Jump to content
Sign in to follow this  
Ella

Talet 47

Recommended Posts

Jag har hört att det hela började som en ren tillfällighet bland scenograferna och attributmakarna som sedan manusförfattarna tag upp som en rolig grej. Dvs tesen "Undra vad fansen kommer att hitta på för olika förklaringar runt om på forumsidor i världen gällande detta" var nog väldigt drivande här :P ;) :D

Edited by Kai Dukat

Det måste ju vara som Kai Dukat tror! Fatta vad roligt de måste ha när de försöker smyga in talet lite överallt och sedan följa alla teorier som dyker upp på sajter som denna. De har säkert fler grejer för sig som vi inte upptäckt än. Det är inte någon speciell rekvisitaattiralj som finns med lite här och där? Och då menar jag inte grottkulisserna som verkligen blivit flitigt använda...

Nu hoppas jag att jag inte skriver något som redan är sagt, något ni redan vet... men när jag ögnar igenom dessa funderingar kring 47:an (som för övrigt har blivit mitt lyckonummer sedan jag blev trekker) ser jag inte denna, halvt vedertagna, förklaring.

Jag har hört att Gene Roddenberry himself, flygare och samhällskritiker som han var, ville hedra sitt land med 47:an. USA:s nationaldag, 4th of July, är den 4:e dagen den 7:e månaden. Inte svårare än så att få in 47.

Denna förklaring är den jag har hört (och för länge sedan läst). 47:an ska ha startats på 60-talet och blivit alltmer frekvent iom TNG... och bollen är i rullning ;)

Precis min gissning också! Det känns så rätt när man kom på det... :P <_< :) J.

Jag har bara hört Kai Dukats förklaring tidigare (och även läst den i någon bok). Kestras förklaring låter alldeles för "smart" och även an aning långsökt.

Jag bor på tredje våningen i ett hus med tre trappor á 16 trappsteg, sammanlagt 48 alltså... Åtminstonne trodde jag det till idag. Idag upptäckte jag att första trappan bara består av 15 trappsteg... :w00t:

Jag bor på tredje våningen i ett hus med tre trappor á 16 trappsteg, sammanlagt 48 alltså... Åtminstonne trodde jag det till idag. Idag upptäckte jag att första trappan bara består av 15 trappsteg... :w00t:

haha vad kul :lol: själv bor jag på fjärde våningen i ett hus på totalt sju. men hur många trappsteg det finns vet jag inte men jag vet att det bara finns en hiss i alla fall :P

Länge sedan jag var här och skrev på detta eminenta forum. Vill bara tala om att jag fyllde 47 år igår.

Är jag extra trekkig nu då? ;)

Edited by OnO