Gå till innehåll

Star Trek rollspel


Turambar

Rekommenderade inlägg

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Ja det finns det.

Det finns några som last unicorn gjorde men dom har förlorat licensen på det och det är nu Decipher (stavning) som har nyligen släppt ett nyt trek rollspel.

Själv jobbar jag på en liten kanpanj som utspelar sig ca 5-10 år efter DS9. Den är dock i friform (inga regler fast mycket trek)

Jag skulle gärna spela det med några i Stockholm. Än har jag inte börjat spela den och det är därför inte rikigt klart (storyn) men om några vill spela så fixar jag det på noll tid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Det finns ju nåt nytt spel nu som bygger på last unicorns regler osv. Sf-bokhandel har fått in det. Det verkar vara ganska övergripande så man kan välja när man ska spela (alltså TOS, TNG, DS9 eller VOY-aktigt)

Okej, jag vet att det där inte var riktigt bra förklarat men nån förstår nog :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Jag håller på med ett eget Star Trek rollspel och undrar fall nån vill hjälpa till.

Det ska innehålla mycket information om raser och därför undrar jag fall nån vill skriva nåt om:

- Cardassian

- Trill

- Bajoran

- Ferengi

- Vulcan

Fördelar/Nackdelar, Historia och dyl.

(Tex. så har ferengi en fördel, att dom är bra på handel, men en nackdel: att dom inte är så starka)

Texten ska vara på svenska. Kontakta mig via PM fall ni är intresserade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill härmed högtidligt passa på att inbjuda alla Star Trek-intresserade rollspelare till ett svenskspråkigt nätbaserat rollspel av typen ”play by mail”, även kallat SIM.

Året är 2375 (samtida med TV-serierna Deep Space Nine och Voyager), Alfakvadranten förvandlas av Borgerna och Dominion till en krigsskådeplats av aldrig tidigare skådat slag. Ovanpå dessa gissel, börjar en hittills okänd uråldrig ras, med starka telepatiska krafter infiltrera Starfleet, för att ödelägga organisationen från insidan. I desperation etableras en hemlig allians mellan de flesta raserna i Alfakvadranten. Unionen resulterar i samkonstruktionen av en experimentell rymdstation, hemligt belägen någonstans i den neutrala zonen mellan Romulansk- och federationsrymd. Rymdstationens primära uppgift är att fungera som en säker tillflyktsort där representanter för Alfakvadraten kan samarbeta i självbevarande syfte. Nu är det din tur att komma ombord...

Ta rollen som en rättfärdig Starfleetofficerare, våldsbenägen Klingon eller kanske intrigerande Romulan ombord på Federationens prototypiska rymdstation Starbase Prime eller något av dess tillhörande skepp! Beama dig ombord på vår hemsida för att ta reda på mer om hur rollspelet fungerar rent praktiskt. Mönstra sedan på, så möts vi snart därute vid den yttersta utposten!

Starbase prime

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill härmed högtidligt passa på att inbjuda alla Star Trek-intresserade rollspelare till ett svenskspråkigt nätbaserat rollspel av typen ”play by mail”, även kallat SIM.

Året är 2375 (samtida med TV-serierna Deep Space Nine och Voyager), Alfakvadranten förvandlas av Borgerna och Dominion till en krigsskådeplats av aldrig tidigare skådat slag. Ovanpå dessa gissel, börjar en hittills okänd uråldrig ras, med starka telepatiska krafter infiltrera Starfleet, för att ödelägga organisationen från insidan. I desperation etableras en hemlig allians mellan de flesta raserna i Alfakvadranten. Unionen resulterar i samkonstruktionen av en experimentell rymdstation, hemligt belägen någonstans i den neutrala zonen mellan Romulansk- och federationsrymd. Rymdstationens primära uppgift är att fungera som en säker tillflyktsort där representanter för Alfakvadraten kan samarbeta i självbevarande syfte. Nu är det din tur att komma ombord...

Ta rollen som en rättfärdig Starfleetofficerare, våldsbenägen Klingon eller kanske intrigerande Romulan ombord på Federationens prototypiska rymdstation Starbase Prime eller något av dess tillhörande skepp! Beama dig ombord på vår hemsida för att ta reda på mer om hur rollspelet fungerar rent praktiskt. Mönstra sedan på, så möts vi snart därute vid den yttersta utposten!

Starbase prime

nåt för mig med tanke på min engelska.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul! Två stycken Klingoner har hittat ombord på Starbase Prime tack vare detta forum... Vore kul om ännu fler testade möjligheten att dra nytta av sina Star Trekkunskaper och fantasi på detta fascinerande sätt! Varmt välkomna är ni hur som helst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Jag vill härmed högtidligt passa på att inbjuda alla Star Trek-intresserade rollspelare till ett svenskspråkigt nätbaserat rollspel av typen ”play by mail”, även kallat SIM.

Året är 2375 (samtida med TV-serierna Deep Space Nine och Voyager), Alfakvadranten förvandlas av Borgerna och Dominion till en krigsskådeplats av aldrig tidigare skådat slag. Ovanpå dessa gissel, börjar en hittills okänd uråldrig ras, med starka telepatiska krafter infiltrera Starfleet, för att ödelägga organisationen från insidan. I desperation etableras en hemlig allians mellan de flesta raserna i Alfakvadranten. Unionen resulterar i samkonstruktionen av en experimentell rymdstation, hemligt belägen någonstans i den neutrala zonen mellan Romulansk- och federationsrymd. Rymdstationens primära uppgift är att fungera som en säker tillflyktsort där representanter för Alfakvadraten kan samarbeta i självbevarande syfte. Nu är det din tur att komma ombord...

Ta rollen som en rättfärdig Starfleetofficerare, våldsbenägen Klingon eller kanske intrigerande Romulan ombord på Federationens prototypiska rymdstation Starbase Prime eller något av dess tillhörande skepp! Beama dig ombord på vår hemsida för att ta reda på mer om hur rollspelet fungerar rent praktiskt. Mönstra sedan på, så möts vi snart därute vid den yttersta utposten!

Starbase prime

Jag fattade inte hemsidan riktigt. <_< Hittade inga länkar att trycka på. Måste man ha FlashPlayer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill härmed högtidligt passa på att inbjuda alla Star Trek-intresserade rollspelare till ett svenskspråkigt nätbaserat rollspel av typen ”play by mail”, även kallat SIM.

Året är 2375 (samtida med TV-serierna Deep Space Nine och Voyager), Alfakvadranten förvandlas av Borgerna och Dominion till en krigsskådeplats av aldrig tidigare skådat slag. Ovanpå dessa gissel, börjar en hittills okänd uråldrig ras, med starka telepatiska krafter infiltrera Starfleet, för att ödelägga organisationen från insidan. I desperation etableras en hemlig allians mellan de flesta raserna i Alfakvadranten. Unionen resulterar i samkonstruktionen av en experimentell rymdstation, hemligt belägen någonstans i den neutrala zonen mellan Romulansk- och federationsrymd. Rymdstationens primära uppgift är att fungera som en säker tillflyktsort där representanter för Alfakvadraten kan samarbeta i självbevarande syfte. Nu är det din tur att komma ombord...

Ta rollen som en rättfärdig Starfleetofficerare, våldsbenägen Klingon eller kanske intrigerande Romulan ombord på Federationens prototypiska rymdstation Starbase Prime eller något av dess tillhörande skepp! Beama dig ombord på vår hemsida för att ta reda på mer om hur rollspelet fungerar rent praktiskt. Mönstra sedan på, så möts vi snart därute vid den yttersta utposten!

Starbase prime

Jag hittar inte riktigt länkarna som Excelsior nämnde. Dock så fick jag en brekrivning om de olika områderna i stationen.

Hur blir man en del av rollspelet? Och hur ska detta rollspel fungera, genom ett forum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Jag förstår fortfarande inte hur man kommer med rollspelet. Är det någon som kan vara snäll och säga hur man gör?

http://www.beam.to/starbase_prime.se

på menyframen finns en länk där det står "Mönstra På".

Fyll i infon där......

Det här kommer antagligen låta som en dum fråga,men vilken meny framen? Jag ser ingen sådan....

Det enda som jag ser är den bilden av rymdsationen med de olika beskrivningar av de olika däcken. Och så beskrivningen vid sidan om. Och den grejen som ger senaste nyheterna.

Redigerad av Captain Mariah
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår fortfarande inte hur man kommer med rollspelet. Är det någon som kan vara snäll och säga hur man gör?

http://www.beam.to/starbase_prime.se

på menyframen finns en länk d??r det står "Mönstra På".

Fyll i infon där......

Det här kommer antagligen låta som en dum fråga,men vilken meny framen? Jag ser ingen sådan....

Det enda som jag ser är den bilden av rymdsationen med de olika beskrivningar av de olika däcken. Och så beskrivningen vid sidan om. Och den grejen som ger senaste nyheterna.

Precis likadant för mig. Vilken 'censur' menyframe?

Och återigen, måste man ha Flash?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kommer antagligen låta som en dum fråga,men vilken meny framen? Jag ser ingen sådan....

Det enda som jag ser är den bilden av rymdsationen med de olika beskrivningar av de olika däcken. Och så beskrivningen vid sidan om. Och den grejen som ger senaste nyheterna.

Den till vänster! Där det oxo står IK, UK, Forum, mm och längst ner Mönstra På!

Hopppas jag hjälpt dig nu så du hittar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kommer antagligen låta som en dum fråga,men vilken meny framen? Jag ser ingen sådan....

Det enda som jag ser är den bilden av rymdsationen med de olika beskrivningar av de olika däcken. Och så beskrivningen vid sidan om. Och den grejen som ger senaste nyheterna.

Den till vänster! Där det oxo står IK, UK, Forum, mm och längst ner Mönstra På!

Hopppas jag hjälpt dig nu så du hittar :D

Det finns tre "frames".

I den övre frame finns bilden på stationen som man kan trycka på linkar på för att få en beskrivning i den undre högre framen för att få beskrivningar om de olika däckarna.

I den vänsta undre framen så finns en rullande text med nyheter.

I den övre framen brevid bilden så står det IK-nytt.

Var finns denna MENY som du pratar om? Det finns ju ingen meny där!! Jag fattar inte vad ni pratar om. Har den en speciel hemsida för det eller?

Redigerad av Captain Mariah
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns tre "frames".

...

Var finns denna MENY som du pratar om? Det finns ju ingen meny där!! Jag fattar inte vad ni pratar om. Har den en speciel hemsida för det eller?

Framen längst till vänster fungerar som meny. Längst ner i den finns en knapp där det står "Mönstra På".

Du måste dock ha upplösningen 1024*768 eller högre för att se den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns tre "frames".

...

Var finns denna MENY som du pratar om? Det finns ju ingen meny där!! Jag fattar inte vad ni pratar om. Har den en speciel hemsida för det eller?

Framen längst till vänster fungerar som meny. Längst ner i den finns en knapp där det står "Mönstra På".

Du måste dock ha upplösningen 1024*768 eller högre för att se den

Åh, va det så enkelt. Nu fick jag fram även den menyn. :)

Men vad ska jag ha för rollkaraktär? Det tål att tänkas på lite... <_<

Redigerad av Excelsior
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förmodar att problemet är att vår hemsida är optimerad för bildskärmsupplösningen 1024 * 768. Kör man i exempelvis 800 * 600 kan den vänstra framen försvinna :arg:. Detta beror på begränsningar när man skapar sidan med frames; något som jag tyckte var praktiskt i början... Mitt förslag är således att du (Om du kan) byter upplösning på din skärm till 1024 * 768 och surfar in igen. Mönstra-på-sidan går annars att att komma åt på http://hem.passagen.se/starbase_prime/Mons...stra2/Start.htm, eftersom sidan tyvärr är baserad på frames kommer du ju inte åt regeldelen eller all bakgrundsinformation till spelet då de öppnas från denna vänsterframe. Jag lägger därför in de övriga länkarna, men kan inte garantera att det fungerar helt tillfredsställande tyvärr...

IK

UK

Kontakt

Extra

Vårt forum

Hoppas du kan får ordning på det, vore mycket trevligt om du kunde vara med i vårt rollspel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Nu har jag efter noga övervägande gått med i Starbase Prime. Karaktären jag skapade påminner mycket om Garak. Fast jag är romulan istället för cardassier, har en bar istället för ett skrädderi och har ett möjligt förflutet inom Tal Shiar istället för The Obsidian Order. Jag är faktiskt riktigt nöjd med denna karaktär som jag har skapat. Ser fram emot många äventyr på Starbase Prime. :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...