Gå till innehåll

Vad skulle du helst vilja bli?  

64 medlemmar har röstat

1. 1. Vad skulle du helst vilja bli?

• Captain
      22
    • First officer
      2
    • Chief engineer/of operations
      5
    • Helm/navigation officer
      4
    • Tactical/security officer
      9
    • Science officer
      11
    • Communications officer
      1
    • Doctor/nurse
      3
    • Anonymous/expendable ensign
      2
    • Kock-studerande-psykolog alltiallo
      2

Rekommenderade inlägg

Postad

Klart man vill vara kapten. Om man ska vara ute i jymden och råka ut för skjutglada aliens och fysiska anomalier så vill jag vara den som bestämmer och fattar alla beslut. Tänk er annars om man får nån som Janeway som kapten, då kan det ju ta ett par år innan man kommer hem igen i bästa fall :borg1:

Postad

Science officer.

Jag skulle inte trivas med att vara beslutsfattare. Hellre då en forskare som kan sköta sina egna projekt och ge befälhavaren råd.

Jag valde mellan communications officer och science officer, science officer vann en knapp seger. En trevlig station på bryggan, några labb att leka i, massa underordnade, en grön uniform och en plats vid konferensbordet.

Som vi svenskar säger: Alldeles lagom :D

Postad

Kapten på en Bird of prey. Dvs klingon all the way :klingon: Jag gillar den burdusa charmen i klingon samhället. Påminner lite om vikingarnas mentalitet.

• 2 månader senare...
Postad

Kapten såklart.... :)

Om jag ska flyga runt i rymden så vill jag självklart vara den som bestämmer och den som alla lyssnar på. Dessutom får man ju hjälpa till överallt och det passar mig, då tröttnar jag inte :)

Postad (redigerade)

:)

kapten helt enkelt jag har länge drömt att bli kapten på kaptain kirks skepp

ncc enterprise-B

<{POST_SNAPBACK}>

Captain Kirk förde inte befället över USS ENTERPRISE NCC-1701 B det gjorde Captain John Harriman.

Kirk förde däremot befäl över USS ENTERPRISE NCC-1701 och USS ENTERPRISE NCC-1701 A. :)

Men det hade helt klart varit kul att föra befäl på vilket skepp som helst.

Gärna USS ENTERPRISE NCC-1701 E :)

I och för sig är jag nog inte byxad för uppdraget... :rolleyes:

Så jag skulle kunna nöja mig med att tjänstgöra som No:1 under Captain Riker :D

Redigerad av OnO
Postad

Kör på vetenskapen...för vem tusan vill ta såna beslut som Janeway fick göra i "Caretaker".... :(

The burden to be captain is too heavy...

Nej, tänk att i stället få stå som Spock, med ryggen i 90 graders vinkel, och titta ner i ett "hål", som han ser ut att göra, när han är på bryggan... :D

Alla fakta tycks finnas där...

Postad (redigerade)
Kör på vetenskapen...för vem tusan vill ta såna beslut som Janeway fick göra i "Caretaker"....    :(

The burden to be captain is too heavy...

Nej, tänk att i stället få stå som Spock, med ryggen i 90 graders vinkel, och titta ner i ett "hål", som han ser ut att göra, när han är på bryggan...   :D

Alla fakta tycks finnas där...

<{POST_SNAPBACK}>

:lol: Hehe, Jo Spock är för festlig...

Jag resonerade likadant som du, tror jag. Att vara "Captain" är nog lite för tungt, visst alla måste lyssna på dig, men jag pallar nog inte med att tala om för lille "pelle" att hans mamma är död, och dylika jobbiga situationer.

Men som "No: 1" så har du ändå bara underordnade runt dig, utom en, och han är för upptagen med att prata med "pelle". Så i praktiken så är det ändå No: 1 som sköter rulljansen ombord. Och tycker du att din Captain fattar konstiga beslut så entledigar du honom från tjänsten, eller ber doktorn göra det.

Så No 1. (First Officer) blir mitt val.

Redigerad av OnO
Postad
Och tycker du att din Captain fattar konstiga beslut så entledigar du honom från tjänsten, eller ber doktorn göra det.

<{POST_SNAPBACK}>

Eller så blir du first officer på ett klingonskepp och då blir det din plikt att ta livet av kaptenen om han inte sköter sig :D

Postad
Och tycker du att din Captain fattar konstiga beslut så entledigar du honom från tjänsten, eller ber doktorn göra det.

<{POST_SNAPBACK}>

Eller så blir du first officer på ett klingonskepp och då blir det din plikt att ta livet av kaptenen om han inte sköter sig :D

<{POST_SNAPBACK}>

...eller tvärtom :(

Postad
:)
kapten helt enkelt jag har länge drömt att bli kapten på kaptain kirks skepp

ncc enterprise-B

<{POST_SNAPBACK}>

Captain Kirk förde inte befället över USS ENTERPRISE NCC-1701 B det gjorde Captain John Harriman.

Kirk förde däremot befäl över USS ENTERPRISE NCC-1701 och USS ENTERPRISE NCC-1701 A. :)

Men det hade helt klart varit kul att föra befäl på vilket skepp som helst.

Gärna USS ENTERPRISE NCC-1701 E :)

I och för sig är jag nog inte byxad för uppdraget... :rolleyes:

Så jag skulle kunna nöja mig med att tjänstgöra som No:1 under Captain Riker :D

<{POST_SNAPBACK}>

men kommenderade inte kapten kirk på enterprise B före jonn harriman

Postad
men kommenderade inte kapten kirk på enterprise B före jonn harriman

<{POST_SNAPBACK}>

Nope. I Generations så kan man se att Kirk, Scotty och Tjechov är på besök på Enterprise-B på deras jungfruresa. Kirk får ge order, mest för att tillfredsställa alla journalister som är med, men han för aldrig befälet över skeppet. Och sen dör han ju, när han lämnar över befälet till den verkliga kaptenen och ger sig iväg och räddar skeppet på annat håll....:)

Postad

Det måste bli tactical/sequrity.. jag vill inte vara kapten och ha så mycket ansvar, sen får man ju stå till svars för alla brutna prime directives och så.. nej tactical låter kul! science måste man vara sååå bra och påläst hela tiden för att klara :D

Postad

Jag skulle vilja jobba inom Starfleet Intelligence med en säkerhetsnivå på 5 miljarder...he...he. Alltså veta precis allt som är superhemligt. Jag skulle tycka att det vore spännande att få flasha med ID-kortet och säga: "Starfleet Intelligence, följ med här". :lol:

Postad

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skrev ju att jag skulle lyda under Captain Riker, och då menade jag naturligtvis Captain Mrs. Riker, så akta dig... ;)

Postad

Jag röstade på att bli "First officer". Mest därför att den positionen har passat mig bra i verkliga livet. Jag tycker det är skönt med halva ansvaret - halva makten, eller hur man nu skall se det. Har inga problem med ansvarsställning, men jag vill inte att allt ska vara beroende av en person.

En annan anledning till valet är att Admiral eller "Federation council member" inte fanns med på listan. ;)

• 1 år senare...
  • 5 månader senare...
Postad

Det skulle vara kul att vara servitör i ten forward, så jag röstade på kock för servitör faller väl under den kategorin. Och så kanske skulle jag vilja vara en säkerhets officer, kul att skuta lite på finden då och då. Eller kanske både och, hur det nu skulle gå till.

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu
  • Skapa nytt...