Karl Postad 5 December, 2003 Rapport Postad 5 December, 2003 För två tre år sedan så var det ju några som ordnade två Star Fests. Kanske det vore något att spinna vidare på? Var det några ur någon av Star Trek klubbarna (WCT o.s.v.) eller var det privat personer som gjorde det? Citera
Thalaxian Postad 5 December, 2003 Rapport Postad 5 December, 2003 Var det några ur någon av Star Trek klubbarna (WCT o.s.v.) eller var det privat personer som gjorde det? Det var några som var medlemmar i WCT. Men det var ingen aktivitet anordnad av stjälva föreningen. Citera
UNDO_2000 Postad 11 December, 2003 Rapport Postad 11 December, 2003 (redigerade) jag hade väldigt trevligt senaste star treffen. Var mest ute i foajen, men det är gemenskapen som jag mest är ute efter på treffarna. Nu har jag dessutom börjat få in lite bilder från treffen på mig... (tycker om att se bilder på mig utklädd) Jag säger då de, det är inte alltid lätt att gå på star treff. (jag ligger på golvet) Om nån har "smygfotat" eller så så får du gärna skicka så blir jag glad. Från och med nästa år blir det ju endast två stora Star Treff på RuNan. Hur tror ni andra att detta kommer att bli? Det är ju lite synd, men man vet ju varför också å det är förståligt att det blir så. Får hoppas att det kommer mer folk så kanske vi kan få fler treffar igen. *hoppas hoppas* Redigerad 11 December, 2003 av UNDO_2000 Citera
Nina Janeway Postad 12 December, 2003 Rapport Postad 12 December, 2003 (redigerade) Heheh, Erik! Visst var det kul :P *skrattar åt bilden* men du minns väl dessa också? Det där är alltså jag som slår Erik. Poor guy. :P Tack Quiet för bilderna *g* Redigerad 12 December, 2003 av Nina Janeway Citera
Morn Postad 12 Januari, 2004 Rapport Postad 12 Januari, 2004 Lite nytt om Trekdagarna i år (2004) Då var det dags för årets första trekdag! Under 2004 ska vi omskapa våra trekdagar radikalt. Vi kommer att visa nya ENTERPRISE varje gång från och med nu - alltid efter lunchpausen. Då vi är arrangörer av årets SWECON, så känns det aktuellt att även visa prov på andra science fiction serier och filmer än STAR TREK.Programmet som är nu på lördag ser ut så här TREKDAG 2004-01-17 PROGRAM 10:00 DS9: Dr Bashir I presume (5) 11:00 TOS: A Piece of the Action (2) 11:50 PAUS 12:10 FILM: Equilibrium 13:50 LUNCH 14:50 nyENT: Exile (3) 15:35 nyENT: The Shipment (3) 16:20 PAUS 16:40 nyENT: Twilight (3) 17:25 nyENT: North Star (3) 18:10 PAUS 18:30 Utlottning och Prisutdelning 18:50 nyENT: Similitude (3) 19:35 DOKUMENTÄR: DS9 19:50 PAUS 20:10 DS9:the Visitor (4) 20:55 VOY:Non Sequitur (2) 21:40 SLUT (programmet med reservation för ändringar) Vi kommer även att ha ett lotteri och en triviatävling. Trek-fiket kommer att erbjuda frukostfrallor och kaffe från 9:30. Citera
Morn Postad 30 Januari, 2004 Rapport Postad 30 Januari, 2004 Lite nytt om Trekdagen nästa lördag Paycheck Förhandsvisning på trekdagen 14 februari Vårt ordinarie program kommer att avslutas med en exklusiv förhandsvisning av filmen Paycheck. Filmen baserar sig på en novell av Philip K. Dick, och är regisserad av John Woo. Både spänning, action och scifi utlovas med andra ord. Länken till filmens hemsida är: http://www.paycheckmovie.com/ Vi kommer att visa 3 nya avsnitt av Enterprise, samt ett mini-tidstema bestående av de andra serierna. Som vanligt behövs ett medlemskap i Stockholm Trekkers för att få inträde till trekdagen/ förhandsvisningen, men den här gången kommer vi enbart att visa material som vi har visningsrättigheter till, så det går bra att bli medlem i dörren. Kostnad för hela dagen kommer att vara 150 kr inklusive förhandsvisning. Det går självklart att bara komma på förhandsvisningen, och då ligger biljettpriset på 80 kr. Då vi har ett begränsat antal platser på Focus, så kan man föranmäla sig på paycheck@stockholmtrekkers.a.se Skriv vem du är och hur många platser du vill boka - skriv gärna också om du kommer för hela trekdagen eller enbart filmen. Det finns inga platsbiljetter däremot, så det är först till kvarn som får erövra sig en stol. Denna gången kommer vi att ha ett specialtrivia bestående av star trek korsord, och som vanligt kommer även ett lotteri att hållas. Om du kommer lite tidigt så finns trek-cafeet öppet för frukost redan från 9:30. TREKDAG 2004-02-14 PROGRAM 10:00 DS9: Necessary Evil (2) 11:00 VOY: Before and After (3) 11:45 TOS: All Our Yesterdays (3) 12:35 PAUS 12:55 VOY: Year of Hell del I (4) 13:40 VOY: Year of Hell del 2 (4) 14:25 LUNCH 15:25 TNG: Timescape (6) 16:10 nyENT: Exile (3) 16:55 PAUS 17:15 nyENT: Chosen Realm (3) 18:00 nyENT: Proving Ground (3) 18:45 PAUS 19:05 Utlottning och Prisutdelning 19:15 FÖRHANDSVISNING: PAYCHECK 21:15 SLUT programmet med reservation för ändringar Citera
Excelsior Postad 19 Februari, 2004 Rapport Postad 19 Februari, 2004 Kommer alla som är medlemmar här till WCT's årsmöte/minitreff på lördag? Jag kommer självklart, och håller tummarna för att "rätt" avsnitt är med. Citera
ickamicka Postad 19 Februari, 2004 Rapport Postad 19 Februari, 2004 Jupp jag kommer dit hela dagen. Citera
Karl Postad 20 Februari, 2004 Rapport Postad 20 Februari, 2004 Inträdet är 50kr, men måste man vara medlem i WCT för att komma in? Annars brukar det vara att man måste vara medlem för att komma in vet jag. Citera
Excelsior Postad 20 Februari, 2004 Rapport Postad 20 Februari, 2004 Inträdet är 50kr, men måste man vara medlem i WCT för att komma in? Annars brukar det vara att man måste vara medlem för att komma in vet jag. Jo, det måste man. WCT var väldigt tydliga på den punkten. Men på vanliga treffar kan man registrera medlemsskap på plats. Det kanske man kan även den här gången. Själv är jag orolig för att mitt förnyelse av medlemsskap inte har registrerats. Det är nu en månad sedan jag betalade in avgiften för 2004, men jag har inte fått någon bekräftelse på det. Hoppas att jag inte blir nobbad vid ingången. -_- Citera
the2mas Postad 20 Februari, 2004 Rapport Postad 20 Februari, 2004 Glöm nu inte SWECON 2004 Folkens. Tim Russ och Jeffrey Combs kommer, och programmet är extremt spännande. För att säkra våra skådisar är det viktigt att så många som möjligt förhandsbeställer innan slutet av maj. Det sparar du också mycket pengar på. Mer info får du på Stockholm Trekkers hemsida (eller uppslagstavla eftersom hemsidan kommer lite senare). Snart lägger vi också ut Swecons hemsida där all info om kongressen står. Har ni frågor så finns jag här framöver! ;) Citera
the2mas Postad 4 Mars, 2004 Rapport Postad 4 Mars, 2004 Swecon sidan är nu på väg ut på nätet: http://experience.bounceme.net/swecon/ Citera
B'Elanna Postad 9 Mars, 2004 Rapport Postad 9 Mars, 2004 Detta har säkert diskuterats tidigare men tycker det kan finnas behov av aktualisering! Var finns alla och vilka Star Trek föreningar är ni medlemmar i? Framförallt ni som inte är medlemmar - varför inte. Ni missar ju en hel del som ni kanske har sett i diskussionen. :P Jag bor sj??lv i Nybro (söder om Kalmar) och är medlem i TSS (Trekkers Södra Sverige). Om ni vill se allt kul vi gör så besök gärna vår hemsida http://www.fukt.hk-r.se/tss/aktuellt.php Citera
Pjotr'k Postad 9 Mars, 2004 Författare Rapport Postad 9 Mars, 2004 Detta har säkert diskuterats tidigare men tycker det kan finnas behov av aktualisering! Var finns alla och vilka Star Trek föreningar är ni medlemmar i? Framförallt ni som inte är medlemmar - varför inte. Ni missar ju en hel del som ni kanske har sett i diskussionen. :P Jag bor själv i Nybro (söder om Kalmar) och är medlem i TSS (Trekkers Södra Sverige). Om ni vill se allt kul vi gör så besök gärna vår hemsida http://www.fukt.hk-r.se/tss/aktuellt.php Tja, B'Elanna... Var vi bor och så kan ju med fördel tas i diskussionen Var finns ni alla (del 2)! :P Men det förstås - om vilka Star Trek-föreningar man är med i kan ju diskuteras där vi är nu! Citera
Thalaxian Postad 9 Mars, 2004 Rapport Postad 9 Mars, 2004 (redigerade) Jag är med i WCT/Swedish Trekkers. Jag är även med i DQT/Delta Quadrant Trekkers där jag är den som kom med idén av en av dem som var med och startade. Redigerad 9 Mars, 2004 av Thalaxian Citera
Thalaxian Postad 19 Mars, 2004 Rapport Postad 19 Mars, 2004 (redigerade) Hur många ska på Treffen i morgon? Jag ska det i alla fall! Vi kanske syns där, någon som har någon Fan Art på gång? Redigerad 6 Maj, 2004 av Thalaxian Citera
James Godthardt Postad 19 Mars, 2004 Rapport Postad 19 Mars, 2004 Hur många ska på Treffen i morgon? Jag ska det i alla fall! Vi kanske synd där, någon som har någon Fan Art på gång? Jag kommer. Citera
Excelsior Postad 19 Mars, 2004 Rapport Postad 19 Mars, 2004 Räkna med mig! Fast nån FanArt har jag inte hunnit fixa ihop. Citera
Nina Janeway Postad 21 Mars, 2004 Rapport Postad 21 Mars, 2004 I was there. Det var jag som var Major Nina Carter, den första Stargate SG-1-officeren nånsin på en treff :P Men jag märkte precis som Stefan hur lite folk det var, jämfört med exempelvis Borg 2-treffen... det är väl inte så att engagemanget sjunker mer och mer? Det är tråkigt tycker jag, men ibland är det så att saker förändras och går över i annat.. såsom en förening eller community där färre och färre engagerar sig. Men men. Citera
Excelsior Postad 22 Mars, 2004 Rapport Postad 22 Mars, 2004 Ja, det var synd att det var så lite besökare. Men annars så var ju stämningen på hög nivå, och det känndes som om treffen blev riktigt lyckad. Inte alltför otippat att Lokatt skulle vinna igen, det verkar bli rekord. Själv vann jag på en av utlottningarna, fast spelet jag vann var ju till XBOX, som jag inte har. Kul med en ny sponsor också, passade på att köpa en TOS-phaser. Citera
Thalaxian Postad 22 Mars, 2004 Rapport Postad 22 Mars, 2004 Ja, bordet med alla "leksaker" var helt suveränt! Synd bara att man inte hade pengar att köpa något. MEn en liten pryl från SF-bokhandeln blev det. Sedan fick jag ju en affish och så efterom ajg var med i Fan Art-tävlingen fast jag inte vann. Sen blev det ju lite lustigt när jag själv vann en av grejerna jag hade skänkt till utlottningarna. Men de var snälla så jag fick ju en annan grej istället. Vad tyckte ni föresten om "säsong fyra" av TOS, fan-avsnittet alltså? Kul att de gör en sån grej. Citera
Nina Janeway Postad 23 Mars, 2004 Rapport Postad 23 Mars, 2004 Jag såg inte fan-avsnittet, för jag var tvungen att åka hem "tidigt". Vem har gjort det, och var finns det att få tag på? :blink: Citera
ickamicka Postad 23 Mars, 2004 Rapport Postad 23 Mars, 2004 Det var en bra treff! Jag fick gå fram fyra gånger och hämta priser fast det var ju inte mina en enda. Höll program åt Helena. Fast jag fick hennes BK-presentkort och boken i slutet. Nåt bra iaf. Sen köpte jag en Bird of prey hos Volat (eller vad det heter). Missade tyvärr Fan-avsnittet menmen. Bra treff! Citera
Lokatt Postad 31 Mars, 2004 Rapport Postad 31 Mars, 2004 Det var en väldigt rolig Treff tyckte jag. För första gången van jag något på programmen. Jippi! Sprang också runt hela stan och letade efter en bankomat så jag kunde köpa den coola ST-telefonen från Volat... :P Jag blev visst kär i den... :P Jag håller med Nina, det var väldigt lite folk där. De märktes bl.a. i kostymtävlingen. Men men, min lillasyster blev i alla fall jätteglad när hon vann. Många fina bidrag till FanArten fanns det, och jag trodde att Star Trek-tavlan skulle vinna... Jag hade inte räknat med att det skulle bli mitt lilla Odo-huvud, men stefan fick ju ihop en riktigt tjusig förklaring som jag inte alls hade tänkt på... Tyvärr behövde jag också gå "tidigt", så jag såg aldrig sist TOS-avsnittet. Hur var det??? :vulcan: Allt som allt, en mycket lyckad treff. :vulcan: Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.