Thalaxian Postad 17 September, 2003 Rapport Postad 17 September, 2003 (redigerade) Jag går på de träffar jag har tillfälle till och råd med, eller rättare sagt, de som jag har tillfälle till att åka på tar jag mig oftast råd till. Ferengitreffen var för övrigt min första treff. Blir nostalgisk när jag tänker tillbaka på Draken. Redigerad 17 September, 2003 av Thalaxian Citera
Excelsior Postad 19 September, 2003 Rapport Postad 19 September, 2003 Jag har gått på alla WCT's treffar sedan "Captain's Table", så det är allt några stycken. Dock hoppade jag över "Borg II" förra året, eftersom jag kunde de avsnitten som visades utantill. Citera
Nina Janeway Postad 19 September, 2003 Rapport Postad 19 September, 2003 Jag har varit på alla treffar sen Borg 2 förra året! Det är grymt kul, och jag tänker fortsätta gå på treffar så länge jag kan. Om ingen annan fantastisk händelse skulle komma i vägen. ;) Kolla gärna min hemsida för att se bilder från den senaste treffen Citera
Turambar Postad 19 September, 2003 Rapport Postad 19 September, 2003 Om det är av intresse för någon så har jag varit på alla WCT treffar sen First Officers och varit medhjälpare på lika många... Citera
Turambar Postad 24 September, 2003 Rapport Postad 24 September, 2003 Programmet för nästa WCT treff, Q2 finns upplagt på WCT's hemsida. länk TAS 1:19 The Practical Joker Kort paus - Inledning och första utlottningen TOS 1:18 The Squire of Gothos TNG 1:01 Encounter at Farpoint, Part I TNG 1:02 Encounter at Farpoint, Part II TNG 1:10 Hide and Q Paus 30 minuter 13:40 - 14:10 TNG 2:16 Q Who? TNG 3:13 Deja Q TNG 3:19 Captain's Holiday TNG 4:20 QPid Paus en timme 17:30 - 18:30 TNG 6:06 True Q TNG 6:15 Tapestry TNG 7:25 All Good Things... Part I TNG 7:26 All Good Things... Part II Paus 30 minuter 21:55 - 22:25 DS9 1:07 Q-Less VOY 2:18 Death Wish VOY 3:11 The Q and the Grey VOY 7:19 Q2 Slut c:a 01:00 Citera
Morn Postad 3 Oktober, 2003 Rapport Postad 3 Oktober, 2003 (redigerade) Glöm nu inte heller Trekdagen i stockholm nu i helgen Temat är Best of the Best 10:00 TNG: We´ll Always Have Paris (1) 11:00 DOKUMENTÄR: DS9-säsong 2 11:20 PAUS 11:40 TOS: The Paradise Syndrome (3) 12:30 VOY: Resolutions (2) 13:15 LUNCH 14:15 DS9: Past Tense, del 1 & 2(3) 15:45 PAUS 16:05 TOS: Day of the Dove (3) 16:55 VOY: Macrocosm (3) 17:40 PAUS 18:00 Utlottning och prisutdelning 18:20 TNG: Time Squared (2) 19:05 TOS: The Squire of Gothos (1) 19:55 PAUS 20:15 TNG: Qpid (4) 21:00 DS9: Q-less (1) 21:45 SLUT Redigerad 3 Oktober, 2003 av Morn Citera
Thalaxian Postad 3 Oktober, 2003 Rapport Postad 3 Oktober, 2003 Glöm inte heller visningen i Växjö i morgon lördag den 4/10! Mer info finns i kalendern. Citera
Karl Postad 9 Oktober, 2003 Rapport Postad 9 Oktober, 2003 På nästa Stas treff kan man ställa upp med att spela TNG introt i någon tävling tror ni? Jag har suttit framför datorn å lyssnat på TNG introt en massa gånger å skrivit noter så att jag kan spela den på trombone...nästa projekt blir nog voyager introt med det går kanske för högt. Så finns det någon tävling som man kan ställa upp med det i? Citera
Thalaxian Postad 9 Oktober, 2003 Rapport Postad 9 Oktober, 2003 På nästa Stas treff kan man ställa upp med att spela TNG introt i någon tävling tror ni? Jag har suttit framför datorn å lyssnat på TNG introt en massa gånger å skrivit noter så att jag kan spela den på trombone...nästa projekt blir nog voyager introt med det går kanske för högt. Så finns det någon tävling som man kan ställa upp med det i? Ett solklart fall av Fan Art! Ställ upp i Fan Art-tävlingen! Citera
Karl Postad 10 Oktober, 2003 Rapport Postad 10 Oktober, 2003 På nästa Stas treff kan man ställa upp med att spela TNG introt i någon tävling tror ni? Jag har suttit framför datorn å lyssnat på TNG introt en massa gånger å skrivit noter så att jag kan spela den på trombone...nästa projekt blir nog voyager introt med det går kanske för högt. Så finns det någon tävling som man kan ställa upp med det i? Ett solklart fall av Fan Art! Ställ upp i Fan Art-tävlingen! Dewt måste jag göra! Hoppas bara att jag är hemma nästa star treff Citera
dax_maryrussel Postad 13 Oktober, 2003 Rapport Postad 13 Oktober, 2003 På nästa Stas treff kan man ställa upp med att spela TNG introt i någon tävling tror ni? Jag har suttit framför datorn å lyssnat på TNG introt en massa gånger å skrivit noter så att jag kan spela den på trombone...nästa projekt blir nog voyager introt med det går kanske för högt. Så finns det någon tävling som man kan ställa upp med det i? En utmärkt idé! Klart du ska spela på nästa Star Treff! Om vi inte hinner få till en speciell musiktävling så ska du spela ändå antingen som del av fan-art eller som ett eget speciellt inslag. Ta med trombonen och kontakta styrelsen@trekkers.se om du har frågor. Sen planerar du väl så du är hemma till nästa treff 29/11! Hls Anita Citera
Jonathan Postad 13 Oktober, 2003 Rapport Postad 13 Oktober, 2003 (redigerade) Finns det några Star Treffar ni rekomenderar som kommer ta plats i Göteborg? Redigerad 13 Oktober, 2003 av Jonathan Citera
Karl Postad 13 Oktober, 2003 Rapport Postad 13 Oktober, 2003 Rekomenderar WCT: s nästa träff den 29/11 som dax_maryrussel sa. Citera
Thalaxian Postad 13 Oktober, 2003 Rapport Postad 13 Oktober, 2003 (redigerade) Finns det några Star Treffar ni rekomenderar som kommer ta plats i Göteborg? Komande Treff på RuNan i Göteborg med Tema Q kanske kan vara något? Här är den info som finns på deras hemsida: 47 dagar kvar till Star Treff XXIX - Q2, lördagen den 29 november. Då är det också sjuårsjubileum! Redigerad 13 Oktober, 2003 av Thalaxian Citera
Jonathan Postad 13 Oktober, 2003 Rapport Postad 13 Oktober, 2003 Det verkar skitcoolt , hehe så kan jag ha på mig min fina hemgjorda Kirk kostym... Citera
Thalaxian Postad 13 Oktober, 2003 Rapport Postad 13 Oktober, 2003 Ska bli kula att se! Vilken av alla hans kostymer är det du har tillverkat? Citera
Jonathan Postad 27 Oktober, 2003 Rapport Postad 27 Oktober, 2003 Den vanliga gula, min kompis är utklädd till Spock. Nu harvi bestämt att komma dit, men först ska vi gå runt i stan och flumma lite det är alltid kul att se hur folk reagerar. Kommer du då Thalaxian? Citera
Thalaxian Postad 28 Oktober, 2003 Rapport Postad 28 Oktober, 2003 Det gör jag om det inte kommer något viktigare emellan. Jg kommer att vara klädd i min scienseuniform som vanligt, om jag inte syr något nytt. Citera
Jonathan Postad 30 Oktober, 2003 Rapport Postad 30 Oktober, 2003 Ok, men var exakt vid Chalmers ligger runan? i för sig så märker man nog när man kommer dit... Citera
Pjotr'k Postad 30 Oktober, 2003 Författare Rapport Postad 30 Oktober, 2003 Ok, men var exakt vid Chalmers ligger runan? i för sig så märker man nog när man kommer dit... Det syns. Kliv av vid hållplats Chalmers och på andra våningen på det närmaste huset finns trekkerna. Det brukar stå stora skyltar i fönstrena om att det är treff. Citera
Nina Janeway Postad 17 November, 2003 Rapport Postad 17 November, 2003 Okay, nästa vecka är det dags. Ska bli så roligt att se Q-avsnitt! Citera
Excelsior Postad 26 November, 2003 Rapport Postad 26 November, 2003 Nästa treff kommer att bli super! Blev glad av att få mail om att alla som gått på samtliga av årets treffar får 50 kr i rabatt på inträdet samt gratis sminkning. Har aldrig blivit sminkad till alien förut... tror att jag ska bli romulan. Citera
Nina Janeway Postad 26 November, 2003 Rapport Postad 26 November, 2003 *nodnod* Ja, jag vill bli sminkad till Species 8472! :lol: Jösses, jag undrar hur lång tid det skulle ta... man vill väl gärna utmärka sej Och du, Excelsior, du kan väl komma fram och hälsa? Du är tydligen med på varenda treff, och det är jag med, men mig veterligen så har jag inte träffat dej. Vilka andra kommer? Pjotr'k? Sotunk? mfl... Citera
Turambar Postad 26 November, 2003 Rapport Postad 26 November, 2003 Självklart så kommer man.... Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.