ickamicka Postad 24 Mars, 2003 Rapport Postad 24 Mars, 2003 Tycker ni inte att Andrea liknar Lollo (Quiet) lite grann? ;) Nä, hon liknar inte Quiet, hur tycker du att hon liknar Quiet? Citera
Nina Janeway Postad 24 Mars, 2003 Rapport Postad 24 Mars, 2003 Om du tittar på den bilden där vi står vid planschen, så ser du att hennes leende påminner om Quiet's. Jag har inte sagt att de liknar varann på pricken, utan svagt! Det var bara nåt jag kom att tänka på. Citera
Quiet Postad 24 Mars, 2003 Rapport Postad 24 Mars, 2003 Okej tjejjer, jättekul att ni diskuterar mig, men ämnet heter för närvarande "Trekker-föreningar del III". Citera
Morn Postad 24 Mars, 2003 Rapport Postad 24 Mars, 2003 Okej tjejjer, jättekul att ni diskuterar mig, men ämnet heter för närvarande "Trekker-föreningar del III". då tycker jag att vi startar ett nytt ämne som vi kallar "Vilka som liknar Quiet" Citera
Nina Janeway Postad 24 Mars, 2003 Rapport Postad 24 Mars, 2003 Okej tjejjer, jättekul att ni diskuterar mig, men ämnet heter för närvarande "Trekker-föreningar del III". Yes ma'am, men du och Andrea brukar vara med på Star Treffar, och dessa Star Treffar brukar arrangeras av, just det, trekker-föreningar. :P *skratt* Do you see the resemblance? Haha Morn, görbra idé! :lol: Anyway, jag väntar på fler bilder från Thalaxian a.k.a Göran. Just det, det har ju kommit upp bilder på Swedish Trekkers hemsida! Citera
Thalaxian Postad 13 April, 2003 Rapport Postad 13 April, 2003 Ja just det, mina bilder. Har haft problem med datorn coh att hitta ett bra ställe att lägga upp mina bilder på tyvärr. Sedan så är jag med i både WCT/Swedish Trekkers och DQT (Delta Quadrant Trekkers). I DQT är vi inte så många än men vi har kul! Vi har våra träffar i hörsalen på ÖStersunds sjukhus. Vi har Enterpriseträffar ungefär en gång i månaden och heldagar ungefär varannan månad, lite beroende på hur det passar. Det kostar inget att gå på våra träffar då vi har lokalen gratis gedom en i föreningen. Är det något mer ni undrar om oss så är det bara att fråga! PS. Just nu befiner jag mig i Småland utanför Växjö. Citera
Morn Postad 5 Maj, 2003 Rapport Postad 5 Maj, 2003 Nu (på lördag) är det dax igen för det senaste från usa på bio i top kvalite (och kvantite) NEW EPISODES 2003-05-10 PROGRAM 10:00 DS9: The Reckoning (6) 10:45 DOKUMENTÄR: DS9-säsong 1 “Bold Beginning” 11:05 DS9: Move Along Home (1) 11:50 PAUS 12:10 nyENT: The Crossing (2) 12:55 nyENT: Judgment (2) 13:40 LUNCH 14:40 nyENT: Horizon (2) 15:25 nyENT: The Breach (2) 16:10 PAUS 16:30 nyENT: Cogenitor (2) 17:15 DS9: Family Business (3) 18:00 PAUS 18:20 Utlottning och Prisutdelning 18:40 FILM: The Undiscovered Country (6) 20:40 PAUS 21:00 DOKUMENTÄR: TNG-säsong 5 ”Mission Overview” 21:20 TNG: The Outcast (5) 22:05 SLUT Mvh Morn Citera
Pjotr'k Postad 5 Maj, 2003 Författare Rapport Postad 5 Maj, 2003 Lördagens treff i Växjö var riktigt bra. Temat var Justitia (brott och straff) och vi fick se ett tiotal mycket bra avsnitt i detta område, plus ett par ENT-avsnitt som låg utanför temat. ENT-avsnitten var från första säsongen. Acquisition är ett mycket kul avsnitt med Ferengi i huvudrollerna och Ethan Phillips (Neelix) som huvudferengi. Oasis är ett spännande avsnitt där Archer och besättning stöter på spöken. Detta avsnitt har fått kritik för att vara det sämsta någonsin inom Star Trek, vilket jag inte kan förstå. Spocks första "mind meld" var spännande att se. Den har ju utvecklats betydligt sedan han använde den i avsnittet Dagger of the mind. The Measure of a Man (TNG, säsong 2) var intrigerande och spännande med alla lagtekniska svängar. I den sista ställs ju även Prime directive till sin spets. Devil's Due, med djävulen i huvudrollen var tuff. Hur argumenterar man rent lagtekniskt mot universums personifierade ondska? Kan man vinna? Två DS9-avsnitt visades också innan det var dags för Voyager. A Man Alone (DS9, säsong 1) var tydigen det första avsnittet som filmades efter piloten, så man kunde här se att Dax personlighet och Odos mask inte riktigt hade funnit sig än . Rules of Engagement var ett återseende för mig, och detta avsnitt kanske inte var det mest lysande på dagen. Jag är inte nöjd med Worfs karaktär i detta avsnitt. Lite blek, IMM. Här passade jag på, i en middagspaus, att sätta på ännu ett avsnitt av DS9, nämligen avsnitt 3 i första säsongen, Past Prologue. Härligt Gul Dukat/Bashir-avsnitt. Ni vet väl också att mannen bakom Gul Dukat fyller år i dag måndag? Voyageravsnitten Ex Post Facto och Death Wish blev ju självklart återseende för mig. Den första känns även den lite blek. Dessutom kommer vi ju in i berättelsen först när brott, dom och domens verkställande redan har skett. Avsnittet är inte särskilt stark. Att återse Q i det andra avsnittet är för mig en riktig höjdare. Någon kanske såg i det avsnittet att monitorn över Quinn i sjukhytten visade siffrorna 47? Sammantaget en bra dag. B'Ellana var där men jag vet inte om några fler från forat var det? Citera
Vulcan_Tuvok Postad 7 Maj, 2003 Rapport Postad 7 Maj, 2003 Var finns närmsta stora Star Trek förening? Om man bor i norra Sverige så är det svårt att hitta likasinnade. Citera
Turambar Postad 7 Maj, 2003 Rapport Postad 7 Maj, 2003 Var finns närmsta stora Star Trek förening? Om man bor i norra Sverige så är det svårt att hitta likasinnade. DQT håller till i Jämtland, ligger inte det i norra sverige? Citera
Thalaxian Postad 7 Maj, 2003 Rapport Postad 7 Maj, 2003 Sammantaget en bra dag. B'Ellana var där men jag vet inte om några fler från forat var det? Jag var där! En kul dag med trevligt folk. Hoppas jag kan komma nästa gång också! Tidigare har jag ju pratat om mina foton som aldrig kom upp på nätet. För ett tag sedan fick jag i alla fall up dem men glömde skicka länken, men här kommer den i alla fall: http://se.photos.yahoo.com/treffoton Sen stämmer det att DQT finns i Jämtland. Vi har vår bas i Östersund. Citera
Essray Postad 8 Maj, 2003 Rapport Postad 8 Maj, 2003 DQT håller till i Jämtland, ligger inte det i norra sverige? Egentligen är det ju mellersta Sverige ;) :P Citera
Excelsior Postad 18 Maj, 2003 Rapport Postad 18 Maj, 2003 Ville bara säga att i WCT:s nästa treff på lördag kommer jag med all säkerhet att vinna fan-art tävlingen med mitt tävlingsobjekt. Fortsättning följer... Citera
Thalaxian Postad 19 Maj, 2003 Rapport Postad 19 Maj, 2003 Vi får väl se, jag har också ett projekt på gång. Får hoppas att det lyckas... ;) Citera
ENEMiX Postad 19 Maj, 2003 Rapport Postad 19 Maj, 2003 och jag har äntligen lyckats sy ihop min nya uniform som ni kommer att få se på treffen Citera
ickamicka Postad 19 Maj, 2003 Rapport Postad 19 Maj, 2003 (redigerade) Ville bara säga att i WCT:s nästa treff på lördag kommer jag med all säkerhet att vinna fan-art tävlingen med mitt tävlingsobjekt. Fortsättning följer... OJ! Ja just det ja, jag skulle ju göra ett bidrag till fanart-t??vlingen. Bra att du påminde mig Tackar! Får vi se om jag kan klå dig... ;) :P Redigerad 19 Maj, 2003 av seven of nine Citera
Peak Postad 20 Maj, 2003 Rapport Postad 20 Maj, 2003 Apropå ingenting såg jag att jag var med på bilden där uppe (tvåa från höger, med min fina Doctor Sleep-affisch (har inte sett DS-filmen jag vann ännu dock, eftersom min VHS-spelare är skrot vid det här laget och jag orkar inte med att köpa någon ny). Många som skall till Göteborg på lördag? *suktar efter offer för min elaka trivia som jag som vanligt varit med och utformat*... Citera
Excelsior Postad 20 Maj, 2003 Rapport Postad 20 Maj, 2003 Ville bara säga att i WCT:s nästa treff på lördag kommer jag med all säkerhet att vinna fan-art tävlingen med mitt tävlingsobjekt. Fortsättning följer... OJ! Ja just det ja, jag skulle ju göra ett bidrag till fanart-tävlingen. Bra att du påminde mig Tackar! Får vi se om jag kan klå dig... ;) :P Jag får visst konkurrens ändå. Må bäste trekker vinna. ^_^ Citera
Nina Janeway Postad 22 Maj, 2003 Rapport Postad 22 Maj, 2003 Apropå ingenting såg jag att jag var med på bilden där uppe (tvåa från höger, med min fina Doctor Sleep-affisch) Asså? Hej på dig då. Det är ju jag som står till höger om dig. *g* Jag tänkte också komma med en Fan Art-grej Kanske inte nån superduper-originell teknisk pryl men ändå. *undrar vad Excelsior ska komma med* Förresten så får du komma och presentera dig för jag vet fortfarande inte hur du ser ut :P Alla (eller så många är det inte) som har en t-shirt som är designad av mig, kan ju ta på sig den på lördag! Vore ju coolt Sedan så ska jag sminka mig, så att jag ser lite mer trekkig ut. See you there! Citera
ickamicka Postad 22 Maj, 2003 Rapport Postad 22 Maj, 2003 Vilka är det som kommer till treffen på lördag? På RunAn... Jag ska dit! Nu är mitt tävlingbidrag nästan klart, jag hoppas att jag hinner färdigt och att jag vinner ^_^ Citera
Morn Postad 22 Maj, 2003 Rapport Postad 22 Maj, 2003 För oss som inte kan vara där vill vi gärna se blider på era verk. Citera
Excelsior Postad 22 Maj, 2003 Rapport Postad 22 Maj, 2003 För oss som inte kan vara där vill vi gärna se blider på era verk. Det brukar ju alltid finnas bilder på prylarna på WCT's hemsida. Det blir nog där alla som inte gick på treffen får se mitt mästerverk :lol: för jag har ingen digitalkamera. Citera
Morn Postad 22 Maj, 2003 Rapport Postad 22 Maj, 2003 För oss som inte kan vara där vill vi gärna se blider på era verk. Det brukar ju alltid finnas bilder på prylarna på WCT's hemsida. Det blir nog där alla som inte gick på treffen får se mitt mästerverk :lol: för jag har ingen digitalkamera. Men dom är så sega med att läggabupp bilder kan inte någon vänlig själ göra det själv (någon här måste väll ha en kamera) Citera
Thalaxian Postad 22 Maj, 2003 Rapport Postad 22 Maj, 2003 Jag har digitalkamera och kommer att ta en massa bilder. Denna gång kommer det heller inte att dröja så länge innan bilderna kommer upp på nätet då jag har en plats att lägga upp dem på nu. Citera
Nina Janeway Postad 23 Maj, 2003 Rapport Postad 23 Maj, 2003 Jag har digitalkamera och kommer att ta en massa bilder. Denna gång kommer det heller inte att dröja så länge innan bilderna kommer upp på nätet då jag har en plats att lägga upp dem på nu. Wohoo, du ska ta massa kort på mig i min coola make-up som jag ska ha! ;) Eh, jag kom på att jag inte hinner fixa nån ny Fan art.. så jag får ta till den enda fantastiska fan art jag har, och som var med på en tidigare treff. Det är ju så roligt att bli fotograferad jämte den! ;) Och Morn du har sett den tror jag :P Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.