NikkiSixx Posted August 25, 2003 Report Share Posted August 25, 2003 Hej... Jag älskar Star Trek och jag älskar forum. När det gäller musik så är jag väldigt aktiv i det forum tillhörande min favoritartist/grupp. Och när det gäller det jag älskar mest, Star Trek, har jag försökt i ett par omgångar att vara aktiv här. Men varje gång stängs tråden för att det finns en annan tråd som också behandlar "detta ämne". Jag har varit aktiv i forum sen -96 och aldrig känt en mer fientlig stämning än den här... väldigt synd då det inte finns så många svenska Trek-forum. Känns lite som om att det är en liten sport att försöka stänga en tråd .... <_< T ex. Jag postade för ett tag sedan ett ämne där jag desperat sökte efter information om en officiell "Companion" till TOS. Vad den heter? Om den finns? Om den är bra? etc... Några minuter efter att jag postat tråden/ämnet blev den stängd och man blev föreslagen att besöka tråden som behandlar "Star Trek böcker". Innan jag postade tråden/ämnet sökte jag efter en annan tråd, jag sökte typ på "TOS Companion". Jag fick ingen träff! Den tråd jag blev bryskt hänvisad till var på ungefär 10 sidor .... vem orkar gå igenom alla dom sidorna innan man postar en ny tråd/ämne??? Vad gjorde jag för att få svar på mina ursprungliga frågor? Jo, jag bytte språk till engelska och postade i ett engelskt forum. Jag fick svar efter några minuter. Måste det vara så här på det här forumet? Handlar inte detta om att få så smidiga svar så snabbt som möjligt och sen är det upp till var och en hur mycket man vill skriva/spinna vidare på tråden/ämnet??? Och bara som en notis, varför stängdes tr??den "Vilken serie skall bli film efter TNG"? Jo, för att någon tyckte att detta ämnet tillhörde hans/hennes ursprungliga post och alla diskussioner om en ev. kommande film skall behandlas i denna tråd som heter "Star Trek XI" och innehåller 4 sidor??? Hur lång tid tar det innan denna post stängs eller flyttas till ett annat ämne, forum eller vad nu man kan hitta på? Sorry, jag glömde söka om det har förts någon liknande diskussion här inne... jag gör det nu .... hmmmm... jag hittade ingen liknande tråd ... men vem vet..... :blink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gul Nador Posted August 25, 2003 Report Share Posted August 25, 2003 Har inte hängt på detta forumet tillräkligt länge för att egentligen bilda mig en uppfattning, men tycker inte det verkar så hemskt strängt. :cardassian: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 25, 2003 Report Share Posted August 25, 2003 Det finns en orsak till att vi håller strikt på vissa saker och det är att det annars lätt skulle kunna bli kaos. Jag vet att flera tycker att det är strängt, men de flesta verkar tycka att det är bra ordning och att forat har starka kvalifikationer. De främsta kvalifikationerna är nog att vi är så många som har så stor kunskap. Jag tycker inte att det är ett ovänligt ställe, och jag beklagar starkt att du har upplevt det som ett sådant. Jag hoppas att du fortsätter posta inlägg, och drar nytta av alla som finns här. Vad jag har sett av dig visar på att du har ett starkt engagemang och kunskap om Star Trek, så jag ser fram emot vidare samtal och diskussioner här på forat! Om din fråga om TOS-Companion: Jag skulle gärna ha svarat dig direkt när jag stängde ditt ämne, men jag hade själv inte kunskapen. Om du inte har tid att läsa genom 10 sidor (den diskussion jag hänvisade till var dock på två sidor ;) ), så kan du ex göra en sökning i forat för att se om där finns någon som har diskuterat denna bok. Alternativt kan du ställa frågan i den diskusison som jag hänvisade till, så får du nog snabbt ett svar. Eftersom det inte fanns en redan befintlig diskussion om just TOS Companion, så borde det lämpligaste stället att skriva inlägget på vara just "Boktips - Allmänt om böcker". Jag beklagar att ingen visste något om just den boken - den kanske inte finns att köpa längre? Det här är en diskussion som jag tycker passar bättre i delforat om "Frågor, kommentarer och förslag", mer än att det handlar om Star Trek. Jag ber därför om ursäkt men jag flyttar faktiskt den här diskussionen dit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NikkiSixx Posted August 25, 2003 Author Report Share Posted August 25, 2003 Okej... Jag fattar vinken... tror jag... Strängt? Läste du inte att jag hade sökt efter informationen innan jag postade? Det handlade inte bara om denna post om TOS Companion? Om inte du hade svaret kanske någon annan skulle fått chansen att ge mig ett svar innan du stängde tråden? Hmmmm.... det verkar inte som du läst och begrundat det jag skrev alls...... Jag vill inte göra detta till ett personligt vendetta. Men .. det känns helt enkelt hopplöst. Jag besöker inte forumet igen.... Dock kommer jag att besöka www.startrekdb.se varje dag... Men som sagt detta forumet är hopplöst... :arg: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 25, 2003 Report Share Posted August 25, 2003 Strängt? Läste du inte att jag hade sökt efter informationen innan jag postade? Det handlade inte bara om denna post om TOS Companion? Om inte du hade svaret kanske någon annan skulle fått chansen att ge mig ett svar innan du stängde tråden? Nej, jag förstod att det var mer som det handlade om. Jag gav dig också möjligheten att få ett svar, genom att hänvisa dig till att skriva ditt inlägg i "Boktips...". Hmmmm.... det verkar inte som du läst och begrundat det jag skrev alls...... Jag vill inte göra detta till ett personligt vendetta.Jag tror heller inte att du är personligt arg på mig, utan säkert bara besviken på att det inte blev som du tänkt. Och ja, jag har läst och begrundat allt det du skrev. Men .. det känns helt enkelt hopplöst. Jag besöker inte forumet igen.... Dock kommer jag att besöka www.startrekdb.se varje dag... Men som sagt detta forumet är hopplöst... :arg: Jag hoppas verkligen inte att detta blir det sista vi ser av dig. Ditt engagemang verkar som sagt vara stort, så vi vill verkligen att du stannar kvar. PS: Jag har förresten tidigare under månaden försökt att hitta TOS Companion men har inte fått några träffar på vare sig Amazon, auktionswebbplatser eller sfbok.se. Detta betyder dock inte att den inte har funnits. Den kanske heter något annat än just Companion? /DS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted August 25, 2003 Report Share Posted August 25, 2003 (edited) Man ser att du har fåt en intressant syn på forumet men tänk så här: - När man håller orning är det mindre ämnen och lättare att hitta rätt ställe att skriva sin fråga i. - Det är av att det här forumet är strikt när det gäller en del saker som gör att många trivs här. Ingen blir behandlad elakt folk vissar respekt för varann och accepterar att alla har sina olika åsikter. - Hur intressant blir forumet om det finns flera trådar av samma ämne? är det då inte bättre att allt är samlat i en? Om du undrar en fråga så är det bara att ställa den i nåt av ämnena man lär ju ej direkt radera ditt inlägg direkt. - Och nu när du redan har bestämt att det här forumet är hopplöst och inget att vara på ställ dig frågan gav du det alls en chans? Ifall man försöker och vill inerst inne så kan det gå. Ibörjan kanske en del nya medlemar har svårt för det här forumet för det finns regler och man är rätt strikta men i helheten blir det bättre så. Innan du helt lägger av att skriva på det här forumet ställ dig frågan som jag tidigare skrev gav du det här forumet en chans? Jag respekterar att du anser det här forumet är hopplöst men det finns av oss som ej tycker det. Edited August 25, 2003 by Lieutenet Lind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted August 25, 2003 Report Share Posted August 25, 2003 Tyckte också att det var ett lite strängt forum i början men har upptäckt att det finns många fördelar med både ording och reda och att man visar respekt för varandra. Det verkar vara ett återkommande problem med nya medlemmar som inte har läst forumreglerna och startar nya ämnen/trådar lite hej vilt, om alla bara skulle ta sin tid och läsa reglerna skulle det kanske inte leda till missf??rstånd. Och kom ihåg de flesta konflikterna börjar med missförstånd (läser fred o konflikt) ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bruse Posted August 25, 2003 Report Share Posted August 25, 2003 Tyckte också att det var ett lite strängt forum i början men har upptäckt att det finns många fördelar med både ording och reda och att man visar respekt för varandra. Det verkar vara ett återkommande problem med nya medlemmar som inte har läst forumreglerna och startar nya ämnen/trådar lite hej vilt, om alla bara skulle ta sin tid och läsa reglerna skulle det kanske inte leda till missförstånd. Och kom ihåg de flesta konflikterna börjar med missförstånd (läser fred o konflikt) ;) Och alla har vi varit nybörjare, så det gäller att visa ödmjukhet. Jag har ju själv tabbat mig, och även om jag fortfarande inte gillar hurr det ska hållas ordning (tycker också det känns onaturligt...), så har jag vart tvungen att acceptera det. Man tar seden dit man kommer! :tomte: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 25, 2003 Report Share Posted August 25, 2003 Jag förstår att våra regler kan verka konstiga och det är ovant om man är en ny medlem, men jag tycker att det är bättre att hålla en diskussion i samma ämne istället för att ha 10 diskussioner om samma ämne, blir mycket bättre ordning då. Vet att många forum inte har riktigt så här strikta regler när det gäller dubbeldiskussioner, men dom flesta försöker ändå hålla nere antalet diskussioner om samma ämne. Forum som har en lägre kontroll över diskussionerna tycker jag kan bli väldigt rörigt, det är inget fel i det, men jag tycker inte att det passar i detta forum. NikkiSixx, vi ser det absolut inte som någon sport att stänga ämnen och du ska inte ta illa upp om ämnen du startar stängs, det är bara forumledarna som sköter sitt jobb. Det är kanske inte så roligt om man kommer hit som ny medlem och ens första ämnen stängs direkt. Ett tips är att du kollar igenom de FAQ:ar som finns i varje forum, där finns alla större diskussioner som vi har i forumet och oftast kan man hitta sitt ämne där och forstätta diskussionen i det ämnet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NikkiSixx Posted August 26, 2003 Author Report Share Posted August 26, 2003 Man ser att du har fåt en intressant syn på forumet men tänk så här: - När man håller orning är det mindre ämnen och lättare att hitta rätt ställe att skriva sin fråga i. - Det är av att det här forumet är strikt när det gäller en del saker som gör att många trivs här. Ingen blir behandlad elakt folk vissar respekt för varann och accepterar att alla har sina olika åsikter. - Hur intressant blir forumet om det finns flera trådar av samma ämne? är det då inte bättre att allt är samlat i en? Om du undrar en fråga så är det bara att ställa den i nåt av ämnena man lär ju ej direkt radera ditt inlägg direkt. - Och nu när du redan har bestämt att det här forumet är hopplöst och inget att vara på ställ dig frågan gav du det alls en chans? Ifall man försöker och vill inerst inne så kan det gå. Ibörjan kanske en del nya medlemar har svårt för det här forumet för det finns regler och man är rätt strikta men i helheten blir det bättre så. Innan du helt lägger av att skriva på det här forumet ställ dig frågan som jag tidigare skrev gav du det här forumet en chans? Jag respekterar att du anser det här forumet är hopplöst men det finns av oss som ej tycker det. Strikt, strängt etc.... Det var aldrig någon fråga om det. Jag har inga bekymmer med att det är "ordning & reda" även om jag anser att det är nyttigt med kaos också för att se fördelar med annat..... - När man håller orning är det mindre ämnen och lättare att hitta rätt ställe att skriva sin fråga i.Nej! Det var just det jag inte tycker. Läs mitt ursprungliga meddelande får du se... Ibörjan kanske en del nya medlemar har svårt för det här forumet för det finns regler och man är rätt strikta men i helheten blir det bättre så. Jaha, så detta gäller bara nya medlemmar? Det förklarar inte de mail jag har fått där man uttrycker att jag har helt rätt och inte är ensam i mina frågeställningar. :klingon: Link to comment Share on other sites More sharing options...
NikkiSixx Posted August 26, 2003 Author Report Share Posted August 26, 2003 Tyckte också att det var ett lite strängt forum i början men har upptäckt att det finns många fördelar med både ording och reda och att man visar respekt för varandra. Det verkar vara ett återkommande problem med nya medlemmar som inte har läst forumreglerna och startar nya ämnen/trådar lite hej vilt, om alla bara skulle ta sin tid och läsa reglerna skulle det kanske inte leda till missförstånd. Och kom ihåg de flesta konflikterna börjar med missförstånd (läser fred o konflikt) ;) Och kom ihåg de flesta konflikterna börjar med missförstånd (läser fred o konflikt) ;) Jaha där ser man.... de studier jag deltar i berättar även att konflikter startar när folk är för styrda av övermakten och gör uppror Link to comment Share on other sites More sharing options...
NikkiSixx Posted August 26, 2003 Author Report Share Posted August 26, 2003 Tyckte också att det var ett lite strängt forum i början men har upptäckt att det finns många fördelar med både ording och reda och att man visar respekt för varandra. Det verkar vara ett återkommande problem med nya medlemmar som inte har läst forumreglerna och startar nya ämnen/trådar lite hej vilt, om alla bara skulle ta sin tid och läsa reglerna skulle det kanske inte leda till missförstånd. Och kom ihåg de flesta konflikterna börjar med missförstånd (läser fred o konflikt) ;) Och alla har vi varit nybörjare, så det gäller att visa ödmjukhet. Jag har ju själv tabbat mig, och även om jag fortfarande inte gillar hurr det ska hållas ordning (tycker också det känns onaturligt...), så har jag vart tvungen att acceptera det. Man tar seden dit man kommer! :tomte: Vem har sagt att jag är nybörjare? Det verkar vara ett återkommande problem med nya medlemmar som inte har läst forumreglerna och startar nya ämnen/trådar lite hej vilt Läs mitt ursprungliga meddelande.... Det var bara ett i raden på exempel när forumledningen stängt trådar när någon vill ha information, men blir skjutsade till en tråd där svaret inte finns och där diskussionen inte är relevant efter över fem sidor svar och annat bladder ... Man tar seden dit man kommer! Hmmm... är du seriös när du skriver detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NikkiSixx Posted August 26, 2003 Author Report Share Posted August 26, 2003 Tack för mig.... De svar jag har fått var ungefär de jag hade väntat mig.... vänligen stryk mig ur ert register.... Som jag tidigare berättat är det inte personligt mot de som sköter om forumet. De gör det på sitt sätt och som de tycker är bäst. Sen om folk gladligen stänger av sina hjärnkanaler och rättar sig i leden, det är inte mina bekymmer. Ni gör ett jättejobb med forumet och hemsidan. Jag uppskattar hemsidan JÄTTEMYCKET.... Dock är jag lite ledsen i ögat att det inte finns ett mer frispråkigt och vänligt forum för oss svenskar som dyrkar Trek. Tack för mig......! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 26, 2003 Report Share Posted August 26, 2003 Jag är verkligen ledsen över att du tycker så här, NikkiSixx, men jag respekterar ditt beslut. Jag hoppas verkligen att du hittar någon plats där du känner att du kan göra som du vill. Jag skulle inte se några större hinder för att detta skulle vara platsen för sådant, och även om jag anser att du har överreagerat så respekterar jag ditt beslut och önskar dig lycka till! / Pjotr'k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted August 26, 2003 Report Share Posted August 26, 2003 Jaha, så detta gäller bara nya medlemmar? Det förklarar inte de mail jag har fått där man uttrycker att jag har helt rätt och inte är ensam i mina frågeställningar. Nej jag menade ej att det bara gällde nya medlemar men när man har skrivit ett tag och lärt sig regler och allt så ser man det ej som man gjorde när man var nymedlem. Då kanske man såg som du gör det nu för strikt. Vad som verkligen är förvånande att höra är att flera medlemar verkar tycka som du ifall man tycker som du så tror jag inte nån här på forumet blir sura om man säger sin åsikt och kanske säger vad man tycker skulle göra det bättre, så får man se om forumledarna tycker det finns nåt av det man kan ändra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted August 26, 2003 Report Share Posted August 26, 2003 Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker alla är vänliga på detta forum. Visst, om man skriver ett felaktigt inlägg eller bryter reglerna på något sätt (vilket är lätt hänt!), så ska man inte ta åt sig anmärkningen. Jag tyckte faktiskt att det var lite strängt i början, men efter ett tag insåg jag att det var praktiskt att ha dessa regler. Ge det en chans!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 26, 2003 Report Share Posted August 26, 2003 Jag och de övriga forumledarna välkomnar alla förslag på förbättringar och förändringar. Dock tycker jag att det är förvånande att ingen av dessa som skrev till NikkiSixx vill skriva här vad de tycker. På mitt jobb är det många som i tysthet klagar men när det blir diskussion så hörs de inte alls. Om man inte säger något så kan man heller inte förändra. NikkiSixx har alltså gjort rätt: Hon för upp sina åsikter för allas beskådan. Nu förstår jag att alla inte känner sig mogna att skriva om sina åsikter, men här på internet är vi ju ändå rätt så anonyma i det här sammanhanget, eller hur? Välkommen att fortsätta tycka till. Är det något särskilt som känns fel i forat, så säg det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted August 27, 2003 Report Share Posted August 27, 2003 (edited) Okej Pjot'rk, you asked for my opinion. Jag är ingen nybörjare, men jag tycker fortfarande att forumet är strikt. Exempelvis i vissa forumtrådar när nån forumledare anmärker på mig för att vara alldeles för glad i mina inlägg (indirekt), när jag råkar kommentera på någonting som (enligt forumreglerna) ligger 1 millimeter utanför den ram som tråden ifråga är tillåten att handla om. Jag tycker att allt detta är ett himla stort dilemma, för samtidigt som det kan kännas taskigt att få sina forumtrådar stängda, eller inlägg anmärkta på, bara för att man inte är så kvicktänkt och smart hela tiden, så är det ju bra att hålla ordning genom att ha en tråd för varje ämne. Så jag har inget emot att radera/stänga dubbeldiskussioner, det är bara praktiskt, däremot kan man väl flytta inläggen i den nya tråden, till den ursprungliga tråden. Jag tycker det här forumet är okej. Jag är en entusiastisk och glad person som gärna använder humor och skriver extra kommentarer för att krydda till det extra. Jag kan dock inte hjälpa att jag är en sån som tar åt mig saker lätt. (*:P@Captain Mariah*) För det känns inte så roligt att kolla en tråd där man har postat, och se en irriterad anmärkning från en forumledare. Då känns det inte roligt att posta i den tråden längre, man känner sig nästan dum för att man inte har skrivit 100 % perfekt... oh geez. Jag håller med NikkiSixx på vissa punkter, men jag tänker inte lämna forumet för det. Jag tycker dock fortfarande att er definition av "onödiga inlägg" är lite för tajt. Jag tänker på det inlägg jag gjorde i "Din Star Trek-samling", där jag kommenterade att man får en Nemesis-plansch på köpet när man köper Nemesis-filmen i en viss affär. Öhm, det var inte alls ett onödigt inlägg. Är det bara meningen att man måste rabbla upp en lista med sin samling utan att ha lite roliga kommentarer med? Åh jösses då! Ursäkta att man vill vara lite trevlig ibland.... Jag antar att jag är van vid en mycket mera familjär stämning som råder på ett visst annat community som jag är med i. Det kanske är därför som NikkiSixx vill lämna det här forumet och gå vidare till det där engelska istället? Pjot'rk, jag tror att folk inte säger sina åsikter kanske för att de, som NikkiSixx sade, "stänger av sina hjärnkanaler och rättar sig efter leden". De kanske tycker att detta inte är så allvarligt, man tänker ju lixom "äh det är ju bara ett forum, varför ödsla tid på att bråka när man kan diskutera Trek istället?" Sån är jag. Fast visst, det händer att personer lämnar forum och communities för att de är missnöjda med systemet. Och det, mina kära Trek-kompisar, är två helt olika saker. Systemet och medlemmarna. Men nu kommer vi till ännu en intressant frågeställning; det är ju medlemmarna som skapar systemet! Eller är det forumledarna? Hmm, som sagt, allt detta är lite av ett dilemma. Beakta vad jag har sagt. ;) Edited August 27, 2003 by Nina Janeway Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted August 27, 2003 Report Share Posted August 27, 2003 (edited) Okej Pjot'rk, you asked for my opinion. Jag är ingen nybörjare, men jag tycker fortfarande att forumet är strikt. Känns som jag också måste lätta tyngden som ligger på mitt hjärta :blink: Men det känns som om man hela tiden måste tänka på vad man skriver så att inte forumledarna kommer och anmärker. T.ex. tror jag att många inte väljer att skriva inlägg som de tror är lite OT- off topic. Okej! det leder kanske till mer relevant diskussion om just det ämnet men det leder oxå till färre inlägg och att man känner sig lite "rädd" för represalier. (ok lite överdrivet men på ett ungefär) Nämen det som jag gillar här i forumet är att det som skrivs i ämnena är relevant data och att det är lätt att hitta det man letar efter eftersom ingen vandrar iväg med struntprat. Det är inte så roligt heller att läsa inlägg som: Picard är så himmla bra men inte Sisko. Edited August 27, 2003 by Captain Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted August 27, 2003 Report Share Posted August 27, 2003 Jag håller med dig Proton, att man måste tänka på vad man säger. Och visst är det mycket bättre med smarta och innehållsrika inlägg, än inlägg av den stil som du gav exempel på det är därför jag säger att allt är lite av ett dilemma! Eller snarare att detta forum inte är 100 % underbart och positivt :P (gäller nog de flesta forum) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted August 27, 2003 Report Share Posted August 27, 2003 Tycker i stort sett att det här forumet har skötts exemplariskt. Det är bra att dubbeldiskussioner undviks med tanke på hur stort forumet är. Dock är det några småsaker jag måste anmärka på. Som t ex när Nina Janeway öppnade ett ämne om "Outpost 10F". Att det stängdes är en sak, men jag gillade inte att det stängdes utan förklaring. Tyckte också att det var konstigt att "Allmänt om Star Trek för nybörjare stängdes" eftersom jag tyckte att den diskussionen var mycket givande för många medlemmar. Varför skulle den stängas ner, den gjorde väl ingen skada? Sen tyckte jag också illa om att det blev ett sånt fruktansvärt liv då Morn rättade Suskiv om huruvida Worf var first officer eller inte. Var vad det för fel på att rätta till en fel uppfattning? Borde inte sånt uppmuntras istället? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted August 28, 2003 Report Share Posted August 28, 2003 Hmm, anledningen till att forumledarna stängde min Outpost-tråd var att man inte får reklamera för andra communities, och jag har för mig att de nämnde det i sitt slutmotiverande inlägg, som de för det mesta alltid gör när de stänger ämnen. Men jag håller med Excelsior, också... det är just det jag menar, att man får nästan inte prata om nånting som ligger 1 millimeter utanför ämnet, fastän det visst gör det.. geez. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 28, 2003 Report Share Posted August 28, 2003 Tyckte också att det var konstigt att "Allmänt om Star Trek för nybörjare stängdes" eftersom jag tyckte att den diskussionen var mycket givande för många medlemmar. Varför skulle den stängas ner, den gjorde väl ingen skada? Den diskussionen finns faktiskt kvar, i en del två. Sen tyckte jag också illa om att det blev ett sånt fruktansvärt liv då Morn rättade Suskiv om huruvida Worf var first officer eller inte. Var vad det för fel på att rätta till en fel uppfattning? Borde inte sånt uppmuntras istället? Det minns jag inget om, så det bör ha varit någon av de andra forumledarna. Allt som allt tycker jag att det är viktiga synpunkter som ni för fram. Kanske har vi satt för strikta ramar, även om jag själv inte tycker det. Har ni flera synpunkter så fortsätt för fram dem. Vi forumledare tar till oss allt det ni säger, speciellt när ni för fram dem på detta konstruktiva sätt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted August 29, 2003 Report Share Posted August 29, 2003 Jag tänker på det inlägg jag gjorde i "Din Star Trek-samling", där jag kommenterade att man får en Nemesis-plansch på köpet när man köper Nemesis-filmen i en viss affär. Öhm, det var inte alls ett onödigt inlägg. Är det bara meningen att man måste rabbla upp en lista med sin samling utan att ha lite roliga kommentarer med? Åh jösses då! Ursäkta att man vill vara lite trevlig ibland.... Jag antar att jag är van vid en mycket mera familjär stämning som råder på ett visst annat community som jag är med i. Känner att jag måste svara, iom att det var jag som skrev det inlägget. Jag hade haft koll på eran diskussion en längre tid (som jag har på i stort sett alla diskussioner ;)) och fick faktiskt klagom??l över andra kanaler om att det började 'babblas' lite väl mycket i tråden. Nu gav jag dig ingen varning för inlägget, som jag skulle kunna gjort, Nina Janeway, men jag är inte rabiat och tycker att det var ett gränsfall av 'onödigt inlägg'. Min egen erfarenhet av vårt forum är att de allra flesta reglerna är till för allas bästa, och när vi får kritik för att vara "ovänliga" blir jag bara ledsen och slutar skriva. Ovänliga är det sista Jocke, Pjotr'k, Ella och jag skulle tänka oss att vi är mot våra medlemmar. Allt jobb vi lägger ner på forumet och databasen är för allas glädje. Hade vi inte velat jobba för något gemensamt hade vi startat personliga PR-kampanjer istället eller nåt. Jag vet inte. Tips till alla nya medlemmar är att faktiskt läsa forumreglerna och FAQ-trådarna. (Jag läste faktiskt inte igenom hela forumreglerna heller när jag signade mig här.) Men ni har faktiskt alla godkännt forumreglerna när ni registrerade er och förbundit er till att inte bryta mot dem. FAQ kanske låter jättetråkigt, men de är grymt informativa och väldigt smidiga att läsa även om man som van forum-besökare letar efter nåt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted August 30, 2003 Report Share Posted August 30, 2003 Tips till alla nya medlemmar är att faktiskt läsa forumreglerna och FAQ-trådarna. (Jag läste faktiskt inte igenom hela forumreglerna heller när jag signade mig här.) Men ni har faktiskt alla godkännt forumreglerna när ni registrerade er och förbundit er till att inte bryta mot dem. FAQ kanske låter jättetråkigt, men de är grymt informativa och väldigt smidiga att läsa även om man som van forum-besökare letar efter nåt. Det tar inte lång tid att att läsa igenom forumreglerna. Sen tycker jag att det är bra att forumledarna håller koll så att det inte blir onödigt babbel om saker som kunde ha tagits upp i PM. Nu vet jag inte vadför klagomål som ni hadee fått in då du skrev om planschen, men jag tyckte att det var bra att Nina Janeway skrev om planschen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts