johannalaforge Postad 28 December, 2008 Rapport Postad 28 December, 2008 Jag vill bestämt minnas någon form av choklad som hette Dukat, men Google tycker något annat... Japp, det finns. Det är en Marabo-chokladsort, och den råkar vara en av mina favoriter :P Citera
Marvin Postad 29 December, 2008 Rapport Postad 29 December, 2008 (redigerade) Jag vill bestämt minnas någon form av choklad som hette Dukat, men Google tycker något annat... Japp, det finns. Det är en Marabo-chokladsort, och den råkar vara en av mina favoriter :P Jaaa, "Marabou dukat" ville Google visa mig! Mysteriet är löst. ;) Redigerad 29 December, 2008 av Marvin Citera
Supreme Commander JAF Postad 29 December, 2008 Rapport Postad 29 December, 2008 Såg just Kirk på tv... Som hallåa i svt 1. Joannette någonting. Antingen ett väldigt märkligt sammanträffande eller så är hon en trekker av sällan skådat slag. J. Citera
Keiko Postad 30 December, 2008 Rapport Postad 30 December, 2008 Jag kan inte komma på något fall av trekspotting, förutom att påminnelser finns överallt. Men något som är riktigt läskigt är att varje gång jag hör låten "No Air" med Jordan Sparks och Chris Brown så tänker jag direkt på Star Trek Voyager, men jag tror inte de har något samband... Helläskigt! o_O Citera
Unkas Postad 30 December, 2008 Rapport Postad 30 December, 2008 Jag kan inte komma på något fall av trekspotting, förutom att påminnelser finns överallt. Men något som är riktigt läskigt är att varje gång jag hör låten "No Air" med Jordan Sparks och Chris Brown så tänker jag direkt på Star Trek Voyager, men jag tror inte de har något samband... Helläskigt! o_O Ditt sjätte sinne gör antagligen någon koppling som du inte själv är medveten om. Troligtvis en högst personlig koppling. Supreme Commander JAF, ja har också sett den där Kirk-tösen för övrigt. Hon syns regelbundet. Tror dock inte att hon har något med ST att göra. Citera
Aike Postad 30 December, 2008 Rapport Postad 30 December, 2008 (redigerade) Jag tror hon har varit presentatör på SVT i många år. Jag har för mig att hon presenterade Voyageravsnitt när de sändes för första gången 1998. Intervju med henne (hon är född i USA). http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=60299&a=707854 Redigerad 30 December, 2008 av Aike Citera
commander ricochet Postad 8 Januari, 2009 Rapport Postad 8 Januari, 2009 Jag såg en man i 45-årsåldern idag som måste ha varit en klingon! Ha hade stora breda djupa veck i hela pannan det var helt outstanding och påminde starkt om en klingonpanna...dock hade han kort hår..hm en modern...jag menar gammal variant! :blink: Jag kunde ju inte gärna ha tagit kort för att visa/bevisa det hela. Citera
morgan Postad 24 Januari, 2009 Rapport Postad 24 Januari, 2009 såg att det fins en tv serie på 9 som heter spooks :vulcan: Citera
Borgmi Postad 24 Januari, 2009 Rapport Postad 24 Januari, 2009 När jag var i spanien över julen såg jag spock. Allvarligt, det måste varit han. Eller åtminstonde han som spelar spock, utklädd med öron och ögonbryn och allt. Det var riktigt häftigt! Citera
Keiko Postad 24 Januari, 2009 Rapport Postad 24 Januari, 2009 Okej, någon har säkert tagit upp det här (orkar inte leta), men jag påminner er. Det finns ett Simpsonsavsnitt där tidningskillen blir gasdrågad och drömmer att han är Spock som med lasersyn (Hel-knäppt, eller hur!) räddar Kirk från kaptensstolen som har blivit galen! I ett annat avsnitt så köper han tre böcker av Leonard Nimoy: I am not Spock, I am Spock och I am also Scotty. :lol: (Okej, det kanske inte hör till ämnet, men i alla fall nästan!) Citera
Mr Trek Postad 25 Januari, 2009 Rapport Postad 25 Januari, 2009 På NASA:s Greatest Missions på Discovery Channel finns det en gubbe som berättar som är otroligt lik en Vulcan hans öron är jättespetsiga! Citera
Supreme Commander JAF Postad 25 Januari, 2009 Rapport Postad 25 Januari, 2009 När jag var i spanien över julen såg jag spock. Allvarligt, det måste varit han. Eller åtminstonde han som spelar spock, utklädd med öron och ögonbryn och allt. Det var riktigt häftigt! Det kanske var någon spanjor som utövade cosplay? J. Citera
Borgmi Postad 25 Januari, 2009 Rapport Postad 25 Januari, 2009 Kanske det. Eller så var det spock på riktigt! Citera
Marvin Postad 9 Februari, 2009 Rapport Postad 9 Februari, 2009 (redigerade) Upptäckte nyligen att en viss Alexandre Picard är back i Ottawa Senators (NHL). Redigerad 9 Februari, 2009 av Marvin Citera
Supreme Commander JAF Postad 9 Februari, 2009 Rapport Postad 9 Februari, 2009 Då hoppas jag att killen är trekker för annars vore han nog dödstrött på alla som frågar om han är släkt med Jean luc i star trek <_< :lol: J. Citera
Marvin Postad 26 Februari, 2009 Rapport Postad 26 Februari, 2009 ...Och om man spelar Gears of War I live på Xbox360 kan man stöta på en som kallar sig själv för wilsonwheaton. Det upptäckte jag i helgen, och jag kunde inte låta bli att undra "tänk om det är Wesley Crusher himself!" Troligen inte, men man kan ju alltid hoppas. Citera
Unkas Postad 26 Februari, 2009 Rapport Postad 26 Februari, 2009 ...Och om man spelar Gears of War I live på Xbox360 kan man stöta på en som kallar sig själv för wilsonwheaton. Det upptäckte jag i helgen, och jag kunde inte låta bli att undra "tänk om det är Wesley Crusher himself!" Troligen inte, men man kan ju alltid hoppas. Hoppas du spöade honom!! Citera
Marvin Postad 27 Februari, 2009 Rapport Postad 27 Februari, 2009 Nja, vi var i samma lag så jag tror inte det skulle varit sådär jättebra. Men jag skulle ljuga om jag sa att det inte var frestande :lol: Citera
Expendable Ensign Postad 13 Mars, 2009 Rapport Postad 13 Mars, 2009 Jag köpte nyligen en laserskrivare av märket Xerox. Vad som gör den trekkig är dess modellnamn. Den heter nämligen Phaser! Citera
Aike Postad 13 Mars, 2009 Rapport Postad 13 Mars, 2009 I filmerna The Terminal (Tom Hanks) och The Hottie and The Nottie (Paris Hilton) finns de birollsfigurer som är trekkies. Tänker inte berätta vad de gör, men bägge filmerna kan vara värda att se bara för det. Citera
taktak Postad 25 Mars, 2009 Rapport Postad 25 Mars, 2009 på en lektion hade vi en lärare som gav oss ett perspektiv på hur vi skulle tänka för att göra rätt, han sa "tänk som en vulkan (vulcan), liksom att det är stora krafter som rör sig under ytan och ibland kan det brista och bubbla ut lite." Citera
Borgmi Postad 25 Mars, 2009 Rapport Postad 25 Mars, 2009 Måste påpeka en grej som jag inte har sagt innan, som är väldigt trekrelaterat. I serien Heroes, som är en stor personlig favorit, så relateras det mesta till Star Trek och två av seriens stora karaktärer är Star Trekfans. Det är små kommentarer hela tiden, och hints. Jag blir lika glad varje gång! Om du inte har sett heroes så rekommenderar jag den VERKLIGEN! Underbar serie. Och lite trekkigt. Citera
taktak Postad 25 Mars, 2009 Rapport Postad 25 Mars, 2009 Jazzmusiker brukar Q:a (cue:a) varandra med fingerrörelser eller tecken när det spelar. Det är ett av deras favoritbegrepp. Citera
commander ricochet Postad 17 Maj, 2009 Rapport Postad 17 Maj, 2009 Hmm jag var på ett nytt ställe igår och jag vet inte om det är så direkt kopplingsbart till star trek men jag fick känslan av obskyra barer från star trek serier. Stället hade skiftande färgsättning som synes: Klingon style: Romulan style: Andorian style: Citera
The Holy Three Postad 17 Maj, 2009 Rapport Postad 17 Maj, 2009 Måste påpeka en grej som jag inte har sagt innan, som är väldigt trekrelaterat. I serien Heroes, som är en stor personlig favorit, så relateras det mesta till Star Trek och två av seriens stora karaktärer är Star Trekfans. Det är små kommentarer hela tiden, och hints. Jag blir lika glad varje gång! Om du inte har sett heroes så rekommenderar jag den VERKLIGEN! Underbar serie. Och lite trekkigt. För att inte tala om att George Takei har medverkat i serien ;) Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.