Gå till innehåll

Vilken besättning tycker du skall vara huvudrollen i star trek 11?  

73 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • The next generation besättningen.
      5
    • DS9 besättningen.
      21
    • Voyager besättningen.
      24
    • Enterprise besättningen.
      10
    • Annan besättning.
      13


Rekommenderade inlägg

Postad

Låter som ett väldigt intressant alternativ. Det skulle vara kul att få se det. Men så blir det väl inte. Du kanske kan skriva lite fanfiction om det istället?

Tonica

Postad

Jag vill se en riktigt bra DS9 rulle, gärna på 3-timmar, minst. Det finns redan en hel del tänkbart material till en sådan film, som böckerna Avatar 1 och 2. Sen öppnar ju maskhålet möjligheter som man bara kan drömma om, ett helt nytt ST-kosmos med en hel ny myriad av varelser och världar.

Jag tillhör ju den falangen som hoppas och tror att det kommer att göras en DS9 film inom en snar famtid. Ni som vill stödja den drömmen kan gå in på topic "DS9 biofilm" för se adressen till DS9s sida för att lägga er röst där. Man jobbar nu som bara den i U.S.A för att detta skall bli verklighet, även besättningen från DS9 står bakom denna kampanj, så gör det du med. :D

Postad (redigerade)

Satsar på Voyager...

Säg något år efter ankomsten till Jorden och man är på väg på nytt uppdrag. Då kan man också få reda på lite återblickar på närmaste tiden efter hemkomsten. Vad händer med min hjälte EMH?? Måste han fortfarande ha förbindelse med Voyager? Blir han kär? Börjar han uppträda?

Ta gärna med hyperpsykot Barclay! Brukar bli underbart! :D

Vart ska man åka? Tja...Q continuum?? Snacka om utmaning... :blink:

Redigerad av holodoc
Postad

Röstade på DS9-besättningen. Efter att relativt nyligen ha sett klart alla DS9avsnitt så är det numer min favoritserie. Karaktärerna är jätteintressanta och den serien har klart bäst gästskådespelare. Jag ÄLSKAR Dukat!!! :)

Postad
Jag vill se Captain Riker på USS Titan!  :w00t:

Titan måste ju vara av Prometheus klass eller kanske Akira! Vad tror ni?

<{POST_SNAPBACK}>

Titan är av en helt nu skeppsklass. Först kommer det komma ut en bokserie om Titans äventyr och sedan kommer det ordnas en fan-tävling som går ut på att designa henne.

Postad
Jag vill se Captain Riker på USS Titan!  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Åh, det vill jag också se.....

Men grejen är väl att jag kommer bli glad för fler filmer, vad de än handlar om. Eller ja, så länge Pulaski eller Wesley Crusher inte har huvudrollen i alla fall :D

Postad
Titan är av en helt nu skeppsklass. Först kommer det komma ut en bokserie om Titans äventyr och sedan kommer det ordnas en fan-tävling som går ut på att designa henne.

VET du detta eller spekulerar du?

Postad
Titan är av en helt nu skeppsklass. Först kommer det komma ut en bokserie om Titans äventyr och sedan kommer det ordnas en fan-tävling som går ut på att designa henne.

VET du detta eller spekulerar du?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag VET. Om jag spekulerar så säger jag det, om jag gissar så säger jag det och om jag gissar rätt så säger jag inget.

:P

I boken "A time to war a time to peace" finns ett förhandsklipp från första boken i Titan-serien "Taking Wing".

Tävlingen nämndes först på StarTrek.com och sedan blev de officelt när förlaget publicerade denna artikel.

  • 3 veckor senare...
Postad

Jag röstade på TNG eftersom det är min favourit. Jag gillar OnO:s idé med att kombinera TNG/DS9/VOY. Kombinationen av TOS och TNG var ju underbar i generations. Jag skulle defenitivt gilla en film som tog till vara på vad de tre serierna har att erbjuda. Skulle vara kul att se om det går att få se en återfödelse av data (ala search for spock), hans utveckling och interaktion med resten av casten, LaForge, Picard, Riker. Här skulle man kunna väva in något om Hologramens frihetsrörelse eller så och på så vis få in lite voyager karaktärer.

En film som mer inriktar sig på karaktärer än på någon konflikt...

Postad
Jag röstade på TNG eftersom det är min favourit. Jag gillar OnO:s idé med att kombinera TNG/DS9/VOY. Kombinationen av TOS och TNG var ju underbar i generations.

<{POST_SNAPBACK}>

Att kombinera dom tror jag är svårare än vad många fans föreställer sig. För det första kan man ju inte ha alla besättningsmedlemmar med (då blir det ju inga pengar kvar till annat.

Sedan är det ju som så att besättningarna är sammansatta på ett visst sätt och en karaktär är ofta beroende av de andra för att "fungera" på rätt sätt. Vissa går ju till en viss gräns att flytta över mellan besättningarna, Worf är ju ett sådant exempel, men det kan bli svårt att blanda dom ändå och få en bra kemi och balans.

Blandningen av TOS & TNG är ju lite överdriven. Vad som "blandas" d??r är ju egentligen bara Kirk & Picard, och ärligt talat blev den interaktionen inte så pass stark som jag hade hoppats på, även om det berodde mycket på taskigt manus och liknande. Så GEN är nog inget bra exempel på blandning av besättningarna...

Postad

Blandningen av TOS & TNG är ju lite överdriven. Vad som "blandas" där är ju egentligen bara Kirk & Picard, och ärligt talat blev den interaktionen inte så pass stark som jag hade hoppats på, även om det berodde mycket på taskigt manus och liknande. Så GEN är nog inget bra exempel på blandning av besättningarna...

Citat från Tom hell

jag håller med om att blandningen i generations var överdriven. men jag gillar filmen. Det är nog också sant att det kan vara svårt att få folk från olika serier att göra en film så det kanske inte är något bra alternativ.

Ska det göras en film så tycker jag defenitivt att den ska utspela sig efter insurrection och jag skulle nog vilja att det var TNG eller VoY karaktärer i filmen. Skulle inte misstycka om man tog in Frakes som regissör och att man spann vidare på den lilla antydan som fanns i nemesis, att data skulle fortsätta leva genom den där nya androiden.

Jag tycker att TNG har mycket kvar att ge

  • 2 månader senare...
Postad (redigerade)

Helt klart Sulu som kapten för Excelsior. =)

Eller varför inte få följa nånting helt oväntat? Varför måste alltid kaptenen vara i fokus? Det finns ju en massa kul i ST universum som är gott värt att göra film på.

Redigerad av Lenski
Postad

Jag tog Voyager. Varför? Jo för som först antagligen, att de inte tillbringat tillräckligt mycket tid i Alphakvadranten. Och det skulle vara roligt med ett stort äventyr för dem.

Undrar hur det skulle vara att ha två skepp... hmm. Kanske lite jobbigt, men ändå.

Postad

Jag har just läst uppdateringen på förstasidan och själv tycker jag att detta projekt skulle kunna sluta hur som helst. Senast en regissör som inte varit inblandad i star trek lade vantarna på en film blev det ju Nemesis <_< ...den minst star trekkiga filmen (biljakter inga kommentarer om Lore eller liknande...etc.) :arg:

Å andra sidan, har man skapat band of brothers ä¨r man ju rätt bra på att göra tv-serier i all fall. :)

  • 7 månader senare...
Postad

Jag för min del röstade på Voyager, tycekr de kan vara värda en film nu. Voyager e dessutom min favoritserie när det gäller star trek.

Jag tycker heller inte att det stämmer som fler har sagt att säcken knöts ihop lite för bra i Endgame. Viss de kom hem men vad hände sen då??? det skulle man verkligen göra en hel film om!! Har nån kanske läst böckerna som utspelar sig efter De har kommit hem, den första heter Homecomming tror jag. Gör en film på dem vet jag :D

Postad
DS9. DS9. DS9.... för det vore verkligen på tiden... har gått och väntat ända sedan serien lades ner!

Känns som tiden talar emot DS9, hur länge sen är det serien slutade? Jag vill gärna se Voyager besättningen men det verkar snart vara för sent för dom också, skådisarna blir ju gamla!

Postad

DS9. DS9. DS9.... för det vore verkligen på tiden... har gått och väntat ända sedan serien lades ner!

Känns som tiden talar emot DS9, hur länge sen är det serien slutade? Jag vill gärna se Voyager besättningen men det verkar snart vara för sent för dom också, skådisarna blir ju gamla!

Jo, jag vet... tragiskt men sant :(

Postad

DS9!! Det kvittar väl om de blir lite rynkiga, det blri ju bara en komplikation i fall som Data som ska ge sken av att hålla riktigt länge. I DS9 är det ju organiska varelser så det är bara att köra på! Och tänk vad intressant att se vad som har hänt, både på stationen och på andra sidan maskhålet. Jag förstår inte varför de inte uttnyttjar detta till en film NU!

Jag skulle nöja mig med Voyager oxå, men jag vill inte se en TNG-film till. De har gjort sitt, om de nu inte skulle lägga till vid en rymdstation vid ett maskhål i närheten av Bajor...

Postad

Jag skulle helst av allt se ENT-besättningen i nästa film. De behöver lite upprättelse efter att säsong 5 uteblev. Dessutom har de till skillnad från de andra besättingarna både en realistisk möjlighet att lyckas och ett lovande upplägg: Romulanska kriget. Nu ser det ut som om man sattsar på en ny besätting i ENTs miljö och det kan väl gå bra det med.

Som inbitet TNG-fan skulle jag självklart inte säga nej till en ny TNG-film (det gäller bara att få tillbaka Data på nått sätt). Fixar man en god story där Enterprise och Titan sammarbetr och får in lite nytt blod bland våra älskade karaktärer kan det gå riktigt bra. Men jag är nöjd med det "avsked" vi fick i Nemesis och klarar mig utan en återkomst.

Jag tror inte att Voyager kan bli en film. Konceptet var TV-serie så det skrek om det. Det som drev Voyager var resan hem. Nu är de hemma och serien är över. Vi får nöja oss men Amiral Janeway som kanske dyker upp igen nån gång.

Hoppet är inte ute för DS9, men chansen att fler än Kira och Quark ska kunna medverka är liten. Sisko och Miles är borta och jag kan inte tänka mig hur de skulle kunna återvända utan att det blir filmtekniskt kontraproduktivt. Odo finns ju men kommer han med bäddar det för att founders har ett finger med i intrigen. Erzi kan inte ersätta Dax och Worf har redan mystiskt dykt upp på Enterprise och ännu en flytt är inte att tänka på.

Men jag tror på att stationen, platsen, kan användas på nytt, så länge äventyret överlåts til någon annan.

Postad

Vad då borta? SPOILER!!! Okej att Sisko blev upptagen bland maskhålsvarelserna och att O´Brien flyttade till jorden, men det är inget som kan ändras om bara en bra manusförfattare sätter sina tänder i det. Kanske ska det bli en reunion/hemvändarträff och då dyker Sisko upp och profeterar något som får äventyret att rulla igång? Det är bara fantasin som sätter gränserna.

Men ok, ENT går oxå bra även om jag inte riktigt har upptäckt dess kvaliteter än, de kommer nog i de sista två säsongerna.

Postad

Men grejen är ju att Star Trek filmer inte fungerar om de bara riktar sig till fansen. Icke-fansen (de vill säga de som inte har den blekaste aning om vad som hänt innan) måste också få något, och på deras önskelista finns krångliga förklaringar långt ner på listan.

"Jo-ni-föstår-han-är-deras-före-detta-befälhavare-som-var-bajoranernas-emissary-som-blev-en-prophet-i-slutet-av-serien-de-är-de-som-är- i-maskhålet-och-ser-till-att-det-hålls-öppet-och-det-var-han-som-hittade-alla-orber", och sen måste man förklara vad ett maskhål är osv, osv.

Miles är lättare men han är lärare (!), och bara ordet har sänkt mången bra film.

Postad

Är inte trekfilmerna extremt inriktade på fansen redan? Jag menar vem kan hänga med helt och hållet i TNG:s filmer om man inte sett avsnitten. Visst behöver man inte föra tillbaka folk från andra dimensioner men man förstår knappast karaktärerna och deras erfarenheter (Data till exempel). Många trådar tas upp där serien slutade, t.ex. Trois och Rikers förhållande, Worfs förflyttningar m.m. Så det kan inte bara vara att glida in och helt förstå filmen. Och detta vet filmskaparna, det är ju ändå mest fansen som går och ser filmerna, det är dem de tjänar pengar på (+ att de köper boxarna). Star Trek kommer aldrig att bli en kommersiell succe som Titanic eller något liknande.

Nu är det svårt att dryfta om detta då jag sett filmerna med kunskap i bagaget, men jag ska försöka få ett icke-Trek-fan att se en TNG-film och se vad han säger.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...