Gå till innehåll
MrsRiker

A Fistful of Datas

Rekommenderade inlägg

Har tillbringat morgonen med att titta på A Fistful of Datas. I vanliga fall gillar jag inte holodeck-gone-wrong avsnitt, de är såååå trista, men det här avsnittet är helt fantastiskt. Det märks att skådespelarna har roligt och Brent Spiner är ju bara så bra i alla olika arketypiska westernroller.

Dessutom är det bra att de låter till och med stenansiktet Worf ryckas med i slutet. Jag älskar att han efter en blick på Alexander ryter till Data-Hollander "Don't show your face in this town again" (nåt åt det hållet iaf). Och när han sätter på sig hatten tillbaka i sin hytt och låtsasdrar pistol framför spegeln - det är helt underbart. Då förstår man lite av holodäckets dragningskraft tycker jag.

Men det bästa av allt är ändå sista scenen - när Enterprise rider...f'låt, flyger iväg in i solnedgången :D Det är hysteriskt kul!

Vad tycker ni?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med till hundra procent! Det var inte igår jag såg det, men minns att det var ett underbart avsnitt....som vanligt när Data har huvudrollen....

Inte blir det sämre av att torrisen Worf "släpper loss"... :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag minns att holodoc och jag kollade på detta avsnitt tillsammans. Länge sedan vi skrattade så hjärtligt, även om vi skrattar rätt mycket nu också när Odo och Quark utbyter "artigheter". Avslutningen när Worf är i sin hytt, drar sin "picka" och drar på ett elakt snett leende är bara för bra. Och slutvinjetten i bästa Lucky Luke still som du nämnde MrsRiker är obetalbar! :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Har tillbringat morgonen med att titta på A Fistful of Datas. I vanliga fall gillar jag inte holodeck-gone-wrong avsnitt, de är såååå trista, men det här avsnittet är helt fantastiskt. Det märks att skådespelarna har roligt och Brent Spiner är ju bara så bra i alla olika arketypiska westernroller.

Dessutom är det bra att de låter till och med stenansiktet Worf ryckas med i slutet. Jag älskar att han efter en blick på Alexander ryter till Data-Hollander "Don't show your face in this town again" (nåt åt det hållet iaf). Och när han sätter på sig hatten tillbaka i sin hytt och låtsasdrar pistol framför spegeln - det är helt underbart. Då förstår man lite av holodäckets dragningskraft tycker jag.

Men det bästa av allt är ändå sista scenen - när Enterprise rider...f'låt, flyger iväg in i solnedgången  :D  Det är hysteriskt kul!

Vad tycker ni?

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, ett mycket bra avsnitt, helt klart en favourit. Snyggt noterat av dig Mrs.Riker, det där med solnedgången hade inte alls tänkt på det. :w00t:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gillar faktiskt holodeck-avsnitt. Tycker det är farsinerande med holodeck. Att de kan skapa en konsgjord värld som ändå verkar så riktig. A fist-full of Datas är ett helt ok avsnitt men det kan inte jämföras med min holodeck-favorit "Ship in a bottle".

Här brottas man med frågorna om vad som egentligen är verklighet. Dessutom är det en klassisk Shelock Holmes historia och Dr Moriaty är helt enkelt underbar!! :) Detta var en av mina första Star Trek avsnitt som jag såg och detta avsnitt gjorde att jag fastnade för Star Trek. Tycker fortfarande i dag att detta avsnitt är en av de bästa!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste hålla med om att en del holo-deck avsnitt är väldigt bra, bättre än vissa andra "vanliga" avsnitt.

Håller också med om att Worf är stel i det avsnittet, ja det är han ju i alla avsnitt. Tur att det är mest Data ändå!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste jag ha missat. Vilken säsong?

Det som slår mig när jag nu ser om tng sägong 7 är att jag innan tror att ett visst avsnitt ska handla om en sak men sedan upptäcker jag att det inte alls var det avsnittet jag tänkte på utan något helt annat. Men det är ju i och för sig trevligt. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan inte annat än att hålla med. Ett underbart avsnitt. Data som prostituerad saloonkvinna är oförglömlig. Vill tillägga att Marina Sirtis håller detta avsnitt som en av sina favoriter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

holodeck-gone-wrong avsnitt är så värdelöst tråkig men det är faktist bra

Redigerad av Qes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det här är en av mina favorit TNG-avsnitt. Så mycket humor... och Data är ju underbar!

Jag håller med fullständigt! Men det skrämmer mig lite att jag gör det... Är det så att jag egentligen inte är en Sci-Fi fantast. Är det så att jag egentligen gillar komedier... :blink:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det här är en av mina favorit TNG-avsnitt. Så mycket humor... och Data är ju underbar!

Jag håller med fullständigt! Men det skrämmer mig lite att jag gör det... Är det så att jag egentligen inte är en Sci-Fi fantast. Är det så att jag egentligen gillar komedier... :blink:

Eller vilda västernfilmer? :zorro:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu