Jump to content

Trekspotting

Thalaxian
 Share

Recommended Posts

• Replies 526
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Blir till att kolla upp det där med hdmi koppling och se om det finns på grafikkortet. Då borde det vara simpelt. OOO vad mina polare ska bli trötta på mej! :w00t: Medans jag efter tre öl börjar att försöka knappa på tv-skärmen i syfte att jobba i menyerna och utforska/kontrollera mitt skepps status...i alla fall efter tre Romulan ale! :blink:

I musikvideon till "She got it" av 2 Pistols ser man en av sångarnas tatueringar. Denna är text, och det står "Death Before Dishonor", vilket iallafall jag tycker är Trekkiegt :)

Här finns bilden (i ett fotoalbum på min facebook-sida)

tycker du? annars är "Death Before Dishonor" specialstyrkornas motto(fallskärmjägarnas motto är som bekant "Death from above")

I musikvideon till "She got it" av 2 Pistols ser man en av sångarnas tatueringar. Denna är text, och det står "Death Before Dishonor", vilket iallafall jag tycker är Trekkiegt :)

tycker du? annars är "Death Before Dishonor" specialstyrkornas motto(fallskärmjägarnas motto är som bekant "Death from above")

Jag tycker det är lite Klingon-varning över det hela, iallafall :lol:

Jag tycker det är lite Klingon-varning över det hela, iallafall :lol:

nu när du säger det ...

Gillar att gå på typ Konsum och ICA och hitta Trekkiega saker.

Den klassiska är självklart Earl Grey Te (jag tar typ upp det så ofta och kör Picards "Tea, Earl Grey, hot" att min mamma har börjat göra det innan jag för att skoja med mig).

Idag hittade jag dock en ny: Trill Fågelmat :lol: Värsta bästa märket där. Hade jag haft en fågel hade det endast varit Trill för den :D

(Är glad. Har 47 videos på Youtube nu, vilket jag tycker är väldigt Trekkiegt :lol:. Kom inte på det förns idag)

Edited by johannalaforge

• 2 weeks later...

Apropå te så såg jag en kul star trek hänvisning på stargate atlantins i fredags (Midway). När Rohan och Tealc av chefen på stationen blev visade till sin hytt så sa han att de skulle "ta en kopp Earl Greay och slappna av." vilket de inte ville göra. Men snacka om star trek referens alltså. Picard skulle le... :):D

En annan kul referens var i SG1 när Översten och Sam skulle provflyga X-302:an så frågar översten "Phasers?" och får ett nekande svar. :):D :lol: :lol: Det blir nog folk av stargate också ska ni se. J.

Jag ser visst bara bilregistreringar, torrt nog. Idag stötte jag på en Odo-bil. Visste inte att han hängde på Nova i Lund... ;)

haha a vi har en TMP (the motion picture) och en TAS (the animated series) här i kiruna.

för övrigt såg jag en BSG bil också igår :lol:

såg första avsnittet av JAG (på heder och samvete) och i öppningscenen dras en ordentlig ST-referens. de säger att två klingoner är inga problen för en stridspilot, en romulan warbird däremot, det skulle bli problem, dom är ju osynliga.

:lol: så lät det, lite småkul att de säger det när klingons okcså egebtligen har cloak.

• 4 weeks later...

Idag gick jag på stan och skulle köpa en klänning, men hittade förstås inget. Lite uppiggande var det att hitta en tunika med skärning som T'Pols kläder i Enterprise (omlott-kimonoskärning i halsen och ett tvärgående band nedanför bysten). Jag tror jag får gå tillbaka och prova den. :)

Ett exempel på vilket fattigt liv icke-trekkers lever:

Häromdan utropade jag "brace for impact" till mina kollegor på jobbet. Vi var i bilkö och jag trodde bilen bakom inte skulle hinna stanna, vilket den som tur var gjorde. Ingen fattade vad jag menade... :(

Som ni redan vet många av er så kryllar Kiruna av Star Trek-bilar, men på väg till affärn idag och igår såg jag någonting superroligt: TAS (The Animated Series) och TMP (The Motion Picture) ståendes ca 20 meter ifrån varandra :lol: Det coolaste är att de förmodligen inte är första gången, då jag tror att ägarna av bilarna nästan bor grannar (vilket jag för övrigt tycker är helt sanslöst häftigt :P )

Idag gick jag på stan och skulle köpa en klänning, men hittade förstås inget. Lite uppiggande var det att hitta en tunika med skärning som T'Pols kläder i Enterprise (omlott-kimonoskärning i halsen och ett tvärgående band nedanför bysten). Jag tror jag får gå tillbaka och prova den. :)

Ett exempel på vilket fattigt liv icke-trekkers lever:

Häromdan utropade jag "brace for impact" till mina kollegor på jobbet. Vi var i bilkö och jag trodde bilen bakom inte skulle hinna stanna, vilket den som tur var gjorde. Ingen fattade vad jag menade... :(

Välkommen till flottan... Brace for impact är något som alla militärer använder sig av, inte bara star trek. Men kul historia! J.

Välkommen till flottan... Brace for impact är något som alla militärer använder sig av, inte bara star trek. Men kul historia! J.

Det var intressant att höra, och inte helt oväntat eftersom stjärnflottan har militär struktur.

Hur säger man på svenska? Håll i er, nu smäller det??? ;)

Edited by Cecilia