The Holy Three Postad 25 Mars, 2009 Rapport Postad 25 Mars, 2009 Ja, men han har ju tagit med den förut på en Trekk treff ;) Citera
Supreme Commander JAF Postad 25 Mars, 2009 Rapport Postad 25 Mars, 2009 Enligt tidigare tråden så är han ju medlem på forumet. Du kanske kan skicka ett pm och fråga? Jag läste också att någon annan lyckost hade fått prova din favorit tröja så det är ju fullt möjligt. Själv vet jag inte om jag knappt skulle våga ta i sådana rariteter. Tänk om de gick sönder? Snacka om pinsamtvarning! J. Citera
The Holy Three Postad 26 Mars, 2009 Rapport Postad 26 Mars, 2009 Haha ja, det skulle säkert se bra ut med ett PM från en främling som hotar med att utebliva från visningen så länge han inte tar med sig WoK jackan :lol: Citera
Mr Trek Postad 26 Mars, 2009 Rapport Postad 26 Mars, 2009 Haha ja, det skulle säkert se bra ut med ett PM från en främling som hotar med att utebliva från visningen så länge han inte tar med sig WoK jackan :lol: :D Citera
Supreme Commander JAF Postad 26 Mars, 2009 Rapport Postad 26 Mars, 2009 Men å andra sidan finns ju det berömda talesättet: Den som intet vågar intet vinner. Och fråga är ju faktiskt gratis. J. Citera
Mr Trek Postad 27 Mars, 2009 Rapport Postad 27 Mars, 2009 Sen så skall man kanske betänka att medlemmen i fråga inte varit aktiv på åratal... Citera
The Holy Three Postad 29 Mars, 2009 Rapport Postad 29 Mars, 2009 Men å andra sidan finns ju det berömda talesättet: Den som intet vågar intet vinner. Och fråga är ju faktiskt gratis. J. Jovisst, men njae, det får förbli osagt. Citera
Aike Postad 16 Maj, 2009 Rapport Postad 16 Maj, 2009 Visade samlaren upp sina uniformer på senaste WCT-träffen? Det har inte varit några rapporter om det. Ingen som var där som kan berätta lite mer och kanske visa några bilder? Citera
Supreme Commander JAF Postad 16 Maj, 2009 Rapport Postad 16 Maj, 2009 Jag och PJotrk var där och kan jag bara lära min telefon att prata med min dator så kan det nog bli en och annan bild. Och ja, det var åtskilliga uniformer och dräkter som fick mig att dreggla (nästan i varje fall) bland annat en som Seven hade burit och en som Deanna troi hade haft i tngs första avsnitt plus en rad andra. Ni som inte var där missade helt klart något! J. Citera
RoLaren Postad 17 Maj, 2009 Rapport Postad 17 Maj, 2009 Aha, det var därför du inte dök upp på Sthlm Trekkers trekdag, som oturligt nog krockade med WCTs treff. Citera
The Holy Three Postad 17 Maj, 2009 Rapport Postad 17 Maj, 2009 Jag och PJotrk var där och kan jag bara lära min telefon att prata med min dator så kan det nog bli en och annan bild. Och ja, det var åtskilliga uniformer och dräkter som fick mig att dreggla (nästan i varje fall) bland annat en som Seven hade burit och en som Deanna troi hade haft i tngs första avsnitt plus en rad andra. Ni som inte var där missade helt klart något! J. Rub it in why don't you <_< Fick man pröva på några uniformer, i så fall vilka? Citera
Supreme Commander JAF Postad 17 Maj, 2009 Rapport Postad 17 Maj, 2009 Precis! Hoppas att ni hade det trevligt. Jag kan tänka mig att det blev en hel del diskussioner om nya filmen? :-) J. Citera
Unkas Postad 17 Maj, 2009 Rapport Postad 17 Maj, 2009 Sevens sparkdräck får man närmast klaustrofobi när man se. Hemskt liten. Citera
Pjotr'k Postad 18 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 18 Maj, 2009 Jag och PJotrk var där och kan jag bara lära min telefon att prata med min dator så kan det nog bli en och annan bild. Och ja, det var åtskilliga uniformer och dräkter som fick mig att dreggla (nästan i varje fall) bland annat en som Seven hade burit och en som Deanna troi hade haft i tngs första avsnitt plus en rad andra. Ni som inte var där missade helt klart något! J. Rub it in why don't you <_< Fick man pröva på några uniformer, i så fall vilka? Själv fick jag testa Kirk-uniformen från WoK. Ett högtidligt ögonblick, måste jag säga. Citera
The Holy Three Postad 18 Maj, 2009 Rapport Postad 18 Maj, 2009 Känns nästan som att man måste gå med i WCT bara för att kunna hoppa på om tillfälle ges för ännu en av dessa utställningar. Måste givetvis ha ett kort på mig själv med Kirk-uniformen också! Citera
Centerwall Postad 19 Maj, 2009 Rapport Postad 19 Maj, 2009 Ingen som var där som kan berätta lite mer och kanske visa några bilder? Jag låter bilderna tala: Bilder från Star Treff 48 Citera
commander ricochet Postad 19 Maj, 2009 Rapport Postad 19 Maj, 2009 Den "rocken" som det var två bilder på var verkligen snygg! Minns inte vem som bar den! Den vore nåt´att ha på när man går på släktträff! Citera
Pjotr'k Postad 19 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 19 Maj, 2009 Tog du någon bild där jag syns bättre, så skicka den gärna till mig peter at startrekdb.se Citera
Supreme Commander JAF Postad 19 Maj, 2009 Rapport Postad 19 Maj, 2009 Tyvärr så missade jag uniformsprovningen, det verkar ha varit en riktig höjdare. Men jag vågar dock sätta en slant på att ingen av de närvarande kom i sevens kroppsstrumpa för den var verkligen inte stor! :rodna: J. Citera
Centerwall Postad 20 Maj, 2009 Rapport Postad 20 Maj, 2009 Den "rocken" som det var två bilder på var verkligen snygg! Minns inte vem som bar den! Den vore nåt´att ha på när man går på släktträff! Jag antar att du menar Brunts kostym (de två första bilderna). Japp, den är fantastiskt snygg. Tog du någon bild där jag syns bättre, så skicka den gärna till mig peter at startrekdb.se Tyvärr inte! Citera
Pjotr'k Postad 21 Maj, 2009 Författare Rapport Postad 21 Maj, 2009 Jag har lagt upp en del bilder från treffen, mest på uniformerna. Ni kan se dem här. Hör av er om ni vill ha högre upplösning på någon av bilderna, men det här bör räcka för att se på skärmen. Citera
RoLaren Postad 1 Juni, 2009 Rapport Postad 1 Juni, 2009 Trekdag 6 juni - My home this is En trekdag på Nationaldagen! Kan det bli bättre? Trekdag är den sista innan sommaruppehållet, så det gäller att passa på att komma då det är otroligt långt till september. Avsnitten är delvis framtagna med hjälp av Stockholm Trekkers diskussionslista (e-post lista) där det föreslagits ett antal av trekdagensavsnitt, så det är flera medlemmar som indirekt bidragit till trekdagen. Programmet hittar du på: http://stockholmtrekkers.se/html/trekdagar..._2009-06-06.htm Patriotism, makt, egen intresse, forskande nyfikenhet. Det finns många orsaker bakom dagens avsnitt som lindar sig kring temat "My home this is", och passar bra på nationaldagen. Dubbelavsnitten Storm Front och Redemption är riktigt tunga och bra avsnitt som spinner på just det temat. På Battlestar Galactica fortsätter sökandet efter ett hem samtidigt som historien mellan resterna av mänskligheten och Cylons utvecklas på sätt som ingen ombord anar. Besättningen från Odessey 5 kämpar också vidare med vetskapen att de måste hitta orsaken till Jordens undergång om 5 år. Det blir en kanon trekdag i Skarpnäck, där du i pauserna kan ta en trekfika och kanske diskutera den nya Star Trek filmen med nya såväl som gamla trekfränder. Hitta till Skarpnäck: http://stockholmtrekkers.se/html/forenings..._skarpnack.html Vi syns den 6 juni. My home this is 10:10 Distant origin Voy 3 23 10:55 Pattern of force Tos 2 21 11:40 Paus 12:00 Counterpoint Voy 5 10 12:45 Let that be your last battlefield Tos 3 15 13:35 Lunch 14:50 Homefront Ds9 4 11 15:35 Paradise lost Ds9 4 12 16:20 Paus 16:40 Storm front, part 1 Ent 4 01 17:25 Storm front, part 2 Ent 4 02 18:10 Paus 18:30 Odyssey 5:The Choices We Make ep 6 19:15 Sine qua non Bsg 4 08 20:00 Paus 20:20 Redemption, part 1 Tng 4 26 21:05 Redemption, part 2 Tng 5 01 21:50 Slut Citera
RoLaren Postad 11 September, 2009 Rapport Postad 11 September, 2009 Trekdag 12 September i Skarpnäck: Äntligen dags för en Trekdag igen efter en härlig sommar. Denna gång skall vi ge oss på ett tema som delvis kommer från en medlem. Dagens tema är A Timeline Story 10:10 The Neutral Zone Tng 1 26 10:55 11:59 Voy 5 23 11:40 Paus 12:00 The Changeling Tos 2 08 (rem) 12:50 Past Tense, Part I DS9 3 11 13:40 Lunch 15:00 Past Tense, Part II DS9 3 12 15:45 Friendship One Voy 7 21 16:30 Paus 16:50 The Terratin Incident Tas 11 17:15 Journey's End Tng 7 20 18:00 Up the Long Ladder Tng 2 18 18:45 Paus 19:05 Odyssey 5: Rapture ep 7 19:50 The Hub Bsg 4 09 20:35 Paus 20:55 First Flight Ent 2 24 21:40 Yesteryear Tas 2 22:05 Slut Medlemmar I WCT och TSS är som vanligt välkomna mot erläggande av trekdagsavgift. Som vanligt blir det Trekfika och lotterier, spontana rundvisningar, kökstjänstgöring för den som vill mm källa Citera
Pjotr'k Postad 12 September, 2009 Författare Rapport Postad 12 September, 2009 Bara ett tips: All denna information finns i vår aktivitetsdatabas, så du behöver inte skriva in alltihopa. Vi har så bra kontakter med Stockholm Trekkers att vi ofta har hunnit publicera avsnittslistorna innan det går ut på e-postlistorna! Citera
RoLaren Postad 15 Januari, 2010 Rapport Postad 15 Januari, 2010 Visserligen Pjutter, men saken är den att då jag själv aldrig går in på de sidorna du nämner, utan håller mig enbart till detta forum, så kan jag tänka mig att fler gör som jag, så jag vill nog ändå tillkännage informationen här :rodna: Trekdag i Skarpnäck imorrn lör 16/1. Programmet kan ni hitta här eller leta upp informationen någonstans på denna sajt. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.