Morn Posted November 7, 2001 Report Share Posted November 7, 2001 Den här är inte svår. DEt finns bara ett svar MORN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted November 7, 2001 Report Share Posted November 7, 2001 Röstade på Quarck...men jag bara undrar var e O´Brien...???? Ok. han kanske inte är roligast, eller smartast, eller grymmast, men han e nog den skönaste killen i hela Star Trek Universum....mycket goare kille får man leta efter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 7, 2001 Report Share Posted November 7, 2001 Varför, varför,varför är inte dr Bashir med?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted November 7, 2001 Report Share Posted November 7, 2001 Worf då? Han och Jadzia är mina favoriter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted November 7, 2001 Report Share Posted November 7, 2001 Och Odo? Va e den gamle räven? Dock spelar det inte så stor roll, Sisko är ju hårdast i vilket fall som hellst... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 7, 2001 Report Share Posted November 7, 2001 Ja, de var för gulliga. ??? Stackars Worf. Odo é fräck! Speciellt i det där "holodeck-avsnittet", där han spelade publicatör för en tidning på 1950-talet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted November 7, 2001 Report Share Posted November 7, 2001 Ohh, vilket avsnitt!! Lätt det bästa DS9 (eller näst bästa iaf) som jag sett. Fast det e klart, med Avery Brooks i huvudrollen så kan det ju knappast bli dåligt! ;) Otroligt bra skådespelarinsatser där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 8, 2001 Report Share Posted November 8, 2001 svårt val....jag har aldrig sett ett DS9 avsnitt. Det närmaste som jag kunde komma var att jag spelat Ds9 the fallen demo där man spelar Sisko Jag rösta på han. Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted November 8, 2001 Report Share Posted November 8, 2001 Fick väl bli Sisko nu när inte Worf var med... Fast Morn är bra han oxo... :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted November 8, 2001 Author Report Share Posted November 8, 2001 Anledningen att alla inte var med är att jag kände inte att ta med alla utan bara några. Att worf inte är med är för att han inte är en riktig DS9are utan är en TNGare och det är så även om han var bättre i DS9 än i TNG så är det så Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted November 8, 2001 Report Share Posted November 8, 2001 Har DS9 gått på svensk TV? Jag har aldrig sett det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 8, 2001 Report Share Posted November 8, 2001 DS9 gick på tv3 för ett antal år sedan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 9, 2001 Report Share Posted November 9, 2001 Citat från Peak, skickad Nov. 07 2001,22:10Fick väl bli Sisko nu när inte Worf var med... Fast Morn är bra han oxo... :P ....just det, tänkte det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted November 9, 2001 Report Share Posted November 9, 2001 Citat från Quiet, skickad Nov. 08 2001,16:40DS9 gick på tv3 för ett antal år sedan... Var nog innan jag började kolla på Star Trek... På tal om att visa grejor på svensk TV, var det inte perfekt när Kanal 5 visade ett TOS-avsnitt och sen en film varje lördag? :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 9, 2001 Report Share Posted November 9, 2001 Det skulle vara väldigt trevligt! Jag funderar på att skriva till G-P och fråga om inte nån där kan fråga trean om de har kvar rättigheterna till Ds9. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted November 10, 2001 Report Share Posted November 10, 2001 Jag funderar på att skriva till G-P och fråga om inte nån där kan fråga trean om de har kvar rättigheterna till Ds9. Lite nyfiken på det själv faktiskt. Jag har inte koll på hur mycket trean sände, men jag har för mig att det bara var nån säsong. Hursomhelst tror jag väl inte det är troligt att dom har rättigheterna kvar, dels eftersom att du köper in dem säsongsvis( DS9 var väl aldrig nån stor hit på 3:an så jag tror väl inte på att de skulle köpt in mer ) och om de nu hade rättiggheterna på de säsonger de redan visats så borde de kört dem igen, med tanke åp hur mycket skräp dom vissar på 3:an annars. Fast nu gissar jag bara...är väldigt nyfiken på hur det ligger till. Säg till om du behöver hjälp med att leta rätt på dom där rättigheterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted November 10, 2001 Report Share Posted November 10, 2001 Citat från Quiet, skickad Nov. 09 2001,18:32 Det skulle vara väldigt trevligt! Alltså, det jag menade var att det var härligt när det var så. Det hände faktiskt några veckor i rad. Missade du det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 10, 2001 Report Share Posted November 10, 2001 Det va ju jättelänge sedan TOS gick på tv. Två år om jag inte har fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted November 10, 2001 Report Share Posted November 10, 2001 Jo, det var längesen...Men det hände. (Det där med lördagarna alltså) Varför kan det inte finnas en science-fiction kanal på kabel-TV i Sverige. Skulle ju varit perfekt. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted November 15, 2001 Report Share Posted November 15, 2001 Quote from Janson, posted on Nov. 10 2001,12:46Varför kan det inte finnas en science-fiction kanal på kabel-TV i Sverige. Skulle ju varit perfekt. :P Ja, det vore det verkligen!! Jag röstade aldrig på den här frågar, de e ju lite meningslöst att rösta på nåt man aldrig sett :kazon: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEMiX Posted November 16, 2001 Report Share Posted November 16, 2001 Quote from nx01, posted on Nov. 09 2001,19:54Jag funderar på att skriva till G-P och fråga om inte nån där kan fråga trean om de har kvar rättigheterna till Ds9. Lite nyfiken på det själv faktiskt. Jag har inte koll på hur mycket trean sände, men jag har för mig att det bara var nån säsong. Hursomhelst tror jag väl inte det är troligt att dom har rättigheterna kvar, dels eftersom att du köper in dem säsongsvis( DS9 var väl aldrig nån stor hit på 3:an så jag tror väl inte på att de skulle köpt in mer ) och om de nu hade rättiggheterna på de säsonger de redan visats så borde de kört dem igen, med tanke åp hur mycket skräp dom vissar på 3:an annars. Fast nu gissar jag bara...är väldigt nyfiken på hur det ligger till. Säg till om du behöver hjälp med att leta rätt på dom där rättigheterna. läs gärna mitt inlägg här om hur man får tag i tv3s programavdelning... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted December 15, 2002 Report Share Posted December 15, 2002 Har inte sett så mkt DS9 men jag tycker ändå att Kira är bäst av dessa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 15, 2002 Report Share Posted December 15, 2002 Min röst går till Garak. Han är bäst i DS9 och förmodligen den allra bästa karaktären i hela Star Trek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted December 15, 2002 Report Share Posted December 15, 2002 Av de alternativen som fanns så tar jag helt klart GARAK! Och med tanke på mina avatar är väl inte det så konstigt Fast jag har iofs bara sett några DS9 avsnitt, så jag kanske ändrar mig. Dock kommer Garak alltid vara en favorit, åtminstone bland Cardassier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted December 16, 2002 Report Share Posted December 16, 2002 Kira är självklart bäst. Kan man slakta hur många cardassier som helst utan att åka fast så förtjänar man respekt. :ninja: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts