Jump to content

Favorit bland Star Trek-karaktärerna

Vem är din favorit bland dessa?  

40 members have voted

1. 1.

• James T Kirk
      5
    • Jean Luc Picard
      4
    • Benjamin Sisko
      3
    • Kathryn Janeway
      5
    • Jonathan Archer
      0
    • Spock
      4
    • William T Riker
      0
    • Quark
      0
    • Tuvok
      1
    • T'Pol
      3
    • Data
      3
    • Seven Of Nine
      2
    • Worf
      3
    • Malcom Reed
      2
    • The Doctor (EMH)
      3

Recommended Posts

Jag gillar Q och Worf mycket för dera roliga repliker i "Deja Q" . Doktorn kan också ha sina kul stunder.

Dock tycker jag att man skall ta upp andra karaktärer än kaptener för det finns det redan en disskusion om här. . Personen som startade tråden kanske kunde dra upp lite riktlinjer så vi vet hur vi skall sköta tråden så inte det blir en massa dubbel disskusioner.

Jag gillar Q och Worf mycket för dera roliga repliker i "Deja Q" . Doktorn kan också ha sina kul stunder.

Dock tycker jag att man skall ta upp andra karaktärer än kaptener för det finns det redan en disskusion om här. . Personen som startade tråden kanske kunde dra upp lite riktlinjer så vi vet hur vi skall sköta tråden så inte det blir en massa dubbel disskusioner.

<_< Det är bästa kapten detta är bästa karaktär. <_<

Jag kunde inte ta alla man får bara ha 15 alternativ så jag valde slumpmässigt några ur varje serie.

Jag kunde inte ta alla man får bara ha 15 alternativ så jag valde slumpmässigt några ur varje serie.

Jag vet, men man kanske kan ta en annan av sin favorit karaktär om en favorit är kapten eftersom det redan finns en tråd som tarupp det.... :borg1:

Jag vet, men man kanske kan ta en annan av sin favorit karaktär om en favorit är kapten eftersom det redan finns en tråd som tarupp det.... :borg1:

Jaja gjort är gjort och kommer aldrig tillbaka

Det behöver jag väl inte tala om, vem som är min favorit... :) Fast jag råkade göra en nollröstning. Min rösten faller på Janeway, men många av de andra är också jättebra för de tillför allihopa mycket till serierna var och en på sitt vis. Så det är inte alls långt mellan Janeway och de andra, det vore för enkelt att bara gilla en enda person i en såpass omfattande serie-grupp. (eller saga eller vad man ska kalla det)

Så... here's my list:

1) Kathryn Janeway

2) Data

3) Holodoktorn

4) Seven of Nine

5) Jean-Luc Picard

Edited by Nina Janeway

• 1 month later...

Jag lägger min röst på Kirk så klart. Fins det någon annan?? Egentligen så är Kirk, McCoy och Spock trion de bästa. Tillsammans bildar de en härlig karaktär. Grunden för Star Trek. Har personligen svårt att skilja dem åt.

Har all respekt för de som röstar på Worf, vilket är flertalet. Hans karaktär har betyt för både TNG och DS9. Den humor som Worf tillför är verkligen härlig.

Edited by Unkas

Jag röstade på Kathrine Janeway.. ;) Jag röstade på henne för hennes starka personlighet och go. Hon är en mycket färgstark person. Detta äe kanske en av de största orsakerna att jag uppskattar henne så.

--------------------

Men jag måste påpekat att du har glömt en viktig person, nämligen Consellor Tori. :(

Edited by Captain Mariah

• 2 weeks later...

Picard om jag nödvändigtvis måste välja en av alla. Finns ju många bra!

Just rollkaraktären är underbar, sedan att världens bästa skådis Stewart gör den blir ju inte sämre direkt!!

För min del är det mycket för jag är uppväxt med TNG, det var min första serie jag såg på TV, så därför blir det den jag gillar mest med vedebörande karaktärer!

Ska ni se en rolig sak så kolla på "tribute to Gene Roddenberry" på extramaterialet på säsong 5 TNG. Där är alla TOS och TNG med, och i slutet efter texten sjunger "Picard" en showlåt till Genes ära! Riktigt kul sak, sjunga kan han ju med! Och dansa o showa o allt!