Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

  • 1 månad senare...
Postad

Jag just kommit hem från en månads vistelse på Borneo och Taiwan. När jag var i Kuala Lumpur för ett par dagar sedan så hittade jag en slags nattklubb med namnet WARP. Lite kul var det även om ajg inte hade tid att gå in där.

Postad

Vet inte om någon har sagt detta tidigare...

Min "stackars" klass har allt fått sin beskärda del av Trekk...

Min absoluta favorit-replik är ju den från E.T.;

"-Come on, we've got to help him back to his space-craft...

-Can't he just beam...?

-Mike! This is NOT Star Trek!!!"

Den fick ganska mycket skratt från mig och min Eng-lärare (klassens två trekkers... :rolleyes: )

En annan är från "Min stora kärlek", som vi såg på Svenskan.

"-I guess we've just have to find that guy again so he can put that Vulcan-Mined-meld on you again..."

Då var det bara jag som skratta, och resten av klassen stirra på mig... :D

Postad

Igår kväll (natt egentligen) satt jag och kollade på Cartoon Network (jag är ganska förtjsut i tecknade serier) och i en av dem så var det tre småkillar som var på någon samlarmässa iklädda Star Trek uniformer och om jag inte hörde fel så hette en av killarna SPock eller så kallade de andra hopnom bara för det. Han kan även ha haft ett liknande namn.

  • 2 veckor senare...
Postad

Jag satt och kollade på "The Osbournes" för ett tag sedan. Ungarna, Kelly & Jack, bråkade och skrek. Hustrun tjatade. Och den stackars Ozzy satt med huvudet långt ner mellan knäna och sa bedjande, nästan ljudlöst: Beam me up Scotty... :)

Postad

Som den tecknatgillande person jag är så satt jag och zappade runt bland kanalerna på TV-n och kom in mitt i ett program med Jimmy Neutron eller vad det nu heter. Hur som helst så sänder han ett meddelande till en rymdcivilisation. När han gör detta gör han vulcanhälsningen. Den förekommer även senare i programmet då en av hans kompisar gör tecknet.

Postad

I Gilmore Girls avsnitt i söndags utspelades denna dialog:

JASON: But, it's inevitable. They're gonna see us together someplace, or a traffic report will take pictures of cars on the expressway and we'll be sitting in the car - and then Richard will be watching the news and he will see us, so barring some sort of Star Trek-like cloaking device - which was problematic in every incarnation of Star Trek - I remember Kirk complaining about it, I remember Picard complaining about it - they will see us, and we'll get caught.

LORELAI: I'm very uncomfortable dating a Trekkie.

Dessutom pratade de klingonska i Cityakuten i måndags :D

Postad

Såg ett bandat avsnitt av Cityakuten sen i måndags Abby satt i en grupp för personer med lite psykiska åkommor. En av personerna som hon behandlade talade bara klingonska :) . Fast sjukhuset hade inte råd med tolken för ett annat sjukhus behövde de pengarna till en tolk för alviska :(

Postad

satt å såg på filmen jason X: Friday the 13th för nån dag sen (den när Jason Voorhees springer runt å mördar folk i rymden), å där säger Rowan (Lexa Doig) nått i stil me "kan ni inte bara stråla oss här i från?" å folket glodde på henne som om hon va helt galen...

lite star trek iallafall..

Postad
satt å såg på filmen jason X: Friday the 13th för nån dag sen (den när Jason Voorhees springer runt å mördar folk i rymden), å där säger Rowan (Lexa Doig) nått i stil me "kan ni inte bara stråla oss här i från?" å folket glodde på henne som om hon va helt galen...

lite star trek iallafall..

<{POST_SNAPBACK}>

Vi får inte heller glömma att Lexa Doig som du nämner här, spelar Andromeda eller Rommie som hon också kallas i Gene Roddenberry's Andromeda :)

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postad

satt å kollade på filmen Det våras för rymden i natt. å där sa

Kommendörinnan Zircon: ska jag be Snorkig stråla ner er?

President Skroob: jag vet inte... är det säkert?

Z: ja, Snorkig strålade mig två gånger i natt, det var underbart.

S: okej, jag prövar. det funkar ju på Star trek.

Postad

På mitt jobb skulle vi skapa ett system för att lagra information i, exemplevis hur man jobbar med vissa grejer. Systemet kallade vi först för "Kollektiva minnet", tills vi alla började spåna vidare med Borgs och det gemensamma minnet som bakgrund.

Nu heter Systemet "kunskaps kuben" och har en kub som logga. Varje gång jag klickar på den mumlar jag "resistance is futile" för att ladda in info som alla ska ta del av... :borg2:

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...