Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)

Såg på en en film på Hallmark. Nu gäller ju inte skådespelare här

men han spelade ju Q och filmen var liksom tvärtom. En rättegång där han

gjort en anmälan på Gud att vara skyldig till folks ödeläggande katastrof

Någon hade kommit dit som var Guds budbärare som satt i båsen

och svarade på frågor.

Ny info. Det verkar vara en serie med nedsända änglar.

Detta relaterade direkt till första avsnittet på TNG

Redigerad av Supertreck
  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Såg på en en film på Hallmark. Nu gäller ju inte skådespelare här

men han spelade ju Q och filmen var liksom tvärtom. En rättegång där han

gjort en anmälan på Gud att vara skyldig till folks ödeläggande katastrof

Någon hade kommit dit som var Guds budbärare som satt i båsen

och svarade på frågor.

Ny info. Det verkar vara en serie med nedsända änglar.

Detta relaterade direkt till första avsnittet på TNG

<{POST_SNAPBACK}>

det finns en annan tråd också, här, som gäller trek skådisar i aktuella tv-program. ;)
Postad (redigerade)

Kunnde väl gissat det att folk skulle missförstå Skulle inte ha sagt vem

personer var. Men då skulle associationen inte vara så väsentlig

till första avsnit på TNG.

Redigerad av Supertreck
Postad (redigerade)
Sitter i godan ro och pluggar, besvarar hemtentafrågor så det ryker och söker på internet efter lite ytterligare information som jag kan ha nytta av. När jag då på Google söker efter "intertextualitet" så får jag upp följande som ett alternativ: "Det är ju bara en rymdsåpa"  :D

Härligt! Den kommer ju från WCTs gamla (fast alltid lika aktuella) webtidning Trekzine. *Klappar mig själv på axeln* gôtt att jag fick min vilja igenom att lägga upp den igen...  :D

Hur ska man kunna koncentrera sig på studierna när till och med internet och Google är i maskopi mot mig och listar sådana här alternativ??  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Google är din verkliga *vän*.

dax_maryrussel (livet skulle vara så tråkigt utan google - gå in på http://maps.google.co.uk och du är lost resten av dagen - tag sedan och swischa över Atlanten och till USAs västkust där du zoomar in Golden Gaten och sedan förtvilat letar efter Starfleet HQ) :P

Redigerad av dax_maryrussel
Postad
Jag är inte bara trekker utan även scout och nu har jag hittat en liten och kanske lite långsökt koppling mellan scouting och Star Trek. För att se denna koppling följ länken. Det är en sångbok för scouter och där finns The Firms låt Star Trekkin across the universe med.

Sångbok

<{POST_SNAPBACK}>

Härligt - vår dans som vi gjorde på Star Treff XXVIII - Time Travels (minns att det var himla svårt att hitta texten till låten)

http://trekkers.se/treffar/28/28.shtml - kolla in bild 4 och 5

---

dax_maryrussel

  • 2 veckor senare...
Postad

lol, om man snackar star trek-star wars, jag läste igår att det skulle finnas en millenium falcon i bakgrunden av stifdsscenen i first contact, och det värsta är att det gör det:P bara på avstånd långt bak, totalt 2 sekunder i scenen kanske, men den är där

  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Det kanske redan är nämnt, men jag såg på ett futurama med Star Trek-tema. TOS-skådespelarnas huvud hade blivit kidnappade av en mystisk kraft som tvingade dem att återspela samtliga avsnitt och filmer. Det var också en rolig scen med vad som hände alla Trekkies i framtiden, när det blir en religion... :lol:

Nån som vet vad avsnittet heter?

"And that was the great Star Trek War"

"Ah, the massive emigration of Star Wars fans?"

"No, that was the Star Wars Trek."

:w00t:

Redigerad av Kashked
Postad

Någon här kanske känner till den hysteriskt roliga (jag skojar inte :w00t: ) flashfilmsserien Knappnytt?

I det avsnittet där ninjorna, :ph34r:, stjäl avsnittet om Darin gör en ninja Vulcan-hälsningen när han lämnar lägenheten (alldeles i slutet).

Postad
Nu kanske detta inte passar här alls, men under andra världskriget köpte sverige fyra stridsbåtar från Italien och döpte två av dessa till Romulus och Remus.

<{POST_SNAPBACK}>

Det har nog å andra sidan mindre med Star Trek och mer med Romarriket att göra ;)

Postad
Nu kanske detta inte passar här alls, men under andra världskriget köpte sverige fyra stridsbåtar från Italien och döpte två av dessa till Romulus och Remus.

<{POST_SNAPBACK}>

Det har nog å andra sidan mindre med Star Trek och mer med Romarriket att göra ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Romulus: Romulanernas hemplanet

Remus: remanernas hemplanet. Ligger i romulus system. (Nemesis)

Postad
Romulus: Romulanernas hemplanet

Remus: remanernas hemplanet. Ligger i romulus system. (Nemesis)

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vore det mig oändligt främmande att slå nån på fingrarna, :P men eftersom Rom lär ha grundats av Romulus och Remus så är det nog därför de fick de namnen >>. Jag har lite svårt att tro att de blev döpta efter hämvärldarna i Star Trek. :) Så lite OT är det allt :)

Postad
Romulus: Romulanernas hemplanet

Remus: remanernas hemplanet. Ligger i romulus system. (Nemesis)

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vore det mig oändligt främmande att slå nån på fingrarna, :P men eftersom Rom lär ha grundats av Romulus och Remus så är det nog därför de fick de namnen >>. Jag har lite svårt att tro att de blev döpta efter hämvärldarna i Star Trek. :) Så lite OT är det allt :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det är sant. Men jag tror å andra sidan att världarna i Star Trek Romulas och Remulas blev döpta efter samma grundare.

Postad
Romulus: Romulanernas hemplanet

Remus: remanernas hemplanet. Ligger i romulus system. (Nemesis)

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vore det mig oändligt främmande att slå nån på fingrarna, :P men eftersom Rom lär ha grundats av Romulus och Remus så är det nog därför de fick de namnen >>. Jag har lite svårt att tro att de blev döpta efter hämvärldarna i Star Trek. :) Så lite OT är det allt :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, men visst är detta Trekspotting i den högre skolan! :D

Postad

Nu när jag satt här och grubblade så lyckades jag Trekspotta i den allra högsta skolan (mest långsökt). Jag satt och tittade rakt fram och såg att datorn här på jobbet är en SIEMENS. Jaha tänker ni... Då kastade jag om bokstäverna och det blir NEMESIS! :D:w00t:

Postad (redigerade)
Nu när jag satt här och grubblade så lyckades jag Trekspotta i den allra högsta skolan (mest långsökt). Jag satt och tittade rakt fram och såg att datorn här på jobbet är en SIEMENS. Jaha tänker ni... Då kastade jag om bokstäverna och det blir NEMESIS!  :D  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Haha, det är överkurs!! :)

Läste precis en artikel i Aftonbladet om Kändisarnas udda bebis-namn och inser att Bono har döpt sin son till Elijah Bob Patricus Guggi Q. Q? Undrar om han inspirerats av vår underbara men ack så irriterande John DeLancie-Q?? :)

Redigerad av MrsRiker
Postad
Var på IKEA och handlade igår där de hade en bestickserie som heter DATA. Såg mycket futuristisk ut :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, kanske något att köpa till min lägenhet som jag flyttar in i vid månadsskiftet. :)

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...