zerox Postad 2 Mars, 2004 Rapport Postad 2 Mars, 2004 OIm man kunde blanda voyager, enterprise-e och promethius (beklagar stavningen) så skulle det bli mitt drö skepp Fram med stavmixern och vispen här ska blandas-- Citera
Enterprise_Nx-01 Postad 2 Mars, 2004 Rapport Postad 2 Mars, 2004 OIm man kunde blanda voyager, enterprise-e och promethius (beklagar stavningen) så skulle det bli mitt drö skepp Fram med stavmixern och vispen här ska blandas-- Jag är med dig på den blandningen. *** vilket häftigt skepp det skulle bli. Ps Välkommen till forumet zerox Citera
EoNeel Postad 14 December, 2004 Rapport Postad 14 December, 2004 Jag skulle kunna tänka mig ett enormt stort stjärnskepp, som var några mil långt. Det skulle innehålla skogar och en sjö. Det skulle finnas fisk i sjön och djur i skogen. Det skulle vara en så där 30.000 pers ombord och alla skulle vara på väg till en stjärna, som har en trevlig planet man kan bo på. Skepp skulle vara format som en gigantisk zeppelinare och vara silverfärgat. Det skulle inte ha några vapen, då jag är övertygad om att det inte finns några hotfulla varelser där ute. Det skall vara så otroligt bekvämt ombord att ingen skulle sakna något. All instrumentering skulle vara designade av B&O. Skeppet skulle vara helt självgående, med den värsta dator mänskligheten sett. Skeppet skulle ha en egen futuristisk tunnelbana (skapad av B&O), som kunde ta en fram och tillbaka i skeppet på nolltid. Citera
captain archer Postad 14 December, 2004 Rapport Postad 14 December, 2004 jag skulle vilja ha ett skepp i voyager klass varför jo för att voyager klassen är tungt beväpnat med alla sorters vapen ocg för att voyager klassen har fint skrov och fina linjer såna skepp passar in hos mej Citera
One Postad 14 December, 2004 Rapport Postad 14 December, 2004 jag skulle vilja ha ett skepp i voyager klass varför jo för att voyager klassen är tungt beväpnat med alla sorters vapen ocg för att voyager klassen har fint skrov och fina linjer såna skepp passar in hos mej Tungt beväpnad - nej Fina linjer - ja Citera
captain archer Postad 16 December, 2004 Rapport Postad 16 December, 2004 tack för den komplimangen One Citera
Worf Postad 18 December, 2004 Rapport Postad 18 December, 2004 Jag skulle föredra en Bird of pray( eller hur det nu stavas <_< ). Besätningen skulle vara en blandning av TNG, Bridge commander och VOY. <{POST_SNAPBACK}> En bird skulle det nog bli.. med lite TNG personal på hehe Citera
captain archer Postad 20 December, 2004 Rapport Postad 20 December, 2004 tack för dom orden One dom ska jag komma i håg Citera
crazy_voyager Postad 21 December, 2004 Rapport Postad 21 December, 2004 Det har du rätt i Worf, fast lite ändringar i inredningen behövs nog. Citera
Sandra Postad 22 Januari, 2005 Rapport Postad 22 Januari, 2005 hmm... det hade nog blivit mycket Voyager i det, och med blanding av Enterprise-skeppen.... hmm... måste tänka mer på det.. :blink: Citera
Raffe Postad 22 Januari, 2005 Rapport Postad 22 Januari, 2005 Ett sånt här hade jag velat ha... Länk till Hydra Class Citera
Supreme Commander JAF Postad 17 Juli, 2005 Rapport Postad 17 Juli, 2005 Jag vet inte riktigt hur det skulle se ut förutom att vara kraftfullt. Men namnet vet jag: USS Sweden. J. Citera
Supertreck Postad 17 Juli, 2005 Rapport Postad 17 Juli, 2005 Mitt rymdskepp skulle nog vara bättre format och inte för mycket som sticker upp. Det blir ju för mycket luftmotstånd om man ska åka riktigt snabbt. Citera
crazy_voyager Postad 18 Juli, 2005 Rapport Postad 18 Juli, 2005 Luftmotstånd? vilken luft:P Hydra class påminner om Nebula och galaxy tycker jag, den har galaxy klassens akterparti men nebula klassens saucer. men skeppet, en bop är ju trevlig, men det är inte mitt drömskepP (längre). Jag gillar Prometheus klassen med sitt MVAM, men ny utrustning, quantum torpedoes, oumbärliga. Sedan gillar jag sovreignklassens brygga och voyagers engineering (detta kommer bli en blandning) sedan skulle jag vilja ha scimitars cloak, det är oslagbart. Dessutom (jag är inte klar) vill jag ha ett par av defiants pulse-phasers och krenims phase-torpedoes. Men sedan är jag nog klar, också quarters a la voyager. Det var nog allt, än så länge:P Citera
Supertreck Postad 18 Juli, 2005 Rapport Postad 18 Juli, 2005 Det har varit en diskussion förut i något ämne där någon anmärkte att i en serie film (vad det nu var) att dom ska lite fart. Det behöver man ju inte om det inte finns någon luft i rymden. Någon annan tog upp att i ett avsnitt hörde någon nåt utanför rymdskeppet. Här igen rena motsägelsen Alltså konstaterar jag att luft något liknande där ljudvågor kan skapas existerar i Star Trek-rymden, samt att luftmotstånd existerar. Citera
Rick Hunter Postad 18 Juli, 2005 Rapport Postad 18 Juli, 2005 Skulle gärna ha en Sovereign beväpnad till tänderna! Och med slipstream motorer också, he he Citera
Trolsk Postad 19 Juli, 2005 Rapport Postad 19 Juli, 2005 Hejsan! Jag har alltid tyckt om de cardassiska skeppen. De ser så eleganta ut. Påminner lite om den egyptiska symbolen ankh som betyder liv. Så mitt skepp skulle nog se ut på något liknande sett. :cardassian: /Sandra Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.