Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Håll er till ämnet om aktuella avsnitt. Inga spoilers i mängd om kommande avsnitt, tack!

Det finns andra diskussioner om kommande avsnitt, eller så kan man starta en ny diskussion om det inte finns någon lämplig redan.

• Svar 196
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Tycker avsnitytet var lite för paranoid med, seven gick runt och blev rädd.

Några saker och tänka på:

Hur kommer sig att seven klarade sig så bra?

1. Mekansiken klarade inte strålninghen nåt vidare och sedan bioligista delen klara sig ännu sämre.

2. Hur tror ni Janeway och de andra som jobbar på Bryggan reagerar på att det ligger en död alien där när de stäppar in?

Avsnittet får 6/10 av mig

Postad
Citat: från Archangels den 10:44 pm den juli 23, 2001

hjälp!!!! Var ska jag gömma mig? Jag vill ha en mening med livet....:)

Se om gamla avsnitt av VOY så är du på god väg... :)

Postad

Mikael, jag håller med dig om den sista avsnitten i säsongen fjärde. Får 8,5/20 av mig.

Jag blev superglad :dance: för att Voyager närmar sig mot  Jorden men de har en fortfarande lång farlig väg framöver sig.

Kämpa på , Voyager!

(Ändrad av Nettan kl. 7:58 pm den aug. 6, 2001)

Postad

Avsnittet "Hope and Fear": Begreppet att Janeway skadade andra när hon beslutade att gå ihop med Borgerna var bra. Lagonm trovärdigt.

Briljant spel av Mulgrew och Ryan. :biggrin:

Totalt: 9/10

Postad

Tyckte det inte var SÅ skoj men lite kul var det inte, konstigt att alltid någon blir gisslan så är det en av de högre officerarna i Voyagers besättning.

Postad

Jag är tillbaka!! :) Precis i tid till säsong 5 oxå!

"Night" var ett bra avsnitt, jag gillar när det blir svart... Janeways depression gick över *väldigt* fort bara...

Postad

Ja, Night var sannerligen bra. Jag tycker att Janeways depression var rätt så naturtrogen. men det framgick liksom inte att de hade vart i "tomrummet" så länge, två kommentarer kanske. Nu verkade det bara som om de var väldigt lättskrämda och paranoida. Speciellt Neelix.

Annars har jag bara väntat på Janeways "breakdown".

Konstig reaktion från Chakotay när Tuvok sa att han redan visste. Borde inte han också förstått?

Tomrummet och svärtan var bra illustrerad, jag kände nästan nackhåren resa sig.

Precis som synen av nebulosorna och stjärnorna då de kom ut ur tomrummet. Jag grät med Janeway. 8,5/10.

Ett stort plus för Sevens oskadliggörelse av roboten på holodeck. :biggrin:

Postad

Jag hade läst lite för många fanfictions om det, så lite besviken blev jag...

Det jag menade med att hennes depression gick över fort var att ena stunden var hon helnere, och i nästa jagandes efter en alien som om inget hade hänt...

Postad

Jag håller med Quiet. Mina nackhår reste sig också när t.ex. Neelix tittade ut genom fönstret men där vara bara svart... Och Seven som "uppehöll" roboten var också bra.

Men det är en sak jag undrar över. När Voyager skickade ivägen den där torpeden, så lyste den ju upp så de såg fiendeskeppen. Men efter det så kunde dom ju se fiendeskeppet hela tiden. Borde inte dom försvinna när torpeden försvunnit?

Postad

Nu är jag ju inte nån psykolog precis....kan det inte vara så att hon fick nåt att göra, så hon "slapp" tänka på sin ånger? För det va väl det som fick henne att klappa igenom? asså att hon fick för mycket tid att tänka...

*mumle känner att han snackar om saker han inte har en aning om*

Postad

Hobby-psykologen Lollo svarar:

Precis exakt Mumle. När man inte har nåt annat för sig brukar gamla misstag och pinsamheter visa sig i huvudet igen.

Sedan, när hon fick lite aliens att brottas med så släppte depressionen och ledartänkandet "jag måste få hem min besättning!" kom tillbaks.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...