Gå till innehåll
Excelsior

Drömyrke

Vad skulle du helst vilja bli?  

64 medlemmar har röstat

1. 1. Vad skulle du helst vilja bli?

• Captain
      22
    • First officer
      2
    • Chief engineer/of operations
      5
    • Helm/navigation officer
      4
    • Tactical/security officer
      9
    • Science officer
      11
    • Communications officer
      1
    • Doctor/nurse
      3
    • Anonymous/expendable ensign
      2
    • Kock-studerande-psykolog alltiallo
      2

Rekommenderade inlägg

Jag röstade på Science Officer, skulle vilja jobba i Astrometrix (stavning?). Verkar kul :)

Där Seven of Nine är... inte för att hon är där alltså, utan för att det verkar intressant och så. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade gjärna varit Captain, men alla Captains måste väl jobba som något av dom andra innan man blir befodrat till Captain. Eller...? Om det är så hade jag nog viljat jobba som Science Officer innan, men det är väl allas mål att tillslut bli Captain....?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tog Doctor/Nurse eller vad det stog.

Skulle gärna vilja vara något i "vården" (i verkligheten asså)

Men resten an mig (halva) vill åt teknik-data branchen så jag vet inte...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag hade gjärna varit Captain, men alla Captains måste väl jobba som något av dom andra innan man blir befodrat till Captain. Eller...?  Om det är så hade jag nog viljat jobba som Science Officer innan, men det är väl allas mål att tillslut bli Captain....?

Är det? ;) Många (däribland jag) tycker att kaptens-yrket kan verka lite enformigt, man sitter ju i princip bara i en stol och ger order. Riker tog t ex 15 år på sig att gå från First officer till captain, eftersom han föredrog att vara 1st officer framför captain.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle vilja vara Captain. Tänk vad gött det måste vara att ge ordern (som vi hört flera gånger i Voyager) "set a course - for home" eller "red alert - all units to battle stations!", skulle inte det vara en maffig händelse? :wub:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Doktor. Jag kan dock tänka mig science officer, men jag känner att jag helst skulle vara doktor. Då kan man ju kläcka kommentarer som "I'm a Doctor, not a historian" :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Riker tog t ex 15 år på sig att gå från First officer till captain, eftersom han föredrog att vara 1st officer framför captain.

Nja, de va la att han inte ville bli kapten på något annat skepp än Enterprise.

Jag skulle antingen vilja jobba i engineeing, fixa å bygga en massa tekniska grejer. Eller jobba i security...

Det finns ju rollspel på nätet där man kan spela vilken typ av officer och karaktär man vill.

Själv e jag med på USS Falcon, ett skepp i "gamma fleet". Men det finns MASSOR med andra rollspel.

Sök bara på "star trek" RPG på Altavista eller google eller nån liknande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Science officer. Det måste ju finnas en massa spännande saker att upptäcka överallt. Jag skulle inte vilja bli Captian eller något sådant. Det innebär allt för mycket ansvar för min del.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle vilja bli captain och ha ansvar gå göra nya kontaker.

Är det ett stort skepp så skulle det vara jättekul att vara captain!

Ja ska jobba som en security officer i ett rpg!

ska lämna in ansökningsansökan idag!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag skulle vilja bli captain och ha ansvar gå göra nya kontaker.

Är det ett stort skepp så skulle det vara jättekul att vara captain!

Ja ska jobba som en security officer i ett rpg!

ska lämna in ansökningsansökan idag!

Du behöver inte skriva exakt samma sak i två inlägg, plus att du lägger till lite i det andra. Då kan du istället redigera ditt första inlägg... bara ett litet tips sådär... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Naturligtvis, det är den största dröm för mig är att vara ombord på stjärnskeppet och åker runt i universum. Det spelar inte roll var jag skulle drömjobba eftersom jag är "stjärnskådare" och njuter av stjärnhimlen. Om jag får välja en av vissa yrken ombord på stjärnskeppet, vill jag att scanna livsformar, planeten och fenomen och tar prover från okända växter, livsformar och analysera dem i ett labb och lämna en vetenskaplig rapport... Ja det är scenice officer eftersom jag är enorm intresserad av vetenskap. Suck, det är bara en dröm...... Lycka till, Suskiv med studera på högskolan! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har tänkt lite på det. Man kan väl alltid drömma om att bli kapten men det skulle vara ett så stort ansvar. Att välja att göra si eller så om man är i knipa, hellre lägger jag det i någon annans kapabla händer.

Kanske nåt som science officier eller doktor. Jag är intresserad av nya upptäckter och sånt och sen är det ett mer stilla och lugnt jobb. Skulle inte vilja vara ensign bara eftersom chansen är välfigt stor att råka ut för en olycka...hihihi :o

Redigerad av Captain Proton

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tactical såklart! Då får man slåss, så himla gött! hehe.....

Helst hade jag velat vara admiral, men det fanns inte med. Vara korrumperad admiral....hehe...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Självklart vara kapten. Då får man ansvaret för ett helt skepp. Man får möjlighet till att göra vad man vill liksom, plus att man har en hel besättning som lyder en. Fast det är väl inte så kul om besättningen gör myteri.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Självklart vara kapten. Då får man ansvaret för ett helt skepp. Man får möjlighet till att göra vad man vill liksom, plus att man har en hel besättning som lyder en. Fast det är väl inte så kul om besättningen gör myteri.

Skulle inte vara så kul över huvudtaget att vara i ledningen då... om man inte är den som leder/är med i myteriet förstås...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm helst kapten på typ Defiant-class, annars skulle jag nog tänka mig security-officer...

"travel teh universe, meet interesting spieces, the kill em all" :blink:

Ok kankse inte :D:rolleyes:

Malcom Reed anytime :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu