bruse Postad 12 Mars, 2003 Rapport Postad 12 Mars, 2003 och tack för ditt svar på frågan om varför man applåderar för stenen... *L* fast själv applåderar jag ju för allt som har med Janeway att göra. *g* Har jag missat nåt? Vilken sten? Citera
Excelsior Postad 12 Mars, 2003 Rapport Postad 12 Mars, 2003 och tack för ditt svar på frågan om varför man applåderar för stenen... *L* fast själv applåderar jag ju för allt som har med Janeway att göra. *g* Har jag missat nåt? Vilken sten? Min gissning är att det gäller applåderna då man ser asteroid-stenen på VOY-introt. På WCT-treffarna s?? applåderar alla trekkers våldsamt då man ser stenen. MEN JAG FATTAR INTE VARFÖR! :o Kan någon upplysa mig? Citera
Pjotr'k Postad 12 Mars, 2003 Författare Rapport Postad 12 Mars, 2003 Om stenen har det redan svarats. Precis som man klappar för sina favoriter bland skådespelarna, har någon som en kul grej klappat för stenen som flyger förbi i introt. Sedan har det bara växt. Citera
Crayle Postad 12 Mars, 2003 Rapport Postad 12 Mars, 2003 WCT är konstiga. Det är ju DS9-stenen man ska klappa till!! Citera
Morn Postad 12 Mars, 2003 Rapport Postad 12 Mars, 2003 NU är det inte långt kvar till nästa videodag i stockholm (5/4) Darkside Program 10:00 VOY: Warlord (3) 10:55 TOS: Mirror, mirror (2) 11:45 PAUS 12:05 TNG: Phantasms (7) 12:50 DS9: Crossover (2) 13:35 LUNCH 14:35 TOS: Where No Man Has Gone Before (1) 15:25 DOKUMENTÄR 16:10 PAUS 16:30 DS9: Through the Looking Glass (3) 17:15 TOS: Whom Gods Destroy (3) 18:05 PAUS 18:25 Triviatävling och utlottning 18:45 DS9: Shattered Mirror (4) 19:30 PAUS 19:50 TNG: Frame of Mind (6) 20:35 VOY: Revulsion (4) Så det är bara att komma dit så kan vi se trek tillsammans Citera
Nina Janeway Postad 12 Mars, 2003 Rapport Postad 12 Mars, 2003 WCT är konstiga. Det är ju DS9-stenen man ska klappa till!! Men gud det är ju inte det det är frågan om.... *L* WCT är inte konstiga. :P om du läste Thalaxians inlägg så såg du att man har även börjat klappa för DS9-stenen. Men då kan man ju lika gärna applådera för Saturnus-planeten i TNG-introt! :lol: Citera
Morn Postad 12 Mars, 2003 Rapport Postad 12 Mars, 2003 WCT är konstiga. Det är ju DS9-stenen man ska klappa till!! Men gud det är ju inte det det är frågan om.... *L* WCT är inte konstiga. :P om du läste Thalaxians inlägg så såg du att man har även börjat klappa för DS9-stenen. Men då kan man ju lika gärna applådera för Saturnus-planeten i TNG-introt! :lol: Det Crayle tänker på är troligen inte det att WCT är konstiga i sig uatn bara att det är konstigt att Klappt till Voy stenen då DS9 är en mycket bättre serier samt att DS9 stenen är grymmare än voys. Fast jag vet dock inte detta med 100% då jag inte kan läsa hans tankar (än) dock är detta hur jag skulle tolka det han sa. (om det är som jag skrivet så håller jag med honom) Citera
Nina Janeway Postad 12 Mars, 2003 Rapport Postad 12 Mars, 2003 *lol* Morn, jag vet vad han menade, det var därför jag hade ":P" smileyn efter. Och jag kan gott tänka mig att du håller med, det VET jag om! hehe. En annan grej dock; jag brukar alltid köpa minst 4 program på varje treff, men jag har alltid otur med att vinna nåt av de mest åtråvärda sakerna... (typ Nemesis-planscher och tröjor!!) jag måste säga att något av det roligaste med treffarna är att "be on the edge of our seats" och stirra på sina program samtidigt som man spetsar öronen till hon som drar lotterna. Ni som inte har varit på nån WCT-treff, se fram emot det vetja :P det är verkligen jätteskoj med treffar, typ det enda evenemang som får mig att komma ut istället för att sitta hemma framför datorn jämt. Så får man ju träffa lite forumfolk också! Eller vad säger ni Essray och Seven of Nine, kommer ni ihåg vid fontänen i Brunnsparken efter Nemesis på söndagen? :lol: Citera
Pjotr'k Postad 12 Mars, 2003 Författare Rapport Postad 12 Mars, 2003 Jag kan bara tipsa alla som hungrar efter fler Star Trek-treffar och -videodagar, att alla kända sådana träffar är inlagda i forats Kalender. Där kan ni lätt hitta fler tips på vart i Sverige man kan åka om man vill utöva träning med Star Trek-tarmen! Vi behöver alltså inte här skriva långa inlägg med programmen, redan en månad innan träffen. Det smartaste är att skriva länken till där programmet går att hitta. Citera
Essray Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 Det Crayle tänker på är troligen inte det att WCT är konstiga i sig uatn bara att det är konstigt att Klappt till Voy stenen då DS9 är en mycket bättre serier samt att DS9 stenen är grymmare än voys. Min lilla teori i sammanhanget: Stenen är det enda som förtjänar applåder i VGR-introt. :P Nämnvärt för den som inte visste det är att även Zefram Cochranes warp-skepp i ENT-introt får applåder. Citera
Crayle Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 ja alltså om det inte framgick så var det inte meningen att vara elak mot wct-arna (alla trekkers är ju nog lite konstiga pås itt sätt?) utan jag bara skämtade lite :P Citera
Nina Janeway Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 ja alltså om det inte framgick så var det inte meningen att vara elak mot wct-arna (alla trekkers är ju nog lite konstiga pås itt sätt?) utan jag bara skämtade lite :P Det är ingen fara, jag fattade det. ;) Och nej vi trekkers är inte mer konstiga än t.ex IFK-fans som sitter och skriker på en fotbollsläktare. Alla har sina olika intressen men fotbollsmatcher sker ju oftare än vad Star Treffar gör... <_< Citera
Nina Janeway Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 Vi behöver alltså inte här skriva långa inlägg med programmen, redan en månad innan träffen. Det smartaste är att skriva länken till där programmet går att hitta. OK men jag menade inte att skriva om programmen i sig, utan ventilerade bara mina tankar över hur spännande det är att vara med i utlottningar. Det hör väl till i denna forumtr??d eller hur? Citera
Morn Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 ja alltså om det inte framgick så var det inte meningen att vara elak mot wct-arna (alla trekkers är ju nog lite konstiga pås itt sätt?) utan jag bara skämtade lite :P Det är ingen fara, jag fattade det. ;) Och nej vi trekkers är inte mer konstiga än t.ex IFK-fans som sitter och skriker på en fotbollsläktare. Alla har sina olika intressen men fotbollsmatcher sker ju oftare än vad Star Treffar gör... <_< Sant och vem har hört denna rubrik i tidningen "Ett gäng Trek-huliganer vandaliserade en Star Wars butik" Citera
Pjotr'k Postad 13 Mars, 2003 Författare Rapport Postad 13 Mars, 2003 Vi behöver alltså inte här skriva långa inlägg med programmen, redan en månad innan träffen. Det smartaste är att skriva länken till där programmet går att hitta. OK men jag menade inte att skriva om programmen i sig, utan ventilerade bara mina tankar över hur spännande det är att vara med i utlottningar. Det hör väl till i denna forumtråd eller hur? Eftersom du inte skrev något om programmen borde du förstå att det inte heller var ditt/dina inlägg jag åsyftade. Den som citerar programmen gång på gång är inte du utan Morn. Jag menar inte detta som en skarp kritik, utan mer som en tanke att det kanske är bättre att hänvisa till den plats där man hittar informationen. Ofta brukar det ju också vara viktiga länkar vidare om programmen/avsnitten/föreningen där som man kanske också är intresserad av. Varför inte då skriva så här: Nu är det snart dags för en träff i x-stad igen. Det blir den 24 december och det är det riktigt häftiga temat Neelix som är på tapeten. Programmet och mer information hittar ni här. Blir inte det bättre, än att ha långa haranger med program, som också gärna upprepas en eller ett par gånger då folk gärna citerar hela inlägget? Citera
Essray Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 Jag tycker faktiskt att det är ganska bra att Morn lägger ut programmen för videodagarna, dels för att han ofta är före Stockholms Trekkers websida, dels för att den sidan troligen är den mest svårhanterade jag någonsin använt, och dels för att jag ofta använder mig av skolans datorer, som inte klarar av mer än ett IE-fönster åt gången, vilket gör att jag föredrar att läsa om programmen här. När det gäller citerande av inlägg, vet nog folk vad jag tycker om det. ;) men annars går det väl bra att bara citera det som Morn skriver innan själva avsnitten? Citera
Quiet Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 Nu är det snart dags för en träff i x-stad igen. Det blir den 24 december och det är det riktigt häftiga temat Neelix som är på tapeten. Programmet och mer information hittar ni här. Blir inte det bättre, än att ha långa haranger med program, som också gärna upprepas en eller ett par gånger då folk gärna citerar hela inlägget? Mycket smidigare, i längden blir det mindre scrollande och man kan välja själv vilka program man vill kolla på. Dom som är intresserade av Stockholm Trekkers program för videodagar kan kolla dem, och dom som inte är intresserade slipper. Citera
Thalaxian Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 WCT är konstiga. Det är ju DS9-stenen man ska klappa till!! Hos er kanske, men hos WCT började man att applodera åt stenen i Voyager, men sen försökte någon som sagt var inför detta även på isklumpen i DS9. Citera
Thalaxian Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 Och för de av Er som inte visste så finns det även en liten förening i Deltakvadranten (Östersund) som jag var med och startade. http://www.geocities.com/kent1701se/dqt.htm Citera
Crayle Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 Sant och vem har hört denna rubrik i tidningen "Ett gäng Trek-huliganer vandaliserade en Star Wars butik" du ska ta o se "Triump the Insult Comic Dog" när han hånar/skojjar med jediwoks (eller va man ska kalla dom?) då kommer en snubbe utklädd som spock å räcker finger åt alla jediwoksar, det var lite elakt, fast det blev iaf inget slagsmål, det hade de nog blivit om de va olika fotbollsklubbar.... Citera
Nina Janeway Postad 14 Mars, 2003 Rapport Postad 14 Mars, 2003 Eftersom du inte skrev något om programmen borde du förstå att det inte heller var ditt/dina inlägg jag åsyftade. Den som citerar programmen gång på gång är inte du utan Morn. Ah, jag anade det. Gissade lite bara. Thanks for clearing up... *L* Citera
Morn Postad 15 Mars, 2003 Rapport Postad 15 Mars, 2003 lite om premiären av nemesis i Stockholm Hej. Inför rådande biopremiär av Star Trek:Nemesis har Stockholm Trekkers förbokat 200 biljetter till första kvällsföreställningen på Sergel. Det är den föreställning som räknas som premiärföreställning. Föreställningen startar kl 1850 i sergel 1 den 21/3. Det kommer att bli diverse roligheter inne i salongen mellan reklamen och själva filmen, precis som vid First Contact och Insurrection. Ni som vill gå tillsammans med andra Trekkers på denna föreställning och självklart få tillgång till salongens bästa platser (mittet/mitten och runt om) kan maila och anmäla er. Biljetterna kostar 80:-. Betalningen tas upp på plats utanför biografen. Samlingsplats för betalning samt biljettuthämtning är i trapporna till konserthuset. Samling 1 timme innan bion startar. Ni kan boka biljetter fram till torsdagen den 20/3 kl 1800. Vi behöver följande uppgifter: Namn Antal biljetter maila tiil: anmalan@stockholmtrekkers.a.se Vi syns på Sergel 1! -- Hälsningar // Peter Founder of STOCKHOLM TREKKERS ***************************** Citera
Emher Postad 15 Mars, 2003 Rapport Postad 15 Mars, 2003 (redigerade) WCT är konstiga. Det är ju DS9-stenen man ska klappa till!! Hos er kanske, men hos WCT började man att applodera åt stenen i Voyager, men sen försökte någon som sagt var inför detta även på isklumpen i DS9. De gånger jag har vart på ST-treffar har jag snarare upplevt att metoriten i DS9 har fått aplåder. Dock har flera skådespelares namn fått applåder i introna på alla serier. Appropå det sistnämda så har jag upptäckt att de gånger jag har varit på treffar så har folk någon gång klappat till alla i DS9 introt utom O'Brien! Varför då? O'Brien är väl bra? Nästa gång så ska jag klappa högt utav bara tusan för att kompensera! Redigerad 15 Mars, 2003 av Emher Citera
Nina Janeway Postad 19 Mars, 2003 Rapport Postad 19 Mars, 2003 Nu är det snart dags för en träff i x-stad igen. Det blir den 24 december och det är det riktigt häftiga temat Neelix som är på tapeten. Programmet och mer information hittar ni här. *LMAO*!!! Jag glömde att skratta åt din otroligt fyndiga replik där! Jag skulle gärna vilja se en Treff med Neelix-tema, alltså enbart Voyager-avsnitt med där Neelix är med mycket! vad säger ni om det, anti-Neelix människor? *fnissar retsamt och springer och gömmer sig* :lol: Citera
Nina Janeway Postad 24 Mars, 2003 Rapport Postad 24 Mars, 2003 (redigerade) Här är lite mer bilder från Star Treff 26 Romulans 2! (tack till Göran!!) Jag och min kompis admiral Andrea Janeway Jag och Andrea vid en Voyager-plansch Jag, i Andreas uniform, älskar Trip Tucker! Jepp, det var jag som gjorde kepsen. *efter att ha testat bilderna* Förbaskade sida som inte vill visa bilderna! :förbannad: Om ni får detta problem, som INTE borde finnas, så ta bort bildändelserna så att det blir http://hem.passagen.se/ellen.ripley/StarTreff_26 istället. Tycker ni inte att Andrea liknar Lollo (Quiet) lite grann? ;) Redigerad 24 Mars, 2003 av Nina Janeway Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.