Enterprise_Nx-01 Posted August 19, 2004 Report Share Posted August 19, 2004 För ett tag sen släppte dom ett star wars MMORPG och då börja jag tänka skulle det inte vara häftigt om något företag skulle göra ett star trek MMORPG. Star Trek har väl ändå mer fans än Star Wars eller? Tänk att få göra din egna Romulan, Klingon, Cardassin, Borg Eller Människa. Att gå på starfleet acadamy och kanske få ett eget skepp eller få på ett. Tänk att få vara med om stora rymdstrider mellan Borger och Människor. Att uttforska hela vintergatan. (Homer Simpson Gurgel) Vad tycker ni? Man kanske skulle sicka ett mejl till EA-Games eller Actiovision och ge dom ett förslag på ett star trek MMORPG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bruse Posted August 19, 2004 Report Share Posted August 19, 2004 Å vad är MMORPG? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enterprise_Nx-01 Posted August 19, 2004 Author Report Share Posted August 19, 2004 (edited) Å vad är MMORPG? <{POST_SNAPBACK}> Tror att det står för MultiMedia Online Roll Playing Game. Rollspel över nätet Edited August 19, 2004 by Enterprise_Nx-01 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 19, 2004 Report Share Posted August 19, 2004 Ämnet flyttas till Quarks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 19, 2004 Report Share Posted August 19, 2004 Å vad är MMORPG? Tror att det står för MultiMedia Online Roll Playing Game. Rollspel över nätet Nja, nästan rätt. MMORPG = Massive Mulitplayer Online Role Playing Game ;) Ett Star Trek MMORPG skulle helt klart vara häftigt. Star Trek världen är ju rätt så stor och det finns en del platser som man skulle kunna tänka sig att besöka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lokatt Posted August 20, 2004 Report Share Posted August 20, 2004 Mycket, mycket bra idé! Det vore väldigt kul med ett sådant!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted August 20, 2004 Report Share Posted August 20, 2004 Jag är definitivt på!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted August 23, 2004 Report Share Posted August 23, 2004 Jag var lite sugen på att börja spela Star Wars MMORPG ett tag, men gjorde det aldrig. Om det kom ett i Star Trek-världen skulle jag börja direkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Storm Posted August 24, 2004 Report Share Posted August 24, 2004 Jorå ett Star Trek MMORPG hade vart grymt. Lär bli väldigt svårt dock. Jag har spelat SWG (Star Wars Galaxies) och tycker att det är ***** skoj men det fattas nått. I det spelet så vill ju alla vara jedi, ja kanske inte alla men de flesta iaf. Så det blir en stor jakt på att bli Jedi. Vilket är jobbit. Problemet med ett StarTrek spel är att StarTrek är så mycket "större" ??n StarWars. Ett spel skulle bara kunna göra sig bra om det vore tillräckligt stort. Inte så skoj om man bara kunde åka mellan 5 planeter osv. Jag skulle vilja ha det så här: (om jag fick bestämma) Du börjar med att välja ras och kön. Finns de stora att välja mellan, och man kan INTE vara borg. Man börjar sen på hemplaneten för den rasen. Med detta kan man sen ta jobb på olika skepp. I början får man jobba på fraktskepp eller liknande och åka runt i Rymden. För att senare (eller direkt) söka in på flottan hos respektive ras eller i Star Fleet om man tillhör det. Då ska man utföra uppdrag både i rymden och på land och när man klarat av detta får man välja inriktning. Pilot, Kapten, Skytt, Engineering (svenska?) eller Doktor. Sedan kan man söka in till olika skepp. För att kunna flyga ut i Rymden så måste man hitta 5 st personer med alla dessa kriterier och sedan baserat på level och erfarenhet så får man hitta eller hyra ett skepp. Hittar man inte alla dessa så får man hyra mindre skepp osv. Oj va långt detta blev. Men vore skoj om det kom. Det är ju mode att göra MMORPG nu för tiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted August 27, 2004 Report Share Posted August 27, 2004 Låter som en bra grundide det du säger. Sen skulle det förstås finnas möjlighet att skaffa ett skepp helt "privat" också och ge sig ut som handelsskepp eller pirat. När tror ni man kan få se ett sånt här spel? Eller ska man bli tvungen att sätta sig och börja koda själv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted August 28, 2004 Report Share Posted August 28, 2004 Man får nog göra ett själv kanske. Kan nog ta lite tid det. Enginering är maskinist. Om någon orkar göra ett så är jag som sagt på att spela! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enterprise_Nx-01 Posted September 7, 2004 Author Report Share Posted September 7, 2004 Yes entligen kommer det ett star trek MMORPG läs mer här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Janeway Posted September 8, 2004 Report Share Posted September 8, 2004 Jiha! Mer info om spelet! Star Trek Online Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted February 21, 2006 Report Share Posted February 21, 2006 nog för att det dröjer ännu ett tag tills star trek online släpps, men jag tänkte vara ute i god tid och försöka lansera en idé här på forat: eftersom det utan tvivel kommer uppstå klaner och grupperingar i star trek online undrar jag om det finns något intresse av att göra en gemensam kraftanstränging för att tidigt göra sig ett namn i spelvärlden? alltså, helt enkelt om folk vill spela tillsammans och på så vis bli en kraft att räkna med från första början? eftersom detaljerna om spelet hitintills är rätt sparsmakade vet jag inte riktigt hur ett samarbete kommer att fungera, men jag tycker det låter som en spännande idé. på sätt och vis är det ju det som federationen handlar om - kommunikation och samarbete... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielSchenström Posted February 22, 2006 Report Share Posted February 22, 2006 eftersom det utan tvivel kommer uppstå klaner och grupperingar i star trek online undrar jag om det finns något intresse av att göra en gemensam kraftanstränging för att tidigt göra sig ett namn i spelvärlden? alltså, helt enkelt om folk vill spela tillsammans och på så vis bli en kraft att räkna med från första början? Jag är gärna med på ett hörn, hittills gillar jag det mesta jag läst om upplägget och jag lär köpa och testa det runt premiären. Däremot är jag inte nån för att skapa mig ett namn eller bli nån kraft, jag tar hellre tid på mig och utforskar och har kul än sliter för att bli högrankad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted February 22, 2006 Report Share Posted February 22, 2006 nog för att det dröjer ännu ett tag tills star trek online släpps, men jag tänkte vara ute i god tid och försöka lansera en idé här på forat: eftersom det utan tvivel kommer uppstå klaner och grupperingar i star trek online undrar jag om det finns något intresse av att göra en gemensam kraftanstränging för att tidigt göra sig ett namn i spelvärlden? alltså, helt enkelt om folk vill spela tillsammans och på så vis bli en kraft att räkna med från första början? eftersom detaljerna om spelet hitintills är rätt sparsmakade vet jag inte riktigt hur ett samarbete kommer att fungera, men jag tycker det låter som en spännande idé. på sätt och vis är det ju det som federationen handlar om - kommunikation och samarbete... Jag är också gärna med på den idén. Jag och några polare har följt spelets utveckling på hemsidan under en tid och jag tror att det kommer att bli kul. Att lira med er härifrån måste bara bli en helt superb illusion att spendera tid på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielSchenström Posted February 23, 2006 Report Share Posted February 23, 2006 Jag är också gärna med på den idén. Jag och några polare har följt spelets utveckling på hemsidan under en tid och jag tror att det kommer att bli kul. Att lira med er härifrån måste bara bli en helt superb illusion att spendera tid på! Jag följer det dagligen, screenshotsen som de postade igår är fantastiska. Det enda mindre fantastiska imho om spelet är att det är 20 år in i framtiden från Nemesis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirk Posted February 28, 2006 Report Share Posted February 28, 2006 Har någon koll på om där kommer en Beta under första kvartalet eller inte. Har kollat lite på STO men hittar bara vaga antydanden att det skulle komma något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G'Brr Posted March 1, 2006 Report Share Posted March 1, 2006 (edited) Jag vet iallafall vad jag skulle heta: Greskrendtregk B) Och borde det inte bli lite trångt och tråkigt om det bara finns massor av Galaxy-klass skepp, jag vill ju ha en egen Runabout! Edited March 1, 2006 by G'Brr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielSchenström Posted March 2, 2006 Report Share Posted March 2, 2006 Och borde det inte bli lite trångt och tråkigt om det bara finns massor av Galaxy-klass skepp, jag vill ju ha en egen Runabout! Vad jag förstått kommer det finnas många olika skepp, och som det ser ut nu så kommer ens rang tillåta att man checkar ut olika bra skepp. Ju högre rang desto bättre skepp. Perpetual tror i dagsläget att de största skeppen dock blir nåt som bara ett helt gille tillsammans kan styra och "äga". Hur vanlig en galaxy class är är okänt, spelet utspelar sig iaf 20 år efter Nemesis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 2, 2006 Report Share Posted March 2, 2006 Och borde det inte bli lite trångt och tråkigt om det bara finns massor av Galaxy-klass skepp, jag vill ju ha en egen Runabout! Vad jag förstått kommer det finnas många olika skepp, och som det ser ut nu så kommer ens rang tillåta att man checkar ut olika bra skepp. Ju högre rang desto bättre skepp. Perpetual tror i dagsläget att de största skeppen dock blir nåt som bara ett helt gille tillsammans kan styra och "äga". Hur vanlig en galaxy class är är okänt, spelet utspelar sig iaf 20 år efter Nemesis. Med tanke på att galaxy klassens skepp kräver 1200 mans besättning tord mindre skepp som intrepid bli betydligt mer lätthanterliga. Man kan ju tänka sig att man börjar spelet som en vanlig "svensson". Sedan kan man om man vill välja att gå olika utbildningar som starfleet i spelet anordnar (utbildningen består väl mest i att tala om hur olika datorskärmar på skeppen fungar). När man gått en viss utbildning så blir man beordrad ombord på ett skepp. Tjänstgör man på ett bra sätt så stiger man i rankingen tills man får befäl över ett eget skepp. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts