Jump to content

På väg till eller från jobbet, eller skolan.

EoNeel

Vad läser du på bussen,pendeln, el. spårvagnen?  

30 members have voted

1. 1.

• En Star Trek-bok
      4
    • Metro
      4
    • Läxor
      1
    • Sover
      8
    • Annat
      13

Recommended Posts

Själv pendlar det mellan en god bok (typ Star Trek) eller Metro. Själv tycker jag att trippen till jobbet går så mycket fortare om man läser något. På vägen hem från jobbet kämpar jag med att inte somna.

Tiden på spårvagnen är den enda tiden jag har på morgonen då jag kan koppla av med att läsa eller lyssna på musik. Jag har en kompis som lyssnar på bokband, men det tror inte jag att jag skulle fixa utan att somna.

Vad gör du på väg till jobbet eller skolan?

Sover!

Jag är förmodligen den mest morgontrötta människa som någonsin funnits. :(

Jag vaknar inte av mina väckarklockor, jag har tre stycken. Hade det inte varit för min kära sambo så hade jag förmodligen inte kunnat ha ett normalt dagtidsjobb. Hon jobbar i 20 minuter med att skaka liv i mig. Och hon får utstå en hel del hårda och mindre väl valda ord om mornarna. Väl uppe är jag sen och får rusa (utan frukost) till bussen som avgår 0631. När jag äntrat bussen, stoppat mitt månadskort i kortläsaren och placerat min stjärt i sätet så brukar sovorgien fortsätta, tyvärr, för man ska gärna av också vid rätt hållplats. Fråga mig inte hur det går till, men jag bruka vakna i tid för detta! :)

Hemresan vid 16-tiden däremot, sysslar jag däremot med att stå ut. Bara det. Stå ut. Vid denna tid åker väldigt många skolungdomar hem från gymnasiskolan. Inringad av en fem, sex tonårsflickor som jämför och testar nya häftiga mobiltelefonsignaler och liknande aktiviteter gör att försöka stå ut är det enda jag kan göra.... :w00t:

Jag valde alternativet "star trek bok", men antar att det kan betyda bok i största allmänhet. Jag har nyligen börjat läsa Star Trekböcker, men är en bokmal av rang och går ingenstans utan en bok i min väska. Så jag läser när jag väntar på bussen, läser på bussen och läser när jag väntar på anknytningsbussen till universitetet och läser på bussen dit också. Och beroende på hur spännande boken är så läser jag när jag går från busshållplatsen till den lektionssal jag ska vara i. Och sen, eftersom jag studerar litteraturvetenskap, så pratar jag om böcker... :D

Ja, ni fattar va?! :)

Vanligtvis brukar det bli att jag läser en Metro, om jag hittar någon. Detta brukar jag avnjuta tillsammans med Pressbyråns take-away kaffe. Sen lyssnar jag gärna på musik när jag åker längre sträckor. När jag pendlar till skolan brukar jag alltid ta med ett par-tre stycken minidiscar.

Men i sommras då jobbet började 6:30 på morgonen och det tog en timma att åka buss så passade jag självklart på att sova. ;)

Självklart är böckerna då på engelska.

He...jo, det kan ju vara ett problem...kan tänka mig att det krävs en hel del koncentration om man ska hänga med då...dvs kanske inte lämpligt för bilen...

Har en del otextade SF-DVD:er, men har aldrig testat några engelskspråkiga ljudböcker...

Har du/någon erfarenhet av såna?

När du går till skolan? Det måste vara en väldigt jämn väg då, eller?

Själv skulle jag läsa Star Trek-böcker om jag åkte tåg eller buss. Nu cyklar jag och mina medtrafikanter skulle nog inte tycka om att jag läste samtidigt som jag cyklade...

Jag känner igen mig i MrsRiker - även jag läser vid alla tillfällen jag får!

Läser inget medans jag far till skolan, Har hänt att jag läst några gånger jag cyklat till skolan men har inset att det går inte så bra. Konstiga är att jag läser inget på bussfärden till skolan som tar längre tid än vad det gör cyklar man :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Skola jag trodde du var äldre en det... hur gammal är du?

• 3 weeks later...