Kopla Postad 24 Maj, 2005 Rapport Postad 24 Maj, 2005 Åh, jag som är i Skåne på lördag :/ I alla fall: Jag undrar lite ifall det finns något intresse för en star trek matlagningstreff jag har införskaffat en "star trek kokbok" som är väldigt rolig och har massa recept på grejjer vi fått se i serierna Mest sugen är jag på Sisko's Gumbo Ha det bra! -kpl Citera
orville Postad 24 Maj, 2005 Rapport Postad 24 Maj, 2005 Har länge funderat på vad Gumbo är för något.. Du kanske kan hjälpa mig Citera
Kopla Postad 24 Maj, 2005 Rapport Postad 24 Maj, 2005 orville: Jag kan ju göra en tråd nånstans o posta lite recept då o då får se när jag hinner ha det gott! -kpl Citera
Centerwall Postad 25 Maj, 2005 Rapport Postad 25 Maj, 2005 I alla fall: Jag undrar lite ifall det finns något intresse för en star trek matlagningstreff jag har införskaffat en "star trek kokbok" som är väldigt rolig och har massa recept på grejjer vi fått se i serierna Matlagningstreff hade varit väldigt kul! Det var länge sedan det var en Star Fest i Göteborg. Det skulle vara ett roligt tema med lite olika rätter att välja mellan och smaka på. Så kan de som bara vill äta och inte laga vara med också! Citera
Centerwall Postad 6 September, 2005 Rapport Postad 6 September, 2005 Det är väl ingen som har missat att det är dags för Star Treff 33 nu till helgen? Läs mer på trekkers.se Citera
Thalaxian Postad 7 September, 2005 Rapport Postad 7 September, 2005 Hej alla! Jag har et litet litet problem. Jag har nämligen prolem med boendet i samband med treffen i Göteborg nu till helgen. Jag stannar över helgen eftersom det skulle bli för stressigt för mig annars då jag har en bit att åka. Jag har förmodligen boende lör-sön, men har lite svårt att få boende fre-lör. Om det finns någon trekker i Göteborg här som skulle kunan förbarma sig över en medtrekker och kanske erbjuda ett litet hörn på ett golv någonstans sås lkulle jag bli väldigt glad! Ledsen att det blev så här tätt inpå. Citera
Supreme Commander JAF Postad 15 September, 2005 Rapport Postad 15 September, 2005 Ni som bor i stockholmsområdet glömmer väl inte bort att Stockholm Trekkers har visning av star trek på biograf focus i hagsätra. Suveränt tillfälle att få en god dos star trek. Brukar vara första lördagen i varje månad (kolla stockholm trekkers hemsida! Biografen ligger väldigt nära tbane uppgången (hagsätra) och är lätt att hitta! Organisatörerna blir tacksamma för varje ny besökare! Dock krävs medlemskap. Jag antar att detta kan köpas på plats. J. Citera
Quiet Postad 3 Oktober, 2005 Rapport Postad 3 Oktober, 2005 Det var länge sedan det var en Star Fest i Göteborg. Det skulle vara ett roligt tema med lite olika rätter att välja mellan och smaka på. Så kan de som bara vill äta och inte laga vara med också! <{POST_SNAPBACK}> En liten teaser: det planeras att det ska hållas en Star Fest i Göteborg någon gång under hösten eller vintern .. håll utkik på trekkers.se ! Citera
thestargaze Postad 27 Oktober, 2005 Rapport Postad 27 Oktober, 2005 (redigerade) Finns det någon star trek förening som visar avsnitt av DS9? Allra helst i Småland eller skåne. Jag skulle så gärna vilja se de avsnitten ifrån den serien. Men jag har inte råd att köpa dvd boxarna. Redigerad 27 Oktober, 2005 av Kathryn Archer Citera
Pjotr'k Postad 28 Oktober, 2005 Författare Rapport Postad 28 Oktober, 2005 Då är det TSS du letar efter. Det var ett tag sedan de var i Småland, men vi försöker få till något i Kalmar eller Växjö igen. Skåne är de däremot i oftare då fler medlemmar bor där. Citera
B'Elanna Postad 28 Oktober, 2005 Rapport Postad 28 Oktober, 2005 TSS har visning med temat First Contact lördagen den 12 november. Läs mer på hemsidan som Pjotr'k länkade till ovan! Vi brukar ha väldigt kul på våra visningar! Citera
Centerwall Postad 24 November, 2005 Rapport Postad 24 November, 2005 WCT har treff på lördag! Missa inte! WCT:s webbplats Citera
RoLaren Postad 28 November, 2005 Rapport Postad 28 November, 2005 The doubbles - Trekdagen den 3 december. Nu finns den där, som ett ljus i vinterns mörkrer. Som en fyr i mörkrets rymd. Som en punkt att möta vänner, njuta av Star Trek och ta en fika på. Trekdagen där ett vanligt enkelt avsnitt inte räcker till för att täcka Bio Focus duk. - The Doubbles - Starta med en dubbel fika och smörgås i Trekfiket. Kanske ta dubbla lotter, ordna medlemskap för 2006. Några Stockholm Trekkers tröjor och kepsar finns på plats, samt lite annan föräljning. Eller bara kom och njut av tidsparadoxen, Klingons, och annat trevligt sällskap. Ta med en kompis, en från familjen eller killen/tjejen. Dubbelt så många, dubbelt så bra!!! Program: 10.10 Times Arrow Tng s5&6 11.40 Paus 12.00 Futures end Voy s3 13.30 Lunch 14.45 Redemption Tns s4&5 16.15 Paus 16.30 The way of the warrior DS9 s4 18.00 Paus 18.20 Lotteri 18.30 Colonial day BSG 1:11 19.15 Kobol´s last gleaming BSG 1:12+13 20.45 Paus 21.00 Shockwave Ent s1&2 22.30 Slut Star Trek på stor duk, trevliga vänner, gång avstånd från T-bana, bra med parkeringar, nära till lunchstället. Vad mer kan man begära. Vi syns nästa lördag på Bio Focus, Hagsätra!!! http://www.stockholm.bostream.se/warp10/st...2005-12-03.html Citera
Thalaxian Postad 15 Februari, 2006 Rapport Postad 15 Februari, 2006 Hej alla. Jag ska förmoidligen åka på Star Treffen i Göteborg den 4 mars och undrar om det är någon från Växjöhållet med lite omnejd som kanske kan vara intresserade av att samåka i en bil för att få ner kostnaden lite? Svara snarast i så fall eftersom jag åker till dalarna nu på lördag (v. 7) och kommer tillbaka lördag v. 8. under den tiden kommer jag inte att ha tillgång till dator. Har det inte kommet några svar innan fredag kväll så kolalr jag datorn igen när ja gkommer hem. Hoppas det inte lät alldelse för virrigt.... :P Citera
Thalaxian Postad 1 Mars, 2006 Rapport Postad 1 Mars, 2006 Är lite nyfiken på vilka här på forumet som ska på treffen i Göteborg nu till helgen. Har bokat tågbiljett nu och det skulle vara kul att träffa de av er som ska dit. Citera
Centerwall Postad 2 Mars, 2006 Rapport Postad 2 Mars, 2006 Jag är ju naturligtvis där! Kan bli en väldigt lyckad helg med både Sf-mässa och treff så jag hoppas att många dyker upp! Citera
Thalaxian Postad 5 Mars, 2006 Rapport Postad 5 Mars, 2006 Hej alla! Tack alla som var i Göteborg i helgen och gjorde treffen till den trevliga tillställning som det blev! Citera
Thalaxian Postad 7 Mars, 2006 Rapport Postad 7 Mars, 2006 Här är en länk där ni kan se mina foton från senaste Teffen + lite andra trekfoton. http://pg.photos.yahoo.com/ph/treffoton/my_photos Citera
dragontrumpetare Postad 29 Mars, 2006 Rapport Postad 29 Mars, 2006 Ok, det är sent å jag orkar inte läsar igenom 3 trådar så går till slutet på en gång. Vet att jag frågat innan. Om man bor i Borlänge vilken Star Trek Föreningen är det som gäller bäst då? Citera
the2mas Postad 29 Mars, 2006 Rapport Postad 29 Mars, 2006 (redigerade) Hoppas det kommer många Trekkers på Propmæssan i Malmö. Jag ska i alla fall dit och leta efter nye Star Trek byggsett. Kom också ihåg Star Trek kongressen i Stavanger i sommar med Mark Allen Shepherd (Morn fån DS9), Richard Arnold (Roddenberrys rådgivare), Barbara Adams (världens mest kända Trekker), och Roger Nygaard som antigen själv eller genom Barbara Adams ska filma till Trekkies 3. Möjligt att han tar med sig Denise Crosby också (Tashe Yar från TNG). Tryck på banneret lengst ner på Trekkers Norges hemsida (BarbaraCon). http://www.trekkersnorge.no Lägg också märke till TN lotterier med supra premier (under "Arkiv", "Februar", och "V¨årlotteriet"). Vi har också en krimtävling där bästa Star Trek krim (text eller bilder) får antigen en Sagan om Ringen - ring med läderrem, eller en Lt. Com. Pin från TOS filmerna. Skickas til mig på dahldesign@hotmail.com. Vinnaren väljer vi påskafton. Skriv gärna på svenska. Orsaken är at Norge har en stor krimtradition i påsken (som också Sverige har försökt att starta de senera åren). Redigerad 29 Mars, 2006 av the2mas Citera
Centerwall Postad 31 Mars, 2006 Rapport Postad 31 Mars, 2006 Ok, det är sent å jag orkar inte läsar igenom 3 trådar så går till slutet på en gång. Vet att jag frågat innan. Om man bor i Borlänge vilken Star Trek Föreningen är det som gäller bäst då? Det tar väl kortast tid för dig att åka till Stockholm så då skulle jag nog rekommendera Stockolm Trekkers. Stockholm Trekkers hemsida I vilket fall som helst tycker jag du ska tid till Göteborg i september för att besöka WCT:s jubileum - då visas alla långfilmerna på den anrika biografen Draken: WCT:s webbplats Citera
dragontrumpetare Postad 31 Mars, 2006 Rapport Postad 31 Mars, 2006 Oj, är det så illa? Hade hoppats på en närmre. Är inte så full ladda med pengar som att man har råd med att åka till Stockholm. Men är inte Sthlm och Gtb nästan samma avstånd. Men Gtb o september blir det nog.... Tack för svaret.... Citera
the2mas Postad 2 April, 2006 Rapport Postad 2 April, 2006 Dragontrumpaetare: Kom i håg at det i Stockholm finns två föreningar som knyts till Star Trek. Stockholm Trekkers är den ena och finns till nu på bio Focus i Hagsätra (men ska nu byta bio). Men så finns också en MYCKET spännande SciFi/Fantasy/Horror förening där Star Trek står överst på listan. Den heter Section42 och reser världen runt och möter skådespelarna från båda Star Trek och alla andra SciFi/fantasy serier och filmer. Föreningen lägger stor vikt vid det sociala och har egna aktiviteter också utan om att se film. De producerar egna SciFi props i egen verkstad bland annat, och gör alltid en massa god mat när de ser på film. Du hittar mer info på den preliminära hemsidan: www.section42.se Citera
dragontrumpetare Postad 2 April, 2006 Rapport Postad 2 April, 2006 Intressant. Tack för tipsen.... Skall kolla section42 .... Citera
the2mas Postad 2 April, 2006 Rapport Postad 2 April, 2006 (redigerade) Gör så! På onsdag firar vi att det är 57 år till vi får besök av Vulcans för första gången (nejdå - inte på riktigt! hehe). Vi ser då First Contact, och äter god mat. På lördag som var hade vi Vampyrmaraton och snart reser vi till Fedcon i Tyskland och hälsar på skådisarna där, till Propmässan i Malmö, och till Stavanger i Norge för att hälsa på Morn från DS9, Richard Arnold (Roddenberrys rådgivare) mm. Kolla: http://startreknorge.no/barbaracon/ Lägg märke till at Morn selger de bilder som hang på DS9 stationen på denna kongress! Inte illa? Redigerad 2 April, 2006 av the2mas Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.