Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Själv firar jag och min fru 7-årig bröllopsdag i dag.  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Grattis grattis. Du kom väl ihåg att köpa en fin present till henne? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Faktiskt köpte jag ingen present, men vi skall fira det lite särskilt när vi är i Malmö i helgen. En trevlig middag, lite strosande i parken kanske...

Postad
Själv firar jag och min fru 7-årig bröllopsdag i dag.  :)

<{POST_SNAPBACK}>

GRATTIS PJOTR'K :)

Lycka till även i fortsättningen!

Postad

TGrattis till Mrs. Riker. Håller tummarna för er. Grattis till alla er som firar årsdagar. Midsommarafton verkar vara ett poppis datum att gifta sig på. Kanske något att ta efter. ;)

Postad (redigerade)

Det var ett väldans surr om giftemålet, men det stora grattiset måste ju var att de har hållit ihop så länge. Men inte heller detta är så intressant för mig. ;)

Så jag vill istället säga grattis till att du slipper att plugga. Vad beror detta på? Har du tagit en examen? Eller har du klarat alla tentor så att du inte har någon rest i augusti? Hur som helst det är ju detta som gör din sommer så fantastisk.

Själv ska jag slappa hemma och njuta av min första trädgård - jössös vad har jag gjort med mitt liv 34 år och aldrig haft en egen trädgård, jajaj nu är det dax att leka vuxen och mitt cigarrföråd är fyllt :lol: :lol: :lol: . Så midsommarnattssolen here I come. B)

Redigerad av Kai Dukat
Postad

Nu har jag kommit på vad det bästa av allt jag ska göra! Rida Thirteens sköthäst fin-fina Adette! :P Kanske ska meddela det till Jenny, jag fick ha henne! Och Uno! Men den stora snubbel-pållen får antagligen en vän rida!

:) Men man är ganska glad! Sedan börjar även konfirmationen och strax efter åker vi till Tjurkö på konfirmationsresa! Blir det inte roligt kan man ju kika efter den där söta... :wub:

Postad
:) Men man är ganska glad! Sedan börjar även konfirmationen och strax efter åker vi till Tjurkö på konfirmationsresa! Blir det inte roligt kan man ju kika efter den där söta...  :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Tjurkö? Här hemma i karlskrona skärgård? :)

Postad
:) Men man är ganska glad! Sedan börjar även konfirmationen och strax efter åker vi till Tjurkö på konfirmationsresa! Blir det inte roligt kan man ju kika efter den där söta...  :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Tjurkö? Här hemma i karlskrona skärgård? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Japp! Vi ska vara där den 19 - 23/6!

Postad

Jag tror nog att jag kommer att praktisera på Chalmers Golfkrog & Konferens i Landvetter :) Annars så vill jag ju sola och bada som annars. Sedan ska jag gosa med hunden, lyssna på Kent och Elton John (och en massa annan musik), se på Stargate-serierna, med mera med mera.

• 1 månad senare...
Postad
Tack allihop, jag ser fram emot det massor! Den blivande heter Jouni och vi har varit sambos i 11 år, förlovade i 2 och nu tyckte vi att det var dags att gifta oss. Här kan ni se en bild på honom, det är han till vänster i solbrillorna :)

Det kommer att bli ett utomhusbröllop i vår trädgård, men knappast traditionellt, då vi är hyfsat otraditionella av oss. Vi har kraftwerk-tema, dvs rött och svart (från Man Machine) och jag ska ha röd klänning. Det blir 80 pers ungefär, och förutom våra föräldrar och bröder (han i mitten på bilden ovan som ser trött ut och som inte har nåt hår är älsklingens bror) har vi bara bjudit goda vänner.

Inget startrekigt alls tyvärr - förutom att jag ska ha "Helan går" på klingon i vårt festhäfte :D

<{POST_SNAPBACK}>

hur gick bröllopet? Hoppas att alla var duktiga och klämde i på den klingoniska sången (för visst var det under midsommarhelgen ni skulle gifta er?)

Postad
Tack allihop, jag ser fram emot det massor! Den blivande heter Jouni och vi har varit sambos i 11 år, förlovade i 2 och nu tyckte vi att det var dags att gifta oss. Här kan ni se en bild på honom, det är han till vänster i solbrillorna :)

Det kommer att bli ett utomhusbröllop i vår trädgård, men knappast traditionellt, då vi är hyfsat otraditionella av oss. Vi har kraftwerk-tema, dvs rött och svart (från Man Machine) och jag ska ha röd klänning. Det blir 80 pers ungefär, och förutom våra föräldrar och bröder (han i mitten på bilden ovan som ser trött ut och som inte har nåt hår är älsklingens bror) har vi bara bjudit goda vänner.

Inget startrekigt alls tyvärr - förutom att jag ska ha "Helan går" på klingon i vårt festhäfte :D

<{POST_SNAPBACK}>

hur gick bröllopet? Hoppas att alla var duktiga och klämde i på den klingoniska sången (för visst var det under midsommarhelgen ni skulle gifta er?)

<{POST_SNAPBACK}>

Bröllopet blev helt otroligt. Efter att ha oroat mig för vädret sen i april (om man bestämmer ett utomhusbröllop i Sverige på midsommar borde man få sin mentala hälsa undersökt) så var det strålande solsken hela dagen och vi kunde vara ute utan minsta missöde. Två av mina bästa vänner spelade och sjöng vackert och jag kunde självklart inte låta bli att fälla en tår. Det var många som inte kunde det - och många män som bakom sina solglasögon drabbades av plötslig pollenallergi ;)

Tyvärr sjöngs det inte så många sånger som jag skulle önskat under middagen (jag ÄLSKAR att sjunga dryckesvisor) och den klingonska var en av de som ratades. Men jag ger inte upp. Jag tar med den till nästa midsommar istället :D

Vi dansade "brudvals" till Kraftwerks Man Machine och dansade och hade roligt hela natten, jag och älsklingen kom väl i säng vid halv fyra tror jag. En annan god vän till oss var DJ och spelade 80-talsdängor så det dånade i hela kvarteret på den hyrda ljudanläggningen.

Och nu när jag inte har en c-uppsats att skriva eller ett bröllop att planera så ska jag försöka få mig lite kvalitetstid med Star Trek. Jag har inte tittat på ST på jättelänge, och knappt hunnit läsa nåt härinne, och börjar få allvarliga abstinensbesvär. Jag behöver lite DS9, helt enkelt :)

Sommarkramar från MrsRiker....eh, MrsOllila ska det vara ju. Måste jag byta nick nu? ;)

Marriage - the final frontier....

Postad

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Bröllopet blev helt otroligt. Efter att ha oroat mig för vädret sen i april (om man bestämmer ett utomhusbröllop i Sverige på midsommar borde man få sin mentala hälsa undersökt) så var det strålande solsken hela dagen och vi kunde vara ute utan minsta missöde. Två av mina bästa vänner spelade och sjöng vackert och jag kunde självklart inte låta bli att fälla en tår. Det var många som inte kunde det - och många män som bakom sina solglasögon drabbades av plötslig pollenallergi ;)

Tyvärr sjöngs det inte så många sånger som jag skulle önskat under middagen (jag ÄLSKAR att sjunga dryckesvisor) och den klingonska var en av de som ratades. Men jag ger inte upp. Jag tar med den till nästa midsommar istället :D

Vi dansade "brudvals" till Kraftwerks Man Machine och dansade och hade roligt hela natten, jag och älsklingen kom väl i säng vid halv fyra tror jag. En annan god vän till oss var DJ och spelade 80-talsdängor så det dånade i hela kvarteret på den hyrda ljudanläggningen.

Och nu när jag inte har en c-uppsats att skriva eller ett bröllop att planera så ska jag försöka få mig lite kvalitetstid med Star Trek. Jag har inte tittat på ST på jättelänge, och knappt hunnit läsa nåt härinne, och börjar få allvarliga abstinensbesvär. Jag behöver lite DS9, helt enkelt :)

Sommarkramar från MrsRiker....eh, MrsOllila ska det vara ju. Måste jag byta nick nu? ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Kul att hör Mrs.Riker eller vad du egentligen heter.... ;)

Det är alltid lika roligt med killar/män som inte kan visa att de blir rörda....hehe

Väldigt cool med man machine som brudvals. Snacka om att ha en egen nich på bröllopet. Grattis igen... Titta på ds9 till ögona blör nu. :)

Postad

Grattis, MrsRiker! Du kan nog behålla ditt nickname...

Jag önskar dig och din man all lycka i framtiden! :)

Mina egna semesterplaner: Skall med hustrun bl.a. besöka vänner i Tyskland och passa på att åka via Prag först (det blev billigare att flyga via Prag än att ta tåg direkt...). En av vännerna (en tysk) lärde vi känna i klostret Taizé för några år sedan. Vi har sedan haft kontakt och när han gifte sig med en fransyska var vi bjudna (men kunde inte komma) till de kyrkliga bröllopen i Frankrike och Tyskland. Vi har aldrig träffat henne, men det är i dag henne vi har kontakt via e-post med... Vi ser verkligen fram emot denna resa!

Postad

hehe

Vilket sammanträffande Pjotr´k. Jag ska också på ett bröllop i tyskland. Det blir ett till under nästa helg också men det är ju lyckligtvis lite närmare... karlskoga :lol:

Postad

Och nu  när jag inte har en c-uppsats att skriva eller ett bröllop att planera så ska jag försöka få mig lite kvalitetstid med Star Trek. Jag har inte tittat på ST på jättelänge, och knappt hunnit läsa nåt härinne, och börjar få allvarliga abstinensbesvär. Jag behöver lite DS9, helt enkelt :)

<{POST_SNAPBACK}>

All lycka å välgång önskar jag dig mrsRiker och din familj!! :D

Brudvals till Man Machine, kan det bli bättre!!!

Det skulle vara kul att se bilder från den valsen. B)

Postad

Grattis och lyckat till mrs. Riker:D ¨

jag sitter hemma nu och jobbar på att snickra ihop ett forum (inte ST faktiskt), några resor blir det knappast av i sommar men väl en massa slappande och ST tittande

Postad

Grattis i efterskott Mrs Riker! Jag anser att det är helt rätt att välja den musik man själv vill ha, och inte den musik det alltid har varit på alla andra bröllop! Och jag är själv mycket svag för 80-talsmusik...

Vad ska jag göra i sommar? Jobba som pesonlig assistent gör jag nu ialla fall och försöker på fritiden njuta av det för en gångs sklull fantastiska vädret. Tyvärr har jag inte haft råd att köpa någon box på länge så det är lite för lite trek för närvarande, men när första lönen kommer!!

Och ja, jag ska dra till London i augusti och göra staden. Jag har varit där två gånger förr men jag kommer nog aldrig bli mätt på den.

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu
  • Skapa nytt...