Jump to content

Ditt Rymdskepp

Captain Proton

Recommended Posts

När jag skrev i "framtida st-serie" tänkte jag lite på hur jag skulle vilja att ett skepp skulle se ut i en ny Star-trek serie. Därför öppnade jag det här nya ämnet.

Om du vore kapten över ett skepp, och du fick välja hur ditt skepp skulle se, hur skulle den va?Det spelar ingen roll om det är romulan, fedeartions eller borg.

Själv gillar jag Prometheus ganska mycket så jag skulle vilja gärna se en Prometheus med romulansk cloaking.

Edited by Captain Proton

• Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Skulle nog vilja ha ett skepp som var en blandning mellan intrepid och galaxy och besättningen skulle vara den från voyager. Man skulle nog behöva kompletera besättningen för skeppet skulle liksom bli aningen större :D och då skulle man tagit några från Bridge commander klart. Och sen när jag tänker efter varför inte göra lite modifieringar genom att lägga till lite borg teknologi? :borg1::borg1::borg1:

• 2 weeks later...
Skepp? vem behöver ett skepp. allt man vill ha är ju ett holodeck

Jo det vore inte fel. Men kan jag inte få ett holodeck så tar jag gärna en refitad Constitution. Det är starfleets klart snyggaste skepp och tål en ***** massa stryk. Fast då vill jag ju helst ha Scotty som chief engineer också. Och Sulu vid rodret.

När du säger det så.... På ett Holodeck utsätter man sig inte för livsfara och man kan byta ut besättningen mot sina vänner. Tänk att ha en lokal med ett Holodeck... F**n va pengar man skulle tjäna om man va den enda med ett Holodeck. Fast, Vem behöver pengar när man har Holodeck och replikator (och kanske ett akutläkarhologram som gnäller på allt onyttigt man äter och att man borde vitaminberika det i replikatorn)

Edited by Bromma_Herman

• 2 weeks later...