Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Spaningen fortsätter..någon sugen på:

dsc00989m.th.jpg

Fmi? Mr.Trek? ;)

Det är nog en sådan choklad som man efter flera konsumerade förpackningar fortfarande inte vet om den är god eller ej :P

• Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Igår när jag åt lunch i skolan fanns det nudlar vilket jag tog, jag tog också rödbetor i samma tallrik, nudlarna var inte särskilt goda (var säkert lååååååågpris), men när nudlarna och rödbetssaften blandades såg detta mer och mer ut som någon klingonsk rätt eller något. Jag bara väntade på att nudlarna skulle börja röra på sig :D , här är en bild:

dsc00267j.th.jpg

Postad

Igår när jag åt lunch i skolan fanns det nudlar vilket jag tog, jag tog också rödbetor i samma tallrik, nudlarna var inte särskilt goda (var säkert lååååååågpris), men när nudlarna och rödbetssaften blandades såg detta mer och mer ut som någon klingonsk rätt eller något. Jag bara väntade på att nudlarna skulle börja röra på sig :D , här är en bild:

dsc00267j.th.jpg

Du tänker på Gagh, en rå klingonsk rätt bestående av goa maskar! Det kallar Supreme Commander JAG sin kebab när han har den på pizzan :D

Postad

Har precis sett färdigt en gammal film "Back to the Future" och ett citat från filmen är rätt skoj:

"I am Darth Vader. I am an extraterrestrial from the planet Vulkan" (och så gör personen i fråga vulcan salute)

Postad

Personen ifråga heter Mcfly. Back to the future tillhör mina favoritfilmer. Massor av underbara citat som...

"How the hell did he change clothes that fast?" "Major? youre right, one day I shall become major in this town and clean it up!" "Yea you can start by cleaning up here!" "Wait a second, I am in a time machine! I got all the time I want... I can go back earlier and save him!" "Time travelling has become to painfull... I have to focus on the other great mystery of the universe... Woman." Och så vidare. och självklart "Paradox? You mean one of thoose things that can blow up the universe?" and "Mcfly? But then youre my... youre my... Who the hell are you?" Nä nu får jag visst sluta innan jag måste varna mig själv. J.

Postad

Personen ifråga heter Mcfly. Back to the future tillhör mina favoritfilmer. Massor av underbara citat som...

"How the hell did he change clothes that fast?" "Major? youre right, one day I shall become major in this town and clean it up!" "Yea you can start by cleaning up here!" "Wait a second, I am in a time machine! I got all the time I want... I can go back earlier and save him!" "Time travelling has become to painfull... I have to focus on the other great mystery of the universe... Woman." Och så vidare. och självklart "Paradox? You mean one of thoose things that can blow up the universe?" and "Mcfly? But then youre my... youre my... Who the hell are you?" Nä nu får jag visst sluta innan jag måste varna mig själv. J.

Du glömde "You're not thinking forthdimentionally" :lol: Jag älskar också de filmerna :) Doc är bara för härlig!

Postad

Nej, det var inte Mac Fly som sa ovanstående med Darth Vader och vulcan utan den där professorn vars namn jag har glömt :)

Faktum är att det var Marty McFly som sa så till sin pappa George McFly för att få honom att fråga ut mamma Lorraine till dansen Echantment under the Sea. Han har på sig sin strålningsskyddsdräkt och med sig sin walkmankopia, på vilken han spelar Van Halen, för att "smälta sin pappas hjärna".

Postad

"Resistance is futile"-frasen användes av den brittiska tidningen The Telegraph för att beskriva (mitt favoritband) Muse konsert i Teignmouth.

"Their encore of Knights of Cydonia is not so much spaghetti western as spaghetti Martian, so magnificently ridiculous and ridiculously magnificent that resistance is futile."

källa

Postad (redigerade)

I eyy Farscape-avsnitt jag såg igår så refererade Crichton till en av skurkarna (som det var uppenbart för tittarna att han snart skulle förolyckas....) som "Mr. Redshirt".

EDIT: Sen så har ju Farscape med viss regelbundenhet Star Trek-referenser även i övrigt, men just den slog mig som mycket roande.

Redigerad av Kashked
Postad

Men det var professorn som gick och gjorde det där, inte någon McFly^

tyvärr MrTrek, du har missuppfattat det hela. Enl bonusmaterialet på dvdn framgår det tydligt att det är Marty McFly, inte doc Brown, i strålskyddsdräkten hos sin pappa George

Postad

Jag vet inte hur du kom fram till att det var doc men Marty använde ju samma dräkt som han hade på sig när han åkte tillbaka i tiden och var i ladan så det är klart att det är han. J.

Jag plockade fram dvd och kollade på bonusmaterialet "borttagna scener" där scenen med Marty i strålskyddsdräkten är förlängd. Där framkommer det tyligt att det är Marty eftersom man hör att det är hans röst. Doc väntar utanför huset i sin bil och de åker tillbaka till Docs hus. Marty är då fortfarande iklädd strålskyddsdräkten.

Postad

Jo, men säger inte doc till Marty när han är orolig att hans pappa inte kommer att hans pappa fått besök från "Darth Vader of the planet Vulcan" som hotade att smälta hans hjärna? Det har jag för mig iaf...

Postad

Jo, men säger inte doc till Marty när han är orolig att hans pappa inte kommer att hans pappa fått besök från "Darth Vader of the planet Vulcan" som hotade att smälta hans hjärna? Det har jag för mig iaf...

Den scenen existerar inte. Men jag kan nog lägga upp den bortklippta scenen jag talar om på youtube.

Postad

Den scenen existerar inte. Men jag kan nog lägga upp den bortklippta scenen jag talar om på youtube.

Annars kan du säga vilken det är så kan jag kolla på DVD:n, och nu såg jag att den scenen jag hänvisade till inte fanns :rodna:

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...