Expendable Ensign Postad 26 Juni, 2004 Rapport Postad 26 Juni, 2004 Såg att Michelle Forbes (Ro Laren i TNG) ska göra en av rösterna i datorspelet Half-Life 2. http://www.imdb.com/title/tt0374692/ Citera
ramz Postad 28 Juni, 2004 Rapport Postad 28 Juni, 2004 Apprâpâ Half-Life 2 kolla namnet pâ den först karaktären... Credited cast: Robert Culp .... Dr. Wallace -->Breen<-- (voice) Citera
James Godthardt Postad 28 Juni, 2004 Rapport Postad 28 Juni, 2004 Såg på The Simpsons förut, i öppningssekvensen beamades familjen till soffan. Citera
Aliline Postad 30 Juni, 2004 Rapport Postad 30 Juni, 2004 I bla Linköping finns det ett företag som heter Nexus. Citera
James Godthardt Postad 1 Juli, 2004 Rapport Postad 1 Juli, 2004 Även i dagens avsnitt av The Simpsons hände det en trekrelaterad sak. Abe Simpson sa "Det var jag som lade ner Star Trek". Citera
Great Bird Postad 5 Juli, 2004 Rapport Postad 5 Juli, 2004 Var det någon som såg kvällens avsnitt med den underbare kommisarie Frost? Frost: And get rid of all these people, especially those who seems to have been beamed down by the starship Enterprise Citera
Excelsior Postad 6 Juli, 2004 Rapport Postad 6 Juli, 2004 I dagens Metro Göteborg fanns det ett foto där en ST Nemesis-affisch var med i bakgrunden. Citera
Great Bird Postad 9 Augusti, 2004 Rapport Postad 9 Augusti, 2004 När jag var i skottland för en tid sen såg jag en T'shirt med en skotte i kilt och texten: Beam me up Scottie Citera
Thalaxian Postad 13 Augusti, 2004 Författare Rapport Postad 13 Augusti, 2004 Jag just kommit hem från en månads vistelse på Borneo och Taiwan. När jag var i Kuala Lumpur för ett par dagar sedan så hittade jag en slags nattklubb med namnet WARP. Lite kul var det även om ajg inte hade tid att gå in där. Citera
Lokatt Postad 15 Augusti, 2004 Rapport Postad 15 Augusti, 2004 Vet inte om någon har sagt detta tidigare... Min "stackars" klass har allt fått sin beskärda del av Trekk... Min absoluta favorit-replik är ju den från E.T.; "-Come on, we've got to help him back to his space-craft... -Can't he just beam...? -Mike! This is NOT Star Trek!!!" Den fick ganska mycket skratt från mig och min Eng-lärare (klassens två trekkers... ) En annan är från "Min stora kärlek", som vi såg på Svenskan. "-I guess we've just have to find that guy again so he can put that Vulcan-Mined-meld on you again..." Då var det bara jag som skratta, och resten av klassen stirra på mig... Citera
Great Bird Postad 20 Augusti, 2004 Rapport Postad 20 Augusti, 2004 I dagens Aktuellt kl 18 visades världens snabbaste solcellsdrivna bil. Dom spelade TNG-temat när bilen körde runt i början. Citera
Aliline Postad 25 Augusti, 2004 Rapport Postad 25 Augusti, 2004 Det finns en brittisk boxare i OS som heter Khan. Citera
Thalaxian Postad 29 Augusti, 2004 Författare Rapport Postad 29 Augusti, 2004 Igår kväll (natt egentligen) satt jag och kollade på Cartoon Network (jag är ganska förtjsut i tecknade serier) och i en av dem så var det tre småkillar som var på någon samlarmässa iklädda Star Trek uniformer och om jag inte hörde fel så hette en av killarna SPock eller så kallade de andra hopnom bara för det. Han kan även ha haft ett liknande namn. Citera
OnO Postad 9 September, 2004 Rapport Postad 9 September, 2004 Jag satt och kollade på "The Osbournes" för ett tag sedan. Ungarna, Kelly & Jack, bråkade och skrek. Hustrun tjatade. Och den stackars Ozzy satt med huvudet långt ner mellan knäna och sa bedjande, nästan ljudlöst: Beam me up Scotty... Citera
Thalaxian Postad 9 September, 2004 Författare Rapport Postad 9 September, 2004 Som den tecknatgillande person jag är så satt jag och zappade runt bland kanalerna på TV-n och kom in mitt i ett program med Jimmy Neutron eller vad det nu heter. Hur som helst så sänder han ett meddelande till en rymdcivilisation. När han gör detta gör han vulcanhälsningen. Den förekommer även senare i programmet då en av hans kompisar gör tecknet. Citera
Me Postad 14 September, 2004 Rapport Postad 14 September, 2004 I Gilmore Girls avsnitt i söndags utspelades denna dialog: JASON: But, it's inevitable. They're gonna see us together someplace, or a traffic report will take pictures of cars on the expressway and we'll be sitting in the car - and then Richard will be watching the news and he will see us, so barring some sort of Star Trek-like cloaking device - which was problematic in every incarnation of Star Trek - I remember Kirk complaining about it, I remember Picard complaining about it - they will see us, and we'll get caught. LORELAI: I'm very uncomfortable dating a Trekkie. Dessutom pratade de klingonska i Cityakuten i måndags Citera
Karl Postad 17 September, 2004 Rapport Postad 17 September, 2004 Såg ett bandat avsnitt av Cityakuten sen i måndags Abby satt i en grupp för personer med lite psykiska åkommor. En av personerna som hon behandlade talade bara klingonska . Fast sjukhuset hade inte råd med tolken för ett annat sjukhus behövde de pengarna till en tolk för alviska Citera
T'Pol Postad 18 September, 2004 Rapport Postad 18 September, 2004 satt å såg på filmen jason X: Friday the 13th för nån dag sen (den när Jason Voorhees springer runt å mördar folk i rymden), å där säger Rowan (Lexa Doig) nått i stil me "kan ni inte bara stråla oss här i från?" å folket glodde på henne som om hon va helt galen... lite star trek iallafall.. Citera
Thalaxian Postad 23 September, 2004 Författare Rapport Postad 23 September, 2004 För ett par dagar sedan såg jag ett program om veterinärer på TV. Då behandlade de bland annat en hund som hette Spot alltså samma namn som Datas katt. Citera
OnO Postad 23 September, 2004 Rapport Postad 23 September, 2004 satt å såg på filmen jason X: Friday the 13th för nån dag sen (den när Jason Voorhees springer runt å mördar folk i rymden), å där säger Rowan (Lexa Doig) nått i stil me "kan ni inte bara stråla oss här i från?" å folket glodde på henne som om hon va helt galen... lite star trek iallafall.. <{POST_SNAPBACK}> Vi får inte heller glömma att Lexa Doig som du nämner här, spelar Andromeda eller Rommie som hon också kallas i Gene Roddenberry's Andromeda Citera
imzadi Postad 29 September, 2004 Rapport Postad 29 September, 2004 Satt på skunk och kollade igenom en skunkgrupp kallad "Hardcoreimages 1.0" och efter ett par sidor dyker den här upp: http://skunk.spray.se/gruppmeddelanden.jsp?p=5&gid=550895 Känner någon igen sig kanske? Citera
Aliline Postad 12 Oktober, 2004 Rapport Postad 12 Oktober, 2004 I gårdagens avsnitt av buffy nämndes Tribbles, de små gulliga djuren som förökar sig snabbt. :lol: Citera
T'Pol Postad 21 Oktober, 2004 Rapport Postad 21 Oktober, 2004 satt å kollade på filmen Det våras för rymden i natt. å där sa Kommendörinnan Zircon: ska jag be Snorkig stråla ner er? President Skroob: jag vet inte... är det säkert? Z: ja, Snorkig strålade mig två gånger i natt, det var underbart. S: okej, jag prövar. det funkar ju på Star trek. Citera
Durator Postad 21 Oktober, 2004 Rapport Postad 21 Oktober, 2004 På mitt jobb skulle vi skapa ett system för att lagra information i, exemplevis hur man jobbar med vissa grejer. Systemet kallade vi först för "Kollektiva minnet", tills vi alla började spåna vidare med Borgs och det gemensamma minnet som bakgrund. Nu heter Systemet "kunskaps kuben" och har en kub som logga. Varje gång jag klickar på den mumlar jag "resistance is futile" för att ladda in info som alla ska ta del av... :borg2: Citera
Great Bird Postad 25 Oktober, 2004 Rapport Postad 25 Oktober, 2004 Jag hittade den gamla reklamen för limfritt golv på ett videoband: (överdriven skånsk dialekt) De e reeena Staaar Trek golvet! Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.