Gå till innehåll
Captain Mariah

Dark Angel

Gjorde de rätt när de la ner serien?  

27 medlemmar har röstat

1. 1.

• Nej, serien var ju bra..Ett stort misstag att lägga ner serien.
      17
    • Ja, handlingen blev sämre och sämre. Man tröttnade..
      10

Rekommenderade inlägg

Jag tycket faktiskt att det är OK att de la ner serien. Jag var till en början ett stort DA-fan, men efter att ha sett säsong 2 så är jag bara besviken. Det känns som om de båda säsongerna kommer från helt olika serier, eftersom den första var så mycket bättre. När en serie får mindre och mindre tittarsiffror tycker man ju att de borde förbättra avsnittet med t ex mer action, mer påkostade avsnitt och en tydligt tråd. Men skaparna verkar bara ha gjort tvärt om. Dessutom borde de ha hållt kvar Nana Visitor och John Savage. :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, det är *************************** trist att den är nedlagd.. Visst är det en viss kvalitetsskillnad på säs1 o 2, men jag tycker den är värd att titta på iallafall!

Man undrar om lösa trådar som tex Sandman hinner knytas ihop innan slutet... :(

Redigerad av Pjotr'k

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte sett så mycket s.2, såg de första avsnitten och några mitten, men det är inget som jag absolut måste titta på. Men det är ju ändå tråkgit att man ska lägga ner serier så tidigt, men blir det sämre så..

Får rösta ja denna gång, eftersom s.2 inte har kunnat hålla mig fastklistrad framför tv:n, som 1:a gjorde.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nejnejnej se till att få tillbaka serien. vi kidnappar idiotbush, och tvingar dom att spela in typ 7 säsonger till.... sen får dom tillbaka honom. (fast vill dom verkligen det) :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Andra säsongen var sämre än första och handlingen blev bara sämre och sämre fram till de sista avsnitten då det sattes snurr på lite saker. Jag tycker att det var ett misstag att lägga ner serien, den började ju bli bra igen.

Det kanske inte hade behövts göras en massa nya säsonger, en eller två vore lagom så att alla trådar knyts ihop utan att serien för den delen skulle tappa klass (fast den klarade ju inte hålla hög klass i två säsonger, så vem vet hur lågt den skulle kunnat sjunka på fyra ;) )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med om att det blev för abrupt. De kunde förlängt säsong 2 litegrann. Han som har så mycket pengar borde kunnat ta ur egen ficka, men han kände väl inte för serien tillräckligt antar jag.

En film kanske? Vore ju inte så dumt, men men, man får ju se.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag får säga att det var synd att dom la ner serien. Den första säsongen tyckte jag var spännande och att det var kul att se varje avsnitt för det handlade om något nytt hela tiden. Andra säsongen tyckte jag blev lite segare. Varför den blev segare är svårt att förklara, men jag tycker tempot i säsong ett var bättre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min röst gick på att de gjorde rätt som la ner serien, för handlingen va faktiskt inge vidare det senaste. Men hade de lagt ner lite mer möda och stort besvär på att hitta bättre manusförfattare hade det nog gått bättre, men sånt kostar pengar ..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jessica Alba spelar huvudrollen i dansfilmen Honey som har Sverigepremiär den 27 juni.

<{POST_SNAPBACK}>

Jessica Alba kommer också att spela en huvudroll som Susan Storm (Invisible Woman) i den kommande Fantastic Four filmen från 20 century fox.

FF_alba.jpg

Ang. Dark Angel så har jag sett väldigt lite, tyvärr. Men är det där som Nana Visitor (Kira i DS9) spelar en roll? I så fall tycker jag "nog" att det var synd att lägga ner!

Redigerad av OnO

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en gåta till er... Vad får man om man sätter ihop en transgen brud, och en omsändning av tv-serier? Repris på Dark Angel som börjar på tisdag den 5 oktober.... :vulcan: :w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::D:D:D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag måste nog säga att det är lite märkligt att serien inte fungerade. Författarmässigt var serien faktiskt formidabel man vårdade intrigerna mycket bra och man hade snygga tempoväxlingar. Dessutom placerade man också intrigerna i en fiktivvärld som var större än intrigerna. Den fiktiva världen blev hela tiden källa för fortsatta intriger utan ”större” logiska brister. Rent strukturellt skötte man sig på högsta nivå.

Går man dock in på själva intrigens handling så var det hela inte alltid så engagerande. Men detta anser jag till stor del beror på att regissören hade en viss obalans mellan bild och dialog. Framför allt när det gällde tempot snabba repliker kunde många gånger berättas med en långsam bildsekvens. Visst lite kul är det med nya idéer i bildberättandet i denna klipphysteriska tv-tid, men det blir inte alltid bra utan många gånger blir det helt enkelt bara plumt. Däremot tycker jag att man rent scenografiskt lyckats riktigt bra med det mesta, men framför allt med gestaltandet av den brutala världen. Denna gestaltning var lysande och räddade faktiskt många avsnitt.

Personligen tror jag just att det nämnda bildtempot blev seriens undergång, DA kom att konkurrera med Alias – och detta är ju en serie vars bildtempo är hysteriskt uppskruvat. Alias skapar via sitt bildspel en illusion om högt tempo och en snabb intrig utveckling, men verkligheten är att DA är minst lika snabb men vi luras att tro att det går långsammare. Ett exempel på detta för ni som är lite äldre är Palme och Fäldin, dessa två herrar använde sig av exakt lika många ord på en minut, men Fäldins ööh utfyllnad gjorde att man uppfattade Palmes tal mycket snabbare.

Jag tycker nog att DA borde att fått fortsätta med i alla fall 5 avsnitt till för en värdigare avslutning på en mycket väl genomarbetat serie. Ungefär så som man gjorde med Tru Calling.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läste lite om varför dom la ner Dark Angel.

Enligt Dark angel sidan på imdb.com las serien ner bara för att FOX skulle börja med Firefly och hade inte råd(?) att ha två sci-fi serier igång på samma gång. så man la ner Dark Angel (troligen ett av jänkarnas största misstag).

Det hela är mycket tragiskt..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fick känslan av att serien "stelnade" mer och mer ju längre tiden gick. Nu såg jag inte alla avsnitt men tillräckligt för att våga ha en synpunkt. Jag fick känlsan av att idéerna tröt för manusförfattarna, även om handlingen utspelades i en genomtänkt och "rolig" omgivning/värld.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Läste lite om varför dom la ner Dark Angel.

Enligt Dark angel sidan på imdb.com las serien ner bara för att FOX skulle börja med Firefly och hade inte råd(?) att ha två sci-fi serier igång på samma gång. så man la ner Dark Angel (troligen ett av jänkarnas största misstag).

Det hela är mycket tragiskt..

I såna fall gjorde dom två jättemisstag i rad då, både Dark Angel och Firefly!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har precis sett klart DA nu och undrar lite lätt om någon känner till någon sida som har en bra uppställning över den DA-litteratur som skrivits? Det finns ju en hel del böcker, men jag kan inte riktigt få koll på hur de hänger ihop. Om det är någon som läst någon bok får ni gärna berätta vad ni tyckte!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu