Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

  • Svar 467
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Okej tjejjer, jättekul att ni diskuterar mig, men ämnet heter för närvarande "Trekker-föreningar del III".

då tycker jag att vi startar ett nytt ämne som vi kallar "Vilka som liknar Quiet" :D:D

Postad
Okej tjejjer, jättekul att ni diskuterar mig, men ämnet heter för närvarande "Trekker-föreningar del III".

Yes ma'am, men du och Andrea brukar vara med på Star Treffar, och dessa Star Treffar brukar arrangeras av, just det, trekker-föreningar. :P *skratt* Do you see the resemblance?

Haha Morn, görbra idé! :lol: :D

Anyway, jag väntar på fler bilder från Thalaxian a.k.a Göran. Just det, det har ju kommit upp bilder på Swedish Trekkers hemsida!

26_18mervinnare.jpg

  • 3 veckor senare...
Postad

Ja just det, mina bilder. Har haft problem med datorn coh att hitta ett bra ställe att lägga upp mina bilder på tyvärr. Sedan så är jag med i både WCT/Swedish Trekkers och DQT (Delta Quadrant Trekkers). I DQT är vi inte så många än men vi har kul! Vi har våra träffar i hörsalen på ÖStersunds sjukhus. Vi har Enterpriseträffar ungefär en gång i månaden och heldagar ungefär varannan månad, lite beroende på hur det passar. Det kostar inget att gå på våra träffar då vi har lokalen gratis gedom en i föreningen. Är det något mer ni undrar om oss så är det bara att fråga!

PS. Just nu befiner jag mig i Småland utanför Växjö.

  • 3 veckor senare...
Postad

Nu (på lördag) är det dax igen för det senaste från usa på bio i top kvalite (och kvantite)

NEW EPISODES 2003-05-10

PROGRAM

10:00 DS9: The Reckoning (6)

10:45 DOKUMENTÄR: DS9-säsong 1 “Bold Beginning”

11:05 DS9: Move Along Home (1)

11:50 PAUS

12:10 nyENT: The Crossing (2)

12:55 nyENT: Judgment (2)

13:40 LUNCH

14:40 nyENT: Horizon (2)

15:25 nyENT: The Breach (2)

16:10 PAUS

16:30 nyENT: Cogenitor (2)

17:15 DS9: Family Business (3)

18:00 PAUS

18:20 Utlottning och Prisutdelning

18:40 FILM: The Undiscovered Country (6)

20:40 PAUS

21:00 DOKUMENTÄR: TNG-säsong 5 ”Mission Overview”

21:20 TNG: The Outcast (5)

22:05 SLUT

Mvh Morn

Postad

Lördagens treff i Växjö var riktigt bra. Temat var Justitia (brott och straff) och vi fick se ett tiotal mycket bra avsnitt i detta område, plus ett par ENT-avsnitt som låg utanför temat.

ENT-avsnitten var från första säsongen. Acquisition är ett mycket kul avsnitt med Ferengi i huvudrollerna och Ethan Phillips (Neelix) som huvudferengi. Oasis är ett spännande avsnitt där Archer och besättning stöter på spöken. Detta avsnitt har fått kritik för att vara det sämsta någonsin inom Star Trek, vilket jag inte kan förstå.

Spocks första "mind meld" var spännande att se. Den har ju utvecklats betydligt sedan han använde den i avsnittet Dagger of the mind. The Measure of a Man (TNG, säsong 2) var intrigerande och spännande med alla lagtekniska svängar. I den sista ställs ju även Prime directive till sin spets.

Devil's Due, med djävulen i huvudrollen var tuff. Hur argumenterar man rent lagtekniskt mot universums personifierade ondska? Kan man vinna?

Två DS9-avsnitt visades också innan det var dags för Voyager. A Man Alone (DS9, säsong 1) var tydigen det första avsnittet som filmades efter piloten, så man kunde här se att Dax personlighet och Odos mask inte riktigt hade funnit sig än :) . Rules of Engagement var ett återseende för mig, och detta avsnitt kanske inte var det mest lysande på dagen. Jag är inte nöjd med Worfs karaktär i detta avsnitt. Lite blek, IMM.

Här passade jag på, i en middagspaus, att sätta på ännu ett avsnitt av DS9, nämligen avsnitt 3 i första säsongen, Past Prologue. Härligt Gul Dukat/Bashir-avsnitt. Ni vet väl också att mannen bakom Gul Dukat fyller år i dag måndag?

Voyageravsnitten Ex Post Facto och Death Wish blev ju självklart återseende för mig. Den första känns även den lite blek. Dessutom kommer vi ju in i berättelsen först när brott, dom och domens verkställande redan har skett. Avsnittet är inte särskilt stark. Att återse Q i det andra avsnittet är för mig en riktig höjdare. Någon kanske såg i det avsnittet att monitorn över Quinn i sjukhytten visade siffrorna 47?

Sammantaget en bra dag. B'Ellana var där men jag vet inte om några fler från forat var det?

Postad
Sammantaget en bra dag. B'Ellana var där men jag vet inte om några fler från forat var det?

Jag var där! En kul dag med trevligt folk. Hoppas jag kan komma nästa gång också! Tidigare har jag ju pratat om mina foton som aldrig kom upp på nätet. För ett tag sedan fick jag i alla fall up dem men glömde skicka länken, men här kommer den i alla fall: http://se.photos.yahoo.com/treffoton

Sen stämmer det att DQT finns i Jämtland. Vi har vår bas i Östersund.

  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)
Ville bara säga att i WCT:s nästa treff på lördag kommer jag med all säkerhet att vinna fan-art tävlingen med mitt tävlingsobjekt. Fortsättning följer... :ph34r:

OJ! Ja just det ja, jag skulle ju göra ett bidrag till fanart-t??vlingen. Bra att du påminde mig :) Tackar! :D

Får vi se om jag kan klå dig... ;) :P

Redigerad av seven of nine
Postad

Apropå ingenting såg jag att jag var med på bilden där uppe (tvåa från höger, med min fina Doctor Sleep-affisch (har inte sett DS-filmen jag vann ännu dock, eftersom min VHS-spelare är skrot vid det här laget och jag orkar inte med att köpa någon ny).

Många som skall till Göteborg på lördag? *suktar efter offer för min elaka trivia som jag som vanligt varit med och utformat*...

Postad
Ville bara säga att i WCT:s nästa treff på lördag kommer jag med all säkerhet att vinna fan-art tävlingen med mitt tävlingsobjekt. Fortsättning följer... :ph34r:

OJ! Ja just det ja, jag skulle ju göra ett bidrag till fanart-tävlingen. Bra att du påminde mig :) Tackar! :D

Får vi se om jag kan klå dig... ;) :P

Jag får visst konkurrens ändå. Må bäste trekker vinna. ^_^

Postad
Apropå ingenting såg jag att jag var med på bilden där uppe (tvåa från höger, med min fina Doctor Sleep-affisch)

Asså? Hej på dig då. :) Det är ju jag som står till höger om dig. *g*

Jag tänkte också komma med en Fan Art-grej :) Kanske inte nån superduper-originell teknisk pryl men ändå. *undrar vad Excelsior ska komma med* Förresten så får du komma och presentera dig för jag vet fortfarande inte hur du ser ut :P

Alla (eller så många är det inte) som har en t-shirt som är designad av mig, kan ju ta på sig den på lördag! Vore ju coolt :) Sedan så ska jag sminka mig, så att jag ser lite mer trekkig ut.

See you there!

Postad
För oss som inte kan vara där vill vi gärna se blider på era verk.

Det brukar ju alltid finnas bilder på prylarna på WCT's hemsida. Det blir nog där alla som inte gick på treffen får se mitt mästerverk :lol: för jag har ingen digitalkamera.

Postad
För oss som inte kan vara där vill vi gärna se blider på era verk.

Det brukar ju alltid finnas bilder på prylarna på WCT's hemsida. Det blir nog där alla som inte gick på treffen får se mitt mästerverk :lol: för jag har ingen digitalkamera.

Men dom är så sega med att läggabupp bilder kan inte någon vänlig själ göra det själv (någon här måste väll ha en kamera)

Postad

Jag har digitalkamera och kommer att ta en massa bilder. Denna gång kommer det heller inte att dröja så länge innan bilderna kommer upp på nätet då jag har en plats att lägga upp dem på nu.

Postad
Jag har digitalkamera och kommer att ta en massa bilder. Denna gång kommer det heller inte att dröja så länge innan bilderna kommer upp på nätet då jag har en plats att lägga upp dem på nu.

Wohoo, du ska ta massa kort på mig i min coola make-up som jag ska ha! ;)

Eh, jag kom på att jag inte hinner fixa nån ny Fan art.. så jag får ta till den enda fantastiska fan art jag har, och som var med på en tidigare treff. Det är ju så roligt att bli fotograferad jämte den! ;) Och Morn du har sett den tror jag :P

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...