Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad (redigerade)
man ska ju ha ett stort skyttelrum med en massa attack-skyttlar. Måste vara bra att släppa ut 6 stycken små små skepp med phasers och foton missiler (de i deltaflyer)

Ja det är bra. Har tänkt lite på det. Det skulle va bra med ett skepp som kunde släppa lös massor av mindre skepp som kunde attackera.

Redigerad av Captain Proton
Postad
Ja det är bra. Har tänkt lite på det. Det skulle va bra med ett skepp som kunde släppa lös massor av mindre skepp som kunde attackera.

Det finns ju faktiskt redan ett sådant, även om det inte är canon. Nämligen U.S.S. Typhon, i psx-spelet "Star Trek: Invasion". Typhon är ett stort skepp, som transporterar en massa småskepp, så kallade Valkyries. :)

Postad (redigerade)
varför inte ett stort skepp som delar upp sig i flera små

Finns ju på sätt och vis det med. Nämligen U.S.S. Prometheus i VGR-avsnittet "Message in a bottle". :)

Redigerad av Essray
  • 2 veckor senare...
Postad

Satt idag och såg på DS9-avsnittet Explorers, det avsnitt där Sisko och Jake färdas i ett solsegelsdrivet skepp

som Sisko byggt efter antika ritningar han funnit på Bajor. I alla fall så tycker jag att detta spröda lilla skepp med sina gyllene solsegel är ett av de vackaraste skepp jag sett i Star Trek.

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Postad

Här följer lite fakta om hur mitt skulle se ut (på engelska):

Dimensions:

Overall length: 1200 meters

Overall beam: 900 meters

Overall draft: 250 meters

Displacement: 19000000 metric tons

Crew Complement:

2100 person

Velocity:

Cruising: Warp factor 6

Maximum: 9.99

Duration:

Standard mission: Varies

Recommended yard overhaul: 30 years (varies)

Propulsion systems:

Warp: (3) LF-50 Mod VI Advanced Linear Warp Drive Units

Impulse: (3) FIG-5 Subatomic Unified Energy Impulse Unit

Weapons:

20 Type XIII Collimated Phaser Arrays

5 MK 95 Direct-Fire Photon Torpedo Tubes

Primary Computer System:

M-18 Bio-neural Gelpack Isolinear IV Processor

Deflector Systems: FSS Primary Force Field and Deflector Control System

Embarked Craft (Typical):

10 Shuttlecrafts (Delta Flyers)

Tog model från boken Starship spotter...

Postad
Här följer lite fakta om hur mitt skulle se ut (på engelska):

Dimensions:

Overall length: 1200 meters

Overall beam: 900 meters

Overall draft: 250 meters

Displacement: 19000000 metric tons

Crew Complement:

2100 person

Velocity:

Cruising: Warp factor 6

Maximum: 9.99

Duration:

Standard mission: Varies

Recommended yard overhaul: 30 years (varies)

Propulsion systems:

Warp: (3) LF-50 Mod VI Advanced Linear Warp Drive Units

Impulse: (3) FIG-5 Subatomic Unified Energy Impulse Unit

Weapons:

20 Type XIII Collimated Phaser Arrays

5 MK 95 Direct-Fire Photon Torpedo Tubes

Primary Computer System:

M-18 Bio-neural Gelpack Isolinear IV Processor

Deflector Systems: FSS Primary Force Field and Deflector Control System

Embarked Craft (Typical):

10 Shuttlecrafts (Delta Flyers)

Tog model från boken Starship spotter...

Det där är ett Federation class om jag inte misstar mig... Såvida det överhudtaget är ett Starfleet-skepp.

Postad
Här följer lite fakta om hur mitt skulle se ut (på engelska):

Dimensions:

Overall length: 1200 meters

Overall beam: 900 meters

Overall draft: 250 meters

Displacement: 19000000 metric tons

Crew Complement:

2100 person

Velocity:

Cruising: Warp factor 6

Maximum: 9.99

Duration:

Standard mission: Varies

Recommended yard overhaul: 30 years (varies)

Propulsion systems:

Warp: (3) LF-50 Mod VI Advanced Linear Warp Drive Units

Impulse: (3) FIG-5 Subatomic Unified Energy Impulse Unit

Weapons:

20 Type XIII Collimated Phaser Arrays

5 MK 95 Direct-Fire Photon Torpedo Tubes

Primary Computer System:

M-18 Bio-neural Gelpack Isolinear IV Processor

Deflector Systems: FSS Primary Force Field and Deflector Control System

Embarked Craft (Typical):

10 Shuttlecrafts (Delta Flyers)

Tog model från boken Starship spotter...

Det där är ett Federation class om jag inte misstar mig... Såvida det överhudtaget är ett Starfleet-skepp.

Det är ett skepp jag kommit på alldeles själv. Tagit vissa saker från Star Trek världen samt hittatpå vissa saker. Den ska heta NX-56930 U.S.S Kamcatka

  • 3 veckor senare...
Postad

Jag skulle nog vilja bli kapten på USS Equinox. Synd att de där varelserna förstörde skeppet :( . Men det skulle inte skada med de där pansarskyddet som Janeway montera på sitt skepp. Och även den där smygteknologin i avsnittet "Endgame" skulle sitta fint. Equinox var ett bra skepp :)

  • 2 månader senare...
Postad
Här följer lite fakta om hur mitt skulle se ut (på engelska):

Dimensions:

Overall length: 1200 meters

Overall beam: 900 meters

Overall draft: 250 meters

Displacement: 19000000 metric tons

Crew Complement:

2100 person

Velocity:

Cruising: Warp factor 6

Maximum: 9.99

Duration:

Standard mission: Varies

Recommended yard overhaul: 30 years (varies)

Propulsion systems:

Warp: (3) LF-50 Mod VI Advanced Linear Warp Drive Units

Impulse: (3) FIG-5 Subatomic Unified Energy Impulse Unit

Weapons:

20 Type XIII Collimated Phaser Arrays

5 MK 95 Direct-Fire Photon Torpedo Tubes

Primary Computer System:

M-18 Bio-neural Gelpack Isolinear IV Processor

Deflector Systems: FSS Primary Force Field and Deflector Control System

Embarked Craft (Typical):

10 Shuttlecrafts (Delta Flyers)

Tog model från boken Starship spotter...

Det där är ett Federation class om jag inte misstar mig... Såvida det överhudtaget är ett Starfleet-skepp.

Den Boken är jätte bra tycker jag jag har den själv. ;)

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...