Jump to content

Trekspotting

Thalaxian

Recommended Posts

Här hade jag tänkt mig att man skulle kunna delge sina medtrekkers små händelser med trekanknytning i vardagen som inte passar in någon annanstans i forumet. Till exempel så upptäckte jag att ett "uppspelningstema" i Windows mediaplayer heter Warp. Eller om man kanske har sett någon film där någon gör ett Star Trek-tecken eller säger något trekrelaterat.

• Replies 526
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ok. Om man lyssnar i slutet av låten All Right Now av Free så hör man nåt som är misstänkt likt "Resistans is Futile"....

I Ice Age trailern så hör man frasen: "To bodly go, were no mammals has gone before". I samma film gör den lilla pojken Live Long and Prosper tecknet när han hittar ett infryst UFO.

I nån mysko Kalle Anka serie så var det några utomjordingar som kom från planeten "Vulcanius" och dom höll fingrarna misstänkt likt Live Long and Prosper tecket (dock så hade dom bara två fingar)

skriver fler när jag kommer ihåg dom... :)

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

På MTV-galan gjorde The Neptunes en sjudundrande succé, i alla fall i mina ögon för en av dem gjorde "Live Long and Prosper" två gånger och sa Star Trek! och den andre hade en Star Trektröja (riktigt snygg).

I förra veckans avsnitt av "De Drabbade" sa en av personerna "att kämpa emot är meningslöst" och det var ju väldigt likt "resistance is futile"... Har säkert fler på lager, jag återkommer.

Edited by imzadi

I gårdagens Jeopardy fanns det med en Star Trekfråga. Denna gången var det Tolkientema och en fråga var något i stil med: Kapten Kirk och Spock var bersättning på ett ringformat rymdskepp i en kultserie från 60-talet. Kommer tyvärr inte ihåg den korrekta lydelsen på frågan.

Edited by Thalaxian