Gå till innehåll

Vad läser du på bussen,pendeln, el. spårvagnen?  

30 medlemmar har röstat

1. 1.

• En Star Trek-bok
      4
    • Metro
      4
    • Läxor
      1
    • Sover
      8
    • Annat
      13

Rekommenderade inlägg

Postad
wow kör du vespa till jobbet jag vågar inte äns köpa en vespa

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det har blivit så. Det är mkt billigare för mig att åka vespa till jobbet än med buss och spårvagn. Nu tar det bara 20-25min, istället för 55min som det tog förut. Men jag saknar att kunna ta fram en bok som har längtat efter hela dagen. Men, men. Man får kanske hoppas på att det blir svinkallt så att man är tvungen att åka buss och spårvagn. ;)

Postad

Svinkallt? Nja, det är ju ändå Göteborg vi bor i och här regerar kustklimatet i all sin glans, så tyvärr böir det nog bara några flirtar med nollgraden. Jag skulle också vilja ha ett skäl till att låta cykeln stå och istället ta spårvagnen, men för att komma i form och vakna till liv på morgonen så tar jag mig till skolan med muskelkraft. Då kan ni också lista ut att jag inte läser något på vägen eller lyssnar på musik (det kan vara mycket farligt), vilket var överskriften till detta ämne.

• 2 veckor senare...
Postad
Ja, det har blivit så. Det är mkt billigare för mig att åka vespa till jobbet än med buss och spårvagn. Nu tar det bara 20-25min, istället för 55min som det tog förut. Men jag saknar att kunna ta fram en bok som har längtat efter hela dagen. Men, men. Man får kanske hoppas på att det blir svinkallt så att man är tvungen att åka buss och spårvagn. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ju se det så här istället att du kan sätta dig i lugn och ro hemma i 30min och läsa något till frukosten innan du åker till jobbet.

Postad

Jag läser större delen av dygnet på fantasy-böcker, ibland när jag går till skolan och när jag har rast, och sen när jag kommer hem igen, så det otroliga är att man har tid att hinna använda datan och se på filmer m.m. plus läxor :) jag läser nästan allt inom fantasy.

Postad
japp jag går i en skola som hetter häggvik och det är rätts så lång väg ditt

det blir en halvtimmes resa fram och tillbaka  :D  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jag bor faktist i Häggvik, mén det är nog en annan häggvik eftersom jag bor i Sollentuna/Stockholm.

Postad

Då kanske man skulle ta och hjälpa till med att föra ämnet in på rätt spår igen.

Åker med tåg om dagarna då jag ska in i stan, tar inte så lång tid egentligen men boken åker fram ändå.

För tillfället läser jag läroboken från Historia A, annars får det bli Illustrerad Vetenskap jag köpt från Pressbyrån. Otroligt bra tidning det där!

Postad

Ill. vetenskap är en bra tidning, dock skall det ej glömmas att det är e populärvetenskaplig tidning, och skall läsas efter det...

De gånger jag skall åka en längre bit, så är jag jäkligt nöjd med min laptop, otroligt vad mycket arbete arbete man kan göra på en trist tågresa... :D

Postad

Spårvagn och buss är perfekta tillfällen att läsa böcker på (läser jag en riktigt bra bok brukar jag ta vagnen som går en lite längre väg till jobbet). Vilket bok det är varierar, just nu läser jag Stäppvargen av Herman Hesse.

Postad
Spårvagn och buss är perfekta tillfällen att läsa böcker på (läser jag en riktigt bra bok brukar jag ta vagnen som går en lite längre väg till jobbet). Vilket bok det är varierar, just nu läser jag Stäppvargen av Herman Hesse.

<{POST_SNAPBACK}>

Åker nu denna månad spårvagn, då jag tycker det är för kallt för vespa.

Herman Hesse är nog min favorit författare. Om Stäppvargen är den första av Hesse så har du mkt att härligt att läsa. Narciss und Goldmund är bara en sån underbar bok. Bara för att du tog upp detta med Herman Hesse så skall jag ta med Sidharta på spårvagnen imorgon! :D

• 2 veckor senare...
Postad

När jag pendlade läste jag star trek böcker. Håller just nu på att läsa A time to Love...Nu när jag är arbetslös så blir det inte så mycket pendlande men om jag reser är det den boken jag tar med.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...