Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

  • Svar 467
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Enligt tidigare tråden så är han ju medlem på forumet. Du kanske kan skicka ett pm och fråga? Jag läste också att någon annan lyckost hade fått prova din favorit tröja så det är ju fullt möjligt.

Själv vet jag inte om jag knappt skulle våga ta i sådana rariteter. Tänk om de gick sönder? Snacka om pinsamtvarning! J.

  • 1 månad senare...
Postad

Visade samlaren upp sina uniformer på senaste WCT-träffen? Det har inte varit några rapporter om det. Ingen som var där som kan berätta lite mer och kanske visa några bilder?

Postad

Jag och PJotrk var där och kan jag bara lära min telefon att prata med min dator så kan det nog bli en och annan bild.

Och ja, det var åtskilliga uniformer och dräkter som fick mig att dreggla (nästan i varje fall) bland annat en som Seven hade burit och en som Deanna troi hade haft i tngs första avsnitt plus en rad andra. Ni som inte var där missade helt klart något! J.

Postad
Jag och PJotrk var där och kan jag bara lära min telefon att prata med min dator så kan det nog bli en och annan bild.

Och ja, det var åtskilliga uniformer och dräkter som fick mig att dreggla (nästan i varje fall) bland annat en som Seven hade burit och en som Deanna troi hade haft i tngs första avsnitt plus en rad andra. Ni som inte var där missade helt klart något! J.

Rub it in why don't you <_<

Fick man pröva på några uniformer, i så fall vilka?

Postad
Jag och PJotrk var där och kan jag bara lära min telefon att prata med min dator så kan det nog bli en och annan bild.

Och ja, det var åtskilliga uniformer och dräkter som fick mig att dreggla (nästan i varje fall) bland annat en som Seven hade burit och en som Deanna troi hade haft i tngs första avsnitt plus en rad andra. Ni som inte var där missade helt klart något! J.

Rub it in why don't you <_<

Fick man pröva på några uniformer, i så fall vilka?

Själv fick jag testa Kirk-uniformen från WoK. Ett högtidligt ögonblick, måste jag säga.

Postad
Den "rocken" som det var två bilder på var verkligen snygg! Minns inte vem som bar den! Den vore nåt´att ha på när man går på släktträff! :rolleyes:

Jag antar att du menar Brunts kostym (de två första bilderna). Japp, den är fantastiskt snygg.

Tog du någon bild där jag syns bättre, så skicka den gärna till mig peter at startrekdb.se :)

Tyvärr inte!

Postad

Jag har lagt upp en del bilder från treffen, mest på uniformerna. Ni kan se dem här. Hör av er om ni vill ha högre upplösning på någon av bilderna, men det här bör räcka för att se på skärmen.

  • 2 veckor senare...
Postad

Trekdag 6 juni - My home this is

En trekdag på Nationaldagen! Kan det bli bättre?

Trekdag är den sista innan sommaruppehållet, så det gäller att passa på att

komma då det är otroligt långt till september.

Avsnitten är delvis framtagna med hjälp av Stockholm Trekkers

diskussionslista (e-post lista) där det föreslagits ett antal av

trekdagensavsnitt, så det är flera medlemmar som indirekt bidragit till

trekdagen.

Programmet hittar du på:

http://stockholmtrekkers.se/html/trekdagar..._2009-06-06.htm

Patriotism, makt, egen intresse, forskande nyfikenhet.

Det finns många orsaker bakom dagens avsnitt som lindar sig kring temat "My

home this is", och passar bra på nationaldagen.

Dubbelavsnitten Storm Front och Redemption är riktigt tunga och bra avsnitt

som spinner på just det temat.

På Battlestar Galactica fortsätter sökandet efter ett hem samtidigt som

historien mellan resterna av mänskligheten och Cylons utvecklas på sätt som

ingen ombord anar.

Besättningen från Odessey 5 kämpar också vidare med vetskapen att de måste

hitta orsaken till Jordens undergång om 5 år.

Det blir en kanon trekdag i Skarpnäck, där du i pauserna kan ta en trekfika

och kanske diskutera den nya Star Trek filmen med nya såväl som gamla

trekfränder.

Hitta till Skarpnäck:

http://stockholmtrekkers.se/html/forenings..._skarpnack.html

Vi syns den 6 juni.

My home this is

10:10 Distant origin Voy 3 23

10:55 Pattern of force Tos 2 21

11:40 Paus

12:00 Counterpoint Voy 5 10

12:45 Let that be your last battlefield Tos 3 15

13:35 Lunch

14:50 Homefront Ds9 4 11

15:35 Paradise lost Ds9 4 12

16:20 Paus

16:40 Storm front, part 1 Ent 4 01

17:25 Storm front, part 2 Ent 4 02

18:10 Paus

18:30 Odyssey 5:The Choices We Make ep 6

19:15 Sine qua non Bsg 4 08

20:00 Paus

20:20 Redemption, part 1 Tng 4 26

21:05 Redemption, part 2 Tng 5 01

21:50 Slut

  • 3 månader senare...
Postad

Trekdag 12 September i Skarpnäck:

Äntligen dags för en Trekdag igen efter en härlig sommar. Denna gång skall vi ge oss på ett tema som delvis kommer från en medlem. Dagens tema är A Timeline Story

10:10 The Neutral Zone Tng 1 26

10:55 11:59 Voy 5 23

11:40 Paus

12:00 The Changeling Tos 2 08 (rem)

12:50 Past Tense, Part I DS9 3 11

13:40 Lunch

15:00 Past Tense, Part II DS9 3 12

15:45 Friendship One Voy 7 21

16:30 Paus

16:50 The Terratin Incident Tas 11

17:15 Journey's End Tng 7 20

18:00 Up the Long Ladder Tng 2 18

18:45 Paus

19:05 Odyssey 5: Rapture ep 7

19:50 The Hub Bsg 4 09

20:35 Paus

20:55 First Flight Ent 2 24

21:40 Yesteryear Tas 2

22:05 Slut

Medlemmar I WCT och TSS är som vanligt välkomna mot erläggande av trekdagsavgift.

Som vanligt blir det Trekfika och lotterier, spontana rundvisningar, kökstjänstgöring för den som vill mm

källa

Postad

Bara ett tips: All denna information finns i vår aktivitetsdatabas, så du behöver inte skriva in alltihopa. Vi har så bra kontakter med Stockholm Trekkers att vi ofta har hunnit publicera avsnittslistorna innan det går ut på e-postlistorna! :)

  • 4 månader senare...
Postad

Visserligen Pjutter, men saken är den att då jag själv aldrig går in på de sidorna du nämner, utan håller mig enbart till detta forum, så kan jag tänka mig att fler gör som jag, så jag vill nog ändå tillkännage informationen här :rodna:

Trekdag i Skarpnäck imorrn lör 16/1. Programmet kan ni hitta här eller leta upp informationen någonstans på denna sajt.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...