Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)

Var på träffen i Växjö den 10. (Det var påskhelg!) Det var inte så många som kom, men trevligt var det. Och nu är man äntligen medlem.

Fick se:

2 TOS avsnitt - What are little girls made of, The gamester of Triskelion

2 DS9 avsnitt - en dubbelavsnitt, titel okänt ( ..kommer inte ihåg. Något om oväntat tidsresa till 2040?talet)

2 TNG avsnitt - Unnatural selection, Remember me

1 VOY avsnitt - Macrocosm

missade: 2 ENT och 1 VOY, var tvungen att gå tidigt.

Redigerad av Kathryn Archer
  • Svar 467
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Kul! Jag ahde tänkt gå men sedan blev det bestämt att vi skulle åka till mina kusiner, så jag fick tyvrr hoppa över det den här gången. Men det kommer ju fler och man kan ju alltid ordna egna små miniträffar och liknande!

  • 4 veckor senare...
Postad

Någon eller några i närheten av Växjö (andra också narturligtvis) som känner för att eventuellt träffas nån gågon innan sommaren för att kolla in lite Star Trek? Kanske vi kan samlas i nån lokal med stor duk med projektor, eller så kanske man kan hyra en projektor om man hittar en lokal med duk. Eller kanske kan man samlas hemma hos någon. Jag har i så fall tillgång till en biograf till en rätt billig kostnad, evenuellt kinappt nån kostnad alls eftersom jag jobbar ideelt där. Visserligen blir det i Moheda i så fall men det är en fullgod biograf med sköna mjuka fotöljer, fast då får man ta med egna högtalare om man kör via projektor. Det går att köra den via surrondhögtalarna tror jag, men kanske inte via fronthögtalarna. Fast man kan ju ta med egna högtalare också. Ja det här var några idéer, eller är det någon som har någon annan ide eller några funderingar?

Postad
Någon eller några i närheten av Växjö (andra också narturligtvis) som känner för att eventuellt träffas nån gågon innan sommaren för att kolla in lite Star Trek? Kanske vi kan samlas i nån lokal med stor duk med projektor, eller så kanske man kan hyra en projektor om man hittar en lokal med duk.  Eller kanske kan man samlas hemma hos någon. Jag har i så fall tillgång till en biograf till en rätt billig kostnad, evenuellt kinappt nån kostnad alls eftersom jag jobbar ideelt där.  Visserligen blir det i Moheda i så fall men det är en fullgod biograf med sköna mjuka fotöljer, fast då får man ta med egna högtalare om man kör via projektor. Det går att köra den via surrondhögtalarna tror jag, men kanske inte via fronthögtalarna. Fast man kan ju ta med egna högtalare också. Ja det här var några idéer, eller är det någon som har någon annan ide eller några funderingar?

Själv bor jag i Kalmar men om det är någon dag som passar mig så kan jag mycket gärna hänga på. Har tidigare försökt att dra ihop lite folk till Kalmar men utan resultat. Är du med i TSS så bör du annonsera på deras lista om att du skall ha en liten sammankomst (med datum och allt) - det finns kanske fler där i Växjöområdet som kan vara intresserade. Annars kan jag gärna annonsera när det börjar närma sig. Frågan är om det kommer att vara möjligt före sommaren. Aug/sep kanske skulle vara bättre att planera för?

Postad

Jag är inte med i TSS, men jag brukar dock gå på deras visningar i Växjö om jag har tillfälle till det. Det kanske är lättare om man planerar nåt efter sommaren eftersom man får mer tid då. Jag har inte funderat så mycket på det än, men om det är några som är intresserade så vore det kul att träffas.

Postad (redigerade)

Vad tycker ni, innan eller efter sommare? Kanske en liten mindre anspråkslös, eventuellt hemma hos någon kanske eller något likande innan sommaren. Sedan att man i höst kanske kan ha en med stor duk eller så, vad tycker ni?

Redigerad av Thalaxian
Postad
Vad tycker ni, innan eller efter sommare? Kanske en liten mindre anspråkslös, eventuellt hemma hos någon kanske eller något likande innan sommaren. Sedan att man i höst kanske kan ha en med stor duk eller så, vad tycker ni?

Måste man inte skaffa sig tillstånd av Paramount att ha en sådan visning? Jag tänker bara så inte någon av alla goa gubbar på forumet åker fast för att ha gjort det.

Postad (redigerade)

Om man nu behöver det så får man undersöka det när det blir så dags. Men om man är hemma hos någon bara några stycken eller så så tolkar i alla fall jag det som att det räknas som en privat visning.

Redigerad av Thalaxian
Postad
Om man nu bhöver det så får man undersöka det när det blir så dags. MEn om man är hemma hos någon bara några stycken eller så så tolkar i alla fall jag det som att det räknas som en privat visning.

det hoppas jag med att det gör. Annars är det klippt för mig. Gjort det ett antal gånger med Star Trek :P

Postad

Den 29 maj är det biovisning kl 11-17 i Malmö med TSS. Det kostar 120:- om man är medlem i någon av de vanliga föreningarna. Efteråt är det grillfest som är gratis om man är TSS-medlem. Om ni vill hänga på måste ni anmäla er- läs då mer på TSS.ST. Jag skall självklart dit!

Postad

En liten rättelse av det som står ovan: Det är visst öppet även för köp direkt vid ingången, men till ett marginellt dyrare pris, 150:-. Är det ingen mer härifrån som kommer? B'Elanna kommer, vet jag, men någon mer?

Själv flyger jag dit...

--> Biografvisning i Malmö

Postad

Nu har jag kommit hem från Malmö från TSS grillfest och biovisning.

Först hade vi en trevlig biovisning. Vi såg på avsnitt framröstade av medlemmarna. Vi såg ett avsnitt i varje serie. Sedan fick vi tid över till att se en film - då röstade vi fram "The voyage home" ;) Ett extra plus var att vi hade en stor säck med popcorn att dela på. Bio och popcorn hör ju som sagt ihop.

Efter visningen hade vi grillfest i kungsparken. Som ett under hade gråmulet väder förvandlats till sol. :D Föreningen bjöd på hamburgare med tillbehör och dricka. Jag mimgalde med alla mina kompisar, vi spelade kubb och satt bara i solen och njöt. :)

Vi hade en härlig dag och en jätte mysig kväll. Jag hade jätte kul och ser redan fram emot nästa gång jag åker ned till Skåne. :P

Postad

Jag håller med - det var verkligen en trevlig dag. Alla avsnitten var inte mina favoriter men det gjorde definitivt ingenting. Mycket skratt fyllde lokalen vid exempelvis en av mina verkliga favoriter (VOY Shattered). Den där gummibandseffekten som de talar om i TOS och The Voyage Home har jag dock ännu inte förstått mig på. Den är mycket rolig i sin knäpphet!

Var det några som gick på kasino efteråt?

Postad
Var det några som gick på kasino efteråt?

Nja, det var nog bara Niclas (ordf TSS) och en till kille, som jag inte kan namnet på nu, som gick in. Visserligen var det nära till hands (med tanke på att vi grillade precis bakom casinot), men det gäller ju att ha lite snyggare kläder till hands oxå.

Lite OT kan jag rekommendera ett besök där. Trevliga lokaler, proffsig personal - och tillfälle att spela Texas Hold 'Em "på riktigt". :P

En mycket trevlig dag! Andra året i rad nu - vi hoppas på en fortsättning!

.jan.k.

  • 1 månad senare...
Postad

Hej!

Pjotr´k kommer till Linköping på lördag. Vi hade tänkt titta på lite Star Trek samt köpa hem pizza. Vid fint väder kan vi sitta ute och äta! :P

Finns det några medlemmar från Linköping med omgivningar som är intresserade av att följa med? Skicka i så fall meddelande till mig.

Alltid kul att lära känna lite nya trekkers!

B'Elanna

Postad
Hej!

Pjotr´k kommer till Linköping på lördag. Vi hade tänkt titta på lite Star Trek samt köpa hem pizza. Vid fint väder kan vi sitta ute och äta! :P

Lördag? Jag kommer i morgon fredag! På lördag är jag på bröllop på Vikbolandet. Det blir lite svårt att smita från det några timmar... ;)

Nå, är det ingen som har möjlighet att hänga på? Det finns ju en del från Linköping och Norrköping på forat...

Postad
Skulle ju vara kul att se lite star trek och få träffa folk från forumet IRL, men jag kommer antagligen inte ha tid på lördag.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet inte pa vilken ort du bor. Men DQT finns i Ostersund. Kanske det kan vara nagot/

Mvh

Thalaxian

  • 1 månad senare...
Postad

Jippiiiii! För dem av er på forumet som är med i WCT/Sweish Trekkers och för er som inte är det men som tänkler åka på nästa Star Treff den 9 oktober så återvänder WCT till biografen Draken vid järntorget för denna träff. Det är dock inte klart var treffarna ska hållas nästa år. Mer info finns på WCT:s hemsida www.trekkers.se kul att åter vara tillbaka på Draken!

Postad (redigerade)

Kommer det att bli något Star Trek möte (filmvisning) i Växjö eller Lund i höst/vinter??

Skulle gärna vilja se lite Star Trek någon helg med andra ST-fans!

Medlem i TSS! :P

Redigerad av Kathryn Archer
Postad

TSS brukar ju ha en visning i Växjö på våren och en på hösten men jag vet inte om och när i höst det blir i så fall. I våras la jag annars ut ett förslag om att träffas några från forumet men även övriga intresserade till en visning i Växjö eller i närheten. Antingen i en lite störrelokal till emempel någon föreläsningslokal, eller i en liten enklare variant hemma hos någon. För jag håller med om att det är kul att se på Star Trek ihop med andra trekkers!

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...