MrsRiker Posted January 24, 2005 Report Share Posted January 24, 2005 Har tillbringat morgonen med att titta på A Fistful of Datas. I vanliga fall gillar jag inte holodeck-gone-wrong avsnitt, de är såååå trista, men det här avsnittet är helt fantastiskt. Det märks att skådespelarna har roligt och Brent Spiner är ju bara så bra i alla olika arketypiska westernroller. Dessutom är det bra att de låter till och med stenansiktet Worf ryckas med i slutet. Jag älskar att han efter en blick på Alexander ryter till Data-Hollander "Don't show your face in this town again" (nåt åt det hållet iaf). Och när han sätter på sig hatten tillbaka i sin hytt och låtsasdrar pistol framför spegeln - det är helt underbart. Då förstår man lite av holodäckets dragningskraft tycker jag. Men det bästa av allt är ändå sista scenen - när Enterprise rider...f'låt, flyger iväg in i solnedgången Det är hysteriskt kul! Vad tycker ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted January 24, 2005 Report Share Posted January 24, 2005 Kan bara hålla med till hundra procent! Det var inte igår jag såg det, men minns att det var ett underbart avsnitt....som vanligt när Data har huvudrollen.... Inte blir det sämre av att torrisen Worf "släpper loss"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted January 24, 2005 Report Share Posted January 24, 2005 Jag minns att holodoc och jag kollade på detta avsnitt tillsammans. Länge sedan vi skrattade så hjärtligt, även om vi skrattar rätt mycket nu också när Odo och Quark utbyter "artigheter". Avslutningen när Worf är i sin hytt, drar sin "picka" och drar på ett elakt snett leende är bara för bra. Och slutvinjetten i bästa Lucky Luke still som du nämnde MrsRiker är obetalbar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted February 12, 2005 Report Share Posted February 12, 2005 Har tillbringat morgonen med att titta på A Fistful of Datas. I vanliga fall gillar jag inte holodeck-gone-wrong avsnitt, de är såååå trista, men det här avsnittet är helt fantastiskt. Det märks att skådespelarna har roligt och Brent Spiner är ju bara så bra i alla olika arketypiska westernroller. Dessutom är det bra att de låter till och med stenansiktet Worf ryckas med i slutet. Jag älskar att han efter en blick på Alexander ryter till Data-Hollander "Don't show your face in this town again" (nåt åt det hållet iaf). Och när han sätter på sig hatten tillbaka i sin hytt och låtsasdrar pistol framför spegeln - det är helt underbart. Då förstår man lite av holodäckets dragningskraft tycker jag. Men det bästa av allt är ändå sista scenen - när Enterprise rider...f'låt, flyger iväg in i solnedgången Det är hysteriskt kul! Vad tycker ni? <{POST_SNAPBACK}> Hehe, ett mycket bra avsnitt, helt klart en favourit. Snyggt noterat av dig Mrs.Riker, det där med solnedgången hade inte alls tänkt på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Picard Posted June 1, 2005 Report Share Posted June 1, 2005 Håller med "holodeck-gone-wrong" avsnitt kan va lite tråkiga ibland... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted June 1, 2005 Report Share Posted June 1, 2005 Jag gillar faktiskt holodeck-avsnitt. Tycker det är farsinerande med holodeck. Att de kan skapa en konsgjord värld som ändå verkar så riktig. A fist-full of Datas är ett helt ok avsnitt men det kan inte jämföras med min holodeck-favorit "Ship in a bottle". Här brottas man med frågorna om vad som egentligen är verklighet. Dessutom är det en klassisk Shelock Holmes historia och Dr Moriaty är helt enkelt underbar!! Detta var en av mina första Star Trek avsnitt som jag såg och detta avsnitt gjorde att jag fastnade för Star Trek. Tycker fortfarande i dag att detta avsnitt är en av de bästa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted August 16, 2005 Report Share Posted August 16, 2005 Måste hålla med om att en del holo-deck avsnitt är väldigt bra, bättre än vissa andra "vanliga" avsnitt. Håller också med om att Worf är stel i det avsnittet, ja det är han ju i alla avsnitt. Tur att det är mest Data ändå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 17, 2005 Report Share Posted August 17, 2005 Måste jag ha missat. Vilken säsong? Det som slår mig när jag nu ser om tng sägong 7 är att jag innan tror att ett visst avsnitt ska handla om en sak men sedan upptäcker jag att det inte alls var det avsnittet jag tänkte på utan något helt annat. Men det är ju i och för sig trevligt. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted August 17, 2005 Author Report Share Posted August 17, 2005 Måste jag ha missat. Vilken säsong? Säsong 6, avsnitt 6.8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted November 21, 2005 Report Share Posted November 21, 2005 Jag kan inte annat än att hålla med. Ett underbart avsnitt. Data som prostituerad saloonkvinna är oförglömlig. Vill tillägga att Marina Sirtis håller detta avsnitt som en av sina favoriter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolsk Posted November 22, 2005 Report Share Posted November 22, 2005 Det här är en av mina favorit TNG-avsnitt. Så mycket humor... och Data är ju underbar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qes Posted May 1, 2006 Report Share Posted May 1, 2006 (edited) holodeck-gone-wrong avsnitt är så värdelöst tråkig men det är faktist bra Edited May 1, 2006 by Qes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted May 2, 2006 Report Share Posted May 2, 2006 Det här är en av mina favorit TNG-avsnitt. Så mycket humor... och Data är ju underbar! Jag håller med fullständigt! Men det skrämmer mig lite att jag gör det... Är det så att jag egentligen inte är en Sci-Fi fantast. Är det så att jag egentligen gillar komedier... :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted May 12, 2006 Report Share Posted May 12, 2006 Det här är en av mina favorit TNG-avsnitt. Så mycket humor... och Data är ju underbar! Jag håller med fullständigt! Men det skrämmer mig lite att jag gör det... Är det så att jag egentligen inte är en Sci-Fi fantast. Är det så att jag egentligen gillar komedier... :blink: Eller vilda västernfilmer? :zorro: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dragontrumpetare Posted May 14, 2006 Report Share Posted May 14, 2006 Hmm... den delen har jag helt missat. Skall jag behöva vänta till säsong 6... Undras om tv6 kommer att sända den...??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gronkal Posted July 5, 2009 Report Share Posted July 5, 2009 helt underbart avsnitt om jag får avgöra det är roligt och ett av dom bättre avsnitten även om tng har många bra avsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 5, 2009 Report Share Posted July 5, 2009 Varför? Motivera gärna så att det blir mer än en enradare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Tiny Little Lifeform Posted July 20, 2009 Report Share Posted July 20, 2009 härligt avsnitt, specielt när data spottar i krukan, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 20, 2009 Report Share Posted July 20, 2009 Själv gillar jag trois (eller var det chruslers?) kommentar "I always wanted to play the lone stranger..." ung Jag har alltid velat spela den ensamme främlingen. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts