Captain Proton Posted February 8, 2003 Report Share Posted February 8, 2003 (edited) När jag skrev i "framtida st-serie" tänkte jag lite på hur jag skulle vilja att ett skepp skulle se ut i en ny Star-trek serie. Därför öppnade jag det här nya ämnet. Om du vore kapten över ett skepp, och du fick välja hur ditt skepp skulle se, hur skulle den va?Det spelar ingen roll om det är romulan, fedeartions eller borg. Själv gillar jag Prometheus ganska mycket så jag skulle vilja gärna se en Prometheus med romulansk cloaking. Edited February 8, 2003 by Captain Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted February 8, 2003 Report Share Posted February 8, 2003 Helst skulle jag nog ta ett Sovereign Men annars skulle jag vara klart nöjd med ett Akira class skepp, har kommit på namn och allt: NCC-63646 USS Kurosawa. Fast bara om Akira class har holodeck :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 Jag skulle vilja vara kapten över en Defiant. USS Jean Paulo. Besättningen skulle vara samma som i Bridge Commander... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 Jag skulle föredra en Bird of pray( eller hur det nu stavas <_< ). Besätningen skulle vara en blandning av TNG, Bridge commander och VOY. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted February 10, 2003 Report Share Posted February 10, 2003 Excelsior-klass, alla gånger. Typ USS Excelsior NCC-2000-C. Ett stort skepp beväpnat till tänderna så att man inte behöver ta **** från några aliens. :lol: :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted February 10, 2003 Report Share Posted February 10, 2003 Skulle nog vilja ha ett skepp som var en blandning mellan intrepid och galaxy och besättningen skulle vara den från voyager. Man skulle nog behöva kompletera besättningen för skeppet skulle liksom bli aningen större och då skulle man tagit några från Bridge commander klart. Och sen när jag tänker efter varför inte göra lite modifieringar genom att lägga till lite borg teknologi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted February 11, 2003 Report Share Posted February 11, 2003 Jjag skulle självklart vara Janeway, och kapten på Voyager. Jag menar det finns väl inget bättre skepp?! *L* Enterprise-D duger fint också iofs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*voyboy* Posted February 15, 2003 Report Share Posted February 15, 2003 jag håller på och designar insidan av skepp. s**tkul har bara problem med deflektorn och sköldagregat och sådana saker. vet inte hur det ser ut. Men annars blir det snyggt. Hittills har jag bara ritat fraktskepp och ett forskningsskepp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brax Posted February 25, 2003 Report Share Posted February 25, 2003 (edited) Då skulle jag lätt ha valt Sovereign och då skulle jag ha haft samma besättning som på bridge commander helt klart med Data som en medlem i besättningen Edited February 26, 2003 by Brax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_V Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 Jag skulle valt en Nebula class med cloaking och phased polaron beams Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 Skepp? vem behöver ett skepp. allt man vill ha är ju ett holodeck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted February 27, 2003 Report Share Posted February 27, 2003 Skepp? vem behöver ett skepp. allt man vill ha är ju ett holodeck Jo det vore inte fel. Men kan jag inte få ett holodeck så tar jag gärna en refitad Constitution. Det är starfleets klart snyggaste skepp och tål en ***** massa stryk. Fast då vill jag ju helst ha Scotty som chief engineer också. Och Sulu vid rodret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted February 27, 2003 Report Share Posted February 27, 2003 (edited) När du säger det så.... På ett Holodeck utsätter man sig inte för livsfara och man kan byta ut besättningen mot sina vänner. Tänk att ha en lokal med ett Holodeck... F**n va pengar man skulle tjäna om man va den enda med ett Holodeck. Fast, Vem behöver pengar när man har Holodeck och replikator (och kanske ett akutläkarhologram som gnäller på allt onyttigt man äter och att man borde vitaminberika det i replikatorn) Edited March 8, 2003 by Bromma_Herman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jimmie6 Posted March 5, 2003 Report Share Posted March 5, 2003 på den här sidan är mitt drömskepp! http://vv8.jetc.org/tech/vspec.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted March 6, 2003 Author Report Share Posted March 6, 2003 på den här sidan är mitt drömskepp! http://vv8.jetc.org/tech/vspec.htm ajj! den var vass! Lite prometheus-voyager-andromeda insperarat där! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted March 8, 2003 Report Share Posted March 8, 2003 Voyager tror jag.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
USS VOYAGER Posted March 20, 2003 Report Share Posted March 20, 2003 jag skulle vilja ha Voyager, men med borg förstärkta vapen och sköldar och janeways pansar plåt från sita avsnitet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baracuttra Posted March 23, 2003 Report Share Posted March 23, 2003 Vad är det för pigar på "voyager-klassen". De blåa sakerna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted March 24, 2003 Report Share Posted March 24, 2003 Vad är det för pigar på "voyager-klassen". De blåa sakerna Kan det vara nacellerna du menar? De driver fram skeppet när det åker i warp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baracuttra Posted March 24, 2003 Report Share Posted March 24, 2003 http://vv8.jetc.org/tech/images/VOtop.jpg jag menar de tre utfällda sakerna på sidan av skeppet. Tre på varje sida och de är blå/mörkblå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*voyboy* Posted March 24, 2003 Report Share Posted March 24, 2003 Ingen aning om vad det kan vara, det ska väl se grymt ut. hmm.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baracuttra Posted March 24, 2003 Report Share Posted March 24, 2003 det ser inte grymt ut. Jag vill ha ett skepp a la voyager-klass utan allt det där mörkblåa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jimmie6 Posted March 24, 2003 Report Share Posted March 24, 2003 Jag tror att piggarna laddar upp en så kallad kep cannon. voyager vitual season nine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jimmie6 Posted March 24, 2003 Report Share Posted March 24, 2003 kolla längst ner på sidan så står det om kep cannon! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*voyboy* Posted March 25, 2003 Report Share Posted March 25, 2003 Jag håller på med ett nytt skepp nu, håller på och ritar upp bryggan. Namn har jag inte kommit på något än! U.S.S Gothenburg kanske, hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts