Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Preliminärt schema för visningen den 28 april, med Tema "Jorden":

För er som kommer riktigt tidigt så tänker jag mig visa Sev Trek: Pus in Boots kl 10:28 (den är 41 minuter lång).

11:10 VOY Distant Origin

12:00 ENT North Star

12:50 Paus Fikapaus

13:10 DS9 Past Tense, del I

14:00 DS9 Past Tense, del II

14:50 TNG Up the Long Ladder

15:40 ENT Twilight

16:30 TNG Conspiracy

17:20 Slut Middag

Se även schemat på Star Trek Databas där länkar finns till avsnitten, med avsnittsinnehåll.

Tåg anländer till Kalmar C lite före 11 och jag kan hämta folk där. Annars erhålles vägbeskrivning vid anmälan. Anmälan kan ske via PM.

  • Svar 467
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Hej, jag är sedan ett par år tillbaka medlem i TSS. Men tyvärr har jag ingen större nytta av det. Jag är mest med för att jag vill vara med i en Star Trek förening. Men nästan alla träffar, biovisningar etc. äger rum på skånes västkust. Tråkigt. Jag åker inte gärna 20 mil för att gå på bio.... Funderar på om inte TSÖS vore nåt för mig....

Funderingar? Kommentarer?

Det är väl mindre än 20 mil upp till Kalmar den 28 april? Själv var jag i Malmö i helgen och visst är det besvärligt när man inte har något på kortare avstånd. Du kanske själv annars vill slänga ihop en hemma hos-visning i TSS regi? Det finns nog flera runt Karlskrona som då vill hänga med. Kanske har även jag möjlighet att åka ner från Kalmar.

Du får gärna sova över om du kommer hit den 28:e.

Tack så mycket, låter trevligt. :)

Tyvärr får jag avböja, jag åker till Torrevieja den 26:e. Men det kommer väl fler tillfällen.

Vad jag menade med mitt inlägg är att det är en klar fördel att vara västskåning om man är trekker...

Samma sak med sydnytt egentligen, ett rån i en närbutik i Malmö får alltid mer uppmärksamhet än om de hade sprängt hela Karlskrona i luften... Men jag säger som Robert Gustavsson... Ja é inte bitter... ;)

Postad
Hej, jag är sedan ett par år tillbaka medlem i TSS. Men tyvärr har jag ingen större nytta av det. Jag är mest med för att jag vill vara med i en Star Trek förening. Men nästan alla träffar, biovisningar etc. äger rum på skånes västkust. Tråkigt. Jag åker inte gärna 20 mil för att gå på bio.... Funderar på om inte TSÖS vore nåt för mig....

Funderingar? Kommentarer?

Det är väl mindre än 20 mil upp till Kalmar den 28 april? Själv var jag i Malmö i helgen och visst är det besvärligt när man inte har något på kortare avstånd. Du kanske själv annars vill slänga ihop en hemma hos-visning i TSS regi? Det finns nog flera runt Karlskrona som då vill hänga med. Kanske har även jag möjlighet att åka ner från Kalmar.

Du får gärna sova över om du kommer hit den 28:e.

Tack så mycket, låter trevligt. :)

Tyvärr får jag avböja, jag åker till Torrevieja den 26:e. Men det kommer väl fler tillfällen.

Vad jag menade med mitt inlägg är att det är en klar fördel att vara västskåning om man är trekker...

Samma sak med sydnytt egentligen, ett rån i en närbutik i Malmö får alltid mer uppmärksamhet än om de hade sprängt hela Karlskrona i luften... Men jag säger som Robert Gustavsson... Ja é inte bitter... ;)

Går det inte pågatåg eller något sådant mellan karlsskrona och malmö? Det borde inte vara så himla dyrt någongång ibland i alla fall... J.

  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)
Det blir en visning i Kalmar den 28 april. Program kommer senare. Vi är än så länge bara två stycken anmälda (en annan TSS-medlem och så jag) - det vore kul om folk från exempelvis Växjö och Hovmantorp (som jag vet att ni finns) hade möjlighet att komma. Eftersom det är en visning som går under TSS regi måste medlemskap i någon av de svenska Star Trek-föreningarna kunna visas upp. Medlemskap i TSS kan lösas på plats. Observera att det inte är någon kostnad annars för träffen, mer än för mat så klart (vi köper från pizzerian mitt emot som har all möjlig slags mat).

Synd att ni (TSS) inte har ST-träffar på universitet i Växjö eller på LTH i Lund!! Jag kommer ihåg att jag var med på en sådan träff på Växjö universitet en gång.

Redigerad av Kathryn Archer
Postad
Det blir en visning i Kalmar den 28 april. Program kommer senare. Vi är än så länge bara två stycken anmälda (en annan TSS-medlem och så jag) - det vore kul om folk från exempelvis Växjö och Hovmantorp (som jag vet att ni finns) hade möjlighet att komma. Eftersom det är en visning som går under TSS regi måste medlemskap i någon av de svenska Star Trek-föreningarna kunna visas upp. Medlemskap i TSS kan lösas på plats. Observera att det inte är någon kostnad annars för träffen, mer än för mat så klart (vi köper från pizzerian mitt emot som har all möjlig slags mat).

Synd att ni (TSS) inte har ST-träffar på universitet i Växjö eller på LTH i Lund!! Jag kommer ihåg att jag var med på en sådan träff på Växjö universitet en gång.

Tyvärr så har de som varit aktiva och anordnat visningarna i Växjö och Lund i TSS regi, lämnat dessa städer och då inga andra medlemmar har kunnat/velat ta över så har aktiviteterna tyvärr ebbat ut på dessa orter.

Alternativ till visningarna i Lund finns i alla fall med de aktiviteter som anordnas i t.ex. Malmö, Helsingborg och Eslöv, men finns det intresserade på andra orter (t.ex. Växjö) som vill dra igång visningar och vill ha lite tips och stöd från TSS (eller någon annan förening för den delen) så är det bara att höra av sig till respektive förening.

  • 3 månader senare...
  • 3 veckor senare...
  • 1 år senare...
Postad

Saxat från West Coast Trekkers senaste mejlutskick:

OBS! STAR TREFF 48 FLYTTAD! NY TID OCH PLATS

Star Treff 48: Away Missions har flyttat från den 25 april till den 9 maj, pga att vi har fått möjligheten att i samarbete med Göteborgs filmfestival och Stefan Hallin vara på Draken – ja, ni läste rätt, treff 48 kommer att vara tillbaka på Draken och Stefan Hallin kommer att visa upp ett flertal av de kläder och andra saker han har förvärvat från Star Treks underbara universum. För att få veta mer om Stefan Hallin klicka här.

Alltså: Skriv in lördag 9 maj (dagen efter att Star Trek XI har premiär!) i era almanackor!

För er som inte känner till det är Draken en helt fantastisk gammal biograf vid Järntorget i Göteborg - över 700 platser, en stor foajé och en underbar stämning. Dessutom har en horta bosatt sig där. Hortan vann nämligen en kostymtävling på en Star Treff 2001. Ingen hade hjärta att slänga den och ingen ville heller ta med den hem så vi ställde den helt sonika i utrymmet under salongen. Sist jag såg efter – i december 2004 stod den kvar. Jag har inte haft möjlighet att titta efter sedan dess, men jag när gärna tanken på att en äkta alien fortfarande bor kvar på Draken.

Men åter till ämnet: en Star Treff på Draken är en fantastisk upplevelse och att få se Stefan Hallins samling är nog ett unikt tillfälle. Jag har själv prövat en av de jackor han har - vilket var Kirks jacka från Thw Wrath of Khan. :rolleyes:

Postad

Om du är medlem i Stockholm Trekkers går du in som medlem även på WCTs treffar, en bra sak att komma ihåg! Kom, JAF, så skall det bli kul att träffas. Jag skrev en nyhet om det så fort som jag hann, men Centerwall hann visst före! Jag skall vara med på e-postlistan för WCTs månadsutskick, men fick inte detta (eller de senaste månaderna heller, för den delen) - har därför e-postat tribble, som är ansvarig, så kanske sådana här nyheter kan komma fram snabbare!

Intressant är det i varje fall med att Star Trek Databas är före WCTs egen webbplats... :)

Postad
Intressant är det i varje fall med att Star Trek Databas är före WCTs egen webbplats... :)

Intressant är inte ordet jag skulle använda...

Hm, man kanske borde ta en lite koll på vad finns av billiga flyg och tåg biljetter månne? Jag har något slags minne av att järntorget ligger på gångavstånd till tåg och busstationen. Och ja, jag är medlem i stockholm trekkers. J.

Ju tidigare du bokar tågbiljett, dessto billigare. Järntorget ligger hyfsat nära centralstationen - ungefär tio minuter med spårvagn och kanske en halvtimme med apostlahästarna.

Postad

Det verkar som om tåget mellan Sthlm och Gbg är alldeles för dyrt för en vuxen (26+) just nu. Mer än tusenlappen kostar det och det kan därför vara smart att kolla flyget och bussen med för den delen (om det är okej med den extra långa restiden). Buss kostar normalt sett ca 500 kr t/r. Flyg verkar kosta runt tusenlappen om man har tur.

Postad

Mycket mycket rolig nyhet att WCTY återvänder till Draken.

Mindre roligt för mig är det faktum att jag är bokad den dagen..... :arg: Vet inte hur jag ska lösa detta. Jag vill INTE missa att få återvända till draken.

Postad

Jag hittade bra tågbiljetter den 9 maj för 871 kronor. Då var det visserligen i första klass (märkligt att det faktiskt är billigare i första klass än andra men det är väl för att det är lördag) men det är väl smällar man får ta antar jag. :D Ska bli kul att träffa alla göteborstrekkers och se den omtalade samlingen!

Om det är en bit att gå kanske det finns möjlighet att åka bil tor centralstationen? J.

Postad

Nu blev jag riktigt sugen på att bli medlem, det verkar ju som att hela STDB ska dit. Sen så är ju Draken en väldigt fin biograf, skolan i Göteborg har lyxen att det är där de har skolbio(något bra med skolan iallafall).

Postad
Jag hittade bra tågbiljetter den 9 maj för 871 kronor. Då var det visserligen i första klass (märkligt att det faktiskt är billigare i första klass än andra men det är väl för att det är lördag) men det är väl smällar man får ta antar jag. :D Ska bli kul att träffa alla göteborstrekkers och se den omtalade samlingen!

Om det är en bit att gå kanske det finns möjlighet att åka bil tor centralstationen? J.

JAF - hör av dig till mig, så kanske jag kan hämta upp dig. Det beror helt på vilka tider det är fråga om. Det tar inte lång tid med spårvagnar (sikta på Järntorget) men jag kan behöva träna på att köra bil i Göteborg! :) Jag sover troligtvis över i Göteborg från premiären kvällen innan.

Postad
Jag hittade bra tågbiljetter den 9 maj för 871 kronor. Då var det visserligen i första klass (märkligt att det faktiskt är billigare i första klass än andra men det är väl för att det är lördag) men det är väl smällar man får ta antar jag. :D Ska bli kul att träffa alla göteborstrekkers och se den omtalade samlingen!

Om det är en bit att gå kanske det finns möjlighet att åka bil tor centralstationen? J.

Det är inte specielt långt fast kanske svårt att gå den vägen om man inte kan innerstaden. lättats är att ta spårvagn 1 eller 6, 3 an går väl också har jag för mig. Det tar bara några minuter.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...