Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

OIm man kunde blanda voyager, enterprise-e och promethius (beklagar stavningen) så skulle det bli mitt drö skepp

Fram med stavmixern och vispen här ska blandas--

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
OIm man kunde blanda voyager, enterprise-e  och promethius (beklagar stavningen) så skulle det bli mitt drö skepp

Fram med stavmixern och vispen här ska blandas--

Jag är med dig på den blandningen. *** vilket häftigt skepp det skulle bli.

Ps Välkommen till forumet zerox :)

  • 9 månader senare...
Postad

Jag skulle kunna tänka mig ett enormt stort stjärnskepp, som var några mil långt.

Det skulle innehålla skogar och en sjö. Det skulle finnas fisk i sjön och djur i skogen. Det skulle vara en så där 30.000 pers ombord och alla skulle vara på väg till en stjärna, som har en trevlig planet man kan bo på.

Skepp skulle vara format som en gigantisk zeppelinare och vara silverfärgat. Det skulle inte ha några vapen, då jag är övertygad om att det inte finns några hotfulla varelser där ute. Det skall vara så otroligt bekvämt ombord att ingen skulle sakna något. All instrumentering skulle vara designade av B&O. Skeppet skulle vara helt självgående, med den värsta dator mänskligheten sett. Skeppet skulle ha en egen futuristisk tunnelbana (skapad av B&O), som kunde ta en fram och tillbaka i skeppet på nolltid. :rolleyes:

Postad
jag skulle vilja ha ett skepp i voyager klass

varför jo för att voyager klassen är tungt beväpnat med alla sorters vapen

ocg för att voyager klassen har fint skrov

och fina linjer såna skepp passar in hos mej

Tungt beväpnad - nej

Fina linjer - ja :wub:

Postad
Jag skulle föredra en Bird of pray( eller hur det nu stavas <_< ). Besätningen skulle vara en blandning av TNG, Bridge commander och VOY.

<{POST_SNAPBACK}>

En bird skulle det nog bli.. med lite TNG personal på

hehe

  • 1 månad senare...
  • 5 månader senare...
Postad

Luftmotstånd? vilken luft:P

Hydra class påminner om Nebula och galaxy tycker jag, den har galaxy klassens akterparti men nebula klassens saucer.

men skeppet, en bop är ju trevlig, men det är inte mitt drömskepP (längre). Jag gillar Prometheus klassen med sitt MVAM, men ny utrustning, quantum torpedoes, oumbärliga. Sedan gillar jag sovreignklassens brygga och voyagers engineering (detta kommer bli en blandning) sedan skulle jag vilja ha scimitars cloak, det är oslagbart. Dessutom (jag är inte klar) vill jag ha ett par av defiants pulse-phasers och krenims phase-torpedoes. Men sedan är jag nog klar, också quarters a la voyager. Det var nog allt, än så länge:P

Postad

Det har varit en diskussion förut i något ämne där någon anmärkte

att i en serie film (vad det nu var) att dom ska lite fart.

Det behöver man ju inte om det inte finns någon luft i rymden.

Någon annan tog upp att i ett avsnitt hörde någon nåt utanför rymdskeppet.

Här igen rena motsägelsen

Alltså konstaterar jag att luft något liknande där ljudvågor kan skapas

existerar i Star Trek-rymden, samt att luftmotstånd existerar.

Postad

Hejsan!

Jag har alltid tyckt om de cardassiska skeppen. De ser så eleganta ut. Påminner lite om den egyptiska symbolen ankh som betyder liv. Så mitt skepp skulle nog se ut på något liknande sett.

:cardassian:

/Sandra :rolleyes:

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...