Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad (redigerade)

Annorlunda spotting: Vet ej hur det är med office word. Men openoffice har som textstilval- Trek TNG monitors och star trek BT. Fast Trek TNG monitors blir inget vidare(kanske blir bättre om man printar ut den). Star trek BT kunde ha varit skitsnygg förutom det faktum att den inte är vettigt anpassad till å,ä,ö...hmm man skriver inte på vårt språk i star trek kanske. Jag testade att göra mitt CV i star trek BT..ojoj wild! Lite för mycket för en arbetsgivare kanske..om han inte är trekker förstås! :rolleyes:

Redigerad av michael ricochet
Postad

Jag känner en vars familj äger Park Hotell! Haha, jag och ett par polare brukar "lana" i deras konferenssal.

Hursomhelst, idag så var jag och min far båda lediga, så vi bestämde oss för att hämta hem lunch från Max. Sagt och gjort, men på vägen hem så upptäckte vi att det bara fanns en extra hamburgare - det hade blivit fel i ordern. Och båda ville ha den extra. Så min pappa sa först; det ??r extremt svårt att motstå att ta den, och strunta i att du inte får någon extra. Och när jag hörde motstå så kom jag att tänka på en fras, som både jag och min far sade i kör av ren händelse! "Resistance is futile"!

Det var roligt och vi båda kände oss nördglada.

Postad (redigerade)

Kommer man direkt till bryggan på Enterprise om man trycker *1? ;)

Snubblade över den här på chucknorrisfacts.com:

Scotty in Star Trek often says "Ye cannae change the laws of physics." This is untrue. Chuck Norris can change the laws of physics. With his fists.

Redigerad av Marvin
Postad

I lördags på jobbet var det en tant som hade sjukt spetsiga öron! Jag har aldrig sett något liknande IRL och det var jättehäftigt. I övrigt var hon dock kort och hade mänskliga ögonbryn, och hon hade inte den ståtliga vulcan-hållningen. Men iallafall! Önskar jag hade kameran med mig.

Postad
Uppsala konserthus har en föreställning (eller något) som heter Kronos Quartet. Lite trekkvarning faktiskt.

Kronos Quartet komponerar musik eller är en orkester eller nåt om jag inte minns fel. De gör riktigt bra musik faktiskt.

Den här låten av dem var med i trailern till Sagan om de två tornen

BSG-video med låten Lux Aterna

Men jag tror dock inte de har något med ST att göra <_<

Postad

Tog en promenad när jag slutade jobbet i dag, och såg en parkerad gammal saab v4 med regnummer DAX. Och i måndags såg jag en lastbil med bokstäverna TNG. Kändes så bekant på något sätt, men samtidigt så konstigt.

Postad
Uppsala konserthus har en föreställning (eller något) som heter Kronos Quartet. Lite trekkvarning faktiskt.

Kronos Quartet komponerar musik eller är en orkester eller nåt om jag inte minns fel. De gör riktigt bra musik faktiskt.

Den här låten av dem var med i trailern till Sagan om de två tornen

BSG-video med låten Lux Aterna

Men jag tror dock inte de har något med ST att göra <_<

Klingon homeworld Qo'noS översätts ibland till Kronos av vissa översättare^^ Lite långsökt kanske.

Men det är en cool trailer!

• 1 månad senare...
Postad

För första gången på länge lyssnade jag på Beastie Boys låt Intergalactic. Tyckte jag hörde något intressant och lyssnade om. Mycket riktigt; sista raderna i sista versen lyder:

Your knees'll start shaking and your fingers pop

Like a pinch on the neck of Mr. Spock

Det har jag inte reflekterat över förrän nu, jag var ute ur Trek-svängen när den var en hit. Tyckte det var lite gulligt! :)

• 3 veckor senare...
Postad (redigerade)

Jag vill bestämt minnas någon form av choklad som hette Dukat, men Google tycker något annat...

Om vi inte förväxlat det med nougat?

Redigerad av Marvin
Postad
Från det ena till det andra fick jag ett quest idag i wow (world of warcraft för er icke insatta) där man skulle tala med en Engineer Reed.. Snacka om vibbar till enterprise. (var inte Reed chefsingenjör eller spelar mitt minne mig ett spratt?). J.

Han var säkerhetschefen, så ja, ditt minne spelar dig ett spratt.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...