Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Åh, jag som är i Skåne på lördag :/

I alla fall:

Jag undrar lite ifall det finns något intresse för en star trek matlagningstreff jag har införskaffat en "star trek kokbok" som är väldigt rolig och har massa recept på grejjer vi fått se i serierna :)

Mest sugen är jag på Sisko's Gumbo :)

Ha det bra!

-kpl

  • Svar 467
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
I alla fall:

Jag undrar lite ifall det finns något intresse för en star trek matlagningstreff jag har införskaffat en "star trek kokbok" som är väldigt rolig och har massa recept på grejjer vi fått se i serierna :)

Matlagningstreff hade varit väldigt kul!

Det var länge sedan det var en Star Fest i Göteborg. Det skulle vara ett roligt tema med lite olika rätter att välja mellan och smaka på. Så kan de som bara vill äta och inte laga vara med också! :)

  • 3 månader senare...
Postad

Hej alla! Jag har et litet litet problem. Jag har nämligen prolem med boendet i samband med treffen i Göteborg nu till helgen. Jag stannar över helgen eftersom det skulle bli för stressigt för mig annars då jag har en bit att åka. Jag har förmodligen boende lör-sön, men har lite svårt att få boende fre-lör. Om det finns någon trekker i Göteborg här som skulle kunan förbarma sig över en medtrekker och kanske erbjuda ett litet hörn på ett golv någonstans sås lkulle jag bli väldigt glad! Ledsen att det blev så här tätt inpå.

Postad

Ni som bor i stockholmsområdet glömmer väl inte bort att Stockholm Trekkers har visning av star trek på biograf focus i hagsätra. Suveränt tillfälle att få en god dos star trek. Brukar vara första lördagen i varje månad (kolla stockholm trekkers hemsida! Biografen ligger väldigt nära tbane uppgången (hagsätra) och är lätt att hitta! Organisatörerna blir tacksamma för varje ny besökare! Dock krävs medlemskap. Jag antar att detta kan köpas på plats. J.

  • 3 veckor senare...
Postad
Det var länge sedan det var en Star Fest i Göteborg. Det skulle vara ett roligt tema med lite olika rätter att välja mellan och smaka på. Så kan de som bara vill äta och inte laga vara med också!  :)

<{POST_SNAPBACK}>

En liten teaser: det planeras att det ska hållas en Star Fest i Göteborg någon gång under hösten eller vintern .. håll utkik på trekkers.se !

  • 4 veckor senare...
Postad (redigerade)

Finns det någon star trek förening som visar avsnitt av DS9? Allra helst i Småland eller skåne.

Jag skulle så gärna vilja se de avsnitten ifrån den serien. Men jag har inte råd att köpa dvd boxarna.

Redigerad av Kathryn Archer
Postad

Då är det TSS du letar efter. Det var ett tag sedan de var i Småland, men vi försöker få till något i Kalmar eller Växjö igen. Skåne är de däremot i oftare då fler medlemmar bor där.

  • 4 veckor senare...
Postad

The doubbles - Trekdagen den 3 december.

Nu finns den där, som ett ljus i vinterns mörkrer. Som en fyr i mörkrets rymd.

Som en punkt att möta vänner, njuta av Star Trek och ta en fika på.

Trekdagen där ett vanligt enkelt avsnitt inte räcker till för att täcka Bio Focus duk.

- The Doubbles -

Starta med en dubbel fika och smörgås i Trekfiket.

Kanske ta dubbla lotter, ordna medlemskap för 2006.

Några Stockholm Trekkers tröjor och kepsar finns på plats, samt lite annan föräljning.

Eller bara kom och njut av tidsparadoxen, Klingons, och annat trevligt sällskap.

Ta med en kompis, en från familjen eller killen/tjejen.

Dubbelt så många, dubbelt så bra!!!

Program:

10.10 Times Arrow Tng s5&6

11.40 Paus

12.00 Futures end Voy s3

13.30 Lunch

14.45 Redemption Tns s4&5

16.15 Paus

16.30 The way of the warrior DS9 s4

18.00 Paus

18.20 Lotteri

18.30 Colonial day BSG 1:11

19.15 Kobol´s last gleaming BSG 1:12+13

20.45 Paus

21.00 Shockwave Ent s1&2

22.30 Slut

Star Trek på stor duk, trevliga vänner, gång avstånd från T-bana,

bra med parkeringar, nära till lunchstället.

Vad mer kan man begära.

Vi syns nästa lördag på Bio Focus, Hagsätra!!!

http://www.stockholm.bostream.se/warp10/st...2005-12-03.html

  • 2 månader senare...
Postad

Hej alla. Jag ska förmoidligen åka på Star Treffen i Göteborg den 4 mars och undrar om det är någon från Växjöhållet med lite omnejd som kanske kan vara intresserade av att samåka i en bil för att få ner kostnaden lite?

Svara snarast i så fall eftersom jag åker till dalarna nu på lördag (v. 7) och kommer tillbaka lördag v. 8. under den tiden kommer jag inte att ha tillgång till dator. Har det inte kommet några svar innan fredag kväll så kolalr jag datorn igen när ja gkommer hem.

Hoppas det inte lät alldelse för virrigt.... :P

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Postad (redigerade)

Hoppas det kommer många Trekkers på Propmæssan i Malmö. Jag ska i alla fall dit och leta efter nye Star Trek byggsett. :) Kom också ihåg Star Trek kongressen i Stavanger i sommar med Mark Allen Shepherd (Morn fån DS9), Richard Arnold (Roddenberrys rådgivare), Barbara Adams (världens mest kända Trekker), och Roger Nygaard som antigen själv eller genom Barbara Adams ska filma till Trekkies 3. Möjligt att han tar med sig Denise Crosby också (Tashe Yar från TNG).

Tryck på banneret lengst ner på Trekkers Norges hemsida (BarbaraCon).

http://www.trekkersnorge.no

Lägg också märke till TN lotterier med supra premier (under "Arkiv", "Februar", och "V¨årlotteriet").

Vi har också en krimtävling där bästa Star Trek krim (text eller bilder) får antigen en Sagan om Ringen - ring med läderrem, eller en Lt. Com. Pin från TOS filmerna.

Skickas til mig på dahldesign@hotmail.com. Vinnaren väljer vi påskafton. Skriv gärna på svenska.

Orsaken är at Norge har en stor krimtradition i påsken (som också Sverige har försökt att starta de senera åren). :)

Redigerad av the2mas
Postad
Ok, det är sent å jag orkar inte läsar igenom 3 trådar så går till slutet på en gång. Vet att jag frågat innan. Om man bor i Borlänge vilken Star Trek Föreningen är det som gäller bäst då?

Det tar väl kortast tid för dig att åka till Stockholm så då skulle jag nog rekommendera Stockolm Trekkers. Stockholm Trekkers hemsida

I vilket fall som helst tycker jag du ska tid till Göteborg i september för att besöka WCT:s jubileum - då visas alla långfilmerna på den anrika biografen Draken: WCT:s webbplats

Postad

Oj, är det så illa? Hade hoppats på en närmre. Är inte så full ladda med pengar som att man har råd med att åka till Stockholm. Men är inte Sthlm och Gtb nästan samma avstånd. Men Gtb o september blir det nog.... :) Tack för svaret....

Postad

Dragontrumpaetare:

Kom i håg at det i Stockholm finns två föreningar som knyts till Star Trek. Stockholm Trekkers är den ena och finns till nu på bio Focus i Hagsätra (men ska nu byta bio).

Men så finns också en MYCKET spännande SciFi/Fantasy/Horror förening där Star Trek står överst på listan. Den heter Section42 och reser världen runt och möter skådespelarna från båda Star Trek och alla andra SciFi/fantasy serier och filmer. Föreningen lägger stor vikt vid det sociala och har egna aktiviteter också utan om att se film. De producerar egna SciFi props i egen verkstad bland annat, och gör alltid en massa god mat när de ser på film. Du hittar mer info på den preliminära hemsidan:

www.section42.se

Postad (redigerade)

Gör så! På onsdag firar vi att det är 57 år till vi får besök av Vulcans för första gången (nejdå - inte på riktigt! hehe). Vi ser då First Contact, och äter god mat. :) På lördag som var hade vi Vampyrmaraton och snart reser vi till Fedcon i Tyskland och hälsar på skådisarna där, till Propmässan i Malmö, och till Stavanger i Norge för att hälsa på Morn från DS9, Richard Arnold (Roddenberrys rådgivare) mm. Kolla:

http://startreknorge.no/barbaracon/

Lägg märke till at Morn selger de bilder som hang på DS9 stationen på denna kongress! Inte illa? :)

Redigerad av the2mas

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...