Ella Posted November 6, 2001 Report Share Posted November 6, 2001 Har någon noterat vilken tid det var flest användare på forat?? 18.47!! //Ella- som inte har något annat liv än att leta fyrtiosjuor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted November 6, 2001 Report Share Posted November 6, 2001 Ja de där 47:orna dyker upp överallt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 6, 2001 Report Share Posted November 6, 2001 Tja, oddsen ligger ju på 1/60. Folk vinner ju på Bingolotto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 10, 2001 Report Share Posted November 10, 2001 Jag har flyttat detta ämne, då det passar bättre i "Allmänt om Star Trek". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted November 10, 2001 Author Report Share Posted November 10, 2001 Det kanske det gör, ja... Det är så svårt att veta vart man ska skriva vissa saker... Fast det problemet ligger kanske hos mig :sigh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 10, 2001 Report Share Posted November 10, 2001 Kan nån förklara för mig vart denna fascination för 47's kommer ifrån? Gene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 10, 2001 Report Share Posted November 10, 2001 Jag vet inte. Det enda jag vet är att de sedan de första avsnitten ständigt funnits med. I Endgame finns följande kommentar med (ej exakt översatt): "Det var mer än 47 skepp". Varför använder de 47 i alla sammanhang? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted November 13, 2001 Report Share Posted November 13, 2001 verkar mysko... :jemhadar: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted November 13, 2001 Author Report Share Posted November 13, 2001 Jag är inte helt säker men jag har för mig att det var en manusförfattar till TOS som började skriva in massa 47or. Sen var det nån som tog upp tråden och så har det fortsatt på det sättet Jag tycker det är jätteroligt, men jag har börjat tänka *för*mycket på det... Jag valde mobilnummer efter att det var en 47a i slutet... *lever ett sorgligt och patetiskt liv...* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 13, 2001 Report Share Posted November 13, 2001 Citat från Ella, skickad Nov. 12 2001,19:12 Jag är inte helt säker men jag har för mig att det var en manusförfattar till TOS som började skriva in massa 47or. Sen var det nån som tog upp tråden och så har det fortsatt på det sättet Jag tycker det är jätteroligt, men jag har börjat tänka *för*mycket på det... Jag valde mobilnummer efter att det var en 47a i slutet... *lever ett sorgligt och patetiskt liv...* *hihi* Jag tycker att det låter helfestligt! [ska också börja leta] jag tycker att jag känner igen det där med författarna för TOS.. Ska nog göra lite research i ämnet. Finns inget mer irriterande än saker man inte förstår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 13, 2001 Report Share Posted November 13, 2001 SevTrek om 47 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 13, 2001 Report Share Posted November 13, 2001 I avsnittet Concerning Flight: Voyagers dator kan hantera 47 miljoner kanaler samtidigt. I samma avsnitt upptäcker Kim att holoemittern finns 4,7 km utanför staden. (Säsong 4 - ni minns kanske Leonardo da Vinci?) Ni har väl heller inte missat en av favoritraserna 8472? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted November 13, 2001 Report Share Posted November 13, 2001 Är det bara jag som tänker 42? Känns som en liten kopia... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 13, 2001 Report Share Posted November 13, 2001 Citat från mumle, skickad Nov. 13 2001,13:01Är det bara jag som tänker 42? Känns som en liten kopia... Vadå 42? Sedan har jag ytterligare ett exempel: U.S.S. Voyager NCC-74656 - 74 är en bakvänd 47:a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEMiX Posted November 14, 2001 Report Share Posted November 14, 2001 Citat från Peter, skickad Nov. 13 2001,15:58Vadå 42? Sedan har jag ytterligare ett exempel: U.S.S. Voyager NCC-74656 - 74 är en bakvänd 47:a. 42 = svaret på universums fråga, enligt en uträkning av en gigantisk dator i boken "Liftarens guide till galaxen", och jag tänkte oxå på det när jag läste om talet 47... men det där med 74 i registreringsnumret låter lite långsökt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 14, 2001 Report Share Posted November 14, 2001 Jag håller med om att 74 är lite långsökt. Men nu har jag också börjat! Det blir som tvångstankar.. Hittils har jag hittat att det skiljer 46 (?) mellan mina koder till bankkortet, mina accesskoder till hemsidan och i mitt telefonnummer. Gah! och mitt personnummer innehåller en 48:a.. *fniss* jag lyckas visst aldrig. Den där 42:an är också underlig. Måste nog läsa boken en gång till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 14, 2001 Report Share Posted November 14, 2001 Citat från Quiet, skickad Nov. 13 2001,22:48Jag håller med om att 74 är lite långsökt. Inte enligt 47-sekterna inom Star Trek. De menar att detta är en del av konspirationen. Även sammanhang när man nämner 4 och 7 i samma mening anses suspekta. Exempel: I DS9 Emissary blir Gul Jusal tillsagd att 4:De ordern skall ankomma inom ett par dagar såsom extra stöd till 7:De ordern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted November 15, 2001 Author Report Share Posted November 15, 2001 74 är en "inverted 47"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted November 17, 2001 Report Share Posted November 17, 2001 Konspirationerna ökar. Tänkte på ett spel: Hiteman: Codename 47 Vart ska det sluta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 17, 2001 Report Share Posted November 17, 2001 Jag läste på nätet att det är Joe Menosky som började med 47 i TNG. Sedan har han bara fortsatt. Braga verkar ha gillat idén och lagt in talet i "sina" avsnitt. Fler har tagit vid, men det är Menosky och Braga som verkar ha varit flitigast. I ENT, de första fem avsnitten, kunde jag inte hitta någon 47:a. Ytterligare ett exempel: I Future's End, art I, då Rain's dator kraschar, står följande på datorskärmen: "Fatal System Error: Error #0047" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted November 18, 2001 Report Share Posted November 18, 2001 De far ialla fall inte the 47th i början (början av säsong 1) då det handlade om the 37:th men det är inte långt ifrån Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted November 18, 2001 Report Share Posted November 18, 2001 Quote from Mikael, posted on Nov. 17 2001,22:37 De far ialla fall inte the 47th i början (början av säsong 1) då det handlade om the 37:th men det är inte långt ifrån Fattar inte ett dugg av vad du säger... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted November 18, 2001 Report Share Posted November 18, 2001 Quote from Janson, posted on Nov. 18 2001,09:10 Quote from Mikael, posted on Nov. 17 2001,22:37De far ialla fall inte the 47th i början (början av säsong 1) då det handlade om the 37:th men det är inte långt ifrån Fattar inte ett dugg av vad du säger... Mikael syftar på avsnittet The 37's som handlade om folk som hade kidnappats, bla Amelia Earhart, från 1900-talet av utomjordingar och förts till en främmande planet. Det var det första avsnittet i Säsong 2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted November 19, 2001 Report Share Posted November 19, 2001 Tänk om ent köp i 7 säsonger som tng, ds9 och voy då har man: 4 serier på 7 säsonger var med andra ord 47 det dyker upp överallt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted November 20, 2001 Report Share Posted November 20, 2001 Fast nu är det 5 serier men tanken är god. Det är ju ert riktig Star Trek forum så det är alltså normalt att de flesta medlemmar är utekl18:47 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts