Gå till innehåll

Talet 47


Ella

Rekommenderade inlägg

  • Svar 240
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Kan inte talet 47 ha något at göra med 1947, då ett UFO kraschade i roosvelt? Jag har inte haft så mycket tid att läsa igenom alla inlägg, men tror inte det nämts.

Har en annan grej också. Jag är född 87 10 30... 87 - 10 - 30 = 47 ! Jag är såååå stolt över detta, känner sig som en riktig trekker :lol: ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte talet 47 ha något at göra med 1947, då ett UFO kraschade i roosvelt?

En fråga bara. Det är väldigt många här på forumet som talar om UFO-kraschen i Roosvelt. Men såvitt jag vet så var Roosvelt en Amerikansk president, och UFO-kraschen ägde rum i Roswell. Alltså inte i Roosvelt, för jag förmodar att han inte fick den i huvudet.. :P

Vart har ni fått det ifrån? att den kraschade i Roosvelt??

En sak som jag stör mig lite på bara...

(Detta är inget påhopp mot Lt.Karl, utan bara en simpel fråga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Hm... intressant...

Men jag måste nog säga att jag tror det igentligen bara handlar om lathet.

En författare använde sig av 47 för att inte behöva komma på nya nummer (inte för att de e så svårt att komma på nått nytt, men har lite beslutssvårigheter så...)

Sen fortsatte de andra författarna på samma linje dels som en kul grej, å sen för att (igen) slippa hitta på egna nummer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Hm... intressant...

Men jag måste nog säga att jag tror det igentligen bara handlar om lathet.

En författare använde sig av 47 för att inte behöva komma på nya nummer (inte för att de e så svårt att komma på nått nytt, men har lite beslutssvårigheter så...)

Sen fortsatte de andra författarna på samma linje dels som en kul grej, å sen för att (igen) slippa hitta på egna nummer...

Lathet? :huh: Jag tycker det mer verkar som om dom har tyckt att det var en kul grej som dom fortsatte att använda om och om igen.... :D (Eller har jag fel ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade just igenom avsnitt från min nyinköpta DS9 Säsong 4-box. I avsnittet "Paradise Lost" visar de en kort stund en kommuniké om Red Squad på en skärm. Jag pausade där och zoomade in med min high-tech dvd-spelare! Här följer lite godbitar:

TO: QIC CADETT TRAINING SQUADRON 47

TRANSCODE 4747-23

CTS-47

Det ni! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte talet 47 ha något at göra med 1947, då ett UFO kraschade i roosvelt?

En fråga bara. Det är väldigt många här på forumet som talar om UFO-kraschen i Roosvelt. Men såvitt jag vet så var Roosvelt en Amerikansk president, och UFO-kraschen ägde rum i Roswell. Alltså inte i Roosvelt, för jag förmodar att han inte fick den i huvudet.. :P

Vart har ni fått det ifrån? att den kraschade i Roosvelt??

En sak som jag stör mig lite på bara...

(Detta är inget påhopp mot Lt.Karl, utan bara en simpel fråga)

Det var Quark, Rom, Nog och Odo som kraschade i Roswell 1947. DS9: Little Green Men

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var Quark, Rom, Nog och Odo som kraschade i Roswell 1947. DS9: Little Green Men

Nopp. Det var Fry, Leela, Bender, Zoidberg och Professorn som kraschade i Roswell 1947. Futurama: Roswell that ends well

Jag är övertygad om att det finns forum för att diskutera Futurama, men här diskuterar vi Star Trek, som är en riktig TV-serie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är övertygad om att det finns forum för att diskutera Futurama, men här diskuterar vi Star Trek, som är en riktig TV-serie.

...och i detta forum har vi ingen humor och måste alltid hålla oss till ämnet för att inte drabbas av forumledarnas vrede! (talet 47 är förövrigt säkerligen en gimick som skaparna av Star Trek försöker smyga in lite här och var) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Greetings

Jag fick en riktig 47:a häromsistens :w00t: - det kändes lite spooky: jag lyckades få till exakt 47 ord i en "blurp" om time travel i senaste WCT-programmet. Helt oplanerat... men jag vet inte om det för nån speciell tur med sig att få en 47:a, annat än att man tycker det är lite extra skojigt ett tag....

hls

dax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...
  • 6 månader senare...
  • 4 månader senare...
För att inte denna tråd ska dö så lägger jag in en länk till min favorit skärmsläckare med anknytning ill 47. Den heter nämligen system 47System 47 screen saver

Läs gärna om varför 47:orna används i ST (varför det dyker upp hela tiden i min vardag kan jag dock inte förstå  :) )

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har precis installerat System 47 skärmsläckare. Mycket trevlig! :)

Tack för tipset. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte det här med 47. Kan nån förklara?

<{POST_SNAPBACK}>

trots at ttalet 47 verkar så oskyldigt så märker man att det kommer in i ens liv på massor med otroliga sätt. Speciellt om man följt med i TNG där det först dök upp tror jag i sammanhang som att förklaringar på de mest olika frågor. Sen har det dykt upp i de andra serierna t.ex. som i VOY:

I avsnittet Concerning Flight:

Voyagers dator kan hantera 47 miljoner kanaler samtidigt.

I samma avsnitt upptäcker Kim att holoemittern finns 4,7 km utanför staden. (Säsong 4 - ni minns kanske Leonardo da Vinci?)

Ni har väl heller inte missat en av favoritraserna 8472?

(Pjotr)

Men om du vill veta mer kan du kolla in

Pomona

och

Schlock.net: the 47:s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...