Thalaxian Posted October 8, 2003 Report Share Posted October 8, 2003 Här hade jag tänkt mig att man skulle kunna delge sina medtrekkers små händelser med trekanknytning i vardagen som inte passar in någon annanstans i forumet. Till exempel så upptäckte jag att ett "uppspelningstema" i Windows mediaplayer heter Warp. Eller om man kanske har sett någon film där någon gör ett Star Trek-tecken eller säger något trekrelaterat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted October 8, 2003 Report Share Posted October 8, 2003 Ok. Om man lyssnar i slutet av låten All Right Now av Free så hör man nåt som är misstänkt likt "Resistans is Futile".... I Ice Age trailern så hör man frasen: "To bodly go, were no mammals has gone before". I samma film gör den lilla pojken Live Long and Prosper tecknet när han hittar ett infryst UFO. I nån mysko Kalle Anka serie så var det några utomjordingar som kom från planeten "Vulcanius" och dom höll fingrarna misstänkt likt Live Long and Prosper tecket (dock så hade dom bara två fingar) skriver fler när jag kommer ihåg dom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted October 8, 2003 Report Share Posted October 8, 2003 I Paint Shop Pro (ett målarprg) finns det en pensel som heter "WarpBrush" ^_^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
James Godthardt Posted October 9, 2003 Report Share Posted October 9, 2003 I filmen "Fyra bröllop och en begravning" så säger de "Enterprised" i en scen... Låter ju misstänksamt likt Enterprise D... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted October 20, 2003 Report Share Posted October 20, 2003 Var inne på ett bibliotek idag och i en av hyllorna stod en bok med titeln Sarek. :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted October 23, 2003 Report Share Posted October 23, 2003 På geografin i måndags kunde jag inte låta bli att anmärka på hur lik Guyana's flagga är Starfleets combadge i 29:e århundradet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 23, 2003 Report Share Posted October 23, 2003 jobar på ett godisgrossist företag. där finns det "plasma" godis...=) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted November 2, 2003 Report Share Posted November 2, 2003 Som jag även har nämnt i en annan tråd så var jag uppe hos mina små kusiner i stockholm. Då gjorde den ena ett teckan som var väldigt likt "Live long a prosper" tecknet... as frodigt tyckte jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imzadi Posted November 9, 2003 Report Share Posted November 9, 2003 (edited) På MTV-galan gjorde The Neptunes en sjudundrande succé, i alla fall i mina ögon för en av dem gjorde "Live Long and Prosper" två gånger och sa Star Trek! och den andre hade en Star Trektröja (riktigt snygg). I förra veckans avsnitt av "De Drabbade" sa en av personerna "att kämpa emot är meningslöst" och det var ju väldigt likt "resistance is futile"... Har säkert fler på lager, jag återkommer. Edited November 10, 2003 by imzadi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted November 10, 2003 Report Share Posted November 10, 2003 I spelet WarCraft 3 är koden för att bygga snabbt "WarpTen" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted November 10, 2003 Report Share Posted November 10, 2003 I spelet WarCraft 3 är koden för att bygga snabbt "WarpTen" Och i WC2 är koden för odödlighet: "it is a good day to die". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted November 10, 2003 Report Share Posted November 10, 2003 om man ska fortsätta på WC2, är inte en koderna 'make it so' oxå? (det går fortare att träna och bygga etc) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted November 10, 2003 Report Share Posted November 10, 2003 Och koden för att se hela kartan är "on screen". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imzadi Posted November 10, 2003 Report Share Posted November 10, 2003 I vårt franskarum på skolan har vi ett tidningsutklipp där det står "Franska elever besökte Sarek" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted November 11, 2003 Report Share Posted November 11, 2003 Jag fortsätter att se ST-skådisar lite här och var. Inte nog med att jag trodde att det var Wil Wheaton jag såg i Nordstan för ett tag sen, nyligen kunde jag svära på att det var David Warner jag såg vid busshållplatsen. :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted November 11, 2003 Report Share Posted November 11, 2003 Tittade på sporten igår (gör inte det ofta...) och såg då att en struken häst hette "Make it so". Lite trekk va det i alla fall va? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted November 18, 2003 Author Report Share Posted November 18, 2003 (edited) I gårdagens Jeopardy fanns det med en Star Trekfråga. Denna gången var det Tolkientema och en fråga var något i stil med: Kapten Kirk och Spock var bersättning på ett ringformat rymdskepp i en kultserie från 60-talet. Kommer tyvärr inte ihåg den korrekta lydelsen på frågan. Edited November 18, 2003 by Thalaxian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trojan1313 Posted November 18, 2003 Report Share Posted November 18, 2003 Fransmän är väldigt lika Ferengis, kolla själva: :ferengi:. Och om du ser på First Contact så låter Borg som något svenskt.:P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted November 18, 2003 Report Share Posted November 18, 2003 Fransmän är väldigt lika Ferengis, kolla själva: :ferengi:. Irländare är mer lika jag lovar! haha Såg en buss med registreringsnummret TNG... <_< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted November 18, 2003 Report Share Posted November 18, 2003 Idag när jag satt i kassan, på jobbet, såg jag en man med vulcanögonbryn (åtminstone väldigt likt iaf) och halvt spetsiga öron. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted November 18, 2003 Author Report Share Posted November 18, 2003 Såg just en film på Canal + med titeln Repli Kate. Den handlade om en forskare som bygger en "hyper replicator" som man klonar med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trojan1313 Posted November 19, 2003 Report Share Posted November 19, 2003 Fransmän är väldigt lika Ferengis, kolla själva: :ferengi:. Irländare är mer lika jag lovar! haha Argh, how dare you guestion me? :klingon: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted November 19, 2003 Report Share Posted November 19, 2003 (edited) Fransmän är väldigt lika Ferengis, kolla själva: :ferengi:. De har liknande matvanor också. :sjuk: Det har väl förresten inte undgått någon att det just nu är vecka 47? :P Edited November 19, 2003 by Excelsior Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trojan1313 Posted November 19, 2003 Report Share Posted November 19, 2003 Tittade på sporten igår (gör inte det ofta...) och såg då att en struken häst hette "Make it so". Lite trekk va det i alla fall va? Vad har "make it so" med Star Trek att göra? Herr :klingon: säger: Kaploh kaploh! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imzadi Posted November 19, 2003 Report Share Posted November 19, 2003 Captain Jean Luc Picard (från The Next Generation) säger "make it so" när någon till exempel har kommit med ett förslag och han vill att den ska genomföra det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts