Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

  • Svar 467
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
en enda fråga vad gör wct för något gör dom precis som TSS visar  filmer eller arangerar möten

<{POST_SNAPBACK}>

Precis, även om dessa Star Treff:ar som de kallas numera bara hålls två gånger per år (innan var det fyra). De brukar börja vid 10.00 och sluta vid 01.00 ungefär. Det har även ordnats några mindre treffar. Dock så har de inte så många videodagar som till exempel ST (Stockhoom Trekkers har.

Ni kan läsa mer på deras hemsida.

WCT/Swedish Trekkers

Postad
en enda fråga vad gör wct för något gör dom precis som TSS visar  filmer eller arangerar möten

<{POST_SNAPBACK}>

Precis, även om dessa Star Treff:ar som de kallas numera bara hålls två gånger per år (innan var det fyra).

Jag måste protestera! ;)

Vi hade faktiskt fyra treffar förra året - även om det bara var två som höll på HELA dan. För 2005 är fyra treffar inplanerade, och det blir nog samma koncept som förra året, dvs två jättestora och två lite mindre!

Postad
då blir jag medlem i Swedish Trekkers och försöker dyka upp vid möten och film visningar

<{POST_SNAPBACK}>

Men du bodde väl i Stockholm? Visst får du vara med i Swedish Trekkers (det är nog flera från Stockholm som är det), men om du vill komma till en förening som verkar nära dig är just Stockholm Trekkers (klicka på länken) ett bra alternativ. Men nog om det.

Själv är jag med i TSS (Småland/Blekinge/Skåne) och trivs väldigt bra med det. Jag skall åka på årsmöte/TSS-träff den 26/2. Är det någon mer här som skall dit?

Postad

Jag måste protestera! ;)

Vi hade faktiskt fyra treffar förra året - även om det bara var två som höll på HELA dan. För 2005 är fyra treffar inplanerade, och det blir nog samma koncept som förra året, dvs två jättestora och två lite mindre!

<{POST_SNAPBACK}>

Postad
finns det nån startrek grupp nära stockholm

för då sliper jag åka så långt

<{POST_SNAPBACK}>

captain archer - snälla, läs inläggen innan du skriver ett nytt. Jag hade precis ovan tipsat dig om att Stockholm Trekkers låg närmast Stockholm, och i ännu tidigare inlägg har andra skrivit om det. Så läs gärna inläggen i diskussionen innan du skriver en fråga som redan besvarats flera gånger innan.

  • 3 veckor senare...
Postad (redigerade)

Hej alla! Är det någon här på forumet som är från Växjötrakten mer än jag och ska på Treffen nästa helg i Göteborg? Finns det iu så fall något intresse av att eventuellt dela på en bil till och från Göteborg eller kanske bara ena hållet? Det är dock inte säkert att jag kan hålla med bil i så fall. Men om man är flera som åker bil så blir det ju mindre bensinkostnader per man.

Redigerad av Thalaxian
Postad (redigerade)

Nu börjar ju Star Treff 32: Artificial Intelligence att närma sig med stormsteg. Ny lokal: biografen Möllan i Mölndal och det kommer även bli årsmöte. En ny styrelse ska väljas och WCT:s medlemmar får säga till om vad de tycker föreningen ska kallas för: West Coast Trekkers eller Swedish Trekkers! Jag hoppas så många som möjligt kommer! Nämnde jag förresten att det är billigare inträde?

:D

Redigerad av Centerwall
Postad
kan man få en lite mer exakt vägbeskrivning till Möllan där vi ska vara.?

Jag kommer ta pendeltåget dit från kungsbacka, men vet inte alls hur jag ska gå sen..

<{POST_SNAPBACK}>

Vägbeskrivningen som finns på trekkers.se lyder som följer:

Spårvagn: 4:an mot Mölndal (buss 764, 765 från Heden, pendeln mot Kungsbacka) kliv av vid ändhållplatsen (Mölndal C). Gå tillbaks ett par kvarter. Där ligger Mölndals stadshus och Möllan vid, vad det ser ut som, en blandning av ett torg och en park.

Samma gäller givetvis om man kommer med pendel från Kungsbacka också! I princip så ser man torget från statationen och där ligger huset. Det är dessutom Folkets Hus, vilket bådar gott eftersom även Draken ligger i anslutning till Folkets Hus! :)

Postad

Hej alla! Ska bli kul att de på forumet som, ska till treffen i helgen. Jag har haft problem med boende under helgen. Men nu har jag löst det genom att bo hos mina kusiner i Bollebygd. Jag kommer då att åka buss därifrån till Mölndal och har en liten fråga eftersom vägbeskrivningen inte stämmer då. Man har ju fått veta att man ska stiga av vid Mölndals C och detta betyder väl antagligen Mölndals Central. Men eftersom jag åker buss från ett annat håll har jag fått Mölndals centrum som slutstation. Är detta samma plats som Mölndals C?

Mvh en lätt förvirrad

Thalaxian (Göran)

Postad
Man har ju fått veta att man ska stiga av vid Mölndals C och detta betyder väl antagligen Mölndals Central. Men eftersom jag åker buss från ett annat håll har jag fått Mölndals centrum som slutstation. Är detta samma plats som Mölndals C?

Inga problem: Mölndal Central ligger vid Mölndal Centrum så det är samma hållplats! Och om ni inte hittar så gissar jag på att vänliga Mölndlasbor kan peka ut Folkets Hus åt er.

Jag hoppas att vi inte behöver ordna skallgång i Mölndal efter försvunna trekkers... ;)

  • 1 månad senare...
Postad

I morgon lördag är det träff i Växjö med TSS. Dit är medlemmar i de olika svenska föreningarna välkomna. Det är maximerat till 10 personer pga lokalen, men hittills är bara 5 anmälda. Om ni är i närheten, så kom dit! Är ni inte medlemmar kan ni bli det vid träffen!

  • 1 månad senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...