Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Läser just nu boken "Angels and Demons" av Dan Brown, som för övrigt är föregångaren till bestsellern "Da Vinci koden". Eftersom boken mestadels kretsar kring upptäckten av antimateria så är det också en hel del Star Trek-referenser.

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Det har precis på mitt jobb börjat en tjej på säljsidan, som väldigt mycket påminner om Deanna Troi. Precis samma färg på håret och ögonen är också så lika...öh...är detta bra eller dåligt? Jag måste jobba, jag måste jobba, jag måste jobba...

Postad

Jag såg en man på tåget en gång som var så på pricken lik Picard att jag trodde det var Patrick Stewart själv som satt där. Jag stod och stirrade på honom ett tag tills jag insåg att det var ganska orimligt, inte bara för att han satt på ett litet pendeltåg på väg från Linghem till Linköping, han läste dessutom en svensk tidning.

Postad

Satt och läste på mjölkpaketet i för et par dagar sedan. Visste ni att mellanmjölj har 47 kalorier? Inte mycket Star Trek men lite lite i alla fall.

Sedan kom jag in på en websida som heter vildaweben och på deras förstasida står texten: We are Vilda webben. You will be assimilated.

Resistance is futile.

Känns slutet på meningen igen? :)

Postad

Jag är med i en förening där vi har en kvinnlig sekreterare, som jag igår på ett möte upptäckte att hon är skrämmande lik Odo i DS9. Hon skulle kunna ha varit hans dotter, om han nu kunde få någon dotter.

Postad
Jag är med i en förening där vi har en kvinnlig sekreterare, som jag igår på ett möte upptäckte att hon är skrämmande lik Odo i DS9. Hon skulle kunna ha varit hans dotter, om han nu kunde få någon dotter.

<{POST_SNAPBACK}>

Jösses! Har hon likadana öron också :D

Det kan ju i och för sig vara bra att han en sån sekreterare, hon behöver ju aldrig gå hem efter mötena, förvandlar sig bara till en konferensstol och står kvar till nästa gång. :blink:

Du såg inte om hon hade någon liten hink med sig? :lol:

Postad
Jag är med i en förening där vi har en kvinnlig sekreterare, som jag igår på ett möte upptäckte att hon är skrämmande lik Odo i DS9. Hon skulle kunna ha varit hans dotter, om han nu kunde få någon dotter.

<{POST_SNAPBACK}>

Jösses! Har hon likadana öron också :D

Det kan ju i och för sig vara bra att han en sån sekreterare, hon behöver ju aldrig gå hem efter mötena, förvandlar sig bara till en konferensstol och står kvar till nästa gång. :blink:

Du såg inte om hon hade någon liten hink med sig? :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Faktiskt så har hon hans mun, ögon och näsa + att formen på hennes ansikte stämmer överens med Odos.

Hon hade ingen hink med sig men hade med sig sin kille, som är ordförande i föreningen och ser ut som en sheriff hämtad ur någon gammal västern. :D

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postad

Igår natt på Seinfeld snackade han om komandobryggan på enterprise och hur den kunde bli en bra plats att se på tv. En bekväm stol och en stor bildskärm. (kommer inte ihåg ordgrant vad han sa men nått sånt)

nån annan som kanske vet vad som exakt sas

Postad

Sitter i godan ro och pluggar, besvarar hemtentafrågor så det ryker och söker på internet efter lite ytterligare information som jag kan ha nytta av. När jag då på Google söker efter "intertextualitet" så får jag upp följande som ett alternativ: "Det är ju bara en rymdsåpa" :D

Hur ska man kunna koncentrera sig på studierna när till och med internet och Google är i maskopi mot mig och listar sådana här alternativ?? :D

  • 7 månader senare...
Postad

Jag är inte bara trekker utan även scout och nu har jag hittat en liten och kanske lite långsökt koppling mellan scouting och Star Trek. För att se denna koppling följ länken. Det är en sångbok för scouter och där finns The Firms låt Star Trekkin across the universe med.

Sångbok

Postad

Jag satt och läste om mitt favoritämne utanför Star Trek, nämnligen fysik, och gissa vad jag hittade... Jag får nog ta det från början.

Jag har nyss köpt boken "Universum i ett nötskal" av Stephen Hawking, och satte mig för att börja läsa. Då jag kom till innehållsförteckningen såg jag att kapittel 6 hette något i stil med "Hur blir framtiden? Star Trek eller ej?". :P

Detta var ju såklart kul, men när jag kom in i boken lite såg jag att det fanns små humoristiska referenser till star trek över allt. För att förklara hur Einstein avskaffade 1800-tals begreppet "eter" till exempel. Dessutom fanns en bild med där Data spelar poker med sir Isaac Newton, Einstein och Hawking. Det var riktigt roligt att läsa, trots att den svenska översättaren inte verkar varit så insatt i Star Trek... :rolleyes:

Boken är förresten jättebra! Jag rekomenderar den varmt till alla som vill ha en inblick i mordern teoretisk fysik, eller bara läsa om svarta hål, varför big bang kanske inte behöver ha funnits, imaginär tid, samt till och med om Warp-resor skulle vara möjliga!! Boken är litte lättare än Kosmos-en kort historik, lite mindre vetenskaplig och lite mer bilder. Detta tycker säkert många (jag håller dock inte med :( ) är mycket lättare att läsa...

Hur som hellst är den jättebra, och Star Trek -referenserna gör den inte direkt sämre!! :D:D

Postad
Om man går in på nasa.gov och klickar på Launch Flash Feature, så får man en flashgrafik över discovery, gissa vem som är berättaren, Scott Bakula i sin trekuniform. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Kul! :)

Han fortsätter berätta även ner man klickar sig vidare. " Just like the crew of Enterprise, discovery's crew is a diverse mix of people, with different complementary skills..."

Postad
Är hon som spelar Janeway med i en serie som heter Gillmore Girls? Jag råkade zappa in på den serien och såg en dam som såg ut och lät precis som vår gode Janeway. Någon som vet? J.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej. Kate Mulgrew har mig veterligen inte gjort något gästframträdande i Gillmore Girls.

Det måste vara någon snarlik kvinna du har sett. :)

Postad
Är hon som spelar Janeway med i en serie som heter Gillmore Girls? Jag råkade zappa in på den serien och såg en dam som såg ut och lät precis som vår gode Janeway. Någon som vet? J.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej. Kate Mulgrew har mig veterligen inte gjort något gästframträdande i Gillmore Girls.

Det måste vara någon snarlik kvinna du har sett. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det kanske var Kate:s mamma? :D J.

Postad

Igår såg jag två Star Trekreferenser, det ena var en bil där de tre första bokstäverna var TOS... Det andra var i en film på Canal+ (kommer inte ihåg vilken) men där stod det på en bil (i svensk översättning) något i stil med: Stråla upp mig Scotty, det finns inget intelligent liv här nere...

Jag såg även en 47 i filmen Fantastic 4. Där är det vid ett tillfälle "9 minutes (har jag för mig) and 47 seconds" kvar till en kollision...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...