Supertreck Postad 1 Augusti, 2005 Rapport Postad 1 Augusti, 2005 (redigerade) Såg på en en film på Hallmark. Nu gäller ju inte skådespelare här men han spelade ju Q och filmen var liksom tvärtom. En rättegång där han gjort en anmälan på Gud att vara skyldig till folks ödeläggande katastrof Någon hade kommit dit som var Guds budbärare som satt i båsen och svarade på frågor. Ny info. Det verkar vara en serie med nedsända änglar. Detta relaterade direkt till första avsnittet på TNG Redigerad 2 Augusti, 2005 av Supertreck Citera
Aliline Postad 2 Augusti, 2005 Rapport Postad 2 Augusti, 2005 Såg på en en film på Hallmark. Nu gäller ju inte skådespelare här men han spelade ju Q och filmen var liksom tvärtom. En rättegång där han gjort en anmälan på Gud att vara skyldig till folks ödeläggande katastrof Någon hade kommit dit som var Guds budbärare som satt i båsen och svarade på frågor. Ny info. Det verkar vara en serie med nedsända änglar. Detta relaterade direkt till första avsnittet på TNG <{POST_SNAPBACK}>det finns en annan tråd också, här, som gäller trek skådisar i aktuella tv-program. ;) Citera
Supertreck Postad 2 Augusti, 2005 Rapport Postad 2 Augusti, 2005 (redigerade) Kunnde väl gissat det att folk skulle missförstå Skulle inte ha sagt vem personer var. Men då skulle associationen inte vara så väsentlig till första avsnit på TNG. Redigerad 2 Augusti, 2005 av Supertreck Citera
dax_maryrussel Postad 3 Augusti, 2005 Rapport Postad 3 Augusti, 2005 (redigerade) Sitter i godan ro och pluggar, besvarar hemtentafrågor så det ryker och söker på internet efter lite ytterligare information som jag kan ha nytta av. När jag då på Google söker efter "intertextualitet" så får jag upp följande som ett alternativ: "Det är ju bara en rymdsåpa" Härligt! Den kommer ju från WCTs gamla (fast alltid lika aktuella) webtidning Trekzine. *Klappar mig själv på axeln* gôtt att jag fick min vilja igenom att lägga upp den igen... Hur ska man kunna koncentrera sig på studierna när till och med internet och Google är i maskopi mot mig och listar sådana här alternativ?? <{POST_SNAPBACK}> Google är din verkliga *vän*. dax_maryrussel (livet skulle vara så tråkigt utan google - gå in på http://maps.google.co.uk och du är lost resten av dagen - tag sedan och swischa över Atlanten och till USAs västkust där du zoomar in Golden Gaten och sedan förtvilat letar efter Starfleet HQ) :P Redigerad 3 Augusti, 2005 av dax_maryrussel Citera
dax_maryrussel Postad 3 Augusti, 2005 Rapport Postad 3 Augusti, 2005 Jag är inte bara trekker utan även scout och nu har jag hittat en liten och kanske lite långsökt koppling mellan scouting och Star Trek. För att se denna koppling följ länken. Det är en sångbok för scouter och där finns The Firms låt Star Trekkin across the universe med. Sångbok <{POST_SNAPBACK}> Härligt - vår dans som vi gjorde på Star Treff XXVIII - Time Travels (minns att det var himla svårt att hitta texten till låten) http://trekkers.se/treffar/28/28.shtml - kolla in bild 4 och 5 --- dax_maryrussel Citera
Great Bird Postad 15 Augusti, 2005 Rapport Postad 15 Augusti, 2005 Jag satt igår och spelade ett Star Wars spel i godan ro då helt plötsligt en av mina NPCs säger till mig: "Dammit, master, I'm an assassination droid, not a dictionary!" Citera
crazy_voyager Postad 15 Augusti, 2005 Rapport Postad 15 Augusti, 2005 lol, om man snackar star trek-star wars, jag läste igår att det skulle finnas en millenium falcon i bakgrunden av stifdsscenen i first contact, och det värsta är att det gör det:P bara på avstånd långt bak, totalt 2 sekunder i scenen kanske, men den är där Citera
Supreme Commander JAF Postad 17 Augusti, 2005 Rapport Postad 17 Augusti, 2005 Under de nyss avslutande vm i friidrott (konstigt namn egentligen då det inte alls är särskilt fritt.) såg jag två tävlanden (eller om det var samma i två olika grenar?) som hette REED. Dessutom såg jag en ryss som hette Pjotr. Apropå namn Margereth Simpson måste väl ändå vara taget? J. Citera
Aliline Postad 29 Augusti, 2005 Rapport Postad 29 Augusti, 2005 Såg lite på The Wonder Years(en härlig tid) på tv4+ idag. Först var Robert Picardo med. Sen var det en liten scen där Kevin och hans kompisar var utklädda till Kirk och Spock. :lol: Citera
Kashked Postad 2 September, 2005 Rapport Postad 2 September, 2005 (redigerade) Det kanske redan är nämnt, men jag såg på ett futurama med Star Trek-tema. TOS-skådespelarnas huvud hade blivit kidnappade av en mystisk kraft som tvingade dem att återspela samtliga avsnitt och filmer. Det var också en rolig scen med vad som hände alla Trekkies i framtiden, när det blir en religion... :lol: Nån som vet vad avsnittet heter? "And that was the great Star Trek War" "Ah, the massive emigration of Star Wars fans?" "No, that was the Star Wars Trek." Redigerad 2 September, 2005 av Kashked Citera
Great Bird Postad 3 September, 2005 Rapport Postad 3 September, 2005 Någon här kanske känner till den hysteriskt roliga (jag skojar inte ) flashfilmsserien Knappnytt? I det avsnittet där ninjorna, , stjäl avsnittet om Darin gör en ninja Vulcan-hälsningen när han lämnar lägenheten (alldeles i slutet). Citera
Jonte_rubbit Postad 5 September, 2005 Rapport Postad 5 September, 2005 Nu kanske detta inte passar här alls, men under andra världskriget köpte sverige fyra stridsbåtar från Italien och döpte två av dessa till Romulus och Remus. Citera
MrsRiker Postad 6 September, 2005 Rapport Postad 6 September, 2005 Nu kanske detta inte passar här alls, men under andra världskriget köpte sverige fyra stridsbåtar från Italien och döpte två av dessa till Romulus och Remus. <{POST_SNAPBACK}> Det har nog å andra sidan mindre med Star Trek och mer med Romarriket att göra ;) Citera
orville Postad 6 September, 2005 Rapport Postad 6 September, 2005 Nu kanske detta inte passar här alls, men under andra världskriget köpte sverige fyra stridsbåtar från Italien och döpte två av dessa till Romulus och Remus. <{POST_SNAPBACK}> Det har nog å andra sidan mindre med Star Trek och mer med Romarriket att göra ;) <{POST_SNAPBACK}> Romulus: Romulanernas hemplanet Remus: remanernas hemplanet. Ligger i romulus system. (Nemesis) Citera
Durator Postad 6 September, 2005 Rapport Postad 6 September, 2005 Romulus: Romulanernas hemplanet Remus: remanernas hemplanet. Ligger i romulus system. (Nemesis) <{POST_SNAPBACK}> Nu vore det mig oändligt främmande att slå nån på fingrarna, :P men eftersom Rom lär ha grundats av Romulus och Remus så är det nog därför de fick de namnen >>. Jag har lite svårt att tro att de blev döpta efter hämvärldarna i Star Trek. Så lite OT är det allt Citera
B'Elanna Postad 6 September, 2005 Rapport Postad 6 September, 2005 Romulus: Romulanernas hemplanet Remus: remanernas hemplanet. Ligger i romulus system. (Nemesis) <{POST_SNAPBACK}> Nu vore det mig oändligt främmande att slå nån på fingrarna, :P men eftersom Rom lär ha grundats av Romulus och Remus så är det nog därför de fick de namnen >>. Jag har lite svårt att tro att de blev döpta efter hämvärldarna i Star Trek. Så lite OT är det allt <{POST_SNAPBACK}> Ja, det är sant. Men jag tror å andra sidan att världarna i Star Trek Romulas och Remulas blev döpta efter samma grundare. Citera
OnO Postad 6 September, 2005 Rapport Postad 6 September, 2005 Romulus: Romulanernas hemplanet Remus: remanernas hemplanet. Ligger i romulus system. (Nemesis) <{POST_SNAPBACK}> Nu vore det mig oändligt främmande att slå nån på fingrarna, :P men eftersom Rom lär ha grundats av Romulus och Remus så är det nog därför de fick de namnen >>. Jag har lite svårt att tro att de blev döpta efter hämvärldarna i Star Trek. Så lite OT är det allt <{POST_SNAPBACK}> Jo, men visst är detta Trekspotting i den högre skolan! Citera
OnO Postad 6 September, 2005 Rapport Postad 6 September, 2005 Nu när jag satt här och grubblade så lyckades jag Trekspotta i den allra högsta skolan (mest långsökt). Jag satt och tittade rakt fram och såg att datorn här på jobbet är en SIEMENS. Jaha tänker ni... Då kastade jag om bokstäverna och det blir NEMESIS! Citera
MrsRiker Postad 6 September, 2005 Rapport Postad 6 September, 2005 (redigerade) Nu när jag satt här och grubblade så lyckades jag Trekspotta i den allra högsta skolan (mest långsökt). Jag satt och tittade rakt fram och såg att datorn här på jobbet är en SIEMENS. Jaha tänker ni... Då kastade jag om bokstäverna och det blir NEMESIS! <{POST_SNAPBACK}> Haha, det är överkurs!! Läste precis en artikel i Aftonbladet om Kändisarnas udda bebis-namn och inser att Bono har döpt sin son till Elijah Bob Patricus Guggi Q. Q? Undrar om han inspirerats av vår underbara men ack så irriterande John DeLancie-Q?? Redigerad 6 September, 2005 av MrsRiker Citera
MrsRiker Postad 8 September, 2005 Rapport Postad 8 September, 2005 Var på IKEA och handlade igår där de hade en bestickserie som heter DATA. Såg mycket futuristisk ut Citera
EoNeel Postad 8 September, 2005 Rapport Postad 8 September, 2005 Jag såg en budbil igår som det stod STAR TREC på. Citera
B'Elanna Postad 8 September, 2005 Rapport Postad 8 September, 2005 Det finns en resebyrå i Linköping som heter Tripp. Citera
Kashked Postad 9 September, 2005 Rapport Postad 9 September, 2005 I veckan såg jag en soldat som heter Khaless. :klingon: Såg ut att komma från mellanöstern nånstans. Citera
Thalaxian Postad 11 September, 2005 Författare Rapport Postad 11 September, 2005 Var på IKEA och handlade igår där de hade en bestickserie som heter DATA. Såg mycket futuristisk ut <{POST_SNAPBACK}> Hehe, kanske något att köpa till min lägenhet som jag flyttar in i vid månadsskiftet. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.