Supreme Commander JAF Postad 1 December, 2006 Rapport Postad 1 December, 2006 Såg ett avsnitt om kung fu vapen (kina) igår. Där var ett vapen som var misstänkt likt en bathlet (stavning) ni vet klingonernas favoritvapen. Det var visserligen mindre (man höll det i en hand) men det verkade ha samma grundfunktion med handtag och vass kant på utsidan samt ett par "svärd" ut från varje sida. Någon som sett detta vapen och sett likheten? J. Citera
b00t3r Postad 2 December, 2006 Rapport Postad 2 December, 2006 Såg på sista avsnittet av Planeten på SVT 1 i förrgår. Då tog de upp olika visioner om framtiden och star trek var en av fyra. Lite tidigare samma kväll såg jag på ett simpsons-avsnitt på 6:an när Homer börjar på ett univeristet. Han bor med några "nördar" och det första de säger när homer kommer in i rummet är -"Intuder alert, intruder alert!" -"Stop the Humanoid!". Det var någon mer trek-associering men kommer inte ihåg vad det var nu... Citera
b00t3r Postad 10 December, 2006 Rapport Postad 10 December, 2006 Såg en kvinna på hemköp igår som hade värsta Nelix-frisyren Citera
P'kea Postad 17 Januari, 2007 Rapport Postad 17 Januari, 2007 Jag är med i en förening där vi har en kvinnlig sekreterare, som jag igår på ett möte upptäckte att hon är skrämmande lik Odo i DS9. Hon skulle kunna ha varit hans dotter, om han nu kunde få någon dotter. En lärare på min skola är ganska lik Odo. Samma frisyr åtminstode. Han kanske är en shapeshifter, jag tror jag ska skugga honom när jag blir frisk igen. :lol: <_< Citera
P'kea Postad 17 Januari, 2007 Rapport Postad 17 Januari, 2007 Dagens datum är 17-01 alltså 1701. Citera
P'kea Postad 16 Februari, 2007 Rapport Postad 16 Februari, 2007 Min syster har regesterings numret ODO på sin bli. B) Toppa det om ni kan. Citera
commander ricochet Postad 16 Februari, 2007 Rapport Postad 16 Februari, 2007 (redigerade) Min första bil hade DEO på registreringsskylten. Och det var ju det som Marve Fleksnes skrek. Och detta var ju inte alls en trekspotting. DOCK så har jag sett på min ring, som har run-alfabetet, att det liknar klingonbokstäver. Redigerad 16 Februari, 2007 av michael ricochet Citera
Supreme Commander JAF Postad 16 Februari, 2007 Rapport Postad 16 Februari, 2007 Min skärmsläckare rullar texten NCC 1701-D Dessutom har jag en bild av jorden från standard orbit. :lol: ;) på skrivbordet på datorn. J. Citera
commander ricochet Postad 6 Mars, 2007 Rapport Postad 6 Mars, 2007 Åhå idag sjöngs "blue skies" i början av american idol. Den låten är ju med i.....! Citera
P'kea Postad 21 Mars, 2007 Rapport Postad 21 Mars, 2007 Jag såg nyligen Twisted Sister:s musik video till "Leader of the pack"(vilket enligt mej är bland dom bästa låtar som finns) och i början så ser man en bild på Spock(bara vid sidan om). Citera
commander ricochet Postad 28 Mars, 2007 Rapport Postad 28 Mars, 2007 Mer desperat trek spotting: Gissa vad det är! ;) Citera
Expendable Ensign Postad 28 Mars, 2007 Rapport Postad 28 Mars, 2007 Min syster har regesterings numret ODO på sin bli. B) Toppa det om ni kan. Jag och en kompis, som också är trekker, var ute och åkte en dag då vi mötte en bil med just ODO på nummerplåten. Vi kommenterade detta och körde vidare. Strax efteråt mötte vi en annan bil, också denna med ODO, och kom fram till att den måste shapeshiftat. :lol: Mer desperat trek spotting: * bild * Gissa vad det är! ;) Nu blev man ju väldigt nyfiken. Vad sjutton är det där? :blink: Citera
commander ricochet Postad 28 Mars, 2007 Rapport Postad 28 Mars, 2007 (redigerade) Min syster har regesterings numret ODO på sin bli. B) Toppa det om ni kan. Jag och en kompis, som också är trekker, var ute och åkte en dag då vi mötte en bil med just ODO på nummerplåten. Vi kommenterade detta och körde vidare. Strax efteråt mötte vi en annan bil, också denna med ODO, och kom fram till att den måste shapeshiftat. :lol: Mer desperat trek spotting: * bild * Gissa vad det är! ;) Nu blev man ju väldigt nyfiken. Vad sjutton är det där? :blink: Jo det är en platta som ligger innan man stiger på en rulltrappa. Star fleet har väl varit där och monterat lite! Star trek är på riktigt! Redigerad 28 Mars, 2007 av michael ricochet Citera
Expendable Ensign Postad 29 Mars, 2007 Rapport Postad 29 Mars, 2007 Jo det är en platta som ligger innan man stiger på en rulltrappa. Star fleet har väl varit där och monterat lite! Star trek är på riktigt! En primitiv transporter allts??. Citera
commander ricochet Postad 29 Mars, 2007 Rapport Postad 29 Mars, 2007 Jo det är en platta som ligger innan man stiger på en rulltrappa. Star fleet har väl varit där och monterat lite! Star trek är på riktigt! En primitiv transporter alltså. :lol: Precis! OCH ett bevis på att star trek är på riktigt! Dom kanske reste tillbaka till vår tid och ville göra ett diskret "märke" att dom har varit här!? Citera
Supreme Commander JAF Postad 29 Mars, 2007 Rapport Postad 29 Mars, 2007 Jo det är en platta som ligger innan man stiger på en rulltrappa. Star fleet har väl varit där och monterat lite! Star trek är på riktigt! En primitiv transporter alltså. :lol: Precis! OCH ett bevis på att star trek är på riktigt! Dom kanske reste tillbaka till vår tid och ville göra ett diskret "märke" att dom har varit här!? Det kanske är en trekkie som äger företaget? J. Citera
commander ricochet Postad 29 Mars, 2007 Rapport Postad 29 Mars, 2007 Jo det är en platta som ligger innan man stiger på en rulltrappa. Star fleet har väl varit där och monterat lite! Star trek är på riktigt! En primitiv transporter alltså. :lol: Precis! OCH ett bevis på att star trek är på riktigt! Dom kanske reste tillbaka till vår tid och ville göra ett diskret "märke" att dom har varit här!? Det kanske är en trekkie som äger företaget? J. Så är det! Åhlens ägs av en trekkie! Då måste vi få rabbat!? ;) Citera
commander ricochet Postad 25 April, 2007 Rapport Postad 25 April, 2007 (redigerade) Vet ej vart det är lämpligt för en "vanlig medlem" att posta denna nyhet men jag valde trekkspotting. För er som är lite svältfödda på nyheter om star trek: http://www.hailingfrequency.co.uk/boards/i...php?topic=145.0 Välj högerklicka och "spara som" Redigerad 25 April, 2007 av michael ricochet Citera
StarTrekin Postad 25 April, 2007 Rapport Postad 25 April, 2007 Har läst en kurs i genetik nyligen och två av övningsuppgifterna vi fick handlade om tribblar. Något som roade mig mycket =) (läraren hade tagit med dem för att dels se hur många som kollar upp vad uppgifterna handlar om för djur och dels för att visa på att nedärvningen är universel (hans ord)) Citera
Supreme Commander JAF Postad 25 April, 2007 Rapport Postad 25 April, 2007 Har läst en kurs i genetik nyligen och två av övningsuppgifterna vi fick handlade om tribblar. Något som roade mig mycket =) (läraren hade tagit med dem för att dels se hur många som kollar upp vad uppgifterna handlar om för djur och dels för att visa på att nedärvningen är universel (hans ord)) Det skulle vara kul att få se uppgifterna, Tribblar är alltid kul. J. Citera
commander ricochet Postad 26 April, 2007 Rapport Postad 26 April, 2007 Mer desperat trekkspotting: På "ett herrans liv" i tv4plus så sa en utav dom tokiga gubbarna(han som börjar alla meningar med no no no no) att han hade limmat fast sej i tv:n när han byggde en modell av Enterprise. Det var kul(om man såg det hela) ;) Citera
StarTrekin Postad 27 April, 2007 Rapport Postad 27 April, 2007 Har läst en kurs i genetik nyligen och två av övningsuppgifterna vi fick handlade om tribblar. Något som roade mig mycket =) (läraren hade tagit med dem för att dels se hur många som kollar upp vad uppgifterna handlar om för djur och dels för att visa på att nedärvningen är universel (hans ord)) Det skulle vara kul att få se uppgifterna, Tribblar är alltid kul. J. Här är de två uppgifterna (uppgifterna är inte så "tribbelspecifika" det är bara att namnet står med) 17. In tribbles, birth weight is heritable with no covariance (interaction) of environment and genotype. The following variances were determined in a particular population: Va (additive genes) = 75; Vd (other, nonadditive genetic effects) = 25; Ve (environment) = 50. What is the heritability in the broad sense of birth weight? A. 0.25 B. 0.33 C. 0.50 D. 0.67 E. 0.75 18. In tribbles, birth weight is heritable with no covariance (interaction) of environment and genotype. Average growth rate at three weeks of age is 0.4 lbs/day. At adulthood, breeders were chosen whose average three-week growth rates were 0.55 lbs/day. Their offspring had a mean three-week growth rate of 0.45 lbs/day. What is the realized heritability? A. 0.33 B. 0.40 C. 0.45 D. 0.50 E. 0.55 Citera
Vorik Postad 11 Maj, 2007 Rapport Postad 11 Maj, 2007 I gårdagens avsnitt av Doctor Who var det en referens till Spock. Doktorn och Rose hamnade i andra världskrigets London och möter Rose först kapten Jack Harkness och när dom två sedan träfar doktorn så visar det sig att Rose tidigare sagt till Jack att doktorn kallas för Spock. Så när det är dags för att skiljas åt så säger Jack någonting i stil med "It was nice to meet you Mr. Spock" Citera
commander ricochet Postad 18 Maj, 2007 Rapport Postad 18 Maj, 2007 (redigerade) :blink: Ytterligare desperat trek-spotting: I den nya tv-serien "missing" på trean så sa en utav agenterna/utredarna nåt´i stil med: "Intressant med en Vulcan i gruppen". Redigerad 18 Maj, 2007 av michael ricochet Citera
Supreme Commander JAF Postad 19 Maj, 2007 Rapport Postad 19 Maj, 2007 Kolla efter en star trek referens i tv 5 idag då dom visar tidsmaskinen kl 17 och någonting. Live long and prosper! <_< ;) J. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.