Jump to content

Vilken besättning i Star Trek XI ?

speck

Vilken besättning tycker du skall vara huvudrollen i star trek 11?  

73 members have voted

1. 1.

• The next generation besättningen.
      5
    • DS9 besättningen.
      21
    • Voyager besättningen.
      24
    • Enterprise besättningen.
      10
    • Annan besättning.
      13

Recommended Posts

Vilken av tv-serie besättningarna tycker du skall vara huvudrollen i nästa star trek film, eller ska filmen handla om en besättning som inte varit i en tv-serie. Rösta och skriv varför du tycker det.

Själv röstar jag på Voyager besättningen, eftersom dom en den besättningen som haft minst äventyr i alfa kvadraten. :vulcan: :vulcan:

Jag skulle gärna vilja se Voyagers besättning. Varför? Därför att många av den besättningen är mina favoriter. (som Kathryn Janeway, Doc, 7 of 9, Paris mm.) Dessutom att jag tycker att det är dags med en kvinnlig kapten. :lol:

Allra helst skulle nog vara en kombination av TNG.besättningen och VOY-besättningen. Den besättningslistan skulle se ut: :D

Captain Janeway eller Captain Picard.

Counsellor Troi

7 of 9

Doc

Paris

Data

Tyvok

Worf

Georgi

Men om det inte skulle gå med Voy, så skulle mitt nästa val vara en ny besättning. :)

Edited by Kathryn Archer

En DS9-film hade inte suttit helt fel. :rolleyes: Det känns som om TNG har spelat ut sin roll, och jag tycker att storyn i VOY knöts ihop ganska bra i Endgame. ENT känns fortfarande lite för ung för en egen film, och jag tycker att man ska vänta ett par säsonger innan man gör en film om dem. Men en DS9-film skulle kunna vara ganska intressant, typ "The Return of Sisko" eller "The Return of the Pah-wraights" eller "The Return of the Founders". :P

röstade på annan bestättning.

pga. att

tng besättningen har gjort sitt på film

voyager besättningen borde väl ha upplösts efter delta-incidensen

ds9 bestättningen skulle i och för sig kunna funka med Kira som bas.

en mix skulle även det kunna vara intressant.

men det bästa vore en helt ny crew och ett helt nytt skepp som kanske

är på ett infiltrations uppdrag far far away.

tänk er Sean Connery som kapten. ewee.

Jag valde att trösta på att man skulle sätta ihop en ny besättning. Jag tycker att de besättningarna som finna redan har sagt sitt. Archers besättning kanske man kan göra film av senare, men jag tycker att man borde ha gjort klart alla säsonger först.

Jag skulle gärna se en film med DS9 besättningen. Helt enkelt för att det vore kul att se en film med dem eftersom både TOS och TNG besättningarna har gjort filmer. I och för sig har jag hört att det inte blir så utan att nästa film i så fall bilr med VOY gänget. Men hoppas kan man ju alltid.

Jag får hålla med Captain_Proton om att det skulle vara svårt att lära känna en helt ny besättning på så kort tid. Är det någon som vet något bra sätt så man lär känna de nya karaktärerna snabbt?

Annars kanske man kan göra en film om en federation ledd insatsstyrka? Eller skulle detta bara bli ett fiasko?

Åhhh, va jobbigt val.

Voyager är den serien jag har sett mest av och det skulle bli en nostalgihit att gå och se en RIKTIG FILM med Janeway och gänget (speciellt doktorn då)...

Men samtidigt... jag har inte sett något nytt med Nicole deBoer :wub: sedan trean slutade visa Dead Zone mitt i säsongen :arg: :arg: :arg: :(:(:(

Jag röstade på Voyager då jag bryr mig mer om Voyager som serie men Nicole deBoer får mig att i hemlighet önska DS9.

Svårt dilemma... jag väntar fortfarande mest på besked om det blir en fjärde säsong av Enterprise.... det hade varit riktigt trevligt.....

De ska väl bli officiellt 22 Maj eller nåt va (om nån vet säkert så får ni gärna rätta mig).

Edited by Bradis_Mamma

Det jag tycker är intressant är vilka "alien" som ska ingå i nästa besättning.

Fråga: Vilka "aliens" tycker ni ska ingå i nästa besättning?

Jag tycker att det skulle vara kul med ett hologram, typ som Doc i Voyager.

En betazoid till Captain, alterntivt halv människa, halv betazoid.

En människa som first officer.

De andra i besättningen skulle vara, en klingon och en vulcan samt resten männsikor.

Dessutom tycker jag att besättningen ska vara större till antal än vad som är normal. Samt att alla inte tillhör högre befäl.

Vad tycker ni? :katt:

Edited by Kathryn Archer

• 1 month later...
Vilken av tv-serie besättningarna tycker du skall vara huvudrollen i nästa star trek film, eller ska filmen handla om en besättning som inte varit i en tv-serie. Rösta och skriv varför du tycker det.

Själv röstar jag på Voyager besättningen, eftersom dom en den besättningen som haft minst äventyr i alfa kvadraten. :vulcan:  :vulcan:

Det är DS9s tur att vara på film nu. :)

Desutom så är DS9 min favorit av serierna.

Jag får hålla med Captain_Proton om att det skulle vara svårt att lära känna en helt ny besättning på så kort tid. Är det någon som vet något bra sätt så man lär känna de nya karaktärerna snabbt?

Annars kanske man kan göra en film om en federation ledd insatsstyrka? Eller skulle detta bara bli ett fiasko?

Är inte

Voyager - 1x01+1x02 - Caretaker

Deep Space Nine - 1x01+1x02 - Emmisary

Enterprise - 1x02+1x02 - Broken Bow

som filmer? Enterprise iallafall gick tillochmed på bio. Jag tycker man lärde känna deras crew rätt bra på första avsnittet (förutom i DS9...)

Alla filmer börjar inte med en serie... :P.

Eftersom TNG gruppen troligtvis är väldigt dyra i drift (lön) så tror jag att filmbolaget sattsar på en action betonad ENT film, de andra serierna är alldeles för "gammla" och troligtvis svårt att få tag på alla skådisar, och filmbolaget skulle aldrig våga köra en "riktig" film med en helt ny besätning.

Såklart man skulle vilja se en DS9 eller Voy film.

Är inte

Voyager - 1x01+1x02 - Caretaker

Deep Space Nine - 1x01+1x02 - Emmisary

Enterprise - 1x02+1x02 - Broken Bow

som filmer? Enterprise iallafall gick tillochmed på bio. Jag tycker man lärde känna deras crew rätt bra på första avsnittet (förutom i DS9...)

Alla filmer börjar inte med en serie... :P.

Var, När, Hur gick Enterprise på Bio???

I övrigt ser jag det så här. TNG-gänget går på tomgång. NEM var en av de klart sämsta ST-filmerna hittills. Jag var grymt besviken, fast borde vetat bättre med tanke på manusförfattaren.

Dessutom börjar antagligen TNG-gänget bli för dyra.

DS9 då? Nja, jag röstade visserligen på dom men som serie gick det inte speciellt bra och då är givetvis marknaden för en film med dom inte så stor. Det är dags för en film med storslagna rymdstrider och då torde DS9 vara det perfekt alternativet.

VOY? Personligen tycker jag serien gick käpprätt åt hellskotta nånstans runt säsong 5. Vad som mer relistiskt talar emot dom är att det var några år sedan den slutade sändas. Kanske har Janeway och co varit borta från rampljuset lite för länge. Dessutom påpekade någon mycket riktigt att slutavsnittet knöt ihop säcken lite för bra för att göra film på VOY.

ENT? De gör knappast en långfilm av en serie som pågår. Vad som talar för det skulle kanske vara att de med rätt förhandlingsteknik kan få skådisarna billigt. En annan sak som talar för är att filmen kan ge serien en boost och tvärtom. Dock tror jag inte att en film med Archer och co blir aktuell så länge de gör serien.

Vad blir det då? Tja, det snackades redan inför ENT-serien att man skulle l??gga hela ST i malpåse några år för att bygga upp en efterfrågan. Så det är definitivt en möjlighet när det gäller filmerna. Blir det så lär vi knappast få se TNG-gänget igen då de redan nu börjat bli ganska gamla. Men gör de en film till snart skulle det förvåna mig stort om det inte blir med TNG.

• 1 month later...

En blandning av TNG och Voy´s besättning förespråkar jag!

Picard, Data, Holodoktorn, Tuvok, Barcley. De skulle jag vilja se i samma film. Mer genomförbart eftersom serierna utspelar sig i samma tidsera. Börjar man blanda in TOS blir det mer tidsresor inblandade.

Men som någon sa: Endgame knyter ihop säcken rätt bra för serien och TOS blir jobbigare i och med filmen Generations. Jag skulle tycka det var konstigt att återuppliva Kirk igen. Tror inte han skulle gå med på att göra en ny film heller.

Jag tycker det hadde varit roligt med en serie om voyager besättningen, men jag tror inte det går att göra när serien fick ett såpass "markerat" slut. kanske en ny besättning är det bästa, men kanske är svårt att genomföra "utan serie"

Nästa långfilm som planeras ska tydligen tidsmässigt utspela sig mellan "Enterprise" och "TOS", och därmed inte involvera någon av karaktärerna från dessa båda serier. Filmen ska skildra konflikten mellan federationen och Romulanerna, som sedan ledde till att den neutrala zonen skapades. Självklart är det mina personliga hatobjekt B & B som ligger bakom idéerna till denna film. Gör de nu allvar av detta, kan vi alltså förvänta oss en prequel (finns det ingen "framtid" för Star Trek längre?) utan en enda känd Star Trek-skådis, något som jag kan tycka är ett väldigt resursslöseri med tanke på alla duktiga skådisar som figurerat i TV-serierna genom åren. Nästa fråga är ju vilken målgrupp denna film skulle ha? Visst, Trekkies sväljer ju allt som har något med Star Trek att göra, men den övriga breda biopubliken? Romulaner är ju kanske inte de mest spektakulära utomjordingar man kan locka potentiella sci-fi-intresserade biobesökare med... Och nu när inte ens TNG-gänget med Patrick Stewart i spetsen pryder bioaffichen, vad skulle kunna hindra detta från att bli det största magplasket i Star Trek-filmernas historia?

Mitt förslag: skrota idén, eller gör en miniserie för TV av det...

Lät ju inte så spännande direkt med en sådan film. Ser gärna Romulaner, men i så fall längre in i framtiden. dåtiden blir ju inte så spännande, då är det fortfarande spänt mellan federationen och dom.

Skrota idén tycker jag med!

Lät ju inte så spännande direkt med en sådan film. Ser gärna Romulaner, men i så fall längre in i framtiden. dåtiden blir ju inte så spännande, då är det fortfarande spänt mellan federationen och dom.

Skrota idén tycker jag med!

Inte exakt det jag helst skulle vilja se som nästa star trek film. Men det är något nytt och annourlunda för att vara trek-film. Man bör vara öppen för nya ideér, kanske får star trek en ny och bredare publik (om det blir en bra film). Men visst är det tråkigt att man inte utnyttjar "gamla" rutinerade star trek skådespelare, då menar jag främst från VOY och Enterprise.

Nästa långfilm som planeras ska tydligen tidsmässigt utspela sig mellan "Enterprise" och "TOS", och därmed inte involvera någon av karaktärerna från dessa båda serier. Filmen ska skildra konflikten mellan federationen och Romulanerna, som sedan ledde till att den neutrala zonen skapades.
Filmen kanske till och med ska utspelas sig före Enterprise.

"The movie that we're having very early discussions about would have nothing to do with any of the characters that have ever existed on any of the Star Trek series," Berman said. "It would be an entirely new setting and an entirely new set of characters, and it would take place prior to any of the series, including [uPN's Star Trek:] Enterprise."

källa

• 3 months later...

Jag skulle gärna se besättningarna från TNG, DS9 och Voyager tillsammans för en gångs skull. Tidsmässigt skulle det väl gå. Och man kan säkert hitta på en anledning till att allihop måste arbeta tillsammans, kanske för att möta något stort hot utifrån. Men måste jag välja, så blir det Voyager, och det var så jag röstade.

Tonica

Om nu den kommande filmen skall utspela sig mellan ENT och TOS så utesluter ju det de tre första alternativen.

Men om JAG fick bestämma så skulle filmen inte alls utspela sig då utan någon gång efter Nemesis. Anledningen till detta är att jag skulle vilja se TNG/DS9/VOY besättningarna jobba ihop. Krig mot stor mäktig makt från långtbortistan, Deep space Nine som OP-central, massor med federationsskepp inblandade. Filmens huvudkaraktärer blir de på DS9 samt besättningarna på USS Enterprise NCC-1701 E och USS Voyager NCC-74656. Handlingen hoppar mellan denna OP-central och dessa skepp och visar oss deras företagande. När handlingen fortskrider och allt ser becksvart ut så framkommer Sisko-Picard-Janeway med en genialisk plan....

Rent logiskt sett så passar dessa tre besttningar bra ihop, med tanke på att alla åldrats lika mycket i förhållande till varandra sedan repektive serie. Synd bara att data är död...eller... (Jag inte sett så mycket DS9 ännu tyvärr, så det är ju möjligt att någon därifrån också är död sedan länge, men inte alla väl, skulle Sisko vara död så får väl Kira eller någon annan ta hans plats i min plot, SÄG INGET JAG VILL INGET VETA!)

Så av röstningsalternativen ovan så väljer jag: annan. En gemensam TNG/DS9/VOY besättning!

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...