11 The Q and the Grey 

VOY 7:19 Q2

Slut c:a 01:00

  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Glöm nu inte heller Trekdagen i stockholm nu i helgen

Temat är Best of the Best

10:00 TNG: We´ll Always Have Paris (1)

11:00 DOKUMENTÄR: DS9-säsong 2

11:20 PAUS

11:40 TOS: The Paradise Syndrome (3)

12:30 VOY: Resolutions (2)

13:15 LUNCH

14:15 DS9: Past Tense, del 1 & 2(3)

15:45 PAUS

16:05 TOS: Day of the Dove (3)

16:55 VOY: Macrocosm (3)

17:40 PAUS

18:00 Utlottning och prisutdelning

18:20 TNG: Time Squared (2)

19:05 TOS: The Squire of Gothos (1)

19:55 PAUS

20:15 TNG: Qpid (4)

21:00 DS9: Q-less (1)

21:45 SLUT

Redigerad av Morn
Postad

På nästa Stas treff kan man ställa upp med att spela TNG introt i någon tävling tror ni?

Jag har suttit framför datorn å lyssnat på TNG introt en massa gånger å skrivit noter så att jag kan spela den på trombone...nästa projekt blir nog voyager introt med det går kanske för högt.

Så finns det någon tävling som man kan ställa upp med det i?

Postad
På nästa Stas treff kan man ställa upp med att spela TNG introt i någon tävling tror ni?

Jag har suttit framför datorn å lyssnat på TNG introt en massa gånger å skrivit noter så att jag kan spela den på trombone...nästa projekt blir nog voyager introt med det går kanske för högt.

Så finns det någon tävling som man kan ställa upp med det i?

Ett solklart fall av Fan Art! Ställ upp i Fan Art-tävlingen!

Postad
På nästa Stas treff kan man ställa upp med att spela TNG introt i någon tävling tror ni?

Jag har suttit framför datorn å lyssnat på TNG introt en massa gånger å skrivit noter så att jag kan spela den på trombone...nästa projekt blir nog voyager introt med det går kanske för högt.

Så finns det någon tävling som man kan ställa upp med det i?

Ett solklart fall av Fan Art! Ställ upp i Fan Art-tävlingen!

Dewt måste jag göra! Hoppas bara att jag är hemma nästa star treff

Postad
På nästa Stas treff kan man ställa upp med att spela TNG introt i någon tävling tror ni?

Jag har suttit framför datorn å lyssnat på TNG introt en massa gånger å skrivit noter så att jag kan spela den på trombone...nästa projekt blir nog voyager introt med det går kanske för högt.

Så finns det någon tävling som man kan ställa upp med det i?

En utmärkt idé! Klart du ska spela på nästa Star Treff! Om vi inte hinner få till en speciell musiktävling så ska du spela ändå antingen som del av fan-art eller som ett eget speciellt inslag. Ta med trombonen och kontakta styrelsen@trekkers.se om du har frågor.

Sen planerar du väl så du är hemma till nästa treff 29/11!

Hls

Anita

Postad (redigerade)
Finns det några Star Treffar ni rekomenderar som kommer ta plats i Göteborg?

Komande Treff på RuNan i Göteborg med Tema Q kanske kan vara något?

Här är den info som finns på deras hemsida:

47 dagar kvar

till Star Treff XXIX - Q2, lördagen den 29 november. Då är det också sjuårsjubileum!

Redigerad av Thalaxian
  • 2 veckor senare...
Postad

Den vanliga gula, min kompis är utklädd till Spock. Nu harvi bestämt att komma dit, men först ska vi gå runt i stan och flumma lite det är alltid kul att se hur folk reagerar. Kommer du då Thalaxian?

Postad
Ok, men var exakt vid Chalmers ligger runan? i för sig så märker man nog när man kommer dit...

Det syns. Kliv av vid hållplats Chalmers och på andra våningen på det närmaste huset finns trekkerna. Det brukar stå stora skyltar i fönstrena om att det är treff.

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postad

Nästa treff kommer att bli super! Blev glad av att få mail om att alla som gått på samtliga av årets treffar får 50 kr i rabatt på inträdet samt gratis sminkning. Har aldrig blivit sminkad till alien förut... tror att jag ska bli romulan.

Postad

*nodnod* Ja, jag vill bli sminkad till Species 8472! :lol: Jösses, jag undrar hur lång tid det skulle ta... man vill väl gärna utmärka sej :) Och du, Excelsior, du kan väl komma fram och hälsa? Du är tydligen med på varenda treff, och det är jag med, men mig veterligen så har jag inte träffat dej.

Vilka andra kommer? Pjotr'k? Sotunk? mfl... :)

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...