Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• 3 veckor senare...
  • Svar 240
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Håller med Seven of Nine, den var verkligen cool! Rekommenderas varmt.

Riktigt snygg och välgjord.

Jasså, den funkar på burkar med äpplen på också!!!(?)

Talet 48 var med på förra treffen förresten, tror det var i ENT, men är ej säker. Just den lär de väl avsiktligt ha ändrat, bara för att retas med 47-jägare.

Postad
Jasså, den funkar på burkar med äpplen på också!!!(?)

Jodå, den funkar på burkar med färgglada äpplen på också .. även om jag bytt till pc nu. *skäms*.

Den enda riktigt coola skärmsläckaren jag hittat till macen faktiskt, som inte hakar sig hela tiden.

• 2 veckor senare...
Postad

I TNG-avsnittet finns det en massa "nästan 47":or. T ex star dates som börjar på 42(!) och slutar på 7. Och så tror jag att det fanns både en 46:a och en 48:a i dialogen.

Postad

I "Worst case seniario"(trorj ag avsnittet heter.)Finns det en massa 47or. Hollodeck pogramet hade använts 47 gånger och Tuvks "säker hets kod" är 4774 sen finns det ibland på consolerna 47:or! :lugn:

Postad
det hör ju inte till diskussionen. det är ju 47orna som är speciella!  <_<

Kanske inte, fast jag tror att de avsiktligt väljer nummer nära 47, för att retas med oss 47-jägare. ;)

Postad

Det finns en 47:a i början av Elite Force. När de sitter i briefing-rummet så snackar de om olika anomalier, och då nämner den blåe snubben (Chell?, Bolian?) en som slukat 247 skepp. :w00t:

• 1 månad senare...
Postad (redigerade)

I Author, Author heter doktorns program "Photons be free" 47B ombord på skeppet med de andra EMH:arna. Och avsnittets star date: 54732.3.

bruse: av ngn konstig anledning har forumledarna beslutat att vi inte får ta upp fler 47:or i vardagen. :( (fast om du ??r lömsk kan du ju alltid skriva i "Mitt jobb är väldigt trekkegt" ;) )

Redigerad av Essray
Postad

I går när jag va på en trevlig liten affär i ullared kunde man köpa fina star trek avsnitt på vhs för 47 kr st!

(<_< Kanske sen som bestämmer priserna är en liten treker! <_< )

Postad

Öhh

Är det här en slags besatthet. Är det någon speciellt med just siffran 47? Jaq lägger inte så stor energi på hur ofta en siffra framkommer i varje avsnitt. Är det här någons hobby att reagera på hur ofta en siffra framkommer i serien?

Postad
Öhh

Är det här en slags besatthet. Är det någon speciellt med just siffran 47? Jaq lägger inte så stor energi på hur ofta en siffra framkommer i varje avsnitt. Är det här någons hobby att reagera på hur ofta en siffra framkommer i serien?

Om du läser hela detta ämne så förstår du.

Men visst e det kul att leta 47:or...

Postad
Öhh

Det beror på att just talet 47 dyker upp oftare än andra tal i serien.

Det finns vissa som tror att det finns en konspirationsteori bakom det.

• 2 månader senare...
Postad (redigerade)

Bland "TV-spots"en på Director's Edition av TMP säger de att TOS "was shared in 47 languages." :w00t:

Tänkte på en annan grej också: I Naturkunskapen har jag fått lära mig att om man har 47 kromosom-par, så har man ngn form av störning. Undrar om man tänkte på det när man la in alla dessa 47:or, som antingen en hyllning/ ett hån eller ngt i den stilen (eller är jag helt ute och cyklar där?).

Redigerad av Essray
Postad
^47 är ett primtal, det är därför det är med, som ett slags matematiskt skämt.

Var har du fått den uppgiften? Eller är det en egen fundering?

Postad
^47 är ett primtal, det är därför det är med, som ett slags matematiskt skämt.

Var har du fått den uppgiften? Eller är det en egen fundering?

Läste det från början på imdb tror jag, och sedan hörde jag utav min pappa att 47 var ett primtal. Detta kan dock vara fel, jag kan noll om matte :huh:

På imdb:s triviasektion för Star Trek: Deep Space Nine står följande angående numret 47

The number 47 pops up an inordinate amount of times on computer screens, serial numbers, dates and so on. This tradition was started by writer/coproducer Joe Menosky and was soon picked up by the rest of the production team. Menosky said that he choose that particular number because when he was a graduate student at Pomona College, Professor of Mathematics Donald Bentley proved as a joke that all numbers are equal to 47.

• Skapa nytt...