Excelsior Postad 25 Mars, 2003 Rapport Postad 25 Mars, 2003 Även jag håller på att skissa på en brygga till mitt rymdskepp. Det verkar bli en blandning mellan Ent-A och Voyager. <_< Citera
*voyboy* Postad 26 Mars, 2003 Rapport Postad 26 Mars, 2003 Jag målar dem uppifrån men planerar att måla tredimensionellt. Jag scannar in bilderna och lägger upp dem. Citera
baracuttra Postad 26 Mars, 2003 Rapport Postad 26 Mars, 2003 hur ser det ut då? är den lik ett vanligt starship a la federationen? Citera
USS VOYAGER Postad 27 Mars, 2003 Rapport Postad 27 Mars, 2003 Mitt skepp skulle vara Voyager- A ( som finns på sidan: http://vv8.jetc.org/tech/veng.htm ), med vissa förändringar förstår, t.ex. skulle den ha pansaret från sista avsnitet av Star Trek Voyager och i skyttel "rummet" ska det finnas minst två Delta Flyer. Citera
baracuttra Postad 27 Mars, 2003 Rapport Postad 27 Mars, 2003 man ska ju ha ett stort skyttelrum med en massa attack-skyttlar. Måste vara bra att släppa ut 6 stycken små små skepp med phasers och foton missiler (de i deltaflyer) Citera
Captain Proton Postad 27 Mars, 2003 Författare Rapport Postad 27 Mars, 2003 (redigerade) man ska ju ha ett stort skyttelrum med en massa attack-skyttlar. Måste vara bra att släppa ut 6 stycken små små skepp med phasers och foton missiler (de i deltaflyer) Ja det är bra. Har tänkt lite på det. Det skulle va bra med ett skepp som kunde släppa lös massor av mindre skepp som kunde attackera. Redigerad 27 Mars, 2003 av Captain Proton Citera
baracuttra Postad 27 Mars, 2003 Rapport Postad 27 Mars, 2003 mm, typ som de där protoss skeppen i starcarft. Citera
Essray Postad 27 Mars, 2003 Rapport Postad 27 Mars, 2003 Ja det är bra. Har tänkt lite på det. Det skulle va bra med ett skepp som kunde släppa lös massor av mindre skepp som kunde attackera. Det finns ju faktiskt redan ett sådant, även om det inte är canon. Nämligen U.S.S. Typhon, i psx-spelet "Star Trek: Invasion". Typhon är ett stort skepp, som transporterar en massa småskepp, så kallade Valkyries. Citera
*voyboy* Postad 29 Mars, 2003 Rapport Postad 29 Mars, 2003 varför inte ett stort skepp som delar upp sig i flera små Citera
Essray Postad 29 Mars, 2003 Rapport Postad 29 Mars, 2003 (redigerade) varför inte ett stort skepp som delar upp sig i flera små Finns ju på sätt och vis det med. Nämligen U.S.S. Prometheus i VGR-avsnittet "Message in a bottle". Redigerad 29 Mars, 2003 av Essray Citera
*voyboy* Postad 5 April, 2003 Rapport Postad 5 April, 2003 Nu har jag designat tre bryggor, två enginering och två transportrum! Citera
Thalaxian Postad 13 April, 2003 Rapport Postad 13 April, 2003 Satt idag och såg på DS9-avsnittet Explorers, det avsnitt där Sisko och Jake färdas i ett solsegelsdrivet skepp som Sisko byggt efter antika ritningar han funnit på Bajor. I alla fall så tycker jag att detta spröda lilla skepp med sina gyllene solsegel är ett av de vackaraste skepp jag sett i Star Trek. Citera
Bromma_Herman Postad 22 April, 2003 Rapport Postad 22 April, 2003 (redigerade) Eller förresten. Skulle vilja ha Smithar från Nemisis... "Thats a Predator!" Redigerad 22 April, 2003 av Bromma_Herman Citera
Vulcan_Tuvok Postad 9 Maj, 2003 Rapport Postad 9 Maj, 2003 Här följer lite fakta om hur mitt skulle se ut (på engelska): Dimensions: Overall length: 1200 meters Overall beam: 900 meters Overall draft: 250 meters Displacement: 19000000 metric tons Crew Complement: 2100 person Velocity: Cruising: Warp factor 6 Maximum: 9.99 Duration: Standard mission: Varies Recommended yard overhaul: 30 years (varies) Propulsion systems: Warp: (3) LF-50 Mod VI Advanced Linear Warp Drive Units Impulse: (3) FIG-5 Subatomic Unified Energy Impulse Unit Weapons: 20 Type XIII Collimated Phaser Arrays 5 MK 95 Direct-Fire Photon Torpedo Tubes Primary Computer System: M-18 Bio-neural Gelpack Isolinear IV Processor Deflector Systems: FSS Primary Force Field and Deflector Control System Embarked Craft (Typical): 10 Shuttlecrafts (Delta Flyers) Tog model från boken Starship spotter... Citera
M'Nor Postad 12 Maj, 2003 Rapport Postad 12 Maj, 2003 hur farao gör de de där bilderna på skeppen på http://vv8.jetc.org/ skulle vilja kunna göra ett själv. Citera
Emher Postad 12 Maj, 2003 Rapport Postad 12 Maj, 2003 Här följer lite fakta om hur mitt skulle se ut (på engelska): Dimensions: Overall length: 1200 meters Overall beam: 900 meters Overall draft: 250 meters Displacement: 19000000 metric tons Crew Complement: 2100 person Velocity: Cruising: Warp factor 6 Maximum: 9.99 Duration: Standard mission: Varies Recommended yard overhaul: 30 years (varies) Propulsion systems: Warp: (3) LF-50 Mod VI Advanced Linear Warp Drive Units Impulse: (3) FIG-5 Subatomic Unified Energy Impulse Unit Weapons: 20 Type XIII Collimated Phaser Arrays 5 MK 95 Direct-Fire Photon Torpedo Tubes Primary Computer System: M-18 Bio-neural Gelpack Isolinear IV Processor Deflector Systems: FSS Primary Force Field and Deflector Control System Embarked Craft (Typical): 10 Shuttlecrafts (Delta Flyers) Tog model från boken Starship spotter... Det där är ett Federation class om jag inte misstar mig... Såvida det överhudtaget är ett Starfleet-skepp. Citera
rehnvall Postad 12 Maj, 2003 Rapport Postad 12 Maj, 2003 http://vv8.jetc.org/vvs8/archive.html varför låter man inte såna där kreativa människor skriva riktiga manus till star trek Citera
Vulcan_Tuvok Postad 17 Maj, 2003 Rapport Postad 17 Maj, 2003 Här följer lite fakta om hur mitt skulle se ut (på engelska): Dimensions: Overall length: 1200 meters Overall beam: 900 meters Overall draft: 250 meters Displacement: 19000000 metric tons Crew Complement: 2100 person Velocity: Cruising: Warp factor 6 Maximum: 9.99 Duration: Standard mission: Varies Recommended yard overhaul: 30 years (varies) Propulsion systems: Warp: (3) LF-50 Mod VI Advanced Linear Warp Drive Units Impulse: (3) FIG-5 Subatomic Unified Energy Impulse Unit Weapons: 20 Type XIII Collimated Phaser Arrays 5 MK 95 Direct-Fire Photon Torpedo Tubes Primary Computer System: M-18 Bio-neural Gelpack Isolinear IV Processor Deflector Systems: FSS Primary Force Field and Deflector Control System Embarked Craft (Typical): 10 Shuttlecrafts (Delta Flyers) Tog model från boken Starship spotter... Det där är ett Federation class om jag inte misstar mig... Såvida det överhudtaget är ett Starfleet-skepp. Det är ett skepp jag kommit på alldeles själv. Tagit vissa saker från Star Trek världen samt hittatpå vissa saker. Den ska heta NX-56930 U.S.S Kamcatka Citera
UNDO_2000 Postad 4 Juni, 2003 Rapport Postad 4 Juni, 2003 (redigerade) Borg-kub såklart. :P Ne, jag skulle nog vilja ha en Akira eller Steamruner. Dom ser häftiga ut tycker jag... Redigerad 4 Juni, 2003 av UNDO_2000 Citera
UNDO_2000 Postad 4 Juni, 2003 Rapport Postad 4 Juni, 2003 (redigerade) På http://www.shiporama.org/ finns det föresten en massa bilder på olika skeppsklasser Redigerad 4 Juni, 2003 av UNDO_2000 Citera
Zuula Postad 6 Juni, 2003 Rapport Postad 6 Juni, 2003 Jag skulle nog vilja bli kapten på USS Equinox. Synd att de där varelserna förstörde skeppet . Men det skulle inte skada med de där pansarskyddet som Janeway montera på sitt skepp. Och även den där smygteknologin i avsnittet "Endgame" skulle sitta fint. Equinox var ett bra skepp Citera
crazy_voyager Postad 8 Juni, 2003 Rapport Postad 8 Juni, 2003 Jo Equinox var ett bra skepp. Synd bara att det blev bortkastat på så usla syften av kapten Ransom. Citera
Enterprise_Nx-01 Postad 23 Augusti, 2003 Rapport Postad 23 Augusti, 2003 Här följer lite fakta om hur mitt skulle se ut (på engelska): Dimensions: Overall length: 1200 meters Overall beam: 900 meters Overall draft: 250 meters Displacement: 19000000 metric tons Crew Complement: 2100 person Velocity: Cruising: Warp factor 6 Maximum: 9.99 Duration: Standard mission: Varies Recommended yard overhaul: 30 years (varies) Propulsion systems: Warp: (3) LF-50 Mod VI Advanced Linear Warp Drive Units Impulse: (3) FIG-5 Subatomic Unified Energy Impulse Unit Weapons: 20 Type XIII Collimated Phaser Arrays 5 MK 95 Direct-Fire Photon Torpedo Tubes Primary Computer System: M-18 Bio-neural Gelpack Isolinear IV Processor Deflector Systems: FSS Primary Force Field and Deflector Control System Embarked Craft (Typical): 10 Shuttlecrafts (Delta Flyers) Tog model från boken Starship spotter... Det där är ett Federation class om jag inte misstar mig... Såvida det överhudtaget är ett Starfleet-skepp. Den Boken är jätte bra tycker jag jag har den själv. ;) Citera
Enterprise_Nx-01 Postad 23 Augusti, 2003 Rapport Postad 23 Augusti, 2003 Jag skulle vilja vara kapten över ett Nx skepp (enterprise Nx-01) Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.