captain archer Postad 28 Januari, 2005 Rapport Postad 28 Januari, 2005 ok tack för informationen då är jag där Citera
Thalaxian Postad 31 Januari, 2005 Rapport Postad 31 Januari, 2005 p.s Thalaxian jag är TSS.are Jag är inte TSS:are utan WCT:are men jag bor 2,5 mil utanför Vöxjö så jag har varit på några av TSS träffar där. Citera
captain archer Postad 31 Januari, 2005 Rapport Postad 31 Januari, 2005 en enda fråga vad gör wct för något gör dom precis som TSS visar filmer eller arangerar möten Citera
Thalaxian Postad 31 Januari, 2005 Rapport Postad 31 Januari, 2005 en enda fråga vad gör wct för något gör dom precis som TSS visar filmer eller arangerar möten <{POST_SNAPBACK}> Precis, även om dessa Star Treff:ar som de kallas numera bara hålls två gånger per år (innan var det fyra). De brukar börja vid 10.00 och sluta vid 01.00 ungefär. Det har även ordnats några mindre treffar. Dock så har de inte så många videodagar som till exempel ST (Stockhoom Trekkers har. Ni kan läsa mer på deras hemsida. WCT/Swedish Trekkers Citera
Centerwall Postad 1 Februari, 2005 Rapport Postad 1 Februari, 2005 en enda fråga vad gör wct för något gör dom precis som TSS visar filmer eller arangerar möten <{POST_SNAPBACK}> Precis, även om dessa Star Treff:ar som de kallas numera bara hålls två gånger per år (innan var det fyra). Jag måste protestera! ;) Vi hade faktiskt fyra treffar förra året - även om det bara var två som höll på HELA dan. För 2005 är fyra treffar inplanerade, och det blir nog samma koncept som förra året, dvs två jättestora och två lite mindre! Citera
captain archer Postad 1 Februari, 2005 Rapport Postad 1 Februari, 2005 då blir jag medlem i Swedish Trekkers och försöker dyka upp vid möten och film visningar Citera
Pjotr'k Postad 2 Februari, 2005 Författare Rapport Postad 2 Februari, 2005 då blir jag medlem i Swedish Trekkers och försöker dyka upp vid möten och film visningar <{POST_SNAPBACK}> Men du bodde väl i Stockholm? Visst får du vara med i Swedish Trekkers (det är nog flera från Stockholm som är det), men om du vill komma till en förening som verkar nära dig är just Stockholm Trekkers (klicka på länken) ett bra alternativ. Men nog om det. Själv är jag med i TSS (Småland/Blekinge/Skåne) och trivs väldigt bra med det. Jag skall åka på årsmöte/TSS-träff den 26/2. Är det någon mer här som skall dit? Citera
Thalaxian Postad 2 Februari, 2005 Rapport Postad 2 Februari, 2005 Jag måste protestera! ;) Vi hade faktiskt fyra treffar förra året - även om det bara var två som höll på HELA dan. För 2005 är fyra treffar inplanerade, och det blir nog samma koncept som förra året, dvs två jättestora och två lite mindre! <{POST_SNAPBACK}> Citera
captain archer Postad 2 Februari, 2005 Rapport Postad 2 Februari, 2005 finns det nån startrek grupp nära stockholm för då sliper jag åka så långt Citera
Pjotr'k Postad 3 Februari, 2005 Författare Rapport Postad 3 Februari, 2005 finns det nån startrek grupp nära stockholm för då sliper jag åka så långt <{POST_SNAPBACK}> captain archer - snälla, läs inläggen innan du skriver ett nytt. Jag hade precis ovan tipsat dig om att Stockholm Trekkers låg närmast Stockholm, och i ännu tidigare inlägg har andra skrivit om det. Så läs gärna inläggen i diskussionen innan du skriver en fråga som redan besvarats flera gånger innan. Citera
captain archer Postad 3 Februari, 2005 Rapport Postad 3 Februari, 2005 jag skrev ett inlägg i går och loggade ut och såg inte att ni svarade Citera
Thalaxian Postad 19 Februari, 2005 Rapport Postad 19 Februari, 2005 (redigerade) Hej alla! Är det någon här på forumet som är från Växjötrakten mer än jag och ska på Treffen nästa helg i Göteborg? Finns det iu så fall något intresse av att eventuellt dela på en bil till och från Göteborg eller kanske bara ena hållet? Det är dock inte säkert att jag kan hålla med bil i så fall. Men om man är flera som åker bil så blir det ju mindre bensinkostnader per man. Redigerad 19 Februari, 2005 av Thalaxian Citera
Centerwall Postad 22 Februari, 2005 Rapport Postad 22 Februari, 2005 (redigerade) Nu börjar ju Star Treff 32: Artificial Intelligence att närma sig med stormsteg. Ny lokal: biografen Möllan i Mölndal och det kommer även bli årsmöte. En ny styrelse ska väljas och WCT:s medlemmar får säga till om vad de tycker föreningen ska kallas för: West Coast Trekkers eller Swedish Trekkers! Jag hoppas så många som möjligt kommer! Nämnde jag förresten att det är billigare inträde? Redigerad 22 Februari, 2005 av Centerwall Citera
Shinzon Postad 23 Februari, 2005 Rapport Postad 23 Februari, 2005 Det är snart även årsmöte hos tss. och visning efter mötet här i helsingborg. Citera
ickamicka Postad 23 Februari, 2005 Rapport Postad 23 Februari, 2005 kan man få en lite mer exakt vägbeskrivning till Möllan där vi ska vara.? Jag kommer ta pendeltåget dit från kungsbacka, men vet inte alls hur jag ska gå sen.. Citera
Centerwall Postad 23 Februari, 2005 Rapport Postad 23 Februari, 2005 kan man få en lite mer exakt vägbeskrivning till Möllan där vi ska vara.? Jag kommer ta pendeltåget dit från kungsbacka, men vet inte alls hur jag ska gå sen.. <{POST_SNAPBACK}> Vägbeskrivningen som finns på trekkers.se lyder som följer: Spårvagn: 4:an mot Mölndal (buss 764, 765 från Heden, pendeln mot Kungsbacka) kliv av vid ändhållplatsen (Mölndal C). Gå tillbaks ett par kvarter. Där ligger Mölndals stadshus och Möllan vid, vad det ser ut som, en blandning av ett torg och en park. Samma gäller givetvis om man kommer med pendel från Kungsbacka också! I princip så ser man torget från statationen och där ligger huset. Det är dessutom Folkets Hus, vilket bådar gott eftersom även Draken ligger i anslutning till Folkets Hus! Citera
Thalaxian Postad 23 Februari, 2005 Rapport Postad 23 Februari, 2005 Hej alla! Ska bli kul att de på forumet som, ska till treffen i helgen. Jag har haft problem med boende under helgen. Men nu har jag löst det genom att bo hos mina kusiner i Bollebygd. Jag kommer då att åka buss därifrån till Mölndal och har en liten fråga eftersom vägbeskrivningen inte stämmer då. Man har ju fått veta att man ska stiga av vid Mölndals C och detta betyder väl antagligen Mölndals Central. Men eftersom jag åker buss från ett annat håll har jag fått Mölndals centrum som slutstation. Är detta samma plats som Mölndals C? Mvh en lätt förvirrad Thalaxian (Göran) Citera
Centerwall Postad 23 Februari, 2005 Rapport Postad 23 Februari, 2005 Man har ju fått veta att man ska stiga av vid Mölndals C och detta betyder väl antagligen Mölndals Central. Men eftersom jag åker buss från ett annat håll har jag fått Mölndals centrum som slutstation. Är detta samma plats som Mölndals C? Inga problem: Mölndal Central ligger vid Mölndal Centrum så det är samma hållplats! Och om ni inte hittar så gissar jag på att vänliga Mölndlasbor kan peka ut Folkets Hus åt er. Jag hoppas att vi inte behöver ordna skallgång i Mölndal efter försvunna trekkers... ;) Citera
crazy_voyager Postad 24 Februari, 2005 Rapport Postad 24 Februari, 2005 Förhoppnigsvis inte, problemet är att: jag kan inte*buhu storgråter* Jag spelar match och har födelsedag så jag är fullt upptagen*snyft*. Men det går väll fler tåg hoppas jag*torkar tårar* Citera
Quiet Postad 28 Februari, 2005 Rapport Postad 28 Februari, 2005 Wheee va roligt vi hade! Eller vad tycker ni som va där? Citera
Pjotr'k Postad 8 April, 2005 Författare Rapport Postad 8 April, 2005 I morgon lördag är det träff i Växjö med TSS. Dit är medlemmar i de olika svenska föreningarna välkomna. Det är maximerat till 10 personer pga lokalen, men hittills är bara 5 anmälda. Om ni är i närheten, så kom dit! Är ni inte medlemmar kan ni bli det vid träffen! Citera
Thalaxian Postad 11 April, 2005 Rapport Postad 11 April, 2005 I morgon lördag är det träff i [url=http://d1874765.u48.surftown.com/page.asp? Attans detta missade jag. Dels fungerar inte internet hemma spå jag visste inte om det. Jag var dock ändå bortrest. Synd att jag msisade det dock. Citera
B'Elanna Postad 18 Maj, 2005 Rapport Postad 18 Maj, 2005 TSS har biovisning och grillfest på söndag den 22 maj. Läs mer på vår hemsida! Om någon som inte är medlem vill komma går det bra att lösa medlemskap på plats! Länk: http://www.tss.st/page.asp?Template=1&TopicId=196 Citera
Centerwall Postad 24 Maj, 2005 Rapport Postad 24 Maj, 2005 Jag antar att ingen har missat att WCT har minitreff på lördag - och med picknick i Slottskogen efteråt: www.trekkers.se Att se First Contact på bio igen ska verkligen bli en höjdare! Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.