Jump to content

Röstning: Bästa vinjett + låt

EoNeel

Vilken ST-serie har bästa vinjett?  

43 members have voted

1. 1.

• TOS
      2
    • TNG
      8
    • DS9
      6
    • VOY
      22
    • ENT
      5

Recommended Posts

Jag lägger också min röst på Voyager vinjetten.

Jag tycker att samklangen mellan musik och bild är helt perfekt i denna vinjett.

Musiken är klassiskt vacker och passar perfekt till att ackompanjera Voyager på dess resa bland alla vackra himlakroppar. De avslutande tonerna då hon warpat iväg, sitter som en smäck. Mycket snyggt! :)

Även jag måste lägga min röst på Voyager, musiken och miljön passar så bra ihop och ger en mysig känsla.

Enterprise har fina bilder men musiken gör den hemsk.

Jag tycker fortfarande TNG har bäst musik, det kommer jag alltid att tycka, men vad kan slå Voyager som flyger över planetringar och genom protuberanser?

• 3 weeks later...
Jag lägger också min röst på Voyager vinjetten.

Jag tycker att samklangen mellan musik och bild är helt perfekt i denna vinjett.

Musiken är klassiskt vacker och passar perfekt till att ackompanjera Voyager på dess resa bland alla vackra himlakroppar. De avslutande tonerna då hon warpat iväg, sitter som en smäck. Mycket snyggt! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Så skrev jag för en knapp månad sen. Och jag tycker fortfarande att Voyagers vinjett är den bästa, totalt sett.

Men nu när jag börjat titta på DS9 på allvar så måste jag säga att den nakna trumpeten i dess signatur är oehört vacker. Jag får ståpäls varje gång jag hör den. :wub:

Får nog säja TNG...

När picard börjar "Space, the final frontair..." får rysningar längts ryggraden, när jag inte sett det på ett tag...

Sedan får jag faktiskt säja att jag gillde det "gamla" enterpriseintrot ganska bram det var ett sådant som växte på en... men det ville sig inte :arg:

• 2 weeks later...
Jag måste bara fråga då; vilken är värst? Själv tycer jag ENT var ett bottennapp, du har bara inte sång med i ett intro till trek.

Helt klart TOS. Det låter ju som "the Love Boat". :P

The Love Boat är för övrigt bättre än det jag har sett av TOS.

Jag måste bara fråga då; vilken är värst? Själv tycer jag ENT var ett bottennapp, du har bara inte sång med i ett intro till trek.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu är ju det här en röstning om bästa vinjett så din fråga känns lite off topic :D

<{POST_SNAPBACK}>

Håller helt och fullt med MrsRiker. Det finns ett helt eget topic när det gäller ENT-sången.

Ett svårt val! Jag har slitits mellan DS9:s och Voyagers teman, men valet föll till slut på Voy då musiken känns mer komplett och passande till vad som händer samtidigt på bildskärmen. DS9:s är vacker (allrahelst efter 4:e säsongen då de jagande stråkarna kommer till, eller vad det nu är för instrument), men att hela tiden visa rymdstationen blir lite tjatigt.

TNG föll bort direkt då jag tröttnat totalt på musiken. ENT gillar jag i motsats till många andra, tycker inte att ett Star trek-intro måste vara på ett visst sätt då det alltid varit så. Jag gillar sångarens raspighet och låtens uppbyggnad, men vinjetten ger mig ingenting, så därför gick den bort. TOS har jag tyvärr inte sett något av, så den kan jag inte rösta på.

• 2 months later...

Naj! Lekte med tangenterna så jag råkade rösta ENT <_< jajja, den är också väldigt bra! Men jag skulle ha röstat VOY, för den är så... fin med musik och bilder! Allt stämmer så bra ihop! :)

[EDIT av Pjotr'k:] Jag ändrade omröstningens antal så att det blev rätt enligt ditt val.

Jag röstade på TNG. Jag tycker att de inledande orden av capt. Picard är superba. Han har sån inlevelse och det ger ett härligt eftertryck liksom... Gillar speciellt den första vinjetten som tar oss från jorden förbi månen och ut i solsystemet för att sedan fortsätta ännu längre ut. Det är ju det star trek handlar om...eller nåt :rolleyes: