thestargaze Postad 13 April, 2004 Rapport Postad 13 April, 2004 (redigerade) Var på träffen i Växjö den 10. (Det var påskhelg!) Det var inte så många som kom, men trevligt var det. Och nu är man äntligen medlem. Fick se: 2 TOS avsnitt - What are little girls made of, The gamester of Triskelion 2 DS9 avsnitt - en dubbelavsnitt, titel okänt ( ..kommer inte ihåg. Något om oväntat tidsresa till 2040?talet) 2 TNG avsnitt - Unnatural selection, Remember me 1 VOY avsnitt - Macrocosm missade: 2 ENT och 1 VOY, var tvungen att gå tidigt. Redigerad 13 April, 2004 av Kathryn Archer Citera
Thalaxian Postad 13 April, 2004 Rapport Postad 13 April, 2004 Kul! Jag ahde tänkt gå men sedan blev det bestämt att vi skulle åka till mina kusiner, så jag fick tyvrr hoppa över det den här gången. Men det kommer ju fler och man kan ju alltid ordna egna små miniträffar och liknande! Citera
Thalaxian Postad 6 Maj, 2004 Rapport Postad 6 Maj, 2004 Någon eller några i närheten av Växjö (andra också narturligtvis) som känner för att eventuellt träffas nån gågon innan sommaren för att kolla in lite Star Trek? Kanske vi kan samlas i nån lokal med stor duk med projektor, eller så kanske man kan hyra en projektor om man hittar en lokal med duk. Eller kanske kan man samlas hemma hos någon. Jag har i så fall tillgång till en biograf till en rätt billig kostnad, evenuellt kinappt nån kostnad alls eftersom jag jobbar ideelt där. Visserligen blir det i Moheda i så fall men det är en fullgod biograf med sköna mjuka fotöljer, fast då får man ta med egna högtalare om man kör via projektor. Det går att köra den via surrondhögtalarna tror jag, men kanske inte via fronthögtalarna. Fast man kan ju ta med egna högtalare också. Ja det här var några idéer, eller är det någon som har någon annan ide eller några funderingar? Citera
Pjotr'k Postad 7 Maj, 2004 Författare Rapport Postad 7 Maj, 2004 Någon eller några i närheten av Växjö (andra också narturligtvis) som känner för att eventuellt träffas nån gågon innan sommaren för att kolla in lite Star Trek? Kanske vi kan samlas i nån lokal med stor duk med projektor, eller så kanske man kan hyra en projektor om man hittar en lokal med duk. Eller kanske kan man samlas hemma hos någon. Jag har i så fall tillgång till en biograf till en rätt billig kostnad, evenuellt kinappt nån kostnad alls eftersom jag jobbar ideelt där. Visserligen blir det i Moheda i så fall men det är en fullgod biograf med sköna mjuka fotöljer, fast då får man ta med egna högtalare om man kör via projektor. Det går att köra den via surrondhögtalarna tror jag, men kanske inte via fronthögtalarna. Fast man kan ju ta med egna högtalare också. Ja det här var några idéer, eller är det någon som har någon annan ide eller några funderingar? Själv bor jag i Kalmar men om det är någon dag som passar mig så kan jag mycket gärna hänga på. Har tidigare försökt att dra ihop lite folk till Kalmar men utan resultat. Är du med i TSS så bör du annonsera på deras lista om att du skall ha en liten sammankomst (med datum och allt) - det finns kanske fler där i Växjöområdet som kan vara intresserade. Annars kan jag gärna annonsera när det börjar närma sig. Frågan är om det kommer att vara möjligt före sommaren. Aug/sep kanske skulle vara bättre att planera för? Citera
Stranglehold Postad 7 Maj, 2004 Rapport Postad 7 Maj, 2004 Jag bor också i Kalmar och pga att jag är så pass nytt Star Trek "fan" så har jag inte tagit mig tiden att leta upp någon passande kväll. Skulle dock vara skoj att uppleva någon gång. Citera
Thalaxian Postad 7 Maj, 2004 Rapport Postad 7 Maj, 2004 Jag är inte med i TSS, men jag brukar dock gå på deras visningar i Växjö om jag har tillfälle till det. Det kanske är lättare om man planerar nåt efter sommaren eftersom man får mer tid då. Jag har inte funderat så mycket på det än, men om det är några som är intresserade så vore det kul att träffas. Citera
thestargaze Postad 13 Maj, 2004 Rapport Postad 13 Maj, 2004 Om det är en visning i växjö, så kan jag tänka mig gå på det!!! Citera
Thalaxian Postad 14 Maj, 2004 Rapport Postad 14 Maj, 2004 (redigerade) Vad tycker ni, innan eller efter sommare? Kanske en liten mindre anspråkslös, eventuellt hemma hos någon kanske eller något likande innan sommaren. Sedan att man i höst kanske kan ha en med stor duk eller så, vad tycker ni? Redigerad 14 Maj, 2004 av Thalaxian Citera
Karl Postad 14 Maj, 2004 Rapport Postad 14 Maj, 2004 Vad tycker ni, innan eller efter sommare? Kanske en liten mindre anspråkslös, eventuellt hemma hos någon kanske eller något likande innan sommaren. Sedan att man i höst kanske kan ha en med stor duk eller så, vad tycker ni? Måste man inte skaffa sig tillstånd av Paramount att ha en sådan visning? Jag tänker bara så inte någon av alla goa gubbar på forumet åker fast för att ha gjort det. Citera
Thalaxian Postad 14 Maj, 2004 Rapport Postad 14 Maj, 2004 (redigerade) Om man nu behöver det så får man undersöka det när det blir så dags. Men om man är hemma hos någon bara några stycken eller så så tolkar i alla fall jag det som att det räknas som en privat visning. Redigerad 17 Maj, 2004 av Thalaxian Citera
Karl Postad 14 Maj, 2004 Rapport Postad 14 Maj, 2004 Om man nu bhöver det så får man undersöka det när det blir så dags. MEn om man är hemma hos någon bara några stycken eller så så tolkar i alla fall jag det som att det räknas som en privat visning. det hoppas jag med att det gör. Annars är det klippt för mig. Gjort det ett antal gånger med Star Trek :P Citera
Pjotr'k Postad 17 Maj, 2004 Författare Rapport Postad 17 Maj, 2004 Den 29 maj är det biovisning kl 11-17 i Malmö med TSS. Det kostar 120:- om man är medlem i någon av de vanliga föreningarna. Efteråt är det grillfest som är gratis om man är TSS-medlem. Om ni vill hänga på måste ni anmäla er- läs då mer på TSS.ST. Jag skall självklart dit! Citera
Pjotr'k Postad 25 Maj, 2004 Författare Rapport Postad 25 Maj, 2004 En liten rättelse av det som står ovan: Det är visst öppet även för köp direkt vid ingången, men till ett marginellt dyrare pris, 150:-. Är det ingen mer härifrån som kommer? B'Elanna kommer, vet jag, men någon mer? Själv flyger jag dit... --> Biografvisning i Malmö Citera
B'Elanna Postad 31 Maj, 2004 Rapport Postad 31 Maj, 2004 Nu har jag kommit hem från Malmö från TSS grillfest och biovisning. Först hade vi en trevlig biovisning. Vi såg på avsnitt framröstade av medlemmarna. Vi såg ett avsnitt i varje serie. Sedan fick vi tid över till att se en film - då röstade vi fram "The voyage home" ;) Ett extra plus var att vi hade en stor säck med popcorn att dela på. Bio och popcorn hör ju som sagt ihop. Efter visningen hade vi grillfest i kungsparken. Som ett under hade gråmulet väder förvandlats till sol. Föreningen bjöd på hamburgare med tillbehör och dricka. Jag mimgalde med alla mina kompisar, vi spelade kubb och satt bara i solen och njöt. Vi hade en härlig dag och en jätte mysig kväll. Jag hade jätte kul och ser redan fram emot nästa gång jag åker ned till Skåne. :P Citera
Pjotr'k Postad 31 Maj, 2004 Författare Rapport Postad 31 Maj, 2004 Jag håller med - det var verkligen en trevlig dag. Alla avsnitten var inte mina favoriter men det gjorde definitivt ingenting. Mycket skratt fyllde lokalen vid exempelvis en av mina verkliga favoriter (VOY Shattered). Den där gummibandseffekten som de talar om i TOS och The Voyage Home har jag dock ännu inte förstått mig på. Den är mycket rolig i sin knäpphet! Var det några som gick på kasino efteråt? Citera
jan_kivisaar Postad 31 Maj, 2004 Rapport Postad 31 Maj, 2004 Var det några som gick på kasino efteråt? Nja, det var nog bara Niclas (ordf TSS) och en till kille, som jag inte kan namnet på nu, som gick in. Visserligen var det nära till hands (med tanke på att vi grillade precis bakom casinot), men det gäller ju att ha lite snyggare kläder till hands oxå. Lite OT kan jag rekommendera ett besök där. Trevliga lokaler, proffsig personal - och tillfälle att spela Texas Hold 'Em "på riktigt". :P En mycket trevlig dag! Andra året i rad nu - vi hoppas på en fortsättning! .jan.k. Citera
B'Elanna Postad 19 Juli, 2004 Rapport Postad 19 Juli, 2004 Hej! Pjotr´k kommer till Linköping på lördag. Vi hade tänkt titta på lite Star Trek samt köpa hem pizza. Vid fint väder kan vi sitta ute och äta! :P Finns det några medlemmar från Linköping med omgivningar som är intresserade av att följa med? Skicka i så fall meddelande till mig. Alltid kul att lära känna lite nya trekkers! B'Elanna Citera
Talar Postad 19 Juli, 2004 Rapport Postad 19 Juli, 2004 Skulle ju vara kul att se lite star trek och få träffa folk från forumet IRL, men jag kommer antagligen inte ha tid på lördag. Citera
Enterprise_Nx-01 Postad 20 Juli, 2004 Rapport Postad 20 Juli, 2004 Om man bor i norrbotten vilken förening ska man gå med i då? Citera
Pjotr'k Postad 22 Juli, 2004 Författare Rapport Postad 22 Juli, 2004 Hej! Pjotr´k kommer till Linköping på lördag. Vi hade tänkt titta på lite Star Trek samt köpa hem pizza. Vid fint väder kan vi sitta ute och äta! :P Lördag? Jag kommer i morgon fredag! På lördag är jag på bröllop på Vikbolandet. Det blir lite svårt att smita från det några timmar... ;) Nå, är det ingen som har möjlighet att hänga på? Det finns ju en del från Linköping och Norrköping på forat... Citera
B'Elanna Postad 22 Juli, 2004 Rapport Postad 22 Juli, 2004 Oj! :rodna: :rodna: Visst menar jag fredag. Så kan det bli när man är stressad. Hur som helst det vore jätte kul om någon kunde komma i morgon fredag ;) Citera
Thalaxian Postad 28 Juli, 2004 Rapport Postad 28 Juli, 2004 Skulle ju vara kul att se lite star trek och få träffa folk från forumet IRL, men jag kommer antagligen inte ha tid på lördag. <{POST_SNAPBACK}> Jag vet inte pa vilken ort du bor. Men DQT finns i Ostersund. Kanske det kan vara nagot/ Mvh Thalaxian Citera
Thalaxian Postad 10 September, 2004 Rapport Postad 10 September, 2004 Jippiiiii! För dem av er på forumet som är med i WCT/Sweish Trekkers och för er som inte är det men som tänkler åka på nästa Star Treff den 9 oktober så återvänder WCT till biografen Draken vid järntorget för denna träff. Det är dock inte klart var treffarna ska hållas nästa år. Mer info finns på WCT:s hemsida www.trekkers.se kul att åter vara tillbaka på Draken! Citera
thestargaze Postad 15 September, 2004 Rapport Postad 15 September, 2004 (redigerade) Kommer det att bli något Star Trek möte (filmvisning) i Växjö eller Lund i höst/vinter?? Skulle gärna vilja se lite Star Trek någon helg med andra ST-fans! Medlem i TSS! :P Redigerad 15 September, 2004 av Kathryn Archer Citera
Thalaxian Postad 15 September, 2004 Rapport Postad 15 September, 2004 TSS brukar ju ha en visning i Växjö på våren och en på hösten men jag vet inte om och när i höst det blir i så fall. I våras la jag annars ut ett förslag om att träffas några från forumet men även övriga intresserade till en visning i Växjö eller i närheten. Antingen i en lite störrelokal till emempel någon föreläsningslokal, eller i en liten enklare variant hemma hos någon. För jag håller med om att det är kul att se på Star Trek ihop med andra trekkers! Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.