Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

  • 3 veckor senare...
  • Svar 467
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Det verkar som om den dataförening TSS samarbetat gått i dvala, så risken är stor att det inte blir någon dag alls, den 23:e eller annan gång. Vi får avvakta och se.

Postad
De av er från forumet som ska på treffen i Göteborg nu till helgen, hur många av er ska delta i fan-artstävlingen? Jag har en liten grej som jag hoppas att jag ska kunna ta med mig.

<{POST_SNAPBACK}>

Ta med! Fan art-tävlingen fortsätter och du brukar ha med bra grejer. Ja, alla är så himla kreativa. Jag tycker fan art-tävlingen är jätterolig.

Ta med ett par kylskåpsmagneter också till mig. Jag köper!

  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Är det någon av er TSS:are som vet om det preliminära träffen i Växjö nu på lördag den 23 blir av eller inte?

Detta blev mitt inlägg nummer 400. :)

Redigerad av Thalaxian
Postad

Eftersom det är problem med lokalerna i både Växjö, Lund och Ronneby så är de flesta planerade tillställningarna bara preliminära och ytterst osäkra. Det finns mycket lösa planer på en hemmavisning hos mig i Kalmar någon gång. Skulle det finnas fler här som är intresserade att gå på en sådan? I all enkelhet, men sådant brukar bli trevligt.

Postad
Eftersom det är problem med lokalerna i både Växjö, Lund och Ronneby så är de flesta planerade tillställningarna bara preliminära och ytterst osäkra. Det finns mycket lösa planer på en hemmavisning hos mig i Kalmar någon gång. Skulle det finnas fler här som är intresserade att gå på en sådan? I all enkelhet, men sådant brukar bli trevligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det skulle vara trevligt, Pjotr'k. Det är ju inte så långt mellan Kalmar och Jämjö, 7 mil eller något. Svårt bara att komma loss, nu när man har en liten symbiot, som EoNeel sa. Men det låter jättetrevligt! :)

Postad (redigerade)
Eftersom det är problem med lokalerna i både Växjö, Lund och Ronneby så är de flesta planerade tillställningarna bara preliminära och ytterst osäkra. Det finns mycket lösa planer på en hemmavisning hos mig i Kalmar någon gång. Skulle det finnas fler här som är intresserade att gå på en sådan? I all enkelhet, men sådant brukar bli trevligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det skulle vara mycket trevligt Pjotr'k. Specielt då det inte är specielt långt till dig ;).

Redigerad av Stranglehold
  • 5 veckor senare...
Postad

I dag kom ett trevligt meddelande från TSS som under en längre tid har haft svårt med lokaler.

Nu har det gått alldeles för lång tid sedan vår senaste visning. Men nu är det dags igen!

Lördagen den 27/11 på Rosengårdskyrkan i Helsingborg 11.00-21.30

Tema Q (Kan det bli roligare? ;-)

Rosengårdskyrkan ligger precis bredvid Filbornaskolan i Helsingborg. Det är i utkanten av staden, men Helsingborg är också känt för att vara väldigt utsträckt i nord-sydlig riktning men väldigt smalt i andra vädersträcket. Således tar det inte mer än 10-15 minuter att ta sig från Knutpunkten ("centralstationen" för er som aldrig varit i HBG) ut till Rosengårdskyrkan. Lämpligast åker man med busslinje 3 mot Långeberga/Adolfsberg och hoppar av vid hållplats Filbornaskolan. Kyrkan ligger bara ca 50-75 meter från denna hållplats. En vägbeskrivning finns på: http://w1.422.comhem.se/~u42245869/roseng.htm

Info kommer också att komma upp på hemsidan www.tss.st

[...]

Programmet ser ut som följer:

11.00-11.50 TNG-1 Hide and Q

11.50-12.40 TNG-2 Q Who?

12.40-14.10 Lunchpaus

14.10-15.00 TNG-3 Déjà Q

15.00-15.50 TNG-4 QPid

15.50-16.40 DS9-1 Q-Less

16.40-16.50 Paus

16.50-17.40 TNG-6 True-Q

17.40-18.30 VOY-2 Death wish

18.30-19.50 Middagspaus

19.50-20.40 VOY-3 The Q and the grey

20.40-21.30 VOY-7 Q2

21.30 Slut

  • 1 månad senare...
Postad

Hej trekkers!

Efter många turer hit och dit, flera telefonsamtal och en hel del funderingar kan jag äntligen meddela att nästa trefflokal för WCT blir biografen Möllan i Mölndal!

Möllan är en mycket mysig och charmig biograf, och det tar inte lång tid att åka dit från centrala Göteborg. Den är dessutom väldigt billig att hyra - faktiskt så billig att WCT sänker inträdet till 100 kronor (50 om man har på sig kostym).

Temat för treffen är Artificial Intelligence och föreningens årsmöte kommer att hållas samma dag! Mer info finns på WCTs webbplats!

Väl mött den 26 februari på Star Treff 32: Artificial Intelligence! :D

Postad (redigerade)

Hur långt ungefär ligger den från centralstationen, i tid alltså? Eftersom jag kommer från Växjö så behöver jag veta detta för att kunna ordna mitt boende så att jag inte ska behöva åka så långt och länge å natten efter treffen.

Jag blev så nyfiken attt jag sökte efter Möllan på internet och hittade lite information. Så jag ändrar i mitt inlkägg.

Mölndals hemsida

Klicka på länken och skriv in ordet Möllan i sökrutan längst upp på sidan så kommer det upp en liten sida med länkar till Möllan, klicka på vilken som helst så kommer det up en liten sida med info om och bilder på Möllan.

Redigerad av Thalaxian
Postad
Hur långt ungefär ligger den från centralstationen, i tid alltså? Eftersom jag kommer från Växjö så behöver jag veta detta för att kunna ordna mitt boende så att jag inte ska behöva åka så långt och länge å natten efter treffen.

Det tar ungefär 20 minuter med spårvagn från centralen. Pendeltåget tar å andra sidan nästan ingen tid alls. Kolla på västtrafiks webbplats för mer info.

Göteborgs vandrarhem på Mölndalsvägen ligger ganska nära.

Tel: 031-40 10 50 Fax: 031-40 11 51

www.goteborgsvandrarhem.se

Postad

Saken är väl tyvär så att de har svårt att hitta en lokal så tyvärr lär det nog dröja ett tag. Jag vet inte riktigt varför det är problem med lokalen de brukar vara i eller om samarbetet med flmklubben på Växjö Universitet har upphört eller nåt. Någon på forumet som är TSS:are och vet mer?

Annars kan man ju göra så att man ordnar en liten träff hemma hos någon under lite enklare former.

Postad (redigerade)

kan inte TSS hitta en lokal här i stockholm då blir det lättare för mej att åka p.s Thalaxian jag är TSS.are men jag är ny där så jag vet inte så mycket av vad dom planerar men jag har lite kontakter så jag kan kontakta dom

Redigerad av captain archer
Postad (redigerade)
det finns mängder med plats här i stockholm så jag hoppas verkligen att ni tycker upp i stockholm då kan ni räkna med att jag finns på plats

<{POST_SNAPBACK}>

Ah, jag skulle kanske varit tydligare. Stockholm Trekkers har en bra lokal i Hagsätra och deras nästa visning är den 12 februari. Läs mer på: Stockholm Trekkers webbplats

Redigerad av Centerwall

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...