Gå till innehåll
Captain Proton

Ditt Rymdskepp

Rekommenderade inlägg

När jag skrev i "framtida st-serie" tänkte jag lite på hur jag skulle vilja att ett skepp skulle se ut i en ny Star-trek serie. Därför öppnade jag det här nya ämnet.

Om du vore kapten över ett skepp, och du fick välja hur ditt skepp skulle se, hur skulle den va?Det spelar ingen roll om det är romulan, fedeartions eller borg.

Själv gillar jag Prometheus ganska mycket så jag skulle vilja gärna se en Prometheus med romulansk cloaking.

Redigerad av Captain Proton

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helst skulle jag nog ta ett Sovereign :D Men annars skulle jag vara klart nöjd med ett Akira class skepp, har kommit på namn och allt: NCC-63646 USS Kurosawa. Fast bara om Akira class har holodeck :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle nog vilja ha ett skepp som var en blandning mellan intrepid och galaxy och besättningen skulle vara den från voyager. Man skulle nog behöva kompletera besättningen för skeppet skulle liksom bli aningen större :D och då skulle man tagit några från Bridge commander klart. Och sen när jag tänker efter varför inte göra lite modifieringar genom att lägga till lite borg teknologi? :borg1::borg1::borg1:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:D jag håller på och designar insidan av skepp. s**tkul har bara problem med deflektorn och sköldagregat och sådana saker. vet inte hur det ser ut.

Men annars blir det snyggt. Hittills har jag bara ritat fraktskepp och ett forskningsskepp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då skulle jag lätt ha valt Sovereign och då skulle jag ha haft samma besättning som på bridge commander helt klart med Data som en medlem i besättningen

Redigerad av Brax

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Skepp? vem behöver ett skepp. allt man vill ha är ju ett holodeck

Jo det vore inte fel. Men kan jag inte få ett holodeck så tar jag gärna en refitad Constitution. Det är starfleets klart snyggaste skepp och tål en ***** massa stryk. Fast då vill jag ju helst ha Scotty som chief engineer också. Och Sulu vid rodret.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När du säger det så.... På ett Holodeck utsätter man sig inte för livsfara och man kan byta ut besättningen mot sina vänner. Tänk att ha en lokal med ett Holodeck... F**n va pengar man skulle tjäna om man va den enda med ett Holodeck. Fast, Vem behöver pengar när man har Holodeck och replikator (och kanske ett akutläkarhologram som gnäller på allt onyttigt man äter och att man borde vitaminberika det i replikatorn)

Redigerad av Bromma_Herman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu