Excelsior Postad 25 Oktober, 2004 Rapport Postad 25 Oktober, 2004 Läser just nu boken "Angels and Demons" av Dan Brown, som för övrigt är föregångaren till bestsellern "Da Vinci koden". Eftersom boken mestadels kretsar kring upptäckten av antimateria så är det också en hel del Star Trek-referenser. Citera
EoNeel Postad 26 Oktober, 2004 Rapport Postad 26 Oktober, 2004 Det har precis på mitt jobb börjat en tjej på säljsidan, som väldigt mycket påminner om Deanna Troi. Precis samma färg på håret och ögonen är också så lika...öh...är detta bra eller dåligt? Jag måste jobba, jag måste jobba, jag måste jobba... Citera
Tonica Postad 26 Oktober, 2004 Rapport Postad 26 Oktober, 2004 Kul, EoNeel. Det är nog ingen fara... Du tycker bara att hon är lik Deanna Troi, inte att hon verkligen är det. ;) Citera
Talar Postad 26 Oktober, 2004 Rapport Postad 26 Oktober, 2004 Jag såg en man på tåget en gång som var så på pricken lik Picard att jag trodde det var Patrick Stewart själv som satt där. Jag stod och stirrade på honom ett tag tills jag insåg att det var ganska orimligt, inte bara för att han satt på ett litet pendeltåg på väg från Linghem till Linköping, han läste dessutom en svensk tidning. Citera
T'Pol Postad 30 Oktober, 2004 Rapport Postad 30 Oktober, 2004 i går i Armageddon som gick på 3:an sa Rockhound (spelad av Steve Buscemi) "Beam me up, Scotty".. tro det va han som sa det iallfall.. jaja nån sa det iallfall. Citera
Thalaxian Postad 3 November, 2004 Författare Rapport Postad 3 November, 2004 Satt och läste på mjölkpaketet i för et par dagar sedan. Visste ni att mellanmjölj har 47 kalorier? Inte mycket Star Trek men lite lite i alla fall. Sedan kom jag in på en websida som heter vildaweben och på deras förstasida står texten: We are Vilda webben. You will be assimilated. Resistance is futile. Känns slutet på meningen igen? Citera
MrsRiker Postad 3 November, 2004 Rapport Postad 3 November, 2004 Känns slutet på meningen igen? <{POST_SNAPBACK}> Never heard of Citera
EoNeel Postad 4 November, 2004 Rapport Postad 4 November, 2004 Jag är med i en förening där vi har en kvinnlig sekreterare, som jag igår på ett möte upptäckte att hon är skrämmande lik Odo i DS9. Hon skulle kunna ha varit hans dotter, om han nu kunde få någon dotter. Citera
OnO Postad 4 November, 2004 Rapport Postad 4 November, 2004 Jag är med i en förening där vi har en kvinnlig sekreterare, som jag igår på ett möte upptäckte att hon är skrämmande lik Odo i DS9. Hon skulle kunna ha varit hans dotter, om han nu kunde få någon dotter. <{POST_SNAPBACK}> Jösses! Har hon likadana öron också Det kan ju i och för sig vara bra att han en sån sekreterare, hon behöver ju aldrig gå hem efter mötena, förvandlar sig bara till en konferensstol och står kvar till nästa gång. :blink: Du såg inte om hon hade någon liten hink med sig? :lol: Citera
EoNeel Postad 4 November, 2004 Rapport Postad 4 November, 2004 Jag är med i en förening där vi har en kvinnlig sekreterare, som jag igår på ett möte upptäckte att hon är skrämmande lik Odo i DS9. Hon skulle kunna ha varit hans dotter, om han nu kunde få någon dotter. <{POST_SNAPBACK}> Jösses! Har hon likadana öron också Det kan ju i och för sig vara bra att han en sån sekreterare, hon behöver ju aldrig gå hem efter mötena, förvandlar sig bara till en konferensstol och står kvar till nästa gång. :blink: Du såg inte om hon hade någon liten hink med sig? :lol: <{POST_SNAPBACK}> Faktiskt så har hon hans mun, ögon och näsa + att formen på hennes ansikte stämmer överens med Odos. Hon hade ingen hink med sig men hade med sig sin kille, som är ordförande i föreningen och ser ut som en sheriff hämtad ur någon gammal västern. Citera
Aliline Postad 7 November, 2004 Rapport Postad 7 November, 2004 på imdb.com är star trek: first contact "IMDb Movie of the Day" (7 nov) Citera
Excelsior Postad 20 November, 2004 Rapport Postad 20 November, 2004 Spelar just nu GTA San Andreas som en galning. :knäpp: När jag sedan kollade igenom rolllistan för spelet upptäckte jag att Wil Wheaton (Wesley Crusher) hade en liten roll. woho! inlägg #800!! Citera
Aliline Postad 2 December, 2004 Rapport Postad 2 December, 2004 Igår natt på Seinfeld snackade han om komandobryggan på enterprise och hur den kunde bli en bra plats att se på tv. En bekväm stol och en stor bildskärm. (kommer inte ihåg ordgrant vad han sa men nått sånt) nån annan som kanske vet vad som exakt sas Citera
MrsRiker Postad 6 December, 2004 Rapport Postad 6 December, 2004 Sitter i godan ro och pluggar, besvarar hemtentafrågor så det ryker och söker på internet efter lite ytterligare information som jag kan ha nytta av. När jag då på Google söker efter "intertextualitet" så får jag upp följande som ett alternativ: "Det är ju bara en rymdsåpa" Hur ska man kunna koncentrera sig på studierna när till och med internet och Google är i maskopi mot mig och listar sådana här alternativ?? Citera
Thalaxian Postad 23 Juli, 2005 Författare Rapport Postad 23 Juli, 2005 Jag är inte bara trekker utan även scout och nu har jag hittat en liten och kanske lite långsökt koppling mellan scouting och Star Trek. För att se denna koppling följ länken. Det är en sångbok för scouter och där finns The Firms låt Star Trekkin across the universe med. Sångbok Citera
Lokatt Postad 24 Juli, 2005 Rapport Postad 24 Juli, 2005 Jag satt och läste om mitt favoritämne utanför Star Trek, nämnligen fysik, och gissa vad jag hittade... Jag får nog ta det från början. Jag har nyss köpt boken "Universum i ett nötskal" av Stephen Hawking, och satte mig för att börja läsa. Då jag kom till innehållsförteckningen såg jag att kapittel 6 hette något i stil med "Hur blir framtiden? Star Trek eller ej?". :P Detta var ju såklart kul, men när jag kom in i boken lite såg jag att det fanns små humoristiska referenser till star trek över allt. För att förklara hur Einstein avskaffade 1800-tals begreppet "eter" till exempel. Dessutom fanns en bild med där Data spelar poker med sir Isaac Newton, Einstein och Hawking. Det var riktigt roligt att läsa, trots att den svenska översättaren inte verkar varit så insatt i Star Trek... Boken är förresten jättebra! Jag rekomenderar den varmt till alla som vill ha en inblick i mordern teoretisk fysik, eller bara läsa om svarta hål, varför big bang kanske inte behöver ha funnits, imaginär tid, samt till och med om Warp-resor skulle vara möjliga!! Boken är litte lättare än Kosmos-en kort historik, lite mindre vetenskaplig och lite mer bilder. Detta tycker säkert många (jag håller dock inte med ) är mycket lättare att läsa... Hur som hellst är den jättebra, och Star Trek -referenserna gör den inte direkt sämre!! Citera
Aliline Postad 26 Juli, 2005 Rapport Postad 26 Juli, 2005 Om man går in på nasa.gov och klickar på Launch Flash Feature, så får man en flashgrafik över discovery, gissa vem som är berättaren, Scott Bakula i sin trekuniform. Citera
OnO Postad 26 Juli, 2005 Rapport Postad 26 Juli, 2005 Om man går in på nasa.gov och klickar på Launch Flash Feature, så får man en flashgrafik över discovery, gissa vem som är berättaren, Scott Bakula i sin trekuniform. <{POST_SNAPBACK}> Kul! Han fortsätter berätta även ner man klickar sig vidare. " Just like the crew of Enterprise, discovery's crew is a diverse mix of people, with different complementary skills..." Citera
Rick Hunter Postad 26 Juli, 2005 Rapport Postad 26 Juli, 2005 Om man går in på nasa.gov och klickar på Launch Flash Feature, så får man en flashgrafik över discovery, gissa vem som är berättaren, Scott Bakula i sin trekuniform. <{POST_SNAPBACK}> Kul grej Citera
Supreme Commander JAF Postad 27 Juli, 2005 Rapport Postad 27 Juli, 2005 Är hon som spelar Janeway med i en serie som heter Gillmore Girls? Jag råkade zappa in på den serien och såg en dam som såg ut och lät precis som vår gode Janeway. Någon som vet? J. Citera
OnO Postad 27 Juli, 2005 Rapport Postad 27 Juli, 2005 Är hon som spelar Janeway med i en serie som heter Gillmore Girls? Jag råkade zappa in på den serien och såg en dam som såg ut och lät precis som vår gode Janeway. Någon som vet? J. <{POST_SNAPBACK}> Nej. Kate Mulgrew har mig veterligen inte gjort något gästframträdande i Gillmore Girls. Det måste vara någon snarlik kvinna du har sett. Citera
Supreme Commander JAF Postad 27 Juli, 2005 Rapport Postad 27 Juli, 2005 Är hon som spelar Janeway med i en serie som heter Gillmore Girls? Jag råkade zappa in på den serien och såg en dam som såg ut och lät precis som vår gode Janeway. Någon som vet? J. <{POST_SNAPBACK}> Nej. Kate Mulgrew har mig veterligen inte gjort något gästframträdande i Gillmore Girls. Det måste vara någon snarlik kvinna du har sett. <{POST_SNAPBACK}> Det kanske var Kate:s mamma? J. Citera
Thalaxian Postad 30 Juli, 2005 Författare Rapport Postad 30 Juli, 2005 Igår såg jag två Star Trekreferenser, det ena var en bil där de tre första bokstäverna var TOS... Det andra var i en film på Canal+ (kommer inte ihåg vilken) men där stod det på en bil (i svensk översättning) något i stil med: Stråla upp mig Scotty, det finns inget intelligent liv här nere... Jag såg även en 47 i filmen Fantastic 4. Där är det vid ett tillfälle "9 minutes (har jag för mig) and 47 seconds" kvar till en kollision... Citera
Supertreck Postad 30 Juli, 2005 Rapport Postad 30 Juli, 2005 Det pågår en agent-serie som heter Spooks på SVT2. vulcaner spionerar väl inte på varandra? ehh :rodna: Citera
Supreme Commander JAF Postad 31 Juli, 2005 Rapport Postad 31 Juli, 2005 Såg en golfspelare på scandinavian masters som hette Archer. En ren tillfällighet eller? J. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.