Supreme Commander JAF Postad 12 September, 2005 Rapport Postad 12 September, 2005 Jag läste en del i Jan Guillous tempelriddaren. Då såg jag en figur i det heliga landet som hette ODO i förnamn. Hamnade vid ett ds9 avsnitt på st dagen förra veckan. Det som slog mig är att en av karraktärerna där har ett namn som låter lite svenskt. Nämligen NOG. Inte för att jag fått nog av Nog men det låter ändå lite roligt. Nån som vet varifrån det kommer? J. Citera
Aliline Postad 10 November, 2005 Rapport Postad 10 November, 2005 Det finns ett företag i Gävle som heter Telexia. Byt ut de båda E mot A. och lägg till N på slutet. Vad får du då? jo talaxian. Neelix ras :lol: Citera
Supreme Commander JAF Postad 14 November, 2005 Rapport Postad 14 November, 2005 Tänkte bara tala om att Voyger ska kryssa runt medelhavet i sommar (06). Kanske något för alla st frälsta att haka på? Jag menar, visst låter det att kunna säga att man rest med Voyger, of the seas visserligen, men ändå? Sedan verkar det ju vara ett superbt skepp. Hm undrar om dom har gömt en EMH nere i sickbay? Kanske bäst att kolla om man skulle få tillräckligt med pengar över för en sådan resa! Sugen blir man! J. Citera
orville Postad 14 November, 2005 Rapport Postad 14 November, 2005 Tänkte bara tala om att Voyger ska kryssa runt medelhavet i sommar (06). Kanske något för alla st frälsta att haka på? Jag menar, visst låter det att kunna säga att man rest med Voyger, of the seas visserligen, men ändå? Sedan verkar det ju vara ett superbt skepp. Hm undrar om dom har gömt en EMH nere i sickbay? Kanske bäst att kolla om man skulle få tillräckligt med pengar över för en sådan resa! Sugen blir man! J. Har du någon länk där man kan få veta mer? Citera
Supreme Commander JAF Postad 23 November, 2005 Rapport Postad 23 November, 2005 Tänkte bara tala om att Voyger ska kryssa runt medelhavet i sommar (06). Kanske något för alla st frälsta att haka på? Jag menar, visst låter det att kunna säga att man rest med Voyger, of the seas visserligen, men ändå? Sedan verkar det ju vara ett superbt skepp. Hm undrar om dom har gömt en EMH nere i sickbay? Kanske bäst att kolla om man skulle få tillräckligt med pengar över för en sådan resa! Sugen blir man! J. Har du någon länk där man kan få veta mer? Sök på Royal carribean (rci). Annars kan du hämta katalog närmsta välsorterade resebyrå. Tänkte nämna att jag såg en bil som hade TNG som reg skylt. Kanske något för en äkta treekie. Vem blir först i sverige med Star Trek som personlig reg skylt? J. Citera
One Postad 23 November, 2005 Rapport Postad 23 November, 2005 Förmodligen ingen, för om jag inte är ute och seglar så får man ha högst sju tecken på en personlig regestreringsskylt. Citera
Supreme Commander JAF Postad 24 November, 2005 Rapport Postad 24 November, 2005 Förmodligen ingen, för om jag inte är ute och seglar så får man ha högst sju tecken på en personlig regestreringsskylt. Attan också! ST borde väl gå om det inte är för kort. Voyger borde defenitivt gå. Fler förslag? Citera
Supertreck Postad 24 November, 2005 Rapport Postad 24 November, 2005 Vet inte om det hör hit. Ibland kan Firefox krångla och ett meddelande dyker och det står typ Finns ingen data att hitta Jaså! hmmm Jobbar Data i Firefox? Citera
MrsRiker Postad 7 December, 2005 Rapport Postad 7 December, 2005 Förmodligen ingen, för om jag inte är ute och seglar så får man ha högst sju tecken på en personlig regestreringsskylt. Attan också! ST borde väl gå om det inte är för kort. Voyger borde defenitivt gå. Fler förslag? NCC 1701 ? Citera
orville Postad 9 December, 2005 Rapport Postad 9 December, 2005 Ikväll går det en film där leonard nimoy är med. Jag är ganska säker på att det är hans första framtädande i filmsammanhang. Här är ett utdrag av vad som står i svt:s tablå. Filmen går på svt 1 och börjar 0045 tror jag De kommer! Amerikansk långfilm från 1954. (Them) I ett ökenområde, där jättestora myror, utvecklats efter en atombombsexplosion 1949, har några människor försvunnit och dödats. Polisen får hjälp av vetenskaplig expertis för att försöka förgöra myrorna. Regi: Gordon Douglas. I rollerna: James Whitmore, Edmund Gwenn, Joan Weldon, James Arness, Onslow Stevens m.fl. Citera
Supreme Commander JAF Postad 12 December, 2005 Rapport Postad 12 December, 2005 Såg en hundras på hundmässan som hette Picard (en variant av Briard). Undrar om mister Stewart har en sån? :blink: J. Citera
MacroNet2004 Postad 21 Januari, 2006 Rapport Postad 21 Januari, 2006 I vårt franskarum på skolan har vi ett tidningsutklipp där det står "Franska elever besökte Sarek" Sarek är en av vårt ärorika lands nationalparker... så nu vet du det ;) Citera
OnO Postad 22 Januari, 2006 Rapport Postad 22 Januari, 2006 I vårt franskarum på skolan har vi ett tidningsutklipp där det står "Franska elever besökte Sarek" Sarek är en av vårt ärorika lands nationalparker... så nu vet du det ;) Japp och en svensk musikgrupp känd från melodifestivalen bestående av Jessica Wetterstrand, Ola Hertzberg, Stina Jadelius, Zara Kronvall och Göran Månsson. Citera
B'Elanna Postad 22 Januari, 2006 Rapport Postad 22 Januari, 2006 När jag var på väg till Star trek visining i Malmö i går såg jag en affär som heter Mark One- Undrar om det finns någit EMH där? :lol: <_< Citera
MacroNet2004 Postad 22 Januari, 2006 Rapport Postad 22 Januari, 2006 Som kanske tagit sitt namn ifrån nationalparkens? ;) Undrar om de hade det i åtanke när de namngav Spocks far... Citera
Aliline Postad 27 Januari, 2006 Rapport Postad 27 Januari, 2006 (redigerade) I en film (Out for Justice) som pågår nu så finns en skådis som heter jo champa med. :lol: Redigerad 27 Januari, 2006 av Aliline Citera
Supreme Commander JAF Postad 15 Februari, 2006 Rapport Postad 15 Februari, 2006 En kortfilm som svt(tror jag) visar framöver heter Malcolm. Någon st intresserad som gjort den, kanske? J. Citera
Thalaxian Postad 1 Mars, 2006 Författare Rapport Postad 1 Mars, 2006 Idag när jag var och tog ut pengar så hade ett system namnet kod 47.... Citera
Supreme Commander JAF Postad 2 Mars, 2006 Rapport Postad 2 Mars, 2006 Idag när jag var och tog ut pengar så hade ett system namnet kod 47.... Stötte också på en 47a när jag såg på tv nyligen. Kommer bara inte på i vilket program det var... J. Citera
Thalaxian Postad 7 Mars, 2006 Författare Rapport Postad 7 Mars, 2006 Satt och såg på TV varpå ett visst Digital-TV bolag annonserade om sitt nya familjepaket med 47 kanaler.... Citera
Aliline Postad 21 Mars, 2006 Rapport Postad 21 Mars, 2006 Har nyss spelat klart Ankh, ett äventyrsspel som utspelas i Egypten. I spelet hade de med en kopia av en TNG transporterplatta. :lol: Citera
Supreme Commander JAF Postad 21 April, 2006 Rapport Postad 21 April, 2006 Hamnade framför en tv ruta när jag åt lunch. En kille de interjuade hette Kirk. :P Vet ej om det var för eller efternamn dock. St intresserade föräldrar månne? <_< J. Citera
OnO Postad 21 April, 2006 Rapport Postad 21 April, 2006 Glöm inte SVT's söta programpresentatör J. Kirk. J står dock inte för James eller Jim utan för Justine! Citera
Supreme Commander JAF Postad 21 April, 2006 Rapport Postad 21 April, 2006 Glöm inte SVT's söta programpresentatör J. Kirk. J står dock inte för James eller Jim utan för Justine! Har jag missat! Men jag kanske känner igen henne om jag ser en bild...... J. Citera
Durator Postad 21 April, 2006 Rapport Postad 21 April, 2006 (redigerade) jag har sett henne J.Kirk och funderat på hur världen egentligen snurrar... Man kan fundera på vad som är verligt och sant, vad som är mest troligt, att tänka som en vulkan eller vara känslomäsigt kall... Tänk om hon på nedre botten, hon som heter L. Borg, verkligen en dag ska öppna dörren och assimilera oss alla. Eller om Cochran verkligen ska få fjutt på sin raket i överljusfart, på min parkeringsplats, så att Vulkanerna verkligen en dag kommer och provar whiskey med oss... Ja, vissa dar är man inte riktigt klar. Redigerad 21 April, 2006 av Durator Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.