Thalaxian Postad 22 April, 2004 Författare Rapport Postad 22 April, 2004 Det är sant, men det var ändå en kul det lilla som var med. Citera
Karl Postad 22 April, 2004 Rapport Postad 22 April, 2004 Hehe, det var inte direkt några trekkers som satt i studion :P, "gröna" och "onda". Tss, har dom inte sett Star Trek Citera
Thalaxian Postad 24 April, 2004 Författare Rapport Postad 24 April, 2004 (redigerade) Inte så mycket antagligen. Föresten så hörde jag en reklam på radion om en utbildning i något program med namnet Sisko. Lite skoj i alla fall. Redigerad 25 April, 2004 av Thalaxian Citera
B'Elanna Postad 24 April, 2004 Rapport Postad 24 April, 2004 :vulcan: Kvarteret jag bor i heter Vulcanus - logiskt namn. Fast det är klart jag ska snart flytta. Citera
James Godthardt Postad 24 April, 2004 Rapport Postad 24 April, 2004 Lånade Kill Bill häromdagen. Där var det lite Star Trekreferenser, bland annat ett gammalt klingonskt ordspråk. "Revenge is a dish best served cold" har jag för mig att det hette. Citera
ickamicka Postad 26 April, 2004 Rapport Postad 26 April, 2004 I Buffy the Vampire Slayer är det mycket startrek-referenser (eller vad det nu heter, tappade tråden..). Det är kul iaf =) Citera
Karl Postad 26 April, 2004 Rapport Postad 26 April, 2004 I Buffy the Vampire Slayer är det mycket startrek-referenser (eller vad det nu heter, tappade tråden..). Det är kul iaf =) Jag kan inte säga att jag märkt så mycket med Star Trek i buffy. Vad är det i buffy som du tänker på? Citera
Captain Proton Postad 26 April, 2004 Rapport Postad 26 April, 2004 I Buffy the Vampire Slayer är det mycket startrek-referenser (eller vad det nu heter, tappade tråden..). Det är kul iaf =) Jag kan inte säga att jag märkt så mycket med Star Trek i buffy. Vad är det i buffy som du tänker på? Jag har heller inte märkt några startrek i Buffy. Men Fresh Prince i Bel Air är ju en komediserie med många startrek-referenser eftersom Carlton är trekker. Han verkar vara särskilt fäst vid William Shatner. Citera
Karl Postad 26 April, 2004 Rapport Postad 26 April, 2004 Men Fresh Prince i Bel Air är ju en komediserie med många startrek-referenser eftersom Carlton är trekker. Han verkar vara särskilt fäst vid William Shatner. William Shatner har varit med som gäst skådis i ett Fresh Prince in Bel Air Citera
Pjotr'k Postad 26 April, 2004 Rapport Postad 26 April, 2004 Det här ämnet är för "Trekspotting i vardagen". Det finns en annan diskussion vid namn "Trek-skådespelare i aktuella TV-sammanhang" som passar förträffligt för diskussioner om TV-program där trekskådespelare syns/synts, aktuella såväl som oaktuella. Citera
Thalaxian Postad 26 April, 2004 Författare Rapport Postad 26 April, 2004 Det kanske inte är så mycket Star Trekrefrenser i Buffy, men jag kommer ihåg att det var med en rätt tydlig sådan. Tyvärr är det ett tag sedan jag såg avsnittet men referensen finns med i alla fall. Har för mig att det var nåt med vulcan inblandat. Citera
Thalaxian Postad 28 April, 2004 Författare Rapport Postad 28 April, 2004 En väldigt liten trekspotting. På Cartoonnetwork så har de ett nytt tema som heter Bumerang. Symbolen för det är misstänkt lik en TOS-insignia. Citera
Lokatt Postad 20 Maj, 2004 Rapport Postad 20 Maj, 2004 När jag var i Holland och tävlade i i EUSO utmanade Spanjorerna Svenskarna (oss) på laserdom (stavas det så?). På stället vi gick till kunde man hitta ganska många Trekkreferenser. För det första hette hela stället Q, och bara det är ju lite trekkvarning! :P Där hade dom en maskin där man kunde spela små frågespel på olika teman för 50 cent. Ett av temana var Star Trek! Oj vad jag spelade! Jag lyckades i alla fall slå rekordet stort. De som spelat innan kan inte ha vetat särskildt mycket om Star Trek direkt! Tyvärr var det dålig upplösning på skärmen, så ibland var det helt omöjligt att läsa. Glasen och muggarna i den lilla serveringen utanför var misstänkt lika de som Quark har, och laserpistolerna vi fick var röda, så jag och den andra svenska tjejen lekte klingoner! :P Efter den kvällen gick jag och sjöng på "Startrekking across the universe" resten av veckan! Åhhå, jag längtar tillbaka till Holland, men mest längtar jag efter de andra åtta svenskarna! Vi hade fruktansvärt kul då vi retade spanjorerna! Citera
B'Elanna Postad 21 Maj, 2004 Rapport Postad 21 Maj, 2004 Tvålen på mitt jobb heter "Dax". En viss bil heter Chrystler "Voyager", :lol: Citera
Excelsior Postad 29 Maj, 2004 Rapport Postad 29 Maj, 2004 Beastie Boys nya video har flera TOS-inslag. Citera
Thalaxian Postad 30 Maj, 2004 Författare Rapport Postad 30 Maj, 2004 Beastie Boys nya video har flera TOS-inslag. På vilket sätt? Klipp från serien/filmerna eller är de klädda i uniformer osv? Citera
Enterprise_Nx-01 Postad 30 Maj, 2004 Rapport Postad 30 Maj, 2004 Beastie Boys nya video har flera TOS-inslag. På vilket sätt? Klipp från serien/filmerna eller är de klädda i uniformer osv? Dom är iklädda i TOS uniformer. Väldigt bra musik video Citera
Excelsior Postad 31 Maj, 2004 Rapport Postad 31 Maj, 2004 Dessutom verkar de delar av videon med TOS-kläderna vara inspererade av avsnitten "The City on the Edge of Forever" och "Arena". Citera
Thalaxian Postad 31 Maj, 2004 Författare Rapport Postad 31 Maj, 2004 Dessutom verkar de delar av videon med TOS-kläderna vara inspererade av avsnitten "The City on the Edge of Forever" och "Arena". Jag måste försöka se den där videon. The City on the Edge of Forever är för övrigt ett av de allra bästa TOS-avsnitten! Citera
Gul Nador Postad 1 Juni, 2004 Rapport Postad 1 Juni, 2004 ...och jag har inte lyckats få tag på det ännu. Citera
Thalaxian Postad 1 Juni, 2004 Författare Rapport Postad 1 Juni, 2004 ...och jag har inte lyckats få tag på det ännu. Då har du något att se fram emot! Det är ett höjdaravsnitt, det fick i alla fall mig att tänka efter. Citera
MrsRiker Postad 8 Juni, 2004 Rapport Postad 8 Juni, 2004 Jag bor granne med ett företag som heter DABO konsult Undrar vad de konsultar där för nåt?! :lol: Citera
James Godthardt Postad 19 Juni, 2004 Rapport Postad 19 Juni, 2004 Förut idag såg jag på Meditv. Då var det en debatt om vad man skulle göra om man ville bli Gud för en dag, då sa programledaren att hon ville kunna säga "Beam me up Scotty". Citera
ramz Postad 24 Juni, 2004 Rapport Postad 24 Juni, 2004 När jag var pâ Disneyland igâr spelade de musik frân (Jag tror det var) Star Trek IV, kan inte alla soundtracken utantill. Jag vet, shame on me... Citera
Damien Stone Postad 25 Juni, 2004 Rapport Postad 25 Juni, 2004 Såg på Fear Factor på TV3 för några veckor sen, de gjorde ett höjdstunt på ett ställe som bara råkade vara på samma ställe som slutstriden där äger rum i Star Trek: Generations (berget alltså) Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.